• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Steden van 175 punten

Dorremans

Mentor
Ondertussen heb ik wat nader onderzoek gedaan hiernaar. Het aantal van onder de 300 actieve spelers is wel exact en verschilt niet per keer. Een actieve speler is iemand die eens per maand inlogt in de desbetreffende wereld.

Het kan dus wel zijn dat er meer dan 300 spelers op de wereld zitten wanneer deze al gaat sluiten, dit komt omdat niet alle spelers na 1 maand niet inloggen automatisch spooksteden worden. Deze tijd kan namelijk verlengd worden door bijvoorbeeld de adviseurs (zoals al eerder aangegeven is in dit topic) en volgens mij wordt deze tijd ook verlengd wanneer je account meer steden heeft, hier ben ik alleen niet 100% zeker van. Maar deze spelers worden dus ook niet mee geteld met het wel of niet sluiten van de wereld, net als de spelers van 175p als ze niet eens per maand inloggen.

Hieronder heb ik nog even mijn bron neer gezet, hier staat het denk ik allemaal net iets duidelijker.
_okdy2gTSeCrWRopQLOeoQ.png
 

zebia

Winnaar Bingo 2018
De wereld eindigt wanneer er minder dan 300 actieve spelers nog op de wereld spelen.

Wat @zebia zegt is dus niet waar.

Ten eerste heeft het einde van de wereld niks te maken met de wereldwonderen.

Ten tweede zegt Zebia ook iets over een steden eis (?), omdat je anders niet mee geteld wordt volgens hem. Maar daar heb ik nog nooit wat over gehoord en naar mijn weten bestaat dat ook niet.

Ik weet niet precies wanneer het systeem je defineert als actieve speler, maar ik weet wel zeker dat het niet via een stedeneis gaat of zoiets dergelijks, ik denk dat @Jaspenia daar wel een duidelijk antwoord op kan geven.
Je moet het gesprek wel volgen ten eerste en ten tweede zouden in mijn eigen ogen zou ik willen instellen voor elke wereld. HIHI
 

Bougenvilla

Medusa
Wat een rotzooi, dus zo'n stadje kan daar een heel jaar staan, lekker in de weg, zolang dat je genoeg goud hebt en je je adviseurs automatich verlengt. Echt lekker handig.
Je denkt toch niet dat iemand even alle adviseurs voor een jaar gaat kopen zodat hij met zijn stadje van 175 punten mensen kan 'irriteren'?
 

DeletedUser28743

Gast
Wel ja nee, ik doel meer op het feit dat iemand in 1X veel goud koopt, dan 1 of meerdere adviseurs koopt en dan automatisch verlengt, en dan na een tijdje zegt dat hij ermee stopt. Dan zit je met zo'n tof klein rotstadje op je eiland met waarschijnlijk veel te weinig punten om nuttig te zijn.
 

DeletedUser10470

Gast
Ondertussen heb ik wat nader onderzoek gedaan hiernaar. Het aantal van onder de 300 actieve spelers is wel exact en verschilt niet per keer. Een actieve speler is iemand die eens per maand inlogt in de desbetreffende wereld.

Het kan dus wel zijn dat er meer dan 300 spelers op de wereld zitten wanneer deze al gaat sluiten, dit komt omdat niet alle spelers na 1 maand niet inloggen automatisch spooksteden worden. Deze tijd kan namelijk verlengd worden door bijvoorbeeld de adviseurs (zoals al eerder aangegeven is in dit topic) en volgens mij wordt deze tijd ook verlengd wanneer je account meer steden heeft, hier ben ik alleen niet 100% zeker van. Maar deze spelers worden dus ook niet mee geteld met het wel of niet sluiten van de wereld, net als de spelers van 175p als ze niet eens per maand inloggen.

Hieronder heb ik nog even mijn bron neer gezet, hier staat het denk ik allemaal net iets duidelijker.
_okdy2gTSeCrWRopQLOeoQ.png

Oei, scherp! Dan zijn wij ook weer een stukje informatie rijker :)

De logica die ik had was waarschijnlijk "Mensen die inactief zijn worden verwijderd en hebben 0 steden, dus daarom is iemand die actief is iemand met minimaal 1 stad", maar dan is de premium en VM natuurlijk niet meegenomen.
 

DeletedUser28743

Gast
Euh ik maakte maar een grapje he man, daarbij is het voor jouw precies nogal moeilijk om een grammaticaal correcte Nederlandse zin te maken, maar ja we hebben allemaal van die dagen zeker?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan