• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Feedback Grepolympia

svenboy9

Winnaar Adventskalender 2020
Ligt het aan mij, of is de alliantiebonus van boogschieten (extra gp) veel meer waard dan de alliantiebonussen van de andere onderdelen (extra off kracht, deff kracht en gs productie)?
Verder een hartstikke leuk event, is weer eens wat anders dan saai aan een rad draaien of ingrediënten bij elkaar doen
smiley_emoticons_bravo2.gif
 

Appelsnoes

Boogschutter
Vraag me ook af wat de beste verhouding is om je ervaringspunten te spenderen. Ik neem aan dat het gelijk verdelen al redelijk in de buurt van de optimale combinatie zal zitten.
 

Armand0

Manticore
Hoe is de berekening voor de (alliantie)ranglijst? Beste 10 spelers worden gemiddeld, maar wordt er automatisch door 10 gedeeld?

D.w.z., als je minder dan 10 leden hebt sta je automatisch laag in de ranglijst, doordat het totaal wordt gedeeld door 10 (wat hoger is dan het aantal leden)?

Of wordt dit bij minder dan 10 leden door een kleiner getal gedeeld? (zo te zien niet)
 

DeletedUser13380

Gast
Hoe is de berekening voor de (alliantie)ranglijst? Beste 10 spelers worden gemiddeld, maar wordt er automatisch door 10 gedeeld?

D.w.z., als je minder dan 10 leden hebt sta je automatisch laag in de ranglijst, doordat het totaal wordt gedeeld door 10 (wat hoger is dan het aantal leden)?

Of wordt dit bij minder dan 10 leden door een kleiner getal gedeeld? (zo te zien niet)

Zou toch moeten, anders word je serieus benadeeld.
 

DeletedUser27267

Gast
Klopt helemaal. Nu natuurlijk de vraag; waar ligt die optimale verdeling? Bij het inzetten van hoeveel troepen?
Maar het gaat hier natuurlijk ook wel echt om de alliantie beloning hé. Die zijn wel lekker, dus ook als Is je persoonlijke winst 0, voor die ally beloning kan je het wel doen.
Je hebt gelijk, ik had ook maar snel snel wat berekend.
Mijn interesse is echter gewekt, want het zou idd stom zijn troepen te investeren als je ze er niet terug uit haalt.

Bij deze dus een nauwkeurigere inschatting (geldend op wereld Baris):

Met een atleet level 15 geraak je boven de 1500 weet ik ondertussen.

Je hebt dus 14k ervaringspunten nodig (1 gratis punt), dat zijn 226 hoplieten, en minder dan 12u nodig. Het hoplietenlopen duurt 3 dagen, je eerste wedstrijd keeg je 40 kransen (want je liep minder dan 1200 meter). De volgende 5 wedstrijden krijg je 55 kransen, want je loopt 1500+ meter. In totaal 315 kransen = 10*5*60 = 3000 hoplieten. Das een winst van 2774 hoplieten.

Natuurlijk rest ons de vraag of we niet beter geen enkele troep hadden geïnvesteerd, want we kunnen ook altijd gewoon met dat ene vaardigheidspuntje lopen. Dan hebben we 40*6=240 kransen. Dat zijn 8 pakketjes hops = 8*5*60 = 2400 hoplieten winst.


Dus, Blitzen123, het trainen van je atleet loont zeker op Baris
smiley_emoticons_thumbs-up_new.gif


Ik raad je aan om een exacte berekening te maken voor Calydon, zodat je het met 100% zekerheid kan zeggen, nu heb je te veel aanames gemaakt.
 

DeletedUser23442

Gast
En kan je ergens de beste verhouding vinden?
Nee, die houden ze bewust geheim.

Dat is een kwestie van uitproberen

Hoe is de berekening voor de (alliantie)ranglijst? Beste 10 spelers worden gemiddeld, maar wordt er automatisch door 10 gedeeld?

