• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Foutief handelen moderators

Beste grepoliscommunity

Ik vraag dit even hier omdat je waarschijnlijk geschorst wordt als je het aan de support zelf vraagt.
Sinds wanneer is het een normale gang van zaken dat je eerst geschorst wordt en daarna op een of andere onmogelijke manier moet gaan bewijzen dat je onterecht geschorst bent i.p.v. zoals in elke beschaafde gemeenschap dat er bewijs wordt aangeleverd waarom je geschorst bent.

Heb nu al in korte tijd 2 onterechte schorsingen gehad met enkel wat vage uitspraken van Kroenuh zonder echte redenen als onderbouwing, met als doel om te vissen naar accounts die inderdaad de regels overtreden eruit te halen omdat deze spelers uit schuld gevoel bekennen. Het lijkt mij niet echt de bedoeling om op deze manier een heksenjacht te starten en een hoop onschuldige slachtoffers te maken. Verder nog een vraag, is er iemand binnen Grepolis nederland die we hierover kunnen contacteren om onze onvrede over de huidige communitymanager zijn beleid en handelingen te ventileren? Ik neem aan dat elk zelf-respecterend bedrijf hierover beschikt.

Mochten game-moderatoren dit lezen, een zekere uitleg is hiervoor wel gewenst. Dan wil ik wel vragen om on-topic te blijven en niet drogredenen aan te halen :^) Ik zie de reactie van "je bent geschorst geweest voor co-playing" al komen...

m.v.g. Leendert ,de toch wel een beetje moe van hoe de huidige moderators (die voorheen overigens werelden lang niks uitvraten maar omdat hun favoriete vriendjes reset zijn gegaan ineens ongekend actief zijn geworden, ik bedoel waar was deze daadkracht op Pandosia of Messina?) zich gedragen, geworden Kreeft

p.s. fix eens dat die captcha's met alle huidig toegestane scripts werken want blijkbaar is je bot-detectiesysteem stuk @Kroenuh
 

Wessel683

Boogschutter
Ik zat eerst te twijfelen om hierop te gaan reageren, omdat de kans dat hiermee iets gebeurd nihil is.

Het supportsysteem is al jarenlang een groot probleem voor velen. Dit heb ik zelf ook al meerdere malen meegemaakt en toch is het met de jaren niet veranderd, terwijl het meerdere keren door spelers is aangekaart dat het zo niet langer gaat. Ik ben persoonlijk van mening dat het laks ingrijpen en het niet communiceren van de support één van de grote redenen is dat er nu maar 100 man op een wereld spelen.

Eerder was het idee om iemand op een normale manier te veroveren. Tegenwoordig is het meer het kapot maken van het spelplezier van een ander. Van alles werd er toegestaan of reageerde de support niet adequaat genoeg, behalve als het nadelig was voor de groep die je hierboven al benoemde. Bij elk ander geval duurde het vaak lang voordat er überhaupt actie op werd ondernomen en nog veel langer voordat er een oplossing was gevonden als die überhaupt gevonden kon worden.

Wanneer je een supportticket indient, krijg je vaak standaardantwoorden die niet relevant zijn voor je specifieke probleem of je totaal niet verder helpen. Dit maakt dat ik mij persoonlijk nooit gehoord voel door de support en na het lezen van jouw bericht, lijkt het erop dat ik niet de enige ben met deze ervaring.

Ik heb zelf ervaren dat dit contrast groot is als je het vergelijkt met hoe supporttickets op andere talen worden behandeld en vooral op de Duitse server voelde ik mij serieus genomen en had ik het idee dat ze mij ook echt verder wilde helpen. Het is duidelijk dat er dringend iets moet veranderen in het supportsysteem om de Nederlandse Grepolis community tevreden te houden en te voorkomen dat het aantal spelers verder afneemt. Als Grepolis toch een beetje het aantal leden wil behouden dat ze nu hebben, is het belangrijk om de noden van ons, de Grepolis community, serieus te nemen en adequate actie te ondernemen.

@Kroenuh misschien kan je zelf ook eens gaan reflecteren of jij nog wel de geschikte persoon bent om de Nederlandse taalversie van Grepolis in leven te houden en of je wel de juiste persoon bent om het supportteam te leiden, want het is werkelijk schandelig hoe je op sommige cases hebt gehandeld.
 
Laatst bewerkt:

zelway

Hopliet
ff opgezocht google op inno games en dn ff naar contact zoeken
leg daar je klacht neer
dit gaat buiten de gewone support om en zijn kunnen dit dn ook niet zien
 

Ome Luuk

Senior Gamemoderator
Grepolis Team
In zowel het eerste als het tweede bericht wordt al gesuggereerd dat de support niet eerlijk zou zijn of bepaalde spelers zou voortrekken. Als je met die insteek het gesprek in stapt, zal een discussie niet zoveel opleveren.

Als je graag wat meer duidelijkheid over specifieke regels zou willen (begrijp ik dat co-playing er daar één van is?), dan kunnen we die regels hier wel voor je toelichten. Wellicht helpt dat bij het begrijpen van gebeurtenissen die met de spelregels en overtredingen daarvan te maken hebben. Bedenk je wel dat we niet op specifieke gevallen in kunnen gaan of exacte details kunnen geven, bijvoorbeeld over criteria waarmee we bots detecteren.
 

Screeny

Senior Gamemoderator
Grepolis Team
Ter aanvulling op mijn collega, wij geven vaak geen bewijs aan spelers om onze controlemechanismen te beschermen. Immers zijn er helaas mensen die dan grenzen gaan opzoeken of gaan proberen ons werk ernstig te bemoeilijken. Een geschorste speler kan altijd een tegenspraak indienen. Echter zal er altijd een grond zijn op welke basis je een eventuele schorsing hebt gekregen.
 
