• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wedstrijd Forum Cup - Personage Rollenspel

DeletedUser10470

Gast
Forum Cup - Personage Rollenspel

Beste spelers,

Aan de hand van de laatste stemming is gebleken dat er de meeste stemmen gaan naar het Personage Rollenspel. Bij deze dus een nieuwe Forum Cup!

De bedoeling, eisen en duur
Wij geven vijf situaties waarvoor jij de oplossingen moet bedenken! Laat je creativiteit de vrije loop laten bij de situaties die je voorgeschoteld krijgt. Echte eisen zijn er niet, als je maar de Forumregels in acht houdt bij het verzinnen van een oplossing. Elke situatie duurt 5 dagen inzendtijd + 3 dagen stemtijd. Oplossingen worden anoniem geplaatst en uiteraard mag je niet vertellen welke oplossing van jou is.

Hoe kan ik deelnemen?
In dit topic zullen er situaties geplaatst worden. In het overzicht in het bericht hieronder staat de huidige situatie waarop je een oplossing kunt bedenken. Stuur je oplossing voor het probleem in via een Privébericht naar Forum Cup, vòòr de sluitingsdatum, die daar ook gemeld staat.

Regels
  • Het Grepolis.nl Team is uitgesloten van deze wedstrijd, leden van de Grepolis Times mogen wel meedoen;
  • De oplossing die je geeft mag geen verwijzingen geven naar de maker ervan.
  • Oplossingen worden verstuurd middels een PM aan Forum Cup(klik);
  • Oplossingen moet voor de aangegeven sluitingsdatum binnen zijn;

Prijs
De punten worden opgeteld en er ontstaat een uitslag. Degene met de meeste punten krijgt 500 goud op zijn/haar account + een zelfgekozen forumtitel in overleg voor 1 maand, de nummer 2 krijgt 250 goud en de nummer 3 krijgt 100 goud!

Aanpassingen in de regels
- Stemmen is nu in het topic
- Als inzender ben je verplicht te stemmen
- Als inzender zet je jezelf op een willekeurige positie in de puntenverdeling. Je krijgt zelf 0 punten. Degene die je de hoogste punten geeft krijgen ook de hoogste punten in de verdeling
- Wanneer er maar één inzending is volgt er geen stemronde en krijgt de persoon die inzendt direct 5 punten
- Wanneer er maar één persoon stemt telt de stem dubbel
- Stemmen en inzenden is binnen dezelfde periode
 

DeletedUser10470

Gast
Het stemmen
Per oplossing worden er punten gegeven voor Creativiteit & Functionaliteit. Deze cijfers kunnen van elkaar verschillen!
Het totaal aantal inzendingen is het hoogste aantal gegeven punten. Bij 5 inzendingen kan je dus 1, 2, 3, 4 en 5 punten verdelen voor zowel Creativiteit als Functionaliteit. In het totaal dus maximaal 10 punten voor een oplossing.

In de post hieronder staat het overzicht van de huidige situatie.​
 

DeletedUser10470

Gast
Overzicht
Situaties
Situatie NummerStatusWinnaar
Situatie 1VoltooidDusdavid / Graecus 001
Situatie 2VoltooidRabbidRobin
Situatie 3VoltooidNiemand
Situatie 4VoltooidGraecus 001
Situatie 5VoltooidRabbidRobin / Greacus 001

Punten
SpelerSit. 1Sit. 2Sit. 3Sit. 4Sit. 5Totaal
Dusdavid6900015
Graecus 0016100111037
RabbidRobin011091030

Huidige situatie - Stemmen

Inzenden tot en met 16-5-2016 23:59.

 

DeletedUser10470

Gast
Nog iets langer dan 2 dagen om in te zenden. Er is op dit moment één inzending.
 

DeletedUser10470

Gast
Stemmen​

Anders dan eerder: Het stemmen gebeurt in het Topic!

De oplossingen
Oplossing 1
Ik ga naar het eerstvolgend internetcafé en huur alvast een laptop zodat ik grepolis in het oog kan houden, als alles op het eerste ogenblik oké blijkt te zijn ga ik naar een multimedia store en koop daar een gsm want die oude zal ik immers nooit meer terug zien. Einde oplossing zijn steden leefde nog lang en gelukkig.
Oplossing 2
Zo snel mogelijk naar een internet café sprinten en hopen dat er daar een computer vrij is. Helaas heb je pech, ze zijn allemaal bezet, dus vraag je iemand om even er op te mogen, je vraagt het iedereen, mar pas de laatste persoon wil je 5 minuutjes er op laten, je gaat vlug naar het forum en post dat je wordt aangevallen en roept militie op, je zegt dat je geen info kan geven en je post het muur lvl, de stad, de god en de tijd.

Geef in een reactie hieronder de volgende punten aan, met achter het woord "Oplossing" een 1 of een 2.

Creativiteit
1 punt: Oplossing
2 punten: Oplossing

Functionaliteit
1 punt: Oplossing
2 punten: Oplossing

Deadline: 28/4/2016 23:59!
 

DeletedUser26399

Gast
1punt is minder goede en 2punten is de betere, als ik het niet mis heb
 

DeletedUser26399

Gast
Zo snel mogelijk naar een internet café sprinten en hopen dat er daar een computer vrij is. Helaas heb je pech, ze zijn allemaal bezet, dus vraag je iemand om even er op te mogen, je vraagt het iedereen, mar maar pas de laatste persoon wil je 5 minuutjes er op laten, je gaat vlug naar het forum en post dat je wordt aangevallen en roept militie op, je zegt dat je geen info kan geven en je post het muur lvl, de stad, de god en de tijd.


Er staat daar een schrijffout, weet niet van wie het is.


Creativiteit
1 punt: Oplossing 1
2 punten: Oplossing 2

Functionaliteit
1 punt: Oplossing 1
2 punten: Oplossing 2

Ga ondanks de schrijffout de bedenker van oplossing 2 de meeste ptn geven
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Je bent je ervan bewust dat deze wedstrijd 40 dagen duurt en niemand een wedstrijd wilt die zo lang duurt? Donnie?
 

DeletedUser10470

Gast
Je bent je ervan bewust dat deze wedstrijd 40 dagen duurt en niemand een wedstrijd wilt die zo lang duurt? Donnie?

Klopt inderdaad, is wat lang. Ik ga overleggen of we de stemtijden verkorten naar 48 uur en de inzendtijden naar 72 uur en ook PM's goedkeuren naar mij, zodat de opkomst wat hoger wordt.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Goed, als je ergens anders reken- of wedstrijdhulp of vragen hebt. Aarzel niet om te vragen hea :)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser22289

Gast
Creativiteit
1 punt: Oplossing 2
2 punten: Oplossing 1

Functionaliteit
1 punt: Oplossing 2
2 punten: Oplossing 1
 

DeletedUser10470

Gast
Uitslag​

Goed, de uitslag.

Beide oplossingen hebben 6 punten gekregen. Gedeelde eerste plek. Oplossing 1 was van Dusdavid, oplossing 2 van Graecus 001. Ja, je ziet het goed, ze hebben de hoogste punten aan zichzelf gegeven.

Een paar wijzigingen
- Stemmen duurt nu maximaal 48 uur (2 dagen)
- Inzenden duurt nu maximaal 72 uur (3 dagen)
- Wanneer je een oplossing inzendt mag je stemmen, maar moet je jezelf de laagste punten geven
- Wanneer er maar één inzending is volgt er geen stemronde en krijgt de persoon die inzendt direct 5 punten
- Wanneer er maar één persoon stemt telt de stem dubbel
- Inzenden mag nu ook naar mij toe

Nieuwe situatie​
Je gaat op sollicitatiegesprek en hebt je volledig voorbereid op de vragen die gaan komen. Je pakt nog snel even je telefoon mee en stapt op de fiets. Tadatada! Inkomende aanval. En dat terwijl je nog maar 10 minuten hebt om op je sollicitatie te komen. Als je doorfietst ben je binnen 8 minuten op je sollicitatiegesprek, maar wanneer je telaat komt kan je het wel vergeten. Godzijdank kom je nog net optijd aan op je sollicitatie. Je loopt naar binnen, Tadatada! Inkomende aanval... Je mogelijk toekomstige werkgever kijkt je boos aan. Wat doe je?

Inzenden tot en met 2-5-2016 23:59 via een PM naar mij of Forum Cup.
 

DeletedUser26399

Gast
- Wanneer je een oplossing inzendt mag je stemmen, maar moet je jezelf de laagste punten geven

- Wanneer er maar één persoon stemt telt de stem dubbel
Dus als er 2 deelnemen en er maar een van de twee stemt, verliest hij gewoon met dubbel zoveel

i.p.v. met 1pt achter te eindigen eindigt hij met twee ptn achter, weet ik alvast wat ik doe, niet stemmen, stemt de ander wel, win ik met twee ptn voor i.p.v. 1pt voor
 

DeletedUser10470

Gast
Wanneer er 2 personen meedoen, en er is 1 persoon die stemt (dat kan iedereen zijn, ook een niet deelnemer), worden die punten inderdaad verdubbeld. Zowiezo vraag ik me af of het slim is om te stemmen wanneer je ook meedoet. Je moet nu jezelf namelijk de laagste punten geven. Maar dat is uiteraard aan jou.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Je verkort de wedstrijd nu naar een volle maand oftewel 31 dagen. Nuja, kan nog steeds korter naar mijn mening. Misschien insturen en stemmen combineren?
 

DeletedUser10470

Gast
Je verkort de wedstrijd nu naar een volle maand oftewel 31 dagen. Nuja, kan nog steeds korter naar mijn mening. Misschien insturen en stemmen combineren?

Dat gaat lastig, omdat je dan niet alle inzendingen hebt om te laten zien.
 

DeletedUser26399

Gast
Jawel, stemming ronde A terwijl oplossing ronde B al mogen binnenkomen
 
Bovenaan