• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

God bestaat...!!

DeletedUser

Gast
Deden zij wat zij deden dan 'uit hun atheïstische overtuigingen' of gebruikten zij atheïsme als excuus voor hun wandaden?
Ik zou ze eerder communistische extremisten noemen.

Geloof en religie zal bij beide personen zeker niet de hoofdrol hebben gespeeld. Maar ze waren beide zowel atheïstisch als behoorlijk extremistisch. Extremistische atheïst, atheïstische extremist, tja...
 

DeletedUser

Gast
Lol Hitler was katholiek.
Katholiek opgevoed ja.
http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_views_of_Adolf_Hitler#Hitler_and_atheism
De reden dat hij nooit hard stelling heeft genomen tegen welk geloof dan ook, was omdat de Sovjets geloof uitbanden. De Duitsers waren in grote meerderheid nog steeds gelovig en waren bezorgd en verontwaardigd over de staat van het geloof in de SU. Hitler kon het zich niet veroorloven om keihard kritiek op welk geloof dan ook te hebben, en daarmee op dezelfde lijn als de Sovjets te staan.
 

DeletedUser6887

Gast
Geloof en religie zal bij beide personen zeker niet de hoofdrol hebben gespeeld. Maar ze waren beide zowel atheïstisch als behoorlijk extremistisch. Extremistische atheïst, atheïstische extremist, tja...

Katholiek opgevoed ja.
http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_views_of_Adolf_Hitler#Hitler_and_atheism
De reden dat hij nooit hard stelling heeft genomen tegen welk geloof dan ook, was omdat de Sovjets geloof uitbanden. De Duitsers waren in grote meerderheid nog steeds gelovig en waren bezorgd en verontwaardigd over de staat van het geloof in de SU. Hitler kon het zich niet veroorloven om keihard kritiek op welk geloof dan ook te hebben, en daarmee op dezelfde lijn als de Sovjets te staan.


http://www.atheistrepublic.com/blog/arminnavabi/has-atheism-killed-more-people-religion
 

DeletedUser

Gast
Wel ironisch dat degene die zbbh steeds verbetert, zelf wendt of keert fout schrijft.

Maar goed, een van de beste voorbeelden van atheïstische extremisten is Hitler. Overigens handelde hij niet vanuit atheïstische motieven, alhoewel je dat kan bediscussiëren, het Jodendom is immers een godsdienst, maar feit is wel dat het een vrij grote crimineel was die ook atheïst was. Zelfde geld voor Mao Zedong en Stalin trouwens.

Dat riep ik ook al ja.

Alhoewel atheïsten de grootste massamoordenaars zijn, lijkt het me toch vrij duidelijk dat religie de meest massaal aangevoerde reden voor genocide/moord is. Ik heb niet de illusie dat met het verdwijnen van religie we in een vredige samenleving zouden leven, maar erop vooruit gaan zou het zeker.
 

DeletedUser

Gast
Dat riep ik ook al ja.

Alhoewel atheïsten de grootste massamoordenaars zijn, lijkt het me toch vrij duidelijk dat religie de meest massaal aangevoerde reden voor genocide/moord is. Ik heb niet de illusie dat met het verdwijnen van religie we in een vredige samenleving zouden leven, maar erop vooruit gaan zou het zeker.

Check, dat bedoel ik ook.
 

DeletedUser20232

Gast
Geloof ik er in? Ja & nee, om mijn mening wat bij te sturen ken ik een lied waarbij de tekst erg dicht aansluit op wat ik er over denk.
Ik denk dat je er gemakkelijker in gelooft in 'slechte' tijden, als een soort van steunpunt.

Enkele quotes:
Now I’m supposed to bow my head and close my eyes
And somehow let the Holy Ghost arise
Show yourself and then boom it's done
Every rumor’s gone, I no longer doubt this..., you’re the One
Is heaven real? Is it fake? Is it really how I fantasize it?
Where’s the Holy Ghost at? How long it take Man to find it?

[video=youtube_share;QBsA2ETp7JA]http://youtu.be/QBsA2ETp7JA[/video]
Tekst (klik)
 

DeletedUser

Gast
Hopsin ;)
Je hebt wel smaak voor muziek :)

Ik geloof niet specifiek in een god maar ik geloof wel dat er ergens iets onmenselijks is gebeurt of nog (steeds) gebeurt.
Heb er alleen geen reden of argumenten voor...
Ik vind het wel heel erg dom dat een groot deel van de mensen op de wereld geloven in geschreven regels die duizenden jaren gelden
geschreven zijn door halfnaakte mannetjes. Die boekjes zijn totaaaal niet relevant.
Ik denk dat gelovige mensen gewoon hartstikke onzekere mensen zijn die het te moeilijk en pijnlijk vinden om zich in de werkelijkheid
te begeven.
En ja, zonder al die achterlijke religies zou er inderdaad veel meer vrede zijn.
Best stom eigenlijk aangezien al die religies naar vrede streven met als enige gevolg geweld...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13380