Ter aanvulling op mijn collega, wij geven vaak geen bewijs aan spelers om onze controlemechanismen te beschermen. Immers zijn er helaas mensen die dan grenzen gaan opzoeken of gaan proberen ons werk ernstig te bemoeilijken. Een geschorste speler kan altijd een tegenspraak indienen. Echter zal er altijd een grond zijn op welke basis je een eventuele schorsing hebt gekregen.

Dat laatste blijkt niet te kloppen, bij geen "bevestiging " van de overtreding worden de spelers bovendien genegeerd en vertraagd behandeld.

Momenteel heb je bij een onterechte schorsing waar je dus aangeeft dat ie onterecht is een langere schorsing dan wanneer je toegeeft te cheaten. Ook weer zo'n krom iets, en het gebrek aan bewijs wordt verdoezeld met een gezellige "nu is de tijd om open en eerlijk te zijn". Ik zal later vanavond/morgen wel even wat meer bewijs neerleggen dan kunnen we een echte discussie gaan hebben.
 

salvador sobral

Slingeraar
de enige optie in mijn ogen is (als dat mogelijk is tenminste ) dit rechtstreeks bij inno games zelf neer te leggen
Dit is een maand geleden gebeurd nadat we in de alliantie schorsingen kregen voor onder andere "account boosting". Deze persoon had enkele steden gekregen van een maatje waardoor hij een oneerlijk voordeel zou hebben gehaald. Momenteel staat die persoon waar we over spreken rond de 90ste plek.

In de laatste 10 dagen zijn er in onze alliantie 4 onterechte schorsingen gevallen met reden: bots. Deze zijn er helemaal niet.
Hoe komt het dan dat deze schorsingen onstaan zijn? Toen de bottende en afkopende tegenstanders massareset gingen hebben ze support van alles wijs gemaakt. Kroenuh is sindsdien begonnen met een captchaspam dat al 4 ish weken duurt op ons.

Dit x zijn er daar schorsingen bij gekomen door een door hen toegelaten script genaamd "map enhancer". We hebben hiervan bewijzen dat dit script door de captcha heen probeert te werken maar alsnog worden schorsingen niet opgegeven omdat we zorgezegd geen bewijs geven; Na enkele weken is het niet meer wij tegen de wereld maar wij tegen kroenuh.

Het is jammer dat grepolis zo ver is gekomen.
En voor de moderators die roepen dat we het enkel via deze manier proberen, ik wil gerust screenshots plaatsen waar we wel degelijk zetten niet perse info te hoeven hebben maar wel willen helpen zoeken met de fout in jullie systeem.
 

Wessel683

Boogschutter
In zowel het eerste als het tweede bericht wordt al gesuggereerd dat de support niet eerlijk zou zijn of bepaalde spelers zou voortrekken. Als je met die insteek het gesprek in stapt, zal een discussie niet zoveel opleveren.

Als je graag wat meer duidelijkheid over specifieke regels zou willen (begrijp ik dat co-playing er daar één van is?), dan kunnen we die regels hier wel voor je toelichten. Wellicht helpt dat bij het begrijpen van gebeurtenissen die met de spelregels en overtredingen daarvan te maken hebben. Bedenk je wel dat we niet op specifieke gevallen in kunnen gaan of exacte details kunnen geven, bijvoorbeeld over criteria waarmee we bots detecteren.
Wie gaat hier nou met de foute instelling het gesprek in? De personen zonder enige vorm van zelfreflectie of iemand die hier het supportteam op met de neus op de feiten wil drukken? Jullie hebben consequent gefaald met niet alleen het communiceren naar leden toe, maar ook het consequent optreden tegen mensen die de regels overtreden. Het is toch algemeen bekend dat de groep die hier bedoeld wordt het meest spendeert aan dit spel? Het is toch bekend dat één van de (ex)-support lid vaak bij ze in de alliantie zat en bovendien is het vaak genoeg gebeurd dat bij twijfelgevallen het kwartje altijd hun kant op viel.

Verder ga je aan het andere punt voorbij dat jullie nooit duidelijk communiceren over waarvoor je gebanned bent en sinds wanneer die regel bijvoorbeeld is ingegaan. Neem als voorbeeld die fair-play regel die zo onlogisch als wat wordt toegepast. De éne keer is het wel een ban en op de wereld ervoor dan weer niet. Hiervoor kun je het voorbeeld gebruiken met mensen die steden voor andere mensen uitbouwen dat ineens strafbaar was geworden zonder enige vorm van communicatie en waar trekken jullie de streep? Bij 2 steden? Bij 3 of zelfs nog meer? Daar wordt nooit over gesproken.

Ik zou je graag willen vragen om een keer te gaan praten met jullie Duitse vrienden. Waarom word je daar wel direct goed geholpen en is hier hier altijd één grote puinzooi. Waarom wordt daar wel streng opgetreden tegen botters en andere valsspelers en doen ze dat ook adequaat.
Ter aanvulling op mijn collega, wij geven vaak geen bewijs aan spelers om onze controlemechanismen te beschermen. Immers zijn er helaas mensen die dan grenzen gaan opzoeken of gaan proberen ons werk ernstig te bemoeilijken. Een geschorste speler kan altijd een tegenspraak indienen. Echter zal er altijd een grond zijn op welke basis je een eventuele schorsing hebt gekregen.

