• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Surseance van betaling

DeletedUser23782

Gast
Het nieuws kan jullie bijna niet voorbij zijn gegaan, V&D heeft uitstel van betaling gekregen en staat op het randje van de afgrond. Het zelfde verhaal geld voor Macintosh en DA retailgroep, dit betekend een flinke klap voor de Nederlandse economie en dan natuurlijk niet te spreken over de werkeloosheid die ontstaat als de winkels omvallen.

De meeste sites staan nog maar het lijkt toch echt afgelopen te zijn voor V&D :( zie hieronder de sites:
V&D: https://sites.google.com/a/vend.nl/v-d/home
DA: https://www.da.nl/
Macintosh: http://www.macintosh.nl/

Wat vinden jullie van de situatie en denken jullie dat dit ooit nog goed komt?
 

DeletedUser23782

Gast
Wat ook zoiets leuks is is dat in menig kerstpakket een V&D cadeaubon zit.
 

DeletedUser10470

Gast
Ik denk niet dat het wordt zoals voorheen, de winkelstraten waar mensen winkelden en dagelijkse boodschappen doen. Ik denk eerder dat er bepaalde steden komen (Haarlem, Utrecht, Breda, Eindhoven, etc.) waar een groot warenhuis komt met allerlei winkels erin (zoals nu in Duitsland veel gebeurd) en dat er plaatselijk nog enkel een supermarktje is, groenteman, slager en bakker. Dit is hoe ik het over een jaar of 20 zie, niet nu.

Ik denk dat V&D omvalt, over wordt gekocht en de grote vestigingen blijven draaien onder een nieuwe eigenaar. Van La Place denk ik hetzelfde. DA heb ik niet echt een gevoel bij, gezien dat nu plots komt in het nieuws.

Zeker erg voor de werknemers, die met kerst nu in spanning zitten of ze hun baan wel houden. En de cadeaubonnen, kan je bijna weggooien. Als het wordt overgekocht gebeurd het vaak (of de panden worden overgekocht onder een andere naam / ander bedrijf) dat de cadeaubonnen niet meer geldig zijn (anders zit het nieuwe bedrijf direct met een schuld) en of V&D er ooit weer bovenop komt, ik denk van niet.
 

DeletedUser17789

Gast
Ik zit er midden in DA is (was) een van onze grootste klanten
Probleem is dat alleen detailhandel die zich onderscheid het gaan overleven.

Top segment winkels en prijsvechters die doen het goed en hebben relatief weinig last gehad van de crisis.
de "grijze" muizen gaan het niet redden, zeker niet als de verhuurders liever panden leeg laten staan dan met de huurprijs te zakken
 

DeletedUser26260

Gast
Scapino zal waarschijnlijk als enige van de keten blijven bestaan.

Werk er zelf, en is de enige van de groep die nog positief draait, maar denk dat de generatie van de fysieke winkels een beetje aan zijn eind gaat komen.
 

DeletedUser23782

Gast
Scapino zal waarschijnlijk als enige van de keten blijven bestaan.

Werk er zelf, en is de enige van de groep die nog positief draait, maar denk dat de generatie van de fysieke winkels een beetje aan zijn eind gaat komen.
Goed om te horen dat er nog een echte Nederlandse winkel bestaand blijft, en ook goed voor de werknemers (zoals jij) dat er geen banen verloren gaan.
 

DeletedUser23782

Gast
Machintosh (moederbedrijf) heeft het faillissement van Manfield en Invito aangevraagd
 

DeletedUser23782

Gast
Helaas meld ik bij deze dat de V&D vandaag failliet is verklaard door de rechtbank van Amsterdam
 
Bovenaan