• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wedstrijd Forum Cup - Personage Rollenspel

DeletedUser10470

Gast
Te laat naar bed geweest x) 3 oplossingen binnen op dit moment.
 

DeletedUser10470

Gast
Stemmen & Nieuwe situatie​

Je gaat op sollicitatiegesprek en hebt je volledig voorbereid op de vragen die gaan komen. Je pakt nog snel even je telefoon mee en stapt op de fiets. Tadatada! Inkomende aanval. En dat terwijl je nog maar 10 minuten hebt om op je sollicitatie te komen. Als je doorfietst ben je binnen 8 minuten op je sollicitatiegesprek, maar wanneer je telaat komt kan je het wel vergeten. Godzijdank kom je nog net optijd aan op je sollicitatie. Je loopt naar binnen, Tadatada! Inkomende aanval... Je mogelijk toekomstige werkgever kijkt je boos aan. Wat doe je?

De gegeven oplossingen:
Oplossing 1
Sorry meneer(zijn naam), ik zet hem wel eventjes uit. Je doet je sollicitatie en probeert hem zo onopvallend mogelijk sneller te laten gaan, een halfuurtje later ben je buiten. Het eerste wat je doet is je gsm nemen en vlug alles op orde brengen en snel naar huis sprinten, 6min later ben je thuis.Je zet je pc aan en probeer je zo goed mogelijk als maar kan verder te spelen en daarop volgende aanvallen af te weren.

Oplossing 2
Je excuseerd je en vraag aan hem of hij ook geen spellen speelt, tot zijn verbazing komen hij er achter dat ze bijde Grepolis spelen. Hij krijgt toestemming om even te checken en gaan dan verder met de vergadering. Elke grepolis peler heeft respect vor elkaar.

Oplossing 3
Je mompelt iets binnensmonds. Je ziet dat de werkgever je nog steeds aanstaart en kijkt naar de grond. 'Mijn excuses, ik zit met een stalker. Echt vervelend, hij blijft me echt maar bellen en berichten sturen en ik kan er weinig aan doen.' De werkgever kijkt je begripvol aan. Ze doet je denken aan een strenge, rechtvaardige moeder. Je besluit je gok te wagen. 'Zou ik deze nieuwe pogingen even aan de politie kunnen melden zodat zij met hun onderzoek verder kunnen?' Je kijkt de werkgever aan met de meest meelijwekkende ogen die je kan trekken. En zo te zien heb je de juiste snaar geraakt. 'Maar natuurlijk, over 5 minuten hier in mijn bureau.'

Je sprint naar buiten en verdedigt succesvol je stad. Militie aanzetten was genoeg, de sufferd. Je schakelt je telefoon uit en stapt vol zelfvertrouwen het gebouw terug binnen. Op naar de sollicitatie.

Geef in een reactie hieronder de volgende punten aan, met achter het woord "Oplossing" een 1,2 of 3.

Creativiteit
1 punt: Oplossing
2 punten: Oplossing
3 punten: Oplossing

Functionaliteit
1 punt: Oplossing
2 punten: Oplossing
3 punten: Oplossing


Nieuwe situatie​
Vakantie, altijd gezellig. Je woont nog bij je ouders, bent een puber van 14 jaar en je bent slim: Je zet de vakantiemodus aan. Jullie gaan verweg, naar Brazilië. Eenmaal aangekomen pakken jullie een boot naar een nogal onbekend eiland. Het bootje is een beetje gammel, de schipper ziet er ook niet al te best uit. Er komt een golf en het noodlot slaat toe, de schipper valt uit de boot! Je ziet nog een laatst hand boven het water uitkomen en ziet een krokodil zwemmen onder de boot. Wat doe je?

Inzenden van zowel het stemmen (in het topic) als het oplossen (in een PM) tot en met 6-5-2016 23:59.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Deze stemmingsmethode trekt op niets. Ik moet mezelf de laagste punten geven als ik meedoe?
Met andere woorden, als ik stem kan iedereen gewoon aflezen welke inzending van mij is?
Don, fix het pls.

Alternatief 1:
Je kan jezelf geen punten geven. Je zet alle inzendingen in je lijstje en geeft ze allemaal punten maar bij het toekennen van de punten filtert de jury jouw eigen inzendingen uit jouw lijstje waardoor er ene kleine verschuiving kan ontstaan. Je geeft automatisch de hoogste punten. Maar je zet je eigen inzending er ook tussen om verwarring te zaaien.

Voorbeelden:​
Ik stem:
3 - Inzending Rabbid
2 - Inzending DonFrank
1 - Inzending Araluen

De jury kent 3 punten voor DonFrank toe, 2 punten voor Araluen. Ze filteren namelijk mijn eerste plaats weg, en kijken dan wie ik het beste vond. Deze krijgt hoogste, 2e plaats voor de 2e beste.

Ik stem:
3 - Inzending DonFrank
2 - Inzending Rabbid
1 - Inzending Arlauen

De jury kent eveneens 3 punten toe aan DonFrank, 2 aan Araluen (want ik geef mezelf geen punten, en Ara was 2e beste.



Alternatief 2:
Je stemt via pm. Je moet jezelf de laagste score geven (of je mag jezelf geen punten geven). Je stemt echter via pm. Zo weet je niet wat de anderen denken, maar kunnen zij ook niet aflezen welke inzending mogelijk van jou is.



Alternatief 3:
Hetzelfde systeem als Alternatief 1, maar nu geef je jezelf automatisch de laagste score. Nog steeds wordt er een kleine verandering doorgevoerd bij het tellen aangezien het niet uitmaakt op welke plaats je jezelf zet.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser10470

Gast
Goed punt haal je aan.

Bij deze:
- Stemmen blijft in het topic
- Iedere deelnemer is verplicht te stemmen
- Je zet jezelf op een willekeurige plek in de verdeling, maar je zal zelf 0 punten krijgen. De hoogste krijgen 2/3 punten, op volgorde van wat je neerzet.

(Voorbeeld):
3 punten - Oplossing 1 (don)
2 punten - Oplossing 2 (ara)
1 punt - Oplossing 1 (screeny)

Ara krijgt 3 punten, Screeny 2 en ik 0.

Uiteraard mogen niet inzenders ook gewoon stemmen.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Creativiteit
1 punt: Inzending 3
2 punten: Inzending 2
3 punten: Inzending 1

Functionaliteit
1 punt: Inzending 2
2 punten: Inzending 3
3 punten: Inzending 1
 

DeletedUser22289

Gast
Creativiteit
1 punt: Inzending 1
2 punten: Inzending 2
3 punten: Inzending 3

Functionaliteit
1 punt: Inzending 1
2 punten: Inzending 3
3 punten: Inzending 2
 

DeletedUser26399

Gast
Creativiteit
1 punt: Oplossing2
2 punten: Oplossing1
3 punten: Oplossing3

Functionaliteit
1 punt: Oplossing3
2 punten: Oplossing1
3 punten: Oplossing2
 

DeletedUser10470

Gast
Uitslag, Stemmen & Nieuwe situatie​
Uitslag​
Je gaat op sollicitatiegesprek en hebt je volledig voorbereid op de vragen die gaan komen. Je pakt nog snel even je telefoon mee en stapt op de fiets. Tadatada! Inkomende aanval. En dat terwijl je nog maar 10 minuten hebt om op je sollicitatie te komen. Als je doorfietst ben je binnen 8 minuten op je sollicitatiegesprek, maar wanneer je telaat komt kan je het wel vergeten. Godzijdank kom je nog net optijd aan op je sollicitatie. Je loopt naar binnen, Tadatada! Inkomende aanval... Je mogelijk toekomstige werkgever kijkt je boos aan. Wat doe je?
Oplossing 1 - Graecus 001 - 10 punten
Oplossing 2 - Dusdavid2 - 9 punten
Oplossing 3 - RabbidRobin - 11 punten

Rabbid wint deze ronde!