Ik snap heel goed dat het bewijs niet altijd geleverd kan worden, maar wat mij het meeste stoort is dat jullie vaak niet eens weten waarvoor jullie een ban hebben uitgedeeld. Er zijn letterlijke tickets waarin @Kroenuh iemand al gebanned heeft zonder er 100% zeker van is.
Verder kunnen jullie wel een zogenoemde reden vinden om iemand te bannen, maar is er niemand om te controleren als die reden wel rechtvaardig is. Als je namelijk een second opinion wil krijg je die van onze grote vriend Kroenuh zelf in plaats van een onafhankelijk iemand.
Wat mij betreft roepen jullie de Grepo Council een nieuw leven in, maar geeft ze nu als taak om de support te controleren in plaats van hun oorspronkelijke taak om mee te denken aan verbeteringen.

Als laatst zou ik jullie graag oproepen om een spiegel voor te houden en nou eens te gaan denken wat er de afgelopen jaren allemaal is misgegaan, want dat is veel. Jullie hebben volgensmij geen enkel idee hoe het spel tegenwoordig wordt gespeeld in vergelijking met 4/5 jaar geleden. Het heeft meerdere redenen waarom Grepolis zo snel aan het doodbloeden is en bovenstaande is één van de velen Ik snap dat jullie vrijwilligers zijn, maar als ik mijn vrijwilligerswerk zo zou uitvoeren zou ik er al lang uitgeschopt zijn.
 

Ome Luuk

Senior Gamemoderator
Grepolis Team
Het gaat hier niet om onduidelijkheid over bepaalde regels.
Dat blijkt wel uit de bovenstaande reactie. Allerlei ongefundeerde verwijten posten zal echter niet zoveel verbeteren aan het spel of aan het functioneren van het team. Er zijn altijd dingen die beter kunnen en daarover kunnen we de dialoog aangaan, maar uit de reacties blijkt geenszins dat men daarin geïnteresseerd is.

Om maar een voorbeeld te noemen; er wordt gesproken over 'vriendjes van de support' en dat wij daarop moeten reflecteren. Ik denk dat men in dit topic van bijvoorbeeld Screeny niet eens weet wie het ingame is. Wat voegt het dan toe om zo te blijven reageren wanneer je berichten van hem (of mij, in dit geval) ziet?
 

Wessel683

Boogschutter
Dat blijkt wel uit de bovenstaande reactie. Allerlei ongefundeerde verwijten posten zal echter niet zoveel verbeteren aan het spel of aan het functioneren van het team. Er zijn altijd dingen die beter kunnen en daarover kunnen we de dialoog aangaan, maar uit de reacties blijkt geenszins dat men daarin geïnteresseerd is.

Om maar een voorbeeld te noemen; er wordt gesproken over 'vriendjes van de support' en dat wij daarop moeten reflecteren. Ik denk dat men in dit topic van bijvoorbeeld Screeny niet eens weet wie het ingame is. Wat voegt het dan toe om zo te blijven reageren wanneer je berichten van hem (of mij, in dit geval) ziet?
Waarom ontwijk je in vredesnaam het dialoog met een kul verhaal. Ik zou graag het dialoog willen aangaan met betrekking tot hoe jullie ervoor gaan zorgen dat dit spel de komende tijd eerlijk gespeeld gaat worden, want dat is op dit moment totaal niet het geval. De regels zijn totaal niet duidelijk voor iedereen. Waar ligt de grens met dumpen, waar ligt de grens met bouwen van steden voor iemand en waarom worden scripts toegestaan die niet voor iedereen openbaar zijn? Als je wil kan ik nog uren doorgaan.

Verder wil ik graag weten waarom de Duitse support zo veel meer openstaat voor een fatsoenlijke discussie. Zij pakken het zo ontzettend veel beter aan van nachtaanvallen om mensen te pesten tot botgebruik, tevens schalen zij iedereen gelijkwaardig in. Waarom is de NL support in vredesnaam zo ontzettend koppig en hebben zij geen enkele vorm van zelfreflectie?

Zou je tevens willen stoppen met het gebruiken van een drogreden? Wat doet het er in vredesnaam toe wie Screeny ingame is? Als hij überhaupt gespeeld had dan had hij moeten weten wat er al jarenlang fout gaat en had hij hier al veel eerder tegen moeten optreden. Verder is het algemeen bekend dat DonFrank, Kroenuh en jij al langere tijd niet spelen. Jullie hebben totaal geen idee hoe giftig de Grepolis community is geworden door jullie onbekwaamheid.
 

salvador sobral

Slingeraar
Dat blijkt wel uit de bovenstaande reactie. Allerlei ongefundeerde verwijten posten zal echter niet zoveel verbeteren aan het spel of aan het functioneren van het team. Er zijn altijd dingen die beter kunnen en daarover kunnen we de dialoog aangaan, maar uit de reacties blijkt geenszins dat men daarin geïnteresseerd is.

Om maar een voorbeeld te noemen; er wordt gesproken over 'vriendjes van de support' en dat wij daarop moeten reflecteren. Ik denk dat men in dit topic van bijvoorbeeld Screeny niet eens weet wie het ingame is. Wat voegt het dan toe om zo te blijven reageren wanneer je berichten van hem (of mij, in dit geval) ziet?
Beste

U zegt in dialoog te willen gaan maar negeert mijn bericht met degelijke voorbeelden. Er wordt alleen maar bevestigd wat wij al vermoeden.

Mvg
 

Deodler

Slingeraar
Dat blijkt wel uit de bovenstaande reactie. Allerlei ongefundeerde verwijten posten zal echter niet zoveel verbeteren aan het spel of aan het functioneren van het team. Er zijn altijd dingen die beter kunnen en daarover kunnen we de dialoog aangaan, maar uit de reacties blijkt geenszins dat men daarin geïnteresseerd is.

Om maar een voorbeeld te noemen; er wordt gesproken over 'vriendjes van de support' en dat wij daarop moeten reflecteren. Ik denk dat men in dit topic van bijvoorbeeld Screeny niet eens weet wie het ingame is. Wat voegt het dan toe om zo te blijven reageren wanneer je berichten van hem (of mij, in dit geval) ziet?
Goed verhaal, weinig inhoud.
 

Egelman

Boogschutter
Dat blijkt wel uit de bovenstaande reactie. Allerlei ongefundeerde verwijten posten zal echter niet zoveel verbeteren aan het spel of aan het functioneren van het team. Er zijn altijd dingen die beter kunnen en daarover kunnen we de dialoog aangaan, maar uit de reacties blijkt geenszins dat men daarin geïnteresseerd is.

Om maar een voorbeeld te noemen; er wordt gesproken over 'vriendjes van de support' en dat wij daarop moeten reflecteren. Ik denk dat men in dit topic van bijvoorbeeld Screeny niet eens weet wie het ingame is. Wat voegt het dan toe om zo te blijven reageren wanneer je berichten van hem (of mij, in dit geval) ziet?
Beste

In dit bericht zegt u ongefundeerde bewijzen naar uw en dat van het hele supportteam’s hoofd geslingerd te krijgen. Ik ben het slechts deels met u eens, namelijk dat u een hoop verwijten te horen krijgt. Echter zijn deze niet ongefundeerd, er zijn meerdere duidelijke problemen die aangekaart worden en die ook een probleem en gevaar vormen voor het spel en de community.

U weet net zo goed als ik dat de community op grepolis nederland enorm gekrompen is, en het voor Innogames ook stukken minder lucratief is om de servers te behouden. Echter slagen jullie er als supportteam er niet in ok deze community te behouden laat staan uitbereiden. Voor mij is het helder dat de oorzaak ligt bij het gebrek aan consequentie consistentie, helderheid en vooral bekwaamheid van het supportteam. Ten eerste speelt een groot deel van het supportteam niet meer grepolis op een redelijk niveau (lees werelden spelen en winnen die niet achilles of hyperborea heten ofzo). Ten tweede is er binnen het team een gebrek aan technische kennis, want voor zover ik weet is donfrank de enige die een achtergrond heeft in informatica. Toch komen veel andere moderators met argumenten hierrond tegen spelers, die vaak beter weten wat er gezegd wordt dan de moderator. Het ergste is dan dat vaak de uitleg die aangeboden wordt niet eens klopt of steek houdt, soms is het beter toe te geven dat je iets niet weet dan een jip en jannetje verhaal te verzinnen.

Als laatste vind ik het gek dat op de wereld byblos alle support tickets door kroenuh beoordeeld worden terwijl dit in het begin niet het geval was. Dit ondermijnt de second opion policy en geeft kroenuh te veel macht over de afloop van byblos zonder enige vorm van peer evaluation.

Ik zal het hier bij laten wat mij betreft, maar er zijn nog zoveel andere dingen waarover ik lijstjes kan opsommen met problemen, maar zoals eerder vermeld denk ook ik dat het tijd is voor zelfreflectie en inderdaad misschien een open overleg met de community en supportteams van andere taalservers.

Met vriendelijke groet
Egel
 
Beste

In dit bericht zegt u ongefundeerde bewijzen naar uw en dat van het hele supportteam’s hoofd geslingerd te krijgen. Ik ben het slechts deels met u eens, namelijk dat u een hoop verwijten te horen krijgt. Echter zijn deze niet ongefundeerd, er zijn meerdere duidelijke problemen die aangekaart worden en die ook een probleem en gevaar vormen voor het spel en de community.

U weet net zo goed als ik dat de community op grepolis nederland enorm gekrompen is, en het voor Innogames ook stukken minder lucratief is om de servers te behouden. Echter slagen jullie er als supportteam er niet in ok deze community te behouden laat staan uitbereiden. Voor mij is het helder dat de oorzaak ligt bij het gebrek aan consequentie consistentie, helderheid en vooral bekwaamheid van het supportteam. Ten eerste speelt een groot deel van het supportteam niet meer grepolis op een redelijk niveau (lees werelden spelen en winnen die niet achilles of hyperborea heten ofzo). Ten tweede is er binnen het team een gebrek aan technische kennis, want voor zover ik weet is donfrank de enige die een achtergrond heeft in informatica. Toch komen veel andere moderators met argumenten hierrond tegen spelers, die vaak beter weten wat er gezegd wordt dan de moderator. Het ergste is dan dat vaak de uitleg die aangeboden wordt niet eens klopt of steek houdt, soms is het beter toe te geven dat je iets niet weet dan een jip en jannetje verhaal te verzinnen.

Als laatste vind ik het gek dat op de wereld byblos alle support tickets door kroenuh beoordeeld worden terwijl dit in het begin niet het geval was. Dit ondermijnt de second opion policy en geeft kroenuh te veel macht over de afloop van byblos zonder enige vorm van peer evaluation.

Ik zal het hier bij laten wat mij betreft, maar er zijn nog zoveel andere dingen waarover ik lijstjes kan opsommen met problemen, maar zoals eerder vermeld denk ook ik dat het tijd is voor zelfreflectie en inderdaad misschien een open overleg met de community en supportteams van andere taalservers.

Met vriendelijke groet
Egel
Hier sla je de spijker op zijn kop.
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
...
Sinds wanneer is het een normale gang van zaken dat je eerst geschorst wordt en daarna op een of andere onmogelijke manier moet gaan bewijzen dat je onterecht geschorst bent i.p.v. zoals in elke beschaafde gemeenschap dat er bewijs wordt aangeleverd waarom je geschorst bent.
Er is altijd bewijs waarop een schorsing wordt gebaseerd, echter kunnen we in de eeuwige strijd tegen illegale scripts en bots nooit 1-op-1 laten zien wat wij zien omdat dit een inkoppertje is voor de script/bot makers om hier dan een omweg voor te bouwen. Wellicht een beetje laf, maar de jarenlange strijd tegen dit soort tools is nog lang niet gestreden en we hebben er geen trek in om "de tegenpartij" daar een handje bij te helpen.

Heb nu al in korte tijd 2 onterechte schorsingen gehad met enkel wat vage uitspraken van Kroenuh zonder echte redenen als onderbouwing, met als doel om te vissen naar accounts die inderdaad de regels overtreden eruit te halen omdat deze spelers uit schuld gevoel bekennen. Het lijkt mij niet echt de bedoeling om op deze manier een heksenjacht te starten en een hoop onschuldige slachtoffers te maken. Verder nog een vraag, is er iemand binnen Grepolis nederland die we hierover kunnen contacteren om onze onvrede over de huidige communitymanager zijn beleid en handelingen te ventileren? Ik neem aan dat elk zelf-respecterend bedrijf hierover beschikt.
Ik kan je in dit specifieke geval meegeven dat, vanwege wat er allemaal op wereld Byblos is gebeurd, elke handeling die wij zetten op die wereld om regelschendingen tegen te gaan back-to-back worden uitgevoerd met inhouse medewerkers van InnoGames. Enerzijds om een 4/6 ogen principe te hebben en anderzijds om hiervan te leren en te kijken wat er aan het spel gedaan worden om dit niet nog eens zo uit de hand te laten lopen.

p.s. fix eens dat die captcha's met alle huidig toegestane scripts werken want blijkbaar is je bot-detectiesysteem stuk @Kroenuh
En hier begint het een beetje te wringen. Jullie zijn in de veronderstelling, en dat brengen jullie ook zo de ronde, dat schorsingen worden gebaseerd op basis van een captcha prompt en een toegestaan script dat dan blijft doordraaien. Dat is totaal niet het geval. Waarschijnlijk hebben degene die momenteel geschorst zijn dit verkeerd begrepen of moet ik dit nóg duidelijker communiceren, maar hier is grotendeels jullie hele 'foutief handelen door de support' op gebaseerd momenteel, wat niet terecht is.

...
Wanneer je een supportticket indient, krijg je vaak standaardantwoorden die niet relevant zijn voor je specifieke probleem of je totaal niet verder helpen. Dit maakt dat ik mij persoonlijk nooit gehoord voel door de support en na het lezen van jouw bericht, lijkt het erop dat ik niet de enige ben met deze ervaring.
Dit is natuurlijk een kwalijke zaak en heel goed dat je dit aangeeft. Ja er wordt gebruikt gemaakt van standaard antwoorden (dat doet elke supportafdeling) maar die moeten wel relevant zijn en de speler het gevoel geven dat er een inhoudelijk terecht en voldaan antwoord wordt gegeven op de vraag. Goede feedback waar aan gewerkt kan worden!

@Kroenuh misschien kan je zelf ook eens gaan reflecteren of jij nog wel de geschikte persoon bent om de Nederlandse taalversie van Grepolis in leven te houden en of je wel de juiste persoon bent om het supportteam te leiden, want het is werkelijk schandelig hoe je op sommige cases hebt gehandeld.
Ik zal mij, net zoals ieder ander, altijd moeten blijven (ver)beteren en zal fouten maken. Dat geef ik graag toe.

Dat laatste blijkt niet te kloppen, bij geen "bevestiging " van de overtreding worden de spelers bovendien genegeerd en vertraagd behandeld.
Jammer dat dit soort beweringen cq. valse beschuldigingen worden gedaan. Dit doet overigens vermoeden dat jij precies kan zien welke prioriteiten tickets hebben en welke eerder zijn ingediend dan anderen. Maar zover ik kan zien heb jij hier geen inzage in en wordt dit enkel gebaseerd op de enkele reacties die jij of je directe medespelers krijgen. Niet helemaal fair om dergelijke verwijten te doen wanneer je niet het hele plaatje in beeld hebt als je het mij vraagt.

Momenteel heb je bij een onterechte schorsing waar je dus aangeeft dat ie onterecht is een langere schorsing dan wanneer je toegeeft te cheaten. Ook weer zo'n krom iets, en het gebrek aan bewijs wordt verdoezeld met een gezellige "nu is de tijd om open en eerlijk te zijn". Ik zal later vanavond/morgen wel even wat meer bewijs neerleggen dan kunnen we een echte discussie gaan hebben.
Dit heeft niets te maken met een gebrek aan bewijs, maar met een manier van handelen.

Hiermee vragen en lichtelijk forceren we simpelweg op eerlijk zijn en medewerking. Wij zien in 80% van de terechte schorsingen dat de speler eerst ontkent of er om heen draait. Later, na wat meer aan de tand voelen of doorvragen, wordt pas toegegeven hoe het echt zit. En dan nog wordt vaak enkel het stukje van een verhaal vertelt in de hoop weg te komen met de rest.

Ik zeg niet dat dit alleen maar in deze situatie(s) is gebeurd. Ik wil geen vingers gaan wijzen. Maar je kan dan de pech hebben dat je inderdaad op eenzelfde manier behandeld wordt om direct tot de kern van de schorsing te komen. Scheelt veel tijd voor ons en voor 'de ander' en schept sneller duidelijkheid.

Uiteraard mogen jullie het niet eens zijn met deze manier van handelen, maar het heeft zich over de jaren simpelweg enorm bewezen.

...
In de laatste 10 dagen zijn er in onze alliantie 4 onterechte schorsingen gevallen met reden: bots. Deze zijn er helemaal niet.
Dit is uiteraard jouw/jullie woord tegen het onze en hier mogen we op het forum helaas niet inhoudelijk op in gaan.

Hoe komt het dan dat deze schorsingen onstaan zijn? Toen de bottende en afkopende tegenstanders massareset gingen hebben ze support van alles wijs gemaakt. Kroenuh is sindsdien begonnen met een captchaspam dat al 4 ish weken duurt op ons.
Ook hier is helaas niet het hele plaatje in het vizier, waardoor dit eerder een vooroordeel dan een feit is. Jullie weten niet wat voor effort en onderzoeken lopen en gelopen hebben over hele werelden en over welke allianties en over welke spelers. Het valt jullie simpelweg enorm op omdat jullie als club flink onder de loep lagen. Maar dat is bij andere clubs totaal niet anders.

Wij hebben meer te doen dan alleen 1 alliantie te (blijven) onderzoeken. We hebben meer werelden en meer spelers en allianties te bedienen.

Dit x zijn er daar schorsingen bij gekomen door een door hen toegelaten script genaamd "map enhancer". We hebben hiervan bewijzen dat dit script door de captcha heen probeert te werken maar alsnog worden schorsingen niet opgegeven omdat we zorgezegd geen bewijs geven; Na enkele weken is het niet meer wij tegen de wereld maar wij tegen kroenuh.
De schorsingen waar jij op doelt zijn niet (enkel) gebaseerd op de map enhancer die probeert door te werken wanneer een captcha scherm opduikt.

Het is jammer dat op basis van bovenstaande foutieve conclusie, de support compleet wordt afgeschilderd als ongeschikt en met foutief handelen wordt bestempeld.

...Het is toch algemeen bekend dat de groep die hier bedoeld wordt het meest spendeert aan dit spel?
Denk je werkelijk of heb je werkelijk bewijs dat voordat wij een schorsing gaan zetten of niet, gaan kijken naar het spendeergedrag van de speler? Naast het feit dat de meeste informatie hieromtrent is afgeschermd, is het voor de supportdienst totaal niet interessant hoeveel je wel of niet spendeert in het spel. Daar worden wij niet op gestuurd of afgerekend.

Ik zou je graag willen vragen om een keer te gaan praten met jullie Duitse vrienden. Waarom word je daar wel direct goed geholpen en is hier hier altijd één grote puinzooi. Waarom wordt daar wel streng opgetreden tegen botters en andere valsspelers en doen ze dat ook adequaat.
Hier trigger je me. Ik zal zeker eens inhoudelijk gaan sparren met onze Duitse collega's. Ik spreek de CM regelmatig, maar niet altijd per definitie over inhoudelijke manier van werken bij specifieke situaties. Ga ik zeker doen.

Ik snap heel goed dat het bewijs niet altijd geleverd kan worden, maar wat mij het meeste stoort is dat jullie vaak niet eens weten waarvoor jullie een ban hebben uitgedeeld. Er zijn letterlijke tickets waarin @Kroenuh iemand al gebanned heeft zonder er 100% zeker van is.
Het betreurt mij serieus dat je die gedachte hebt en tot die conclusie komt. Gelukkig weet ik zelf heel goed weet hoe de vork in de steel steekt en kan ik bij alle tools en informatie waar onze zienswijze en handelingen op zijn gebaseerd. Die zijn best oke moet ik zeggen.

Verder kunnen jullie wel een zogenoemde reden vinden om iemand te bannen, maar is er niemand om te controleren als die reden wel rechtvaardig is. Als je namelijk een second opinion wil krijg je die van onze grote vriend Kroenuh zelf in plaats van een onafhankelijk iemand.
In hoeverre zie je mij als partijdig wanneer ik geen enkele band heb met de tegenpartij of andere verborgen agenda's heb? Ik heb ook totaal geen vete tegen jou of iemand anders want ik ken je niet en zie ook niet direct in wat ik daarmee op zou schieten.

...
Verder is het algemeen bekend dat DonFrank, Kroenuh en jij al langere tijd niet spelen. Jullie hebben totaal geen idee hoe giftig de Grepolis community is geworden door jullie onbekwaamheid.
Gewaagde uitspraak. Weet je zeker dat je die overeind wilt houden? Laten we a.u.b. wel, als we zo graag verwijten naar elkaar toe willen smijten, ervoor zorgen dat we 100% zeker weten dat ze waar zijn en die kunnen bewijzen. Want jullie beschuldigen ons (en mij in het bijzonder) net zo goed van geen bewijs aanleveren, foutief handelen en foutieve uitspraken doen, toch?

...
U weet net zo goed als ik dat de community op grepolis nederland enorm gekrompen is, en het voor Innogames ook stukken minder lucratief is om de servers te behouden. Echter slagen jullie er als supportteam er niet in ok deze community te behouden laat staan uitbereiden.
Voor de jaren dat het spel draait en het spelstadium waar Grepolis (Nederland) zich in bevind, oordeelt InnoGames maandelijks dat het nog hartstikke "lucratief" is, hoor.

Natuurlijk, er spelen veel minder spelers dan 5/10 jaar geleden, maar dat is ook relatief normaal voor een browsergame van deze leeftijd.

Overigens is het niet onze taak om de community "uit te breiden", daar bestaan andere afdelingen voor.
Ik lees je pleidooi over behouden en dat wij daar een grote rol in spelen, maar dat is natuurlijk niet de enige of doorslaggevende factor.

...
Ten tweede is er binnen het team een gebrek aan technische kennis, want voor zover ik weet is donfrank de enige die een achtergrond heeft in informatica.
Inderdaad voor zover bekend bij jou.

Toch komen veel andere moderators met argumenten hierrond tegen spelers, die vaak beter weten wat er gezegd wordt dan de moderator. Het ergste is dan dat vaak de uitleg die aangeboden wordt niet eens klopt of steek houdt, soms is het beter toe te geven dat je iets niet weet dan een jip en jannetje verhaal te verzinnen.
Ik kan niet van elke moderator verwachten een zeer sterke technische achtergrond te hebben. Dat is geen harde vereiste.

Uiteraard moet het verhaal wel kloppen, daar valt altijd aan te werken en te onderwijzen.

Als laatste vind ik het gek dat op de wereld byblos alle support tickets door kroenuh beoordeeld worden terwijl dit in het begin niet het geval was. Dit ondermijnt de second opion policy en geeft kroenuh te veel macht over de afloop van byblos zonder enige vorm van peer evaluation.
Pfoe als ik alle tickets van Byblos zou moeten beantwoorden zou ik veel minder tijd hebben voor de andere zaken die moeten gebeuren, dat is niet het geval hoor.

Wel hebben we natuurlijk focusgebieden en expertises die per teamlid kunnen verschillen. Daarom kan het LIJKEN alsof ik meer/de enige ben die bepaalde onderwerpen oppak, zeker als ze van soortgelijke aart zijn. Maar nogmaals; klopt niet helemaal.

Overigens kan je altijd een second opinion aanvragen hoor. Dan krijg je een andere collega aan het woord. Uiteraard wel iemand die eveneens affiniteit heeft met het betreffende onderwerp en tevens minstens net zo onpartijdig is (lees: niet op die wereld speelt).
 

Egelman

Boogschutter
...
Ten tweede is er binnen het team een gebrek aan technische kennis, want voor zover ik weet is donfrank de enige die een achtergrond heeft in informatica.
Inderdaad voor zover bekend bij jou.

Klopt, ik heb hier natuurlijk helemaal geen direct bewijs voor. Echter merk ik gewoon aan meerdere voorbeelden dat dit niet het geval is.
Het is ook helemaal mijn bedoeling niet hier om met het vingertje te wijzen en jullie kwaad aan te doen of dergelijke, wat wel mijn doel is is om dit spel voor iedereen aangenamer en leuker te maken en de community bij elkaar te houden want daar draait het uiteindelijk voor iedereen om lijkt me: het plezier van het spel spelen. Dit topic is lijkt me dan ook aangemaakt met dit doel en om samen te proberen enkele dingen te proberen veranderen met input vanuit de community. Daarom is het ook fijn als we niet gewoon een lap tekst neerknallen waarin we alle problemen gaan weerleggen die we kunnen en de andere dingen die aangekaart worden gewoon simpelweg negeren.

Ik snap best dat het verre van makkelijk is om een community te managen en het zal nooit perfect zijn, hetgeen we ook niet verwachten. Ik merk ook dat je heel hard de nadruk legt op de "illegale tools". Ik ben het helemaal eens dat deze niet horen als ze niet toegestaan zijn. Echter is de balans in het spel nu eenmaal zo dat boerendorpen eisen en stadsfeesten aanzetten heel sterk zijn. Veel spelers werken, studeren of dergelijke en hebben dus helemaal geen tijd om elke dag om de 10 minuten op wat knopjes te gaan klikken. In het spel tribalwars zijn hier ook oplossingen voor gevonden in samenspraak met de community. Het is maar een idee, jullie zien maar wat jullie ermee doen.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen

Mvg
Egel
 

El Truco

Slingeraar
Gegroet Kinderen van het Internet,

In zowel het eerste als het tweede bericht wordt al gesuggereerd dat de support niet eerlijk zou zijn of bepaalde spelers zou voortrekken. Als je met die insteek het gesprek in stapt, zal een discussie niet zoveel opleveren.

Moet je voorstellen dat je in het echte leven verdacht wordt van corruptie door geld te laten verdwijnen en komt met ''als je met die insteek het gesprek in stapt, zal een discussie niet zoveel opleveren''. :kekoof:

Ik denk dat velen hier zijn door de totale wanpraktijken die gebeuren/gebeurt zijn op de wereld Byblos. Daar hebben we het dus duidelijk over AlpacaPloeg tegen het groepje van Roman. Bots, vuilspel, etc. Het groepje van Roman staat er al langer voor bekend om het spel ook niet met een zuiver geweten te spelen en zoals ik het verstond wou Alpaca ze een koekje van eigen deeg geven. Nu goed jullie zoeken het daar maar uit. Maar ik vind het zeer verdacht dat vanaf Roman berichtjes naar de support stuurt dat er wel actie wordt ondernomen terwijl het mij toch de taak is van de support om mensen die valspelen er uit te halen en niet te wachten tot spelers berichten lopen te sturen naar hun? Als je het preventief stuk weg neemt van jullie taak, zijn jullie meer gewoon een klaagmuur. Dit pleit natuurlijk Alpaca niet vrij.

