• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie GOUD WEL OF NIET

DeletedUser28577

Gast
Ik wil het goud aan de orde brengen. Er gaat geen wereld meer voorbij zonder goud. Ik en een heleboel met mij zijn van mening dat dit mooie spel een beetje verpest wordt door de zogenaamde goud spelers. Als er mensen zijn die hier honderden euro's in steken is er voor de normale speler geen eer aan te behalen.
Ik zal het een mooi gebaar vinden dat er een wereld komt zonder goud.

Hoe denkt de rest van de Grepolis spelers hier over.
 

Dorremans

Mentor
Ik wil het goud aan de orde brengen. Er gaat geen wereld meer voorbij zonder goud. Ik en een heleboel met mij zijn van mening dat dit mooie spel een beetje verpest wordt door de zogenaamde goud spelers. Als er mensen zijn die hier honderden euro's in steken is er voor de normale speler geen eer aan te behalen.
Ik zal het een mooi gebaar vinden dat er een wereld komt zonder goud.

Hoe denkt de rest van de Grepolis spelers hier over.
Goud is geen probleem. Ik sta nu top 10 op Lapithos zonder een euro uit te geven. Heb zelfs netto goud verdient op die wereld.

Het is nu ook eenmaal het verdienmodel van Innogames en die gaan ze niet zo maar 'uitzetten' voor één wereld. Maar zoals ik al zei, goud is in mijn ogen niet echt een 'groot' probleem waardoor het spel verpest wordt.
 

Diddi Magmotar

Griffioen
Zonder zelf een euro uit te geven speel ik vaak top 20-30. Ik heb ook niet echt vaak last gehad van weggespeeld worden door de grote "goud spelers". Ja ik loop wel is op een gekochte muur, nouja herbouwen en weer door. Maar ik ken meerdere spelers met 100-200k goud in de zak die de afgelopen 4 jaar niks hebben gekocht.
 

DeletedUser17692

Gast
Goud hoort er nou eenmaal bij. Je kan wel lopen zeuren over goud gebruik van anderen maar dat heeft geen zin.
Deze goud discussie is al zo lang ik speel bezig, het is echt niet moeilijk om de top te bereiken zonder goud te kopen.
 

Diddi Magmotar

Griffioen
Kijk ik zie veel spelers haten op bepaalde spelers omdat ze zoveel goud gebruiken, maarja we hebben ze ook nodig. Als iedereen niks zou uitgeven dan was grepo al weg geweest.
 

DeletedUser22423

Gast
er zijn altijd vóór en tegenstanders. alleen vind ik de "bonussen" geen goede verhouding met wat je er mee kan doen.
bv. 5 goud krijg je gratis als je je houthakkerskamp op lvl 25 heb gebracht. dan moet je flink sparen om een adviseur te kopen.
nu zullen er ook spelers zijn die zeggen: "je kan ook GS ruilen om goud te sparen" weet ik...maar toch.
 

DeletedUser17692

Gast
er zijn altijd vóór en tegenstanders. alleen vind ik de "bonussen" geen goede verhouding met wat je er mee kan doen.
bv. 5 goud krijg je gratis als je je houthakkerskamp op lvl 25 heb gebracht. dan moet je flink sparen om een adviseur te kopen.
nu zullen er ook spelers zijn die zeggen: "je kan ook GS ruilen om goud te sparen" weet ik...maar toch.
Je hebt gelijk, de gs bonussen die je als lagere rewards krijg kun je voor veel meer goud verhandelen.
 

Diddi Magmotar

Griffioen
Tja maar ik denk niet dat we van innogames kunnen verwachten dat ze iedereen elke wereld ff een startbundel goud cadeau doen. Met de verandering in het handel systeem is het al "eerlijker" geworden omdat spelers niet meer met vaste handelaren kunnen helpen waardoor het goud meer over spelers wordt verdeeld. Je moet er alleen wel regelmatig voor kijken nu. 500 of 1000 goud voor de start opdrachten zou leuk zijn maar dat is ook maar een tijdelijke oplossing. Aan de andere kant kunnen beginnende spelers dan wel met de extra off/deff spelen for the time beeing.

Ik weet niet hoe innogames erin staat. Misschien is het wel iets om meer spelers te trekken waardoor het wel aantrekkelijk is.
 
Goud is geen probleem. Ik sta nu top 10 op Lapithos zonder een euro uit te geven. Heb zelfs netto goud verdient op die wereld.

Het is nu ook eenmaal het verdienmodel van Innogames en die gaan ze niet zo maar 'uitzetten' voor één wereld. Maar zoals ik al zei, goud is in mijn ogen niet echt een 'groot' probleem waardoor het spel verpest wordt.

Ik neem aan dat je van tevoren heel veel goud hebt gefarmed?
 

DeletedUser26487

Gast
WeReLd zOnDeR gOuD???????

GREPOLIS 2K20

40318afd99.png
 

DeletedUser9170

Gast
Ik hoor vaak mensen inderdaad klagen over goudgebruik. We weten dat innogames daar niets positiefs aan gaan veranderen voor non-goud gebruikers. Maar stel, zou een spel in de zelfde genre als grepolis uitkomen zonder premium functies of met werelden/servers zonder premium functies, zouden mensen dat dan überhaupt spelen?

Er word veel geklaagd op het goudgebruik, en als ik kijk hoe je 3 tot 4 volle clears krijgt in nog geen halve dag uit de zelfde stad, dan begrijp ik dat geklaag wel. Maar het punt is, ik betwijfel dat mensen zover willen gaan als het overstappen op een ander spel.
Want eerlijk, zelfs al klagen we, we blijven grepolis nog steeds spelen, niet waar?

Dat houdt niet in dat we niet mogen hopen voor verandering, maar verwacht niet te veel van innogames. Ze doen het voor geld, en niet voor hun spelers, dat is wel duidelijk.
 

Screeny

Senior Gamemoderator
Grepolis Team
Ik hoor vaak mensen inderdaad klagen over goudgebruik. We weten dat innogames daar niets positiefs aan gaan veranderen voor non-goud gebruikers. Maar stel, zou een spel in de zelfde genre als grepolis uitkomen zonder premium functies of met werelden/servers zonder premium functies, zouden mensen dat dan überhaupt spelen?
Dit zou onbetaalbaar zijn voor de aanbieder van het spel. Je mag van mij gerust rondkijken, maar alle concurrenten van Grepolis hebben in meer of mindere mate voordelen voor betalende spelers.
 

DeletedUser28517

Gast
Ik hoor vaak mensen inderdaad klagen over goudgebruik. We weten dat innogames daar niets positiefs aan gaan veranderen voor non-goud gebruikers. Maar stel, zou een spel in de zelfde genre als grepolis uitkomen zonder premium functies of met werelden/servers zonder premium functies, zouden mensen dat dan überhaupt spelen?

Er word veel geklaagd op het goudgebruik, en als ik kijk hoe je 3 tot 4 volle clears krijgt in nog geen halve dag uit de zelfde stad, dan begrijp ik dat geklaag wel. Maar het punt is, ik betwijfel dat mensen zover willen gaan als het overstappen op een ander spel.
Want eerlijk, zelfs al klagen we, we blijven grepolis nog steeds spelen, niet waar?

Dat houdt niet in dat we niet mogen hopen voor verandering, maar verwacht niet te veel van innogames. Ze doen het voor geld, en niet voor hun spelers, dat is wel duidelijk.

Helemaal met je eens.
Ik gebruik zelf ook wel is wat goud, maar bijvoorbeeld op oropus speelde een speler die bekend staat als big spender, en die stuurde even leuk binnen 90 min 15 volle sling clears (3.5k+) met medea uit dezelfde stad om een kolo eruit te knallen.

Dat gaat te ver wat mij betreft.
Zou een cooldown op het afkopen van troepen iets realistisch zijn?
 

Wessel683

Boogschutter
Een maximaal limiet van goud gebruik per dag zou ook wel leuk zijn, iets van 3k per dag of iets meer.
Ik vind persoonlijk zelf goudgebruik normaal gesproken niet heel erg, maar als iemand 5x z'n muur afkoopt of 10x met een volle lc uit dezelfde stad komt dan is de lol er gauw vanaf.
 

DeletedUser17692

Gast
Een maximaal limiet van goud gebruik per dag zou ook wel leuk zijn, iets van 3k per dag of iets meer.
Ik vind persoonlijk zelf goudgebruik normaal gesproken niet heel erg, maar als iemand 5x z'n muur afkoopt of 10x met een volle lc uit dezelfde stad komt dan is de lol er gauw vanaf.
3k goud per dag? Een beetje extra uit een event halen kan dan ook niet.
 
Bovenaan