Gast
Hopsin ;)
Je hebt wel smaak voor muziek :)

Ik geloof niet specifiek in een god maar ik geloof wel dat er ergens iets onmenselijks is gebeurt of nog (steeds) gebeurt.
Heb er alleen geen reden of argumenten voor...
Ik vind het wel heel erg dom dat een groot deel van de mensen op de wereld geloven in geschreven regels die duizenden jaren gelden
geschreven zijn door halfnaakte mannetjes. Die boekjes zijn totaaaal niet relevant.
Ik denk dat gelovige mensen gewoon hartstikke onzekere mensen zijn die het te moeilijk en pijnlijk vinden om zich in de werkelijkheid
te begeven.
En ja, zonder al die achterlijke religies zou er inderdaad veel meer vrede zijn.
Best stom eigenlijk aangezien al die religies naar vrede streven met als enige gevolg geweld...

'Gelovig'. Als jij zegt dat je denkt dat er een bovenaardse kracht is... ;)
Vergeet niet dat veel mensen ook zo opgevoed worden. Daarbij heeft het niets te maken met 'moeilijk', gewoon wat jij gelooft. Je hebt een deel dat puur de wetenschap volgt, zoals ik, en je hebt er die een heilig boek volgen. Dat dat duizenden jaren geleden geschreven is... Tja. Ik ben van oordeel dat dat toen vooral diende om offers te incasseren en om de mensen in het oog te houden. En macht, natuurlijk.

Of er heel veel meer vrede is, weet ik zo nog niet. Waarschijnlijk wel, maar WO I had ook plaats gevonden zonder religie... Drugsbaronnen is Mexico van hetzelfde. Als er geen religie was, zouden de mensen wel andere redenen vinden om oorlog te voeren.

En dat laatste komt niet door de religies. Dat komt door de extremisten. Neem nu de Islam, daar denken de extremisten dat er dingen in de Koran staan, die er totaal niet in staan. Hoofddoeken bijvoorbeeld, dat verplicht de Koran niet. Het heeft juist met extremisme te maken. En dat door dat extremisme de godsdiensten elkaar niet 'mogen'.
 

DeletedUser

Gast
Iedereen die in god gelooft moet eens kijken naar een show op discovery sciene, bijna al hun programma's gaan indirect over dat god niet bestaat. Bovendien is het voor mij veel logischer dat de mens geëvolueerd is uit een 1 cellig organisme en nu nog steeds aan het evolueren is. Dan dat "God" hen perfect op de aarde heeft gezet.
 

DeletedUser11295

Gast
Iedereen die in god gelooft moet eens kijken naar een show op discovery sciene, bijna al hun programma's gaan indirect over dat god niet bestaat. Bovendien is het voor mij veel logischer dat de mens geëvolueerd is uit een 1 cellig organisme en nu nog steeds aan het evolueren is. Dan dat "God" hen perfect op de aarde heeft gezet.

'Perfect', terwijl de mens enkele tientallen organen heeft die nergens voor dienen en die alleen maar vervelend zijn omdat er ziektes kunnen optreden in die organen. Maar, dat zal wel god's manier zijn want als je een ziekte krijgt dan wil hij je straffen en daarom heb je die organen om gestraft te worden, maar ik ken de bijbel niet en ik ben niet gelovig dus ik maak hier maar domme assumpties :p.
 

DeletedUser

Gast
Ik ben zeker niet gelovig en waarschijnlijk dienen die organen wel voor iets maar we weten het gewoon nog niet.
 

DeletedUser24449

Gast
Of god bestaat of niet dat weet op dit moment nog niemand.
Het kan echter zo zijn dat er wel meer is tussen hemel en aarde.
Je kunt nu zelfs panorama de ruimte in kijken, en de aarde is niet plat.
De wetenschap komt stukje bij beetje dichter bij de antwoorden hierop.
Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor we het echt zullen weten.
 

DeletedUser

Gast
Ik zelf ben atheïst, maar dat is gewoon mijn mening.
Met het geloof zelf is naar mijn mening niets mis, zolang mensen er mekaar niet om af maken en er niet zulke grote oorlogen zouden zijn en geweest zijn die om het geloof gaan. De vraag: bestaat God, ofwel de theorieën 'God bestaat' en 'God bestaat niet', zijn allebei naar mijn weten niet falsifieerbaar.
Zelf is mijn reden om niet te geloven dat God bestaat of dat er überhaupt meer tussen hemel en aarde is, het feit dat ik 'leef' op logica.
Ook al ben ik momenteel pas 14, ik ben nu al erg geïnteresseerd in wetenschap en dan vooral in biologie.
Ik ben gewoon niet in staat om te geloven in iets waar geen harde bewijzen voor én tegen zijn.
Waar wél harde bewijzen voor en tegen van zijn, zijn opvattingen en theorieën.
Zoals Semmieee al zei, ik kan niet accepteren dat de mens het 'perfecte' ontwerp van een hogere macht is.
Zijn er hier mensen bekend met de analogie 'Russels theepot'?
zo niet, hier is een link naar de Wikipedia pagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Russells_theepot
Ik ben niet van mening dat gelovigen een echt vijandige aanpak verdienen, maar ik vindt wel dat de analogie heel goed kan uitleggen hoe bizar geloven er uit zien voor iemand die niet gelooft.
En dan zijn er nog wat andere dingetjes die een gelovige mij eens goed moet uitleggen, want zoals ik er via het geloof naar probeer te kijken kan ik niet om de feiten heen: hoe kan er bijvoorbeeld zoiets als een 'ziel' zijn, als je persoonlijkheid onherstelbaar veranderd kan worden door schade aan specifieke hersendelen? Hier zijn genoeg verslagen van, en dat is maar een van de vele dingen die zorgen dat ik voor mezelf niet kan geloven, niet omdat er bewezen is dat God niet bestaat, maar omdat er wel veel opvattingen van gelovigen en geloven in het algemeen harde feiten tegen zich hebben.
 

DeletedUser

Gast
Ik geloof niet in god, ik ga af op keiharde feiten. Mocht de wetenschap ooit bewijzen dat die bestaat dan wil ik er best in geloven. Maar de mens maakt toch zelf keuzes? De keuzes hebben soms goede, soms slechte gevolgen. Wat heeft God daarmee te maken? Ja ik weet al wat sommigen misschien zullen zeggen. "Ja hij heeft je die keuze ingefluisterd en bla bla bla". Ff iemand die een beter argument kan aanvoeren?
 

DeletedUser2057

Gast
Natuurlijk bestaat God, alleen al zijn bestaan in twijfel trekken is een daad van ketterij die op gepaste wijze bestraft zal worden. Jullie denken toch niet echt dat de Bijbel een "sprookjesboek" is? Het lijkt mij duidelijk dat het de waarachtige geschiedenis van het volk van de Heere is, beschreven door profeten en evangelisten die weten waarover ze spreken, omdat zij getuige waren van het goddelijke inzicht.
 

DeletedUser

Gast
Natuurlijk bestaat God, alleen al zijn bestaan in twijfel trekken is een daad van ketterij die op gepaste wijze bestraft zal worden. Jullie denken toch niet echt dat de Bijbel een "sprookjesboek" is? Het lijkt mij duidelijk dat het de waarachtige geschiedenis van het volk van de Heere is, beschreven door profeten en evangelisten die weten waarover ze spreken, omdat zij getuige waren van het goddelijke inzicht.
Drugs waren er toen ookal, die visioenen zijn gewoon gemaakt door drugs! Waarschijnlijk gebruik je ze nu ook! Bovendien, die bijbel is gewoon een boek voor domme die zelf niet kunnen nadenken!
 

DeletedUser2057

Gast
Bijbelschennis is een grote misdaad ongelovige, ik vrees dat jij in het volgende leven een op zijn minst gezegd ongemakkelijke tijd tegemoet gaat. Verder ben jij volgens mij zelf degene die onder invloed van drugs verkeert, aangezien je kwade invloeden en geheime genootschappen toe laat in je ziel. Verder hoeft een gelovige niet na te denken, het geloof is hem duidelijk. Het is onvermijdelijk en er is geen alternatief voor geloof.
 

DeletedUser

Gast
Bijbelschennis is een grote misdaad ongelovige, ik vrees dat jij in het volgende leven een op zijn minst gezegd ongemakkelijke tijd tegemoet gaat. Verder ben jij volgens mij zelf degene die onder invloed van drugs verkeert, aangezien je kwade invloeden en geheime genootschappen toe laat in je ziel. Verder hoeft een gelovige niet na te denken, het geloof is hem duidelijk. Het is onvermijdelijk en er is geen alternatief voor geloof.

God kan niet bestaan, geen wonder dat je moderne taal hebt gedaan. Je snapt niets van wetenschap en andere coole dingen! Bovendien God is almachtig en vriendelijk zogezegd, maar toch is er zoveel geweld, hoe kan dat????
 

DeletedUser22575

Gast
God bestaat voor degene die erin geloven. Maar val mij er alsjeblieft niet mee lastig, al dat bloedvergieten om iemand die niet de ballen heeft zich te laten zien.
 
Bovenaan