Maar er is al langer een probleem binnen Grepolis dat support/Inno (wil niet met vingers gaan wijzen) hun community totaal vergeet en geen aandacht aan geeft aan de klachten die komen vanuit de community. Daarom gaat het spel achteruit. Premade's die de wereld al winnen nog voor het goed en wel begonnen is. Belachelijke bedragen die door sommige spelers erdoor worden gejaagd.

Je zou maar een nieuwe speler zijn die net voor de eerste keer grepolis speelt en je komt in de cluster van een pre terecht en wordt 3 dagen na BB weg geknalt door een goudnoob die 30 heksen heeft aan het einde van BB (Ja ik kijk naar jou Volos). Hoe denk je dan nieuwe spelers bij te houden als dit de mechanic van je game is geworden. En als je dan toch geluk hebt en voorbij BB geraakt dan word wel weggespeeld door de oneindige events die jullie blijven ons strot doorrammen waar je kan betalen om myths op te halen.
Voor de jaren dat het spel draait en het spelstadium waar Grepolis (Nederland) zich in bevind, oordeelt InnoGames maandelijks dat het nog hartstikke "lucratief" is, hoor.

Natuurlijk, er spelen veel minder spelers dan 5/10 jaar geleden, maar dat is ook relatief normaal voor een browsergame van deze leeftijd.

Sorry maar ik volledig niet akkoord met deze uitspraak en ik vind dat deze uitspraak dan ook deel van het probleem. Als je community aangeeft dat het niet meer hartstikke ''lucratief'' is, en spelers verliest bij de vleet maar InnoGames koppig voet bij stuk houdt dan bij je als spelmaker volledig blind naar de wensen van je community en speel je ook overduidelijk je eigen spel niet. Er is binnen dit spel een te grote grens tussen de spelmakers en de community.

Eens kijken hoe lucratief de voorbije 3 weken waren voor mij op Byblos:

-Nachtaanvallen op 3 uur snachts
-Wakker worden met 19 opstanden
-Permanent spamaanvallen krijgen
-Hagelaanvallen

Allemaal game mechanics, maar gebruikt om het bloed van onder je nagels te halen, en dat als community dus nee ik denk niet dat jullie doorhebben hoe giftig deze community is geworden. Dit omdat jullie totaal geen feeling hebben met jullie community.

''Browsergame van deze leeftijd''. Vind ik ook een problematische uitspraak. Het zou niet zo mogen zijn. Jullie hebben de kracht en de mogelijkheden om dit spel continu vernieuwend en up to date te houden maar kiezen daar dus niet voor. Daarom verlies je spelers en door bovenstaande redenen.


Maar iedereen binnen deze community weet dat als het over Inno gaat, er altijd maar 1 reden telt:

https://steamuserimages-a.akamaihd....icy=Letterbox&imcolor=#000000&letterbox=false




Ook snap ik niet dat je als game moderator geen technische achtergrond moet hebben van ICT? Slaat werkelijk nergens op. Stel je voor dat politie agenten geen achtergrond moeten kennen van de wereld en dat burgers beter zijn in politie agent zijn, dan politie agenten?


Maargoed, ik denk dat wij als spelers niet alleen met beschuldigende vingers mogen wijzen naar de support maar ook zelf hand in eigen borst mogen steken en nadenken wat wij kunnen er aan veranderen. En als Inno dat ook nog eens doet dan komt het misschien nog goed met dit spel.



(Fix eens snelle belegering die geen fcking tempel wereld is, bij voorbaat dank)



Kusjes



Duck
 

salvador sobral

Slingeraar
Er is altijd bewijs waarop een schorsing wordt gebaseerd, echter kunnen we in de eeuwige strijd tegen illegale scripts en bots nooit 1-op-1 laten zien wat wij zien omdat dit een inkoppertje is voor de script/bot makers om hier dan een omweg voor te bouwen. Wellicht een beetje laf, maar de jarenlange strijd tegen dit soort tools is nog lang niet gestreden en we hebben er geen trek in om "de tegenpartij" daar een handje bij te helpen.


Ik kan je in dit specifieke geval meegeven dat, vanwege wat er allemaal op wereld Byblos is gebeurd, elke handeling die wij zetten op die wereld om regelschendingen tegen te gaan back-to-back worden uitgevoerd met inhouse medewerkers van InnoGames. Enerzijds om een 4/6 ogen principe te hebben en anderzijds om hiervan te leren en te kijken wat er aan het spel gedaan worden om dit niet nog eens zo uit de hand te laten lopen.

En hier begint het een beetje te wringen. Jullie zijn in de veronderstelling, en dat brengen jullie ook zo de ronde, dat schorsingen worden gebaseerd op basis van een captcha prompt en een toegestaan script dat dan blijft doordraaien. Dat is totaal niet het geval. Waarschijnlijk hebben degene die momenteel geschorst zijn dit verkeerd begrepen of moet ik dit nóg duidelijker communiceren, maar hier is grotendeels jullie hele 'foutief handelen door de support' op gebaseerd momenteel, wat niet terecht is.

Dit is natuurlijk een kwalijke zaak en heel goed dat je dit aangeeft. Ja er wordt gebruikt gemaakt van standaard antwoorden (dat doet elke supportafdeling) maar die moeten wel relevant zijn en de speler het gevoel geven dat er een inhoudelijk terecht en voldaan antwoord wordt gegeven op de vraag. Goede feedback waar aan gewerkt kan worden!

Ik zal mij, net zoals ieder ander, altijd moeten blijