• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Spelupdate 2.158

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Update naar spelversie 2.158


Beste spelers,

Op dinsdag 6 maart 2018 zullen we spelversie 2.158 installeren op onze werelden. De update kan ervoor zorgen dat de werelden en/of hoofdpagina voor korte tijd onbereikbaar zijn.

Hieronder vind je een uitgebreide lijst van alle veranderingen die deze versie zal meebrengen.

Omschrijving

We hebben weer een aantal communitysuggesties weten te implementeren, naast het oplossen van enkele vervelende fouten.

Nieuwe spelonderdelen en verbeteringen

  • Notificaties omtrent inkomende troepenbewegingen geven nu aan in welke stad de beweging wordt verwacht.
  • We hebben nieuwe notificatie-icoontjes toegevoegd:
    • Aanvalsplanner notificaties lijken nu niet langer op ondersteuningsacties:
      attack_planner.png
    • Notificaties die door de spelleiding worden geïnitieerd krijgen ook een eigen icoontje:
      notification_admin2.png
  • De alliantiechat is volledig uit het spel verwijderd, vanwege minimaal gebruik (minder dan 5% van de actieve spelers) en te hoge onderhoudstijd en -kosten.
  • Event- en kortingsicoontjes rechts onderin het scherm schalen nu met je schermresolutie mee zodat het niet te veel plaats inneemt op kleine schermen.

    Opgeloste problemen

  • Sommige opdrachtpijlen overlapten het opdrachtenlogboek waardoor het niet meer klikbaar was. Dit is nu wel klikbaar.
  • Aantalindicator van lopende rekruteringen in het rekruteeroverzicht kwam niet altijd overeen met daadwerkelijke rekruteeraantallen.
  • De muiscursor in het inventaris veranderde niet altijd naar het handje, waardoor het niet duidelijk was dat een item klikbaar was.
gpcl-line.png


We hopen dat jullie deze verbeteringen kunnen waarderen.
Zoals altijd kijken we uit naar jullie feedback in dit feedbacktopic.

Verder nog veel plezier met het spelen van Grepolis!

Met vriendelijke groet,
Jullie Grepolis.nl team

footer.png
Fijne verbeteringen, toch?
 

DeletedUser18250

Gast
ik ben ineens de werkbalken bovenin mijn scherm kwijt! zoals de grondstoffen die in een stad staan, maar ook aan de linkerkant waar je kan zien of er een aanval onderweg is, en waar je met een menuutje naar de boerendorpen kunt gaan, of naar je cultuur, uitstaande troepen en wat zo meer....erg irritant,

Ik speel onder de naam Ladybiker!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser18250

Gast
ja, die loopt nog tot 9 maart, maar volgens mij heeft dat er niets mee te maken, want ook al zou ik de premium niet hebben, dan zou het nog in beeld moeten komen, maar kun je er alleen niets mee...
het is de volledige werkbalk, van notities, inventaris,de menuopties van handel, bevelen e.d.. en de rekruteringen e.d. dat is de linkerbalk en de rechterbalk van de grondstoffen en vrije inwoners..
als ik de laptop van mijn man gebruik dan staan ze nog wel in beeld???????
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser29138

Gast
ja, die loopt nog tot 9 maart, maar volgens mij heeft dat er niets mee te maken, want ook al zou ik de premium niet hebben, dan zou het nog in beeld moeten komen, maar kun je er alleen niets mee...
het is de volledige werkbalk, van notities, inventaris,de menuopties van handel, bevelen e.d.. en de rekruteringen e.d. dat is de linkerbalk en de rechterbalk van de grondstoffen en vrije inwoners..
als ik de laptop van mijn man gebruik dan staan ze nog wel in beeld???????

Heb je al geprobeerd je cache te legen?

Dit kan ingame via 'Instellingen -> Tussentijdse cache opslaan -> Inhoud verwijderen'
 

DeletedUser28845

Gast
ik ben ineens de werkbalken bovenin mijn scherm kwijt! zoals de grondstoffen die in een stad staan, maar ook aan de linkerkant waar je kan zien of er een aanval onderweg is, en waar je met een menuutje naar de boerendorpen kunt gaan, of naar je cultuur, uitstaande troepen en wat zo meer....erg irritant,

Ik speel onder de naam Ladybiker!

Gebruik je het script Hol Molletje? Daarbij heb ik het zelfde probleem als jou. Deze uitzetten en het is terug normaal.
 
Bovenaan