• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Waar geloof jij in?

DeletedUser24555

Gast
Metal zegt niet persé iets over religie, ik ben atheïst en metalfan. Dit zal wel een groot deel zijn, maar er bestaan zoveel soorten metal, dat je onmogelijk nu kunt oordelen daarover. Bovendien bestaat er bijvoorbeeld ook white metal, dat is christelijk.

Het feit dat jij niet zo iemand kent, betekent niet gelijk dat er geen bestaan ;)
Zou best kunnen dus
 

DeletedUser

Gast
Metal zegt niet persé iets over religie, ik ben atheïst en metalfan. Dit zal wel een groot deel zijn, maar er bestaan zoveel soorten metal, dat je onmogelijk nu kunt oordelen daarover. Bovendien bestaat er bijvoorbeeld ook white metal, dat is christelijk.

Het feit dat jij niet zo iemand kent, betekent niet gelijk dat er geen bestaan ;)
Zou best kunnen dus

8de.png
 

DeletedUser

Gast
Ik ben zeer streng gereformeerd.

I call bs
Streng geroformeerd gebruikt denk ik niet zo vrij het internet.
Als je dit wel bent, dan zou ik eens het filmpje van firma's bekijken.
@bats, ara gaat je een waarschuwing geven, heeft hij bij mij ook gedaan.
 

DeletedUser

Gast
Dit is sorry dat ik het moet zeggen,
Bullshit religie heb je nergens voor nodig. Beter dat je in jezelf geloofd dan in een dikke gast.

Bullshit uitspraken heb je nergens voor nodig. Beter dat je weet waar een geloof om draait dan dat je random dingen post.
 

DeletedUser

Gast
Ja mag doen wat je wilt, maar je kan best niet sterk religieus worden om uit een depressie te geraken.
 
Ja mag doen wat je wilt, maar je kan best niet sterk religieus worden om uit een depressie te geraken.

wie zegt dat dan? ik heb dingen uit het boeddhisme gehaald om weer sterk te worden en als je dit niet begrijpt vraag het dan en ga niet dingen lopen roepen die niet waar zijn of wat je niet kan weten.
 

DeletedUser4308

Gast
Geloof hoeft niet te betekenen dat alles opeens goed is ofzo (het kan voor een moment uiteraard). Je leeft nog steeds op de zelfde wereld, met de bijkomende positieve en negatieve dingen.
Maar wat het wel doet is een soort stevige ondergrond geven om nooit 100% weg te zakken.
Zonder mijn geloof zou ik (stel ik me zo voor) in een soort onzekerheid leven, nu weet ik waar ik voor leef.
 

DeletedUser19689

Gast
Geloof is een goed instrument om morele waarden en normen bij te brengen zonder dit perse in wetten te moeten gieten. Het wordt enkel gevaarlijk als je religie gaat opdringen aan andere mensen of het boven de wetten van het land plaatst.
 

DeletedUser19689

Gast
ja maar...
De vraag is: Waar geloof jij in?

Simpel, ik geloof dat religie (en dan in mijn geval het Christendom, omdat ik daar het meest bekend mee ben) een goede leidraad kan zijn voor morele waarden en maatschappelijke normen. Dit betekend echter niet dat ik gelovig ben, ik geloof niet in God of één of ander oppermachtig wezen, dat maakt van mij dan weer een atheïst.
 

Maximus le Petit

Winnaar Adventswedstrijd 2019
Ik kan me hier ook goed in vinden. Ik heb lange tijd gedacht een goede gelovige te zijn, maar echt in God geloven, doe ik niet. (ben wel nog goed bevriend met de priester :))
Sommigen zeggen: 'ik geloof in dé wetenschap', maar daar kom je niks mee verder als je bijvoorbeeld sociale problemen ondervindt. Ik geloof dat wetenschap ons verder kan helpen, maar om de wetenschap als platform te gebruiken om religies en godsdiensten de mond te snoeren, vind ik niet kunnen.
 
Bovenaan