Stemmen​
Vakantie, altijd gezellig. Je woont nog bij je ouders, bent een puber van 14 jaar en je bent slim: Je zet de vakantiemodus aan. Jullie gaan verweg, naar Brazilië. Eenmaal aangekomen pakken jullie een boot naar een nogal onbekend eiland. Het bootje is een beetje gammel, de schipper ziet er ook niet al te best uit. Er komt een golf en het noodlot slaat toe, de schipper valt uit de boot! Je ziet nog een laatst hand boven het water uitkomen en ziet een krokodil zwemmen onder de boot. Wat doe je?

De gegeven oplossingen:
Oplossing 1
"Om mij in te leven zal ik helaas ook spellingsfouten moeten maken. Ik excuseer mij alvast.

Een krokodil. Gadverdamme, dat kon je helemaal gebruiken. De schipper draaidt en keert in het water, terwijl hij probeert boven water te blijven. Kan hij niet zwemmen? Wat een sufferd. Je probeerdt je te herinneren wat je op voorhand nu ook alweer hebt geleerd. De gids laat je achter, hij is toch al doodt. Wacht eens. We zijn op open zee. Hier in de zee leven geen krokodillen? We zijn al minstens 5 kilometer verwijderd van Brazilië en naderen het eiland. Dit kan niet. Hier leeven geen krokodillen. Je kijkt nog eens goed naar de donkere vlek.

Een schildpad. Typisch. Je steekt een vishengel die je aan boord vindt uit naar de schipper. Hij neemt de hengel aan en je heist hem aan boord. Jullie varen rustig verder naar het eiland. Waar overal 'krokodillen' zijn. Wat schattig!"

Oplossing 2
Jij en je moeder proberen zijn hand te grijpen, terwijl je vader, reservist in het leger, het geweer dat in iedere bootje ligt -tegen de krokodillen- neemt en schiet achter de krokodil. Voltreffer, recht boven zijn oog, de krokodil zwemt stervende weg, de andere krokodillen die al toe kwamen zwemmen, zwommen nu hun stervende soortgenoot achterna en aten hem op. Ondertussen konden jullie gemakkelijk de schipper uit het water halen en verder varen.

Geef in een reactie hieronder de volgende punten aan, met achter het woord "Oplossing" een 1 of 2

Creativiteit
1 punt: Oplossing
2 punten: Oplossing

Functionaliteit
1 punt: Oplossing
2 punten: Oplossing


Nieuwe situatie​
Er is een alliantie meeting, ergens op de grens tussen Nederland en België. Iedereen van je alliantie, een man of 20, komt naar de meeting toe. 1 probleempje: jullie hebben een spion in de alliantie! Je staat achter de vermoedelijke spion en ziet nog net het laatste berichtje naar de vijand: Ze zijn nu op een meeting, pak je kans. Hoe reageer je?

Inzenden van zowel het stemmen (in het topic) als het oplossen (in een PM) tot en met 9-5-2016 23:59.
 

DeletedUser10470

Gast
Te kort voor wie? Verwavht je zo veel inzendingen nog te ontvangen?

Dat niet, maar anders zou het ongeveer 1,5 dagen worden (aangezien het nu 2,5 dagen is vaak) en we willen wel iedereen de gelegenheid geven om alles door te lezen en te reageren.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Creativiteit
1 punt: Verhaal 2
2 punten: Verhaal 1

Functionaliteit
1 punt: Verhaal 2
2 punten: Verhaal 1
 

DeletedUser10470

Gast
Uitslag, Stemmen & Nieuwe situatie​
Uitslag​
Vakantie, altijd gezellig. Je woont nog bij je ouders, bent een puber van 14 jaar en je bent slim: Je zet de vakantiemodus aan. Jullie gaan verweg, naar Brazilië. Eenmaal aangekomen pakken jullie een boot naar een nogal onbekend eiland. Het bootje is een beetje gammel, de schipper ziet er ook niet al te best uit. Er komt een golf en het noodlot slaat toe, de schipper valt uit de boot! Je ziet nog een laatst hand boven het water uitkomen en ziet een krokodil zwemmen onder de boot. Wat doe je?
Oplossing 1 - RabbidRobin - 0 punten
Oplossing 2 - Dusdavid2 - 0 punten

Zuur, maar ik kan er helaas niks anders van maken.

Stemmen​
Er is een alliantie meeting, ergens op de grens tussen Nederland en België. Iedereen van je alliantie, een man of 20, komt naar de meeting toe. 1 probleempje: jullie hebben een spion in de alliantie! Je staat achter de vermoedelijke spion en ziet nog net het laatste berichtje naar de vijand: Ze zijn nu op een meeting, pak je kans. Hoe reageer je?

De gegeven oplossingen:
Oplossing 1
Je roept:"We hadden het bij het rechte eind, hij is de spion! Hij verwittigde net de vijand dat we allemaal hier zijn. Vlug de computers hier in de lobby aanleggen en ons klaarmaken voor de aanval, berichten sturen hoeven we alvast niet meer te doen, roep gewoon." Gelukkig waren er juist genoeg computers, de verrader droop af en iedereen kon zijn steden behouden, wegens de slechte aanvallen, omdat ze geen tegenstand hadden verwacht.

Oplossing 2
"Seg, Bob, mooi weer, nietwaar?" Bob draait zich om, "Ja, dat klopt, prachtig zonnig weer. Je krijgt er zowaar dorst van." Je draait je om en vist een muntstuk van 2 euro uit je zak dat je naar Bob toegooit, "Wil jij nog even wat te drinken halen? Ik let wel op ons gerief." Bob haalt zijn schouders op en vraagt zelfs niet wat je wilt drinken. Hij loopt dik tegen zijn zin de cafetaria binnen. De deur slaat toe en je neemt snel zijn gsm. De code die je eerder deze dag al had afgelezen blijkt te werken en een seconde later zijn er screens van de berichtuitwisseling genomen. Je opent het stammenforum. De deur van de cafetaria gaat terug open, Bob komt naar buiten. Je steekt de gsm snel weg en springt recht.

'Sorry, ik moet heel dringend, zo terug.' Je rent naar binnen, je benen half samengeknepen. In de toiletten post je de afbeeldingen en rustig stap je terug naar buiten. "Zeg, heb jij mijn phone gezien?" Je doet alsof je neus bloedt. Ja, dit had ik even in mijn rugzak gestolen omdat ik zo dringend moest. Wilde niet dat iemand hem meepakte. Je pakt je rugzak en geeft de GSM terug. Pas later die dag komt Bob tot de ontdekking.

Geef in een reactie hieronder de volgende punten aan, met achter het woord "Oplossing" een 1 of 2

Creativiteit
1 punt: Oplossing
2 punten: Oplossing

Functionaliteit
1 punt: Oplossing
2 punten: Oplossing


Nieuwe situatie​
Je zit op school, in de klas. Het is net pauze geweest. Scheikunde, dat vak vond je altijd al niks. Kwam door de docent, aldus jezelf. Tada-tada! Inkomende aanval. Stom denk je bij jezelf, ik heb m'n geluid niet meer uitgezet na de pauze. Je docent pakt je telefoon af en zegt "Die ben je kwijt". Wat doe je?

Inzenden van zowel het stemmen (in het topic) als het oplossen (in een PM) tot en met 12-5-2016 23:59.
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Heeft het nog zin om in te sturen? Mijn medekandidaten kunnen gewoon weigeren nog in te sturen en dan verlies ik nog...
 

DeletedUser26399

Gast
Heeft het nog zin om in te sturen? Mijn medekandidaten kunnen gewoon weigeren nog in te sturen en dan verlies ik nog...


Jawel, dat heeft zeker zin, dan krijg je postuum 5ptn en sta je eerst, dus insturen zou ik zeggen en verder, ik heb de vorige keer gewoon geen tijd gehad
 

DeletedUser26399

Gast
Maar dus moeten ik en dusdavid2 gewoon altijd inzenden, dan kan jij idd niet winnen tenzij wij allebei op jouw oplossing stemmen, maar daar kan aan gesleuteld worden, dus mathematisch gezien kunnen ik en dusdavid2 je van de overwinning af krijgen, maar jij en dusdavid2 ook mij of jij en ik dusdavid2
 
Bovenaan