• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie TTA Bot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste medespelers, in some case vrienden,

Er moet me even iets van het hart. Op Brythos gaat er nu al voor een week of 2 een TTA bot te werk. De situatie is zo dat de speler met de bot spawnt op de wereld, de bot een bepaalde lijst van spelers aanvalt, de aanval gelijk terughaalt , en dit in een bepaald tijdsinterval. Wanneer de support het account bant, maakt de maker van de bot een nieuw account aan en begint het spelletje opnieuw.

Van wat ik begreep is de situatie zo gekomen doordat op Messina een speler overstapte voor de win, waarna er daar een deel spook zijn gegaan. Doordat die wereld in een dood spoor zit komen ze op brythos 'revanche' nemen op iedereen die een (rechtstreekse) link heeft met de overgestapte speler. Die komt dan op de lijst te staan, en krijgt zoveel tta's dat met alarm spelen eigenlijk onmogelijk wordt gemaakt.

Ikzelf sta gelukkig niet op de lijst, ik heb geen Messina gespeeld, maar het grootste deel van mijn "vijanden" bij Fire Nation en bij Casual Koda wel. Het gevolg hiervan is dat Brythos een wereld is waar plots niemand meer wilt spelen. Spelers, die geliefd zijn met het spel, geven hun accounts door of stoppen. Voor mij (ik spreek uit mezelf en niet uit naam van m'n alliantie) haal ik hier geen eer uit. Ik wil geen wereld winnen omdat de spelers tegen wie ik speel al "verzwakt" worden door iets wat niks met Brythos of mijn alliantie te maken heeft.

Ik wil een algemene oproep doen aan de speler(s) die hierachter zitten: stop met die onzin, je maakt de hele server en community kapot. hun de tering in tta'n is voor niks voordelig. Niet voor Grepolis (want spelers gaan wegblijven) , niet voor de tta'r (want doordat degelijke spelers zoals die van Fire Nation en Casual koda gaan wegblijven van volgende werelden, gaat er steeds minder strijd zijn.) Het enigste wat ik als voordeel zou zien is dat spelers misschien afraken van wat voor hen misschien een uit de hand gelopen verslaving is.

Ik stel een alternatieve oplossing voor: houdt de nieuwe werelden in de gaten en waar je ziet waar deze groep spelers, die jullie nu zo haten, opnieuw starten, start dan met jullie groepje en probeer je ze eruit te timen. Probeer hen een win te beroven. Probeer een WW te breken. Geloof me: je gaat hier veel meer voldoening uithalen, en zij gaan jullie dan in de mate waarin dat nog mogelijk is respectvol bekijken. Ga de strijd aan op de manier waarop het hoort en stop met het kransje actieve spelers van deze community ook nog eens weg te jagen.

Hopend op een eerlijkere strijd in Brythos,
Lukas.
 

jeangenie

Harpij
Zal wel een technisch goedgekeurde bot zijn , hahahahaha . Het het verbaast me niet dat innogames er niks tegen kan doen.
 

DeletedUser30154

Gast
Ik weet niet waar jij deze misinformatie vandaan haalt maar de spelers bij FN stoppen omdat de wereld totaal omzeep is geholpen door politieke spelletjes van poes detection en samenwerkingen. Dat de leider van FN op politiek vlak totaal is zoek gespeeld heeft verder volgens mij niks te maken met de TTA bot. Graag volgende keer even onderzoek doen voordat je onzin post op het forum.
 

DeletedUser30190

Gast
Ik weet niet waar jij deze misinformatie vandaan haalt maar de spelers bij FN stoppen omdat de wereld totaal omzeep is geholpen door politieke spelletjes van poes detection en samenwerkingen. Dat de leider van FN op politiek vlak totaal is zoek gespeeld heeft verder volgens mij niks te maken met de TTA bot. Graag volgende keer even onderzoek doen voordat je onzin post op het forum.
Wowo, heeeee, buddy... Rustig aan met de flame. Het klopt dat ik het ally oprichten zonder een premade zwaar onderschat heb en gewoon geen leden kan recruiten. Als ik dan iemand recruit heeft de rest van de ally haat want "wij stelen spelers", maar dat heeft hier niks mee te maken.

