• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Pesten op het forum/skype

DeletedUser9104

Gast
Prachtige woordspeling...

Maar ik kan haarfijn uitleggen hoe mensen kapot gemaakt kunnen worden door pestgedrag.
En 1 ding weet ik wel, woorden doen meer pijn dan slaan ooit kan doen

Wat zou helpen om pesten te voorkomen? Ik denk niet dat dat ooit zal lukken...
 
No shit sherlock
Tuurlijk is het erg, maar wat kan je er tegen doen?

Ik pak ze keihard terug dat doe ik, voorbeeld ik was werkzaam op een school, waren een paar van die neanderthalers een jochie aan t treiteren heb er 1 in het passeren een bodycheck gegeven, je had zijn blik moeten zien.En ik heb nogal een grote bek en niet op mijn mondje gevallen dus meestal pak ik ze met woorden terug.
Komt nog bij dat ik behoorlijk gepest ben en ik dit niet meer pik van niemand niet, maar heb mijn bouw ook mee denk ik.
 
ook even reageren hierop ben het eens met Ilja, op een gegeven moment doet de fysieke pijn er niet meer toe en komen de woorden als kogels binnen, vind het vervelend voor je en kan hierover meepraten.

Kyraco het waren geen pubers maar gasten van een jaar of 18-19 die ff een jochie van 15 aan t treiteren waren.Echt waar als ik iemand kan helpen om die gasten aan te pakken grijp ik dit aan, overal en nergens, wat jij daar vind intereseert mij niet zo, want jij heb steeds je woordje klaar.
Even je heen laten lopen is dat dan een optie, nee toch ben benieuwd of jij op school de bully was-is of de degene die gepest wordt-werd
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser22839

Gast
Ik pak ze keihard terug dat doe ik, voorbeeld ik was werkzaam op een school, waren een paar van die neanderthalers een jochie aan t treiteren heb er 1 in het passeren een bodycheck gegeven, je had zijn blik moeten zien.En ik heb nogal een grote bek en niet op mijn mondje gevallen dus meestal pak ik ze met woorden terug.
Komt nog bij dat ik behoorlijk gepest ben en ik dit niet meer pik van niemand niet, maar heb mijn bouw ook mee denk ik.
Gewoon er tussen gaan staan doet ook al veel, heb dit 1 keer gedaan. Je had de blikken van de pesters moeten zien ;). Ik kan soms ook een redelijke grote bek hebben, maar in zo'n gevallen mag dat. Je kent de gevolgen van pesten pas als je zelf ooit gepest bent en dat begrijpen sommige mensen niet... (ik heb het nu niet over u).
 

Sanhal

3e plaats KonijnenSpelen 2013
Ik heb het net ergens anders gepost, maar ik denk dat het hier ook wel bij hoort:
Ik vind het erg dat ik dit moet zeggen, maar ik merk dat nieuwe mensen die op het spellenforum het vooral op Skype moeilijk krijgen, op het forum zelf zijn er dan meestal wel mensen die ze aardig begroeten enz (tenzij ze zelf asociaal oid doen), maar op Skype wordt van de meeste mensen een soort hardheid verwacht die de meeste nieuwe mensen nog niet hebben.
Sommige mensen die namelijk niet meer op het forum zitten maar nog wel op Skype vinden het soms vervelend dat er ineens een nieuw persoon in "hun" groep komt. Als er een nieuw persoon wordt weggepest is dat volgens mij eerder via Skype dan via het forum zelf.


Nu is het moeilijk om tegen elk nieuw persoon te zeggen dat ze niet op Skype moeten gaan zitten of dat als ze op Skype moeten gaan zitten dat ze niks van de anderen aan moeten trekken (want dat moet tot een zekere hoogte wel aangezien ze anders misschien onaardig gedrag gaan vertonen ofzo), maar je kan altijd proberen om ze in een kleinere groep te laten beginnen om het zo maar te zeggen. Een groep met mensen die je van het forum kent en waar je op Skype dan veel mee praat zal je kunnen helpen met de overgang naar een algemene chat. Zoals ik het nu zie worden er namelijk soms nieuwe mensen in een algemene chat gegooid die dan niet gewild zijn oid en niemand echt kennen om mee te praten waardoor de rest er ook minder snel iets tegen zal doen als die weggepest wordt, als die eenmaal weggepest is van Skype zal die ook niet meer op het forum komen.
Ik denk dus ook dat het wegpest probleem zich meer op Skype afspeelt dan op het forum, voornamelijk omdat er op het forum sowieso moderatoren zijn die kunnen zeggen dat het te ver gaat oid en op Skype ze vaak in de grote groep worden gegooid waar ze niemand kennen.
Ik zou dus zeggen, laat ze eerst in een kleinere groep beginnen (of probeer dat iig) waardoor ze mensen kennen die ook in de grote groep zitten die het dus voor ze op kunnen nemen.
 

AriChibi

Hydra

Ik wil hier even op terugkomen. Sinds alle pestkoppen een permaban hebben gekregen, is het forum veel fijner te bezoeken. Nergens noemen ze meer nieuwerd en die stomme Rutger101 en sammy95 zijn eindelijk opgehouden met tegen mij te praten.

Het nieuwe forum is een werkelijke utopie. Dankjewel voor het oplossen van mijn pestprobleem.
 

DeletedUser26399

Gast
Prt Scr drukken->doorsturen naar de support
Prt Scr drukken->Melden bij een mod
Prt Scr drukken->Naar de lokale politie gaan en aangeven als cyberpesten

Ik zou de laatste nemen en zeker niet vergeten ook een aanklacht in te dienen, komt het voor de rechtbank, is hij ws drie jaar niet meer online(maximum straf, want in de gevangenis kan hij hopelijk niet op de computer(cyberpesters mogen er daar niet op, andere gedetineerden wel))
Bovenstaande denk ik, ik weet het niet zeker, heb er nooit ingezeten
 

AriChibi

Hydra
Prt Scr drukken->doorsturen naar de support
Prt Scr drukken->Melden bij een mod
Prt Scr drukken->Naar de lokale politie gaan en aangeven als cyberpesten

Ik zou de laatste nemen en zeker niet vergeten ook een aanklacht in te dienen, komt het voor de rechtbank, is hij ws drie jaar niet meer online(maximum straf, want in de gevangenis kan hij hopelijk niet op de computer(cyberpesters mogen er daar niet op, andere gedetineerden wel))
Bovenstaande denk ik, ik weet het niet zeker, heb er nooit ingezeten

Done. Ik heb het ook aangegeven bij de FBI en bij mijn internetprovider. Ze zullen zijn IP-adres tracken en hem zo snel mogelijk uitschakelen wegens zijn misdaden. Dankjewel voor de hulp.
 

DeletedUser26399

Gast
en ik moet geloven dat de FBI naar je luistert, eternetprovider(internetprovider), heb ik ook gedaan, de politie is bij die gast thuis geweest drie dagen later

smiley_emoticons_lol.gif
man dat was lollig
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12913

Gast
Het gaat hier stilaan van serieuze praat naar minder serieuze praat. Daarvoor moet je in het praattopic zijn ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23442

Gast
Pesten op internet is wel erg gemeen ja, laf als je het alleen daar durft te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan