• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Grepolympia

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Grepolympia_logo.png

Beste spelers,

Het is tijd om je atleten voor te bereiden want Grepolympia is terug!
Vanaf 25 oktober 10:00 uur kun je deelnemen aan 4 disciplines die elk focussen op een ander talent van je atleten. Word jij de beste en help je jouw alliantie hoog in de ranglijst te scoren?

Door aan een competitie deel te nemen kun je lauwerkransen winnen die je kunt inwisselen voor geweldige prijzen in de event shop. Maar natuurlijk gaat Grepolympia ook over team spirit, dus wanneer jouw alliantie gemiddeld het hoogste resultaten haalt in een discipline wint je hele alliantie geweldige prijzen!

Mis dit traditioneel event niet en maak je klaar voor de competitie want Grepolympia duurt maar tot 7 november.

Ga voor meer informatie naar deze wikipagina. Laat je mening achter in dit discussietopic.

Veel succes toegewenst!

Met vriendellijke groet,
Jullie Grepolis team
Eindelijk is Grepolympia er weer!
 

DeletedUser22289

Gast
Fantastisch!! De vorige keer heb ik maar de helft meegedaan. Maar super dat het terug is.
 

DeletedUser

Gast
Ehhh, ligt het aan mij of loont het trainen van je atleten nauwelijks (op Calydon).
Ik kan bijv. 2x 27 hoplieten per 1,5 uur per trainingsslot inzetten om mijn atleet te trainen.
Dit kan ik op een dag eenvoudig 8x doen. Dat kost me dan 54x8= 432 hoplieten.

Maar ik kan 2 x per dag meedoen aan de wedstrijd en dat levert me dan 40 of in het uiterste geval 80 lauwerkransen.
Laten we voor het gemak uitgaan van 90-150 lauwerkransen per dag. Dan kan ik 3-5 hoplieten pakketten kopen van 5x12=
180-300 hoplieten.

Kan iemand van grepolis me uitleggen wat je dan bijvoorbeeld aan extra trainingsslots hebt?


eb48da20f88a469fb2c7549cc0fc0291.png
 

Arsenal

Quality Assurance
Grepolis Team
Om je atleet hoger in level te krijgen en die punten te verdelen over de 3 eigenschappen.

Het klopt dat je om de 12 uur kan deelnemen aan de competitie.

Als het goed is zou je per slot 54 hoplieten kunnen inzetten, althans dat heb ik op Olympia.

Kan zijn dat de slots wereldsnelheid gebonden zijn, dit kan ik nog niet met zekerheid zeggen
 

DeletedUser27102

Gast
Weet niet hoe dit komt, maar dit event heb ik telkens gemist. Dit is de eerste keer dat ik dit volledig mee kan doen.

Is er ergens een goede infosite?

Want elk soort eenheid levert een bepaald aantal punten op en heeft ook een bepaalde tijd nodig om te trainen, ik vraag me dus af welke troepen (per atleet) het meeste punten opleveren op de kortste tijd.
 

DeletedUser

Gast
Ik geloof dat je mijn vraag niet helemaal begrijpt. Ik bedoel eigenlijk te zeggen. Als ik mijn atleet train door eenheden in te zetten, dan verlies ik er meer dan ik er win aan beloningen... of lijkt dat maar zo???
 

DeletedUser27102

Gast
Ik hoop stiekem dat je echt fout gerekend hebt, anders is dat echt fucked up.
 

DeletedUser27509

Gast
Ik geloof dat je mijn vraag niet helemaal begrijpt. Ik bedoel eigenlijk te zeggen. Als ik mijn atleet train door eenheden in te zetten, dan verlies ik er meer dan ik er win aan beloningen... of lijkt dat maar zo???

Er klopt iets niet aan je berekeningen. Op de wereld waar ik speel (snelheid 3), kan ik voor 30 kransen (5x60=) 300 hoplieten krijgen.
Zonder goud krijg je maximaal 160 kransen per dag (2x 80 kransen voor 2700+ meter). Dat maakt een totaal van 1600 hoplieten per dag.

Ik weet nog niet hoeveel hoplieten je moet investeren om 2700+ meter te kunnen lopen, maar ik denk niet dat je daar 1600 hops voor nodig hebt?
 

DeletedUser

Gast
Er klopt iets niet aan je berekeningen.

Misschien kan het ook liggen aan goed lezen... er staat duidelijk bij dat het geldt voor Calydon.
De omvang van de beloning is afhankelijk van de wereldsnelheid.

En verder voegt jouw opmerking weinig toe, want je vertelt er niet bij hoeveel eenheden je nodig hebt om je atleet sterker te maken. Ik heb tenminste een inschatting gedaan van de kosten om de atleet de hele dag door met 2 trainingsslotjes te trainen.
 

DeletedUser27511

Gast
Hoe zit het met de verdiende upgrade punten? Op de wiki staat dat de punten gereset worden. Betekent dit dat je elk event weer met 0 begint of dat je je verdiende punten opnieuw kan uitgeven aan de andere skills? Veel spelers zeggen verschillende dingen.
 

DeletedUser27509

Gast
Misschien kan het ook liggen aan goed lezen... er staat duidelijk bij dat het geldt voor Calydon.
De omvang van de beloning is afhankelijk van de wereldsnelheid.

En verder voegt jouw opmerking weinig toe, want je vertelt er niet bij hoeveel eenheden je nodig hebt om je atleet sterker te maken. Ik heb tenminste een inschatting gedaan van de kosten om de atleet de hele dag door met 2 trainingsslotjes te trainen.

Je hebt gelijk, ik had ook maar snel snel wat berekend.
Mijn interesse is echter gewekt, want het zou idd stom zijn troepen te investeren als je ze er niet terug uit haalt.

Bij deze dus een nauwkeurigere inschatting (geldend op wereld Baris):

Met een atleet level 15 geraak je boven de 1500 weet ik ondertussen.

Je hebt dus 14k ervaringspunten nodig (1 gratis punt), dat zijn 226 hoplieten, en minder dan 12u nodig. Het hoplietenlopen duurt 3 dagen, je eerste wedstrijd keeg je 40 kransen (want je liep minder dan 1200 meter). De volgende 5 wedstrijden krijg je 55 kransen, want je loopt 1500+ meter. In totaal 315 kransen = 10*5*60 = 3000 hoplieten. Das een winst van 2774 hoplieten.

Natuurlijk rest ons de vraag of we niet beter geen enkele troep hadden geïnvesteerd, want we kunnen ook altijd gewoon met dat ene vaardigheidspuntje lopen. Dan hebben we 40*6=240 kransen. Dat zijn 8 pakketjes hops = 8*5*60 = 2400 hoplieten winst.

Ehhh, ligt het aan mij of loont het trainen van je atleten nauwelijks (op Calydon).
Dus, Blitzen123, het trainen van je atleet loont zeker op Baris
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif


Ik raad je aan om een exacte berekening te maken voor Calydon, zodat je het met 100% zekerheid kan zeggen, nu heb je te veel aanames gemaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23442

Gast
Om je atleet hoger in level te krijgen en die punten te verdelen over de 3 eigenschappen.

Het klopt dat je om de 12 uur kan deelnemen aan de competitie.

Als het goed is zou je per slot 54 hoplieten kunnen inzetten, althans dat heb ik op Olympia.

Kan zijn dat de slots wereldsnelheid gebonden zijn, dit kan ik nog niet met zekerheid zeggen

Dat aantal is inderdaad wereldsnelheid gebonden.

Weet niet hoe dit komt, maar dit event heb ik telkens gemist. Dit is de eerste keer dat ik dit volledig mee kan doen.

Is er ergens een goede infosite?

Want elk soort eenheid levert een bepaald aantal punten op en heeft ook een bepaalde tijd nodig om te trainen, ik vraag me dus af welke troepen (per atleet) het meeste punten opleveren op de kortste tijd.

https://wiki.nl.grepolis.com/wiki/Grepolympia_2016

Ik geloof dat je mijn vraag niet helemaal begrijpt. Ik bedoel eigenlijk te zeggen. Als ik mijn atleet train door eenheden in te zetten, dan verlies ik er meer dan ik er win aan beloningen... of lijkt dat maar zo???

Misschien kan het ook liggen aan goed lezen... er staat duidelijk bij dat het geldt voor Calydon.
De omvang van de beloning is afhankelijk van de wereldsnelheid.

En verder voegt jouw opmerking weinig toe, want je vertelt er niet bij hoeveel eenheden je nodig hebt om je atleet sterker te maken. Ik heb tenminste een inschatting gedaan van de kosten om de atleet de hele dag door met 2 trainingsslotjes te trainen.
Hmm, interessant. Ik zal er eens naar kijken.

Iig zijn beloningen altijd afhankelijk van 2 factoren. De wereldsnelheid en het aantal punten dat je hebt.
(er zijn bepaalde puntengrenzen waar je bonussen hoger worden)

Maar ook dan zou het vreemd zijn als het klopt wat je zegt. Ik ga ook eens rekenen

Hoe zit het met de verdiende upgrade punten? Op de wiki staat dat de punten gereset worden. Betekent dit dat je elk event weer met 0 begint of dat je je verdiende punten opnieuw kan uitgeven aan de andere skills? Veel spelers zeggen verschillende dingen.
Je upgradepunten beginnen inderdaad voor alle vier de wedstrijden op 0. Die kan je dus het beste per direct uitgeven per sportonderdeel.
Je laurierkransen blijven wel behouden en die kan je tot 2 dagen na het event nog uitgeven in de winkel
 
Bovenaan