• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

4 en 5 mei: hypocriet?

DeletedUser9608

Gast
Omdat 4 mei tegenwoordig niet alleen bedoeld is voor WO2, maar er ook slachtoffers uit en ander oorlogen worden herdacht lijkt het me niet "Hypocriet". Bovendien vind ik het herdenken van de oorlogsslachtoffers en het vieren van de vrijheid los staan van wat de Nederlanders hebben gedaan tijdens de Tweede Wereldoorlog. Toch kun je bij de meeste oorlogen wel vraagtekens zetten, willen ze het land echt helpen, of zijn er ook nog andere redenen waarom het land wordt binnen gevallen, zoals grondstoffen ect.
Wereldvrede zit er voorlopig niet in, maar zolang Nederland niet in oorlog is, mag dat van mij best gevierd worden.
 

DeletedUser

Gast
Nah, de negatieve kanten van de Nederlandse rol worden wel degelijk onderbelicht, en ja, dat heb ik nagevraagd bij meerdere mensen. Dat is niet per se de schuld van onze dodenherdenking, maar het is wel iets waar op de dodenherdenking aandacht voor zou moeten zijn. Althans, als je je als land medeschuldig bent aan de Jodenvervolging is het imo vrij vreemd om 70 jaar laten allemaal heel zielig te doen over hoe vervelend diezelfde Jodenvervolging wel niet was, en het daarbij bewust niet te hebben over de rol van ons land daarin.

Ik ben vanavond overigens gewoon twee minuten stil hoor, mocht het zo uitkomen dat ik in de buurt ben van andere mensen die wél willen herdenken.


Helemaal mee eens.
Nederland ontkent haar ware geschiedenis. We hadden meer SS-ers dan verzetsstrijders. Voor de joden hebben we in die tijd weinig positiefs gedaan, op een enkeling na. In 40-45 waren we een laf volkje, bangerds. Nu maken we heldhaftige films over die periode.

Ik heb de dodenherdenking vandaag niet gevolgd. Ik kan het niet meer horen: "dit nooit meer" en vervolgens gaan we gewoon verder met het steunen van de fascisten in Oekraïne, bah.

9 mei herdenk ik, en dan herdenk ik vooral de 20 miljoen Russen die stierven voor onze vrijheid. De Russen hebben WO2 gewonnen, andere geallieerden schoven later aan. Ik zal even denken aan de 300 duizend Amerikanen en 45 duizend Canadezen die voor ons vielen, maar voornamelijk aan de 20 MILJOEN Russen.
 

DeletedUser24788

Gast
Helemaal mee eens.
Nederland ontkent haar ware geschiedenis. We hadden meer SS-ers dan verzetsstrijders. Voor de joden hebben we in die tijd weinig positiefs gedaan, op een enkeling na. In 40-45 waren we een laf volkje, bangerds. Nu maken we heldhaftige films over die periode.

Ik heb de dodenherdenking vandaag niet gevolgd. Ik kan het niet meer horen: "dit nooit meer" en vervolgens gaan we gewoon verder met het steunen van de fascisten in Oekraïne, bah.

9 mei herdenk ik, en dan herdenk ik vooral de 20 miljoen Russen die stierven voor onze vrijheid. De Russen hebben WO2 gewonnen, andere geallieerden schoven later aan. Ik zal even denken aan de 300 duizend Amerikanen en 45 duizend Canadezen die voor ons vielen, maar voornamelijk aan de 20 MILJOEN Russen.


De russen zijn een smerig stinkvolk (niet alle russen overgins).
Rusland is het kwaad, en dat moet verslagen worden, daarom steun ik de strijd ook in Oekraine, dat er zoveel mogelijk Russische rebellen afgeknald worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser24788

Gast
X) waarom die Rusland haat

1. Russen zijn onbeschoft.
2. Ik heb Amerikaanse familie, ja die hebben een hekel aan Rusland.
3. Ze ontwrichten democratie in Oekraïne.
4. Ze zijn bondgenoten van Iran en Noord Korea
5. Ik leef in een militaire familie, van zowel de Amerikaanse kant als de Nederlandse kant, nee die vinden de russen ook niets.
6. Hun staatshoofd is een gek, een gevaar voor onze samenleving.

Genoeg redenen POTG?
 

DeletedUser

Gast
Mensen als jij zouden tegen de muur geplaatst moeten worden,

De russen zijn een smerig stinkvolk (niet alle russen overgins).
Rusland is het kwaad, en dat moet verslagen worden, daarom steun ik de strijd ook in Oekraine, dat er zoveel mogelijk Russische rebellen afgeknald worden.

Lol, en jij hebt om 20.00 uur serieus twee minuten stilte gehouden?
Rebellen worden daar niet alleen afgeknald, maar ook aan een kruis vastgespijkerd en in de fik gestoken. Grumpy vind het prima.
 

DeletedUser24788

Gast
Lol, en jij hebt om 20.00 uur serieus twee minuten stilte gehouden?
Rebellen worden daar niet alleen afgeknald, maar ook aan een kruis vastgespijkerd en in de fik gestoken. Grumpy vind het prima.

Ik heb 2 minuten stilte gehouden, ik eer de Nederlandse militairen die voor onze vrijheid gesneuveld zijn, Rusland is een gevaar voor onze vrijheid. Als jij dat niet ziet..

Wat denk je dat de Rebellen doen met de militairen van Oekraïne? Worden ook gemarteld etc,

Kijk aan een kruis vind ik te ver gaan, maar als je een land probeert op te eisen waar zij geen aanspraak op mogen maken, dan mag je van mij de kogel krijgen, zij zijn de oorzaak van het probleem.
 

DeletedUser2057

Gast
1. Russen zijn onbeschoft.
2. Ik heb Amerikaanse familie, ja die hebben een hekel aan Rusland.
3. Ze ontwrichten democratie in Oekraïne.
4. Ze zijn bondgenoten van Iran en Noord Korea
5. Ik leef in een militaire familie, van zowel de Amerikaanse kant als de Nederlandse kant, nee die vinden de russen ook niets.
6. Hun staatshoofd is een gek, een gevaar voor onze samenleving.

Genoeg redenen POTG?

1. deze objectiviteit
2. deze objectiviteit
3. deze objectiviteit
4. mfw bondgenoten
5. mfw militaire familie
6. deze objectiviteit
 

DeletedUser24788

Gast
1. deze objectiviteit
2. deze objectiviteit
3. deze objectiviteit
4. mfw bondgenoten
5. mfw militaire familie
6. deze objectiviteit

Tja mijn meningen en ervaringen!
Ik blijf erbij dat de russen een zeer groot gevaar vormen voor onze vrijheid, en dat ze smerig spel spelen.
 

DeletedUser

Gast
Tja mijn meningen en ervaringen!
Ik blijf erbij dat de russen een zeer groot gevaar vormen voor onze vrijheid, en dat ze smerig spel spelen.

Maar wat vind je van het feit dat er zo'n 20 miljoen Russen zijn gestorven in WO2 en dat Hitler daar de oorlog heeft verloren?
 

DeletedUser24788

Gast
Maar wat vind je van het feit dat er zo'n 20 miljoen Russen zijn gestorven in WO2 en dat Hitler daar de oorlog heeft verloren?

Er sneu voor hun, zijn hebben toch Oost Europa bevrijd, om daarna zelf in te nemen.. Hitler heeft niet alleen van Rusland de oorlog verloren hoor...

Tja ik vind het voor de Amerikanen erger, die staan immers al lange tijd aan onze kant, en waren Rusland en Nazi Duitsland ook een periode bondgenoot.

Met andere woorden, Rusland was laf, keurde annexatie goed, deed er zelf aan mee, dus nee zit er niet mee eigenlijk.
 

DeletedUser

Gast
Omdat 4 mei tegenwoordig niet alleen bedoeld is voor WO2, maar er ook slachtoffers uit en ander oorlogen worden herdacht lijkt het me niet "Hypocriet". Bovendien vind ik het herdenken van de oorlogsslachtoffers en het vieren van de vrijheid los staan van wat de Nederlanders hebben gedaan tijdens de Tweede Wereldoorlog. Toch kun je bij de meeste oorlogen wel vraagtekens zetten, willen ze het land echt helpen, of zijn er ook nog andere redenen waarom het land wordt binnen gevallen, zoals grondstoffen ect.
Wereldvrede zit er voorlopig niet in, maar zolang Nederland niet in oorlog is, mag dat van mij best gevierd worden.

We mogen ook best vieren dat we vrij zijn, ik zet voornamelijk mijn vraagtekens bij de manier waarop we herdenken. We zouden onze rol niet mogen vergeten, het is walgelijk om als land nu te gaan huilen over mensen die door dit land vermoord zijn, terwijl we die rol niet erkennen. Neem Indonesië, Srebrenica, etc daarbij, en dan noem ik het hypocriet ja. De focus hoeft van mij niet op onze schuld te liggen, maar het is alles behalve goed om te doen alsof we nergens schuldig aan zijn. Als we elk jaar even stil zouden staan bij hoe weinig ruggengraat Nederlanders hadden, hoe snel ze wel niet met de nazi's meewerkten, dan zou dat een mooi stukje bewustwording zijn, en dan mag de focus wat mij betreft echt wel op herdenken liggen. Gaat erom dat we niet doen alsof het er niet is.

Mensen als jij zouden tegen de muur geplaatst moeten worden,

De russen zijn een smerig stinkvolk (niet alle russen overgins).
Rusland is het kwaad, en dat moet verslagen worden, daarom steun ik de strijd ook in Oekraine, dat er zoveel mogelijk Russische rebellen afgeknald worden.

'Mensen zoals jij zouden tegen de muur geplaatst moeten worden'. Dude, waar de fuck ben jij mee bezig? Nota bene op 4 mei, de dag waarop we herdenken, de dag voordat we vieren dat we vrij zijn, wil jij iemand afknallen om z'n mening? Ik ga het heel duidelijk zeggen: Vrijheid. Van. Meningsuiting.

Rusland heeft tijdens WW2 veel betekent en staat in Oekraïne volledig in haar recht. Huphup, terug OT.

1. Russen zijn onbeschoft.
2. Ik heb Amerikaanse familie, ja die hebben een hekel aan Rusland.
3. Ze ontwrichten democratie in Oekraïne.
4. Ze zijn bondgenoten van Iran en Noord Korea
5. Ik leef in een militaire familie, van zowel de Amerikaanse kant als de Nederlandse kant, nee die vinden de russen ook niets.
6. Hun staatshoofd is een gek, een gevaar voor onze samenleving.

Genoeg redenen POTG?

*Boehoe, mijn familie komt uit de VS*
*Boehoe, ja maar de Russen*
*Boehoe, 'Murica, bring some freedoms*

Terug OT plz.
 

DeletedUser24788

Gast
We mogen ook best vieren dat we vrij zijn, ik zet voornamelijk mijn vraagtekens bij de manier waarop we herdenken. We zouden onze rol niet mogen vergeten, het is walgelijk om als land nu te gaan huilen over mensen die door dit land vermoord zijn, terwijl we die rol niet erkennen. Neem Indonesië, Srebrenica, etc daarbij, en dan noem ik het hypocriet ja. De focus hoeft van mij niet op onze schuld te liggen, maar het is alles behalve goed om te doen alsof we nergens schuldig aan zijn. Als we elk jaar even stil zouden staan bij hoe weinig ruggengraat Nederlanders hadden, hoe snel ze wel niet met de nazi's meewerkten, dan zou dat een mooi stukje bewustwording zijn, en dan mag de focus wat mij betreft echt wel op herdenken liggen. Gaat erom dat we niet doen alsof het er niet is.



'Mensen zoals jij zouden tegen de muur geplaatst moeten worden'. Dude, waar de fuck ben jij mee bezig? Nota bene op 4 mei, de dag waarop we herdenken, de dag voordat we vieren dat we vrij zijn, wil jij iemand afknallen om z'n mening? Ik ga het heel duidelijk zeggen: Vrijheid. Van. Meningsuiting.

Rusland heeft tijdens WW2 veel betekent en staat in Oekraïne volledig in haar recht. Huphup, terug OT.



*Boehoe, mijn familie komt uit de VS*
*Boehoe, ja maar de Russen*
*Boehoe, 'Murica, bring some freedoms*

Terug OT plz.

Damm he.. jij vind dat Rusland in zijn recht staat?
Jij denkt zeker ook dat Oekraine MH17 heeft neergehaald.
triest figuur.
 

DeletedUser9608

Gast
Putin.jpg
 

DeletedUser18363

Gast
Helemaal mee eens.
Nederland ontkent haar ware geschiedenis. We hadden meer SS-ers dan verzetsstrijders. Voor de joden hebben we in die tijd weinig positiefs gedaan, op een enkeling na. In 40-45 waren we een laf volkje, bangerds. Nu maken we heldhaftige films over die periode.

Ik heb de dodenherdenking vandaag niet gevolgd. Ik kan het niet meer horen: "dit nooit meer" en vervolgens gaan we gewoon verder met het steunen van de fascisten in Oekraïne, bah.

9 mei herdenk ik, en dan herdenk ik vooral de 20 miljoen Russen die stierven voor onze vrijheid. De Russen hebben WO2 gewonnen, andere geallieerden schoven later aan. Ik zal even denken aan de 300 duizend Amerikanen en 45 duizend Canadezen die voor ons vielen, maar voornamelijk aan de 20 MILJOEN Russen.

Laten we niet vergeten wat de Russen hebben gedaan toen ze in Berlijn stonden, duizenden vrouwen werden verkracht....
 

DeletedUser

Gast
Waarom is niemand ooit een beetje genuanceerd hier
Ik bedoel maar, de Duitsers gingen aan het Oostfront veel beestachtiger tekeer dan in het Westen, waarbij wraakacties van de Russen een logisch, doch wreed, gevolg waren.

Ik snap sowieso niet waarom iedereen een reden aan het zoeken is om bepaalde groepen niet te verdenken. Is het echt zo raar dat mensen zich niet superlievv gedragen in een oorlog?
 

DeletedUser22575

Gast
Op zich waren de Duitsers nog het mildst tegen de Nederlanders, we behoorden volgens de Duitsers natuurlijk tot het Arische ras.
 

DeletedUser

Gast
Eens met POTG maar toch kan ik het niet laten vooral de goede rol van Rusland in de Tweede Wereldoorlog in twijfel te trekken.

De Sovjet-Unie had eerst een pact samen met Duitsland om Polen in te nemen en Rusland ging pas tegen Duitsland vechten nadat Hitler besloot om Rusland aan te vallen. Daarnaast zijn de gebieden die door Rusland werden 'bevrijd' van Duitsland gewoon bezet - die kregen de ene dictatuur verruild voor de andere - terwijl de gebieden bevrijd door de Engelsen, Amerikanen e.d. democratisch werden.

Nu zal Flauwervalley wel gaan zeuren, maar ik vond dit toch nodig te vermelden! :O

E: over het hoofdonderwerp heb ik uiteraard niks te zeggen
 
En wat moet er met die gasten gebeuren die tydens de 2 minuten stilte, free Palastina riepen en nog wat uitspraken die ik hier maar niet ga herhalen.
Persoonlijk zou ik t wel weten hoor.
 
Bovenaan