• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

4 en 5 mei: hypocriet?

DeletedUser24788

Gast
Eens met POTG maar toch kan ik het niet laten vooral de goede rol van Rusland in de Tweede Wereldoorlog in twijfel te trekken.

De Sovjet-Unie had eerst een pact samen met Duitsland om Polen in te nemen en Rusland ging pas tegen Duitsland vechten nadat Hitler besloot om Rusland aan te vallen. Daarnaast zijn de gebieden die door Rusland werden 'bevrijd' van Duitsland gewoon bezet - die kregen de ene dictatuur verruild voor de andere - terwijl de gebieden bevrijd door de Engelsen, Amerikanen e.d. democratisch werden.

Nu zal Flauwervalley wel gaan zeuren, maar ik vond dit toch nodig te vermelden! :O

E: over het hoofdonderwerp heb ik uiteraard niks te zeggen

Volledig mee eens Genade!

- - -​

En wat moet er met die gasten gebeuren die tydens de 2 minuten stilte, free Palastina riepen en nog wat uitspraken die ik hier maar niet ga herhalen.
Persoonlijk zou ik t wel weten hoor.


1. Paar jaar laten brommen,
2. Het land uit, hebben blijkbaar geen respect voor onze normen en waarden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Dat klopt ook wel Genade

Om maar weer offtopic te gaan, citeer ik even Rutgers beginpost: ' 5 mei is daarom óók de dag waarop we ons bezinnen op onvrijheid elders in de wereld'. Ik vind het hierom niet pe se verkeerd om dingen als free Palestina te gaan roepen, denk dat dat meer een vorm van 'bezinning' is dan die stilte en dat het daarom wel bij de gelegenheid past, alhoewel ik ook snap dat vrij veel mensen het doorbreken van de stilte als iets slechts zien.
 

DeletedUser

Gast
Helemaal mee eens.
Nederland ontkent haar ware geschiedenis. We hadden meer SS-ers dan verzetsstrijders. Voor de joden hebben we in die tijd weinig positiefs gedaan, op een enkeling na. In 40-45 waren we een laf volkje, bangerds. Nu maken we heldhaftige films over die periode.

Ik heb de dodenherdenking vandaag niet gevolgd. Ik kan het niet meer horen: "dit nooit meer" en vervolgens gaan we gewoon verder met het steunen van de fascisten in Oekraïne, bah.

9 mei herdenk ik, en dan herdenk ik vooral de 20 miljoen Russen die stierven voor onze vrijheid. De Russen hebben WO2 gewonnen, andere geallieerden schoven later aan. Ik zal even denken aan de 300 duizend Amerikanen en 45 duizend Canadezen die voor ons vielen, maar voornamelijk aan de 20 MILJOEN Russen.

Balen dat de Amerikanen hier eerder waren dan de Russen. :( Nu zijn er geen duizenden Nederlanders afgevoerd naar strafkampen en daar omgekomen. Nu hebben alle Nederlanders in een rijk kapitalistisch land gewoond, in plaats van in armoede in een communistisch land te leven. :(

Hadden we maar in het Oostblok gewoond!!!! :'(
 

DeletedUser

Gast
Eens met POTG maar toch kan ik het niet laten vooral de goede rol van Rusland in de Tweede Wereldoorlog in twijfel te trekken.

De Sovjet-Unie had eerst een pact samen met Duitsland om Polen in te nemen en Rusland ging pas tegen Duitsland vechten nadat Hitler besloot om Rusland aan te vallen. Daarnaast zijn de gebieden die door Rusland werden 'bevrijd' van Duitsland gewoon bezet - die kregen de ene dictatuur verruild voor de andere - terwijl de gebieden bevrijd door de Engelsen, Amerikanen e.d. democratisch werden.

Nu zal Flauwervalley wel gaan zeuren, maar ik vond dit toch nodig te vermelden! :O

Zonder de financiering van de Amerikaanse banken zou niemand Hitler kennen.

Anyway, aan menig reactie hier te zien wil men vooral niet stil staan bij de werkelijke geschiedenis van WO2. Of de Russen nu wel of geen aardige jongens en meisjes zijn is een bullshit-discussie. Feit is dat er 20 miljoen van hun gestorven zijn. Het is niet dankzij de Amerikanen en de Engelsen waardoor wij nu geen Duits spreken maar dankzij de Russen. De andere geallieerden kwamen pas in actie toen ze bang werden dat de Sovjet-Unie heel Europa zouden bevrijden.
Het is bizar dat het land dat de belangrijkste bijdrage aan de vernietiging van Duitsland heeft geleverd door ons zo ongeveer wordt doodgezwegen bij de herdenkingen op 4 mei. Dat is respectloos gedrag naar die 20 miljoen mensen, al hun nabestaanden en het gehele Russische volk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2057

Gast
Inderdaad, door mensen met een andere mening op die manier te willen behandelen, laat je eigenlijk zien dat je geen haar beter bent dan die IS-gekkies waar je zo'n hekel aan hebt. Daar zou je toch boven moeten staan lijkt me. :O.
 

DeletedUser

Gast
Jongens toch, zijn dat nou jullie prioriteiten?

Ja wat is het nou, is die herdenking nou belachelijk in jullie ogen of is die herdenking een heilige gebeurtenis die door niemand mag worden verstoord.

Ik had trouwens al in mijn eerdere post aangegeven waarom zo'n protestactie juist bij deze dag past.
 

DeletedUser24788

Gast
Zonder de financiering van de Amerikaanse banken zou niemand Hitler kennen.

Anyway, aan menig reactie hier te zien wil men vooral niet stil staan bij de werkelijke geschiedenis van WO2. Of de Russen nu wel of geen aardige jongens en meisjes zijn is een bullshit-discussie. Feit is dat er 20 miljoen van hun gestorven zijn. Het is niet dankzij de Amerikanen en de Engelsen waardoor wij nu geen Duits spreken maar dankzij de Russen. De andere geallieerden kwamen pas in actie toen ze bang werden dat de Sovjet-Unie heel Europa zouden bevrijden.
Het is bizar dat het land dat de belangrijkste bijdrage aan de vernietiging van Duitsland heeft geleverd door ons zo ongeveer wordt doodgezwegen bij de herdenkingen op 4 mei. Dat is respectloos gedrag naar die 20 miljoen mensen, al hun nabestaanden en het gehele Russische volk.

Ik denk dat jij de werkelijke geschiedenis van de WO2 niet kent, Amerika werd rechstreeks aangevallen, daarna kwamen zij in actie, zij stopte de oorlog in Azie, zijn stopte de oorlog in Europa, en Amerika won de koude oorlog.

Die 20 miljoen dode russen boeien mij niets, ik herdenk de Amerikanen, de Nederlanders, de Canadezen.

Rusland was verkeerd in de oorlog, eerst laf samen met de Duitsers werken, en na schending van het pact pas verandert.
 

DeletedUser18363

Gast
Ik denk dat jij de werkelijke geschiedenis van de WO2 niet kent, Amerika werd rechstreeks aangevallen, daarna kwamen zij in actie, zij stopte de oorlog in Azie, zijn stopte de oorlog in Europa, en Amerika won de koude oorlog.

Die 20 miljoen dode russen boeien mij niets, ik herdenk de Amerikanen, de Nederlanders, de Canadezen.

Rusland was verkeerd in de oorlog, eerst laf samen met de Duitsers werken, en na schending van het pact pas verandert.

Rusland wist dat Nazi-Duitsland een gevaar was, ze wisten ook dat ze op een gegeven moment aangevallen werden. In de tijd dat dat pact bestond kon Rusland militair sterker worden. Stalin wist donders goed dat Duitsland aan zou vallen.
 

DeletedUser24788

Gast
Rusland wist dat Nazi-Duitsland een gevaar was, ze wisten ook dat ze op een gegeven moment aangevallen werden. In de tijd dat dat pact bestond kon Rusland militair sterker worden. Stalin wist donders goed dat Duitsland aan zou vallen.

Laf, ze vielen anders wel vrolijk samen Polen binnen.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat jij de werkelijke geschiedenis van de WO2 niet kent, Amerika werd rechstreeks aangevallen, daarna kwamen zij in actie, zij stopte de oorlog in Azie, zijn stopte de oorlog in Europa, en Amerika won de koude oorlog.

Die 20 miljoen dode russen boeien mij niets, ik herdenk de Amerikanen, de Nederlanders, de Canadezen.

Rusland was verkeerd in de oorlog, eerst laf samen met de Duitsers werken, en na schending van het pact pas verandert.

Ja Rusland was eerst bondgenoten met Duitsland, maar zij hebben samen met Amerika het Derde Rijk verslagen. Dat kun je niet ontkennen
Bovendien was Polen aanvallen gewoon in het voordeel van de Russen.
 

DeletedUser

Gast
Zonder de financiering van de Amerikaanse banken zou niemand Hitler kennen.

Anyway, aan menig reactie hier te zien wil men vooral niet stil staan bij de werkelijke geschiedenis van WO2. Of de Russen nu wel of geen aardige jongens en meisjes zijn is een bullshit-discussie. Feit is dat er 20 miljoen van hun gestorven zijn. Het is niet dankzij de Amerikanen en de Engelsen waardoor wij nu geen Duits spreken maar dankzij de Russen. De andere geallieerden kwamen pas in actie toen ze bang werden dat de Sovjet-Unie heel Europa zouden bevrijden.
Het is bizar dat het land dat de belangrijkste bijdrage aan de vernietiging van Duitsland heeft geleverd door ons zo ongeveer wordt doodgezwegen bij de herdenkingen op 4 mei. Dat is respectloos gedrag naar die 20 miljoen mensen, al hun nabestaanden en het gehele Russische volk.

Vanuit het algemeen belang van een land is het ook logisch dat je niet zomaar in een oorlog gaat stappen. Je weet niet of je die gaat winnen of verliezen, het brengt alleen maar onzekerheid. Je wilt liever een stabiele situatie.

Jij doet nu alsof het een probleem van de VS is, dat wij Europeanen onder het juk van Hitler zuchtten. Ze hadden ook niks kunnen doen en dan waren wij inderdaad door de Russen bevrijd en dat is helemaal geen pretje.

Dank aan de Amerikanen dat ze uberhaupt zin hadden om mee te doen (geen pearl harbor gezeik aub) en extra dank aan hen, omdat we daardoor niet onder de Russische gekken kwamen. En dan is het opeens wel weer belangrijk of de Russen aardig waren of niet.
 

DeletedUser18363

Gast
Vanuit het algemeen belang van een land is het ook logisch dat je niet zomaar in een oorlog gaat stappen. Je weet niet of je die gaat winnen of verliezen, het brengt alleen maar onzekerheid. Je wilt liever een stabiele situatie.

Jij doet nu alsof het een probleem van de VS is, dat wij Europeanen onder het juk van Hitler zuchtten. Ze hadden ook niks kunnen doen en dan waren wij inderdaad door de Russen bevrijd en dat is helemaal geen pretje.

Dank aan de Amerikanen dat ze uberhaupt zin hadden om mee te doen (geen pearl harbor gezeik aub) en extra dank aan hen, omdat we daardoor niet onder de Russische gekken kwamen. En dan is het opeens wel weer belangrijk of de Russen aardig waren of niet.

De enige reden dat ze meededen was Pearl Harbor tho :p
 

DeletedUser

Gast
Het antwoord wat ik dus probeerde te vermijden omdat het niet zo is.
 

DeletedUser

Gast
Jij doet nu alsof het een probleem van de VS is, dat wij Europeanen onder het juk van Hitler zuchtten. Ze hadden ook niks kunnen doen en dan waren wij inderdaad door de Russen bevrijd en dat is helemaal geen pretje.

Blijkbaar vonden de VS de heerschappij van Hitler niet zo'n probleem. Het werd voor de VS pas vervelend toen Europa bevrijd dreigde te worden door het rode leger. Dat was het moment dat ze instapten.

Hitler is door bankiers uit de VS gefinancierd. Gedurende de gehele Tweede Wereldoorlog ging de oorlogsproductie van Amerikaanse bedrijven als Ford en General Motors en talloze andere bedrijven in en aan Duitsland gewoon door. Morele bezwaren? Ach welnee. Net zo makkelijk kregen meerdere Nazi's na WO2 in de VS onderdak. No problem.

Dus waar stond de VS nu eigenlijk in WO2? Waren het the good guys, of hebben ze van alle kanten geprofiteerd van iedereen, met als gevolg dat iedereen ziek, zwak en misselijk uit die oorlog kwam en zij daarna de dienst uit konden gaan maken in Europa?
 

DeletedUser24788

Gast
Blijkbaar vonden de VS de heerschappij van Hitler niet zo'n probleem. Het werd voor de VS pas vervelend toen Europa bevrijd dreigde te worden door het rode leger. Dat was het moment dat ze instapten.

Hitler is door bankiers uit de VS gefinancierd. Gedurende de gehele Tweede Wereldoorlog ging de oorlogsproductie van Amerikaanse bedrijven als Ford en General Motors en talloze andere bedrijven in en aan Duitsland gewoon door. Morele bezwaren? Ach welnee. Net zo makkelijk kregen meerdere Nazi's na WO2 in de VS onderdak. No problem.

Dus waar stond de VS nu eigenlijk in WO2? Waren het the good guys, of hebben ze van alle kanten geprofiteerd van iedereen, met als gevolg dat iedereen ziek, zwak en misselijk uit die oorlog kwam en zij daarna de dienst uit konden gaan maken in Europa?

Man wat ben ik blij dat ik jouw niet persoonlijk ken, want dan was ik even over jouw heen gaan kotsen, einde discussie voor mij, onze Russisch gezinde forumgenoot is niet helemaal lekker in zijn koppie, en ziet alles door een rode zonnebril
 

DeletedUser

Gast
Man wat ben ik blij dat ik jouw niet persoonlijk ken, want dan was ik even over jouw heen gaan kotsen, einde discussie voor mij, onze Russisch gezinde forumgenoot is niet helemaal lekker in zijn koppie, en ziet alles door een rode zonnebril

Lol blijkbaar is feiten geloven Russisch gezind zijn.
 
Blijkbaar vonden de VS de heerschappij van Hitler niet zo'n probleem. Het werd voor de VS pas vervelend toen Europa bevrijd dreigde te worden door het rode leger. Dat was het moment dat ze instapten.

Hitler is door bankiers uit de VS gefinancierd. Gedurende de gehele Tweede Wereldoorlog ging de oorlogsproductie van Amerikaanse bedrijven als Ford en General Motors en talloze andere bedrijven in en aan Duitsland gewoon door. Morele bezwaren? Ach welnee. Net zo makkelijk kregen meerdere Nazi's na WO2 in de VS onderdak. No problem.

Dus waar stond de VS nu eigenlijk in WO2? Waren het the good guys, of hebben ze van alle kanten geprofiteerd van iedereen, met als gevolg dat iedereen ziek, zwak en misselijk uit die oorlog kwam en zij daarna de dienst uit konden gaan maken in Europa?

Amerika had toen al joodse inwoners wat je nu zegt slaat echt nergens op!
 
Bovenaan