D.w.z., als je minder dan 10 leden hebt sta je automatisch laag in de ranglijst, doordat het totaal wordt gedeeld door 10 (wat hoger is dan het aantal leden)?

Of wordt dit bij minder dan 10 leden door een kleiner getal gedeeld? (zo te zien niet)
Ik zie dat er inderdaad standaard door 10 gedeeld wordt, ook als een ally minder dan 10 leden heeft.

Dat lijkt me niet terecht nee, zal ik doorgeven
 

DeletedUser26399

Gast
Is omdat anders een een mans ally anders te veel voordeel heeft
Nee, die houden ze bewust geheim.

Dat is een kwestie van uitproberen


Ik zie dat er inderdaad standaard door 10 gedeeld wordt, ook als een ally minder dan 10 leden heeft.

Dat lijkt me niet terecht nee, zal ik doorgeven
 

Armand0

Manticore
Is omdat anders een een mans ally anders te veel voordeel heeft

Een gedachte die ook door mijn hoofd ging, maar je hebt ook 9 en 8 en 7 en 6 (etc) mans allianties.

Daarnaast hebben kleinere allianties minder groepsvoordeel. Met een grote alliantie is het eenvoudiger om de juiste verhouding (investeren van de trainingspunten) te vinden. De beste 10 zetten die punten dan ook al snel veel effectiever in.

In die zin denk ik dat "teveel voordeel" van een eenmansalliantie (of alles < 10) wel meevalt. Wel een erg brute reactie om dat tegen te gaan door maar gewoon door 10 te delen (waarschijnlijk eerder uit gemakszucht zo gedaan dan wat jij suggereert).

Op zich een logische gedachte, maar persoonlijk denk ik niet dat dat een terechte redenering is.
 

DeletedUser26889

Gast
ik heb momenteel alles gewoon op 21 staan en heb 2700+ meter gelopen (dit was van vanochtend toen had ik nog niet zoveel ervaringspunten dus kan nu nog hoger) Best een lekker combinatie dus
 

DeletedUser27267

Gast
Over 1 uur en 24 minuten mogen we gratis mee doen, doen we dan nog wel een keer de hoplietenrace of gaan we meteen over naar boogschieten? best wel cruciaal, anders zet je nu dus een nacht voor niks troepen in...
 

DeletedUser23442

Gast
Doorgegeven, maar niets meer over gehoord.
Ik zou er dus niet op hopen dat het dit event nog aangepast gaat worden
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Grepolympia_logo.png

Beste spelers,

Grepolympia is weer terug dus bereid je atleten voor!
Vanaf 6 maart 10:00 uur kun je deelnemen aan 4 disciplines die elk focussen op een ander talent van je atleten. Word jij de beste en help je jouw alliantie hoog in de ranglijst te scoren?

Door aan een competitie deel te nemen kun je lauwerkransen winnen die je kunt inwisselen voor geweldige prijzen in de event shop. Maar natuurlijk gaat Grepolympia ook over team spirit, dus wanneer jouw alliantie gemiddeld het hoogste resultaten haalt in een discipline wint je hele alliantie geweldige prijzen!

Mis dit traditioneel event niet en maak je klaar voor de competitie want Grepolympia duurt maar tot 18 maart.

Ga voor meer informatie naar deze wikipagina. Laat je mening achter in dit discussietopic.

Veel succes toegewenst!

Met vriendellijke groet,
Jullie Grepolis team
Ben jij er weer klaar voor?
 

DeletedUser22289

Gast
Ehm klopt dit? beetje zot dat het amper 4-5 maand gelden is dat we dit nog hebben gehad...
 

DeletedUser25952

Gast
Serieus, weer dit evenement is nog maar 4 maand geleden plaats gevonden.
Hatelijk evenement en weer die goud hebben een groot voordeel.
Wat doen ze met hun geld bij INNO?
Laatste jaren zie je niks nieuws
 
Bovenaan