Er zijn altijd spelers die ondanks de situatie normaal blijven verderspelen en nu dus gestopt zijn omdat deze wereld een toxic gedoe is en niet meer de grepolis is die we willen spelen. Zeker niet alleen de TTA's, maar ook bijvoorbeeld Poes Detection die van een speler bij Fire Nation wisten dat hij nacht werk deed, dus overdag om de 10 minuten zijn alarm lieten afgaan. Een spam MA waarbij je geen overzicht meer hebt om zo makkelijk kolo's tussen door te leggen zonder echt veel moeite te doen en niet te moeten timen en zo voort. We gaven nog het goede voorbeeld zelf eerst MA's met meerdere getimede kolo's op een speler te gooien, maar er zijn nu eenmaal spelers bij onze tegenstanders die het spel "vuil" willen spelen.

Daarbij zijn er verschillende manieren de tta's tegen te werken/filteren om er nog het beste van te maken zo lang Innogames niet capabel genoeg zijn een oplossing te vinden. De personen die er last van hebben kunnen me contacteren op discord en dan leg ik het wel voor je uit. Als je niet weet wie ik op discord ben weet je dus ook al dat je het me niet moet vragen.

Het is ook niet nuttig topics zoals deze te maken. Het gene waar ze op kicken is juist aandacht. Laat ze lekker hun vrije tijd besteden in een spel voor anderen lastiger te maken, een spel dat ze niet eens meer spelen. Gewoon die lui negeren en eens goed uitlachen.
 

Jairicas

Slingeraar
Je bent een beetje zoals die Pepe die bij Real Madrid speelde! :kekw

Nee, de spam is niet goed en als het echt zo is dat er om de 10m bewust alarmpjes worden getriggered is dat ook niet goed, en in MA's ook niet, welliswaar dat als je als speler van 4 tot 10/11 snachts/s'ochtends iedereen checkt , waarvan een aantal ook kansloos, dat je een reactie kan terug verwachten. Dat praat spam niet goed, maar kan misschien de 'agressie' wel verklaren. Verder spreek ik vooral voor mezelf (een niet spammer :p) Maarja ik kan me niet verplaatsen in anderen :)
Maar een speler overdag offline vinden en clearen, zoals het iig. mee begon, is best wel normaal. En dat is dan enkelt wat PD heeft gedaan x)

Verder, ben ik het wel met je eens mbt zulke topics, appreciate the effort Lukas, maar denk niet dat het werkt :p Inno zal er iig zeker geen wakeup call van krijgen om hun shit te fixen

EDIT: Wat een diep lelijke en treurige emoji's zijn dit, wth.
 

DeletedUser8570

Gast
Eerst en vooral, begrijp me niet verkeerd, spam moet je niet willen en dat keur ik ook niet goed.

Maar verder, als je in de nacht om 2, om 4 en om 7 een hele ally gaat checken omdat je zit te werken, mij prima, maar dan moet je het niet bijzonder vinden dat al die spelers overdag 3 keer terugchecken. En ja als een hele ally je 3 keer checkt, ja dan krijg je elke 5 min alarm, maar dan moet je niet in een slachtofferrol kruipen.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Het supportteam heeft de afgelopen dagen/weken extra tandjes bijgezet om zo snel mogelijk dit gedrag (en nieuwe accounts) een halt toe te roepen. Ondertussen hebben we ook de nodige maatregelingen genomen om hier sneller doorheen te prikken en meer restricties op te leggen bij soortgelijk structureel spamgedrag.
 

DeletedUser30154

Gast
Het supportteam heeft de afgelopen dagen/weken extra tandjes bijgezet om zo snel mogelijk dit gedrag (en nieuwe accounts) een halt toe te roepen. Ondertussen hebben we ook de nodige maatregelingen genomen om hier sneller doorheen te prikken en meer restricties op te leggen bij soortgelijk structureel spamgedrag.

Ik hoop ook dat u begint aan het onderzoeken van de allianties die grepoleaks gebruiken en andere bots die niet zijn toegestaan? Wij hadden een voorbeeld gestuurd naar support en er is gewoon niks mee gebeurd.

algemene forum.png
 

DeletedUser29138

Gast
Ik hoop ook dat u begint aan het onderzoeken van de allianties die grepoleaks gebruiken en andere bots die niet zijn toegestaan? Wij hadden een voorbeeld gestuurd naar support en er is gewoon niks mee gebeurd.

Bekijk bijlage 2889

Ten eerste is dit niet het doel van dit topic. Ten tweede is het niet omdat jullie er niks van merken dat er niet aan gewerkt wordt achter de schermen.
 

DeletedUser29621

Gast
Waarom maken jullie het niet openbaar? Wanneer een speler een botje gebruikt, iedereen wakkeer tta'd, waarom dan niet aan de schandpaal hangen? Hierdoor schrik je dit soort gedrag wellicht af, en geef je het gevoel aan de community dat er wat mee gedaan wordt.
 

DeletedUser29138

Gast
Waarom maken jullie het niet openbaar? Wanneer een speler een botje gebruikt, iedereen wakkeer tta'd, waarom dan niet aan de schandpaal hangen? Hierdoor schrik je dit soort gedrag wellicht af, en geef je het gevoel aan de community dat er wat mee gedaan wordt.

Omdat er nog steeds zoiets bestaat als de GDPR-wet. Wij mogen geen enkele vorm van gegevens van gebruikers vrijgeven. InnoGames wenst hier zeer strikt op te zijn puur om problemen te voorkomen, wat je hen niet kan kwalijk nemen als bedrijf. Daarbij komt dat alle informatie die we vrijgeven ook gebruikt kan worden. Stel dat we zeggen: "We hebben dit script gevonden adhv A en B", dan weet een ontwikkelaar (voor een script dat tegen de regels is) gewoon dat hij rekening moet houden met A en B zodat zijn script niet te detecteren valt. Stel dat we zeggen: "Vanaf dat een speler 10 TTA's stuurt is het strafbaar" Goed dan sturen spelers gewoon 9 TTA's.

Ik begrijp ten zeerste dat dit zeer frustrerend is voor een buitenstaander maar ik kan je verzekeren dat we er werk van maken. Dit geldt ook voor alle meldingen die binnen komen, als we zeggen dat we het gaan onderzoeken dan doen we dat ook effectief.
 

DeletedUser29621

Gast
Omdat er nog steeds zoiets bestaat als de GDPR-wet. Wij mogen geen enkele vorm van gegevens van gebruikers vrijgeven. InnoGames wenst hier zeer strikt op te zijn puur om problemen te voorkomen, wat je hen niet kan kwalijk nemen als bedrijf. Daarbij komt dat alle informatie die we vrijgeven ook gebruikt kan worden. Stel dat we zeggen: "We hebben dit script gevonden adhv A en B", dan weet een ontwikkelaar (voor een script dat tegen de regels is) gewoon dat hij rekening moet houden met A en B zodat zijn script niet te detecteren valt. Stel dat we zeggen: "Vanaf dat een speler 10 TTA's stuurt is het strafbaar" Goed dan sturen spelers gewoon 9 TTA's.

Ik begrijp ten zeerste dat dit zeer frustrerend is voor een buitenstaander maar ik kan je verzekeren dat we er werk van maken. Dit geldt ook voor alle meldingen die binnen komen, als we zeggen dat we het gaan onderzoeken dan doen we dat ook effectief.

Ik geloof ook ten zeerste dat jullie alle moeite doen om deze problematiek op te pakken. Het is echter wel jammer dat wij er maar weinig van terug zien. (ook begrijpelijk vanuit Grepolis hoor)
 

DeletedUser29138

Gast
Ik geloof ook ten zeerste dat jullie alle moeite doen om deze problematiek op te pakken. Het is echter wel jammer dat wij er maar weinig van terug zien. (ook begrijpelijk vanuit Grepolis hoor)

Dat is begrijpelijk. Vandaar dat ik mijn best doe om hier op het forum zoveel mogelijk te communiceren wat ik kan en mag communiceren.
 

DeletedUser27170

Gast
Dit is opgelost we hebben de TTA'er gehackt en ff zn adres naar hem gestuurd, hij was snel klaar.

Ezpz.
 

jeangenie

Harpij
wow. goed gedaan wise guy, maar nu wordt je zeker geschorst wegens onregelementaire handelingen die volgens de knvb niet mogen.. ergo je wordt waarschijnlijk gekickt.. niet waar support? / exalted ????????????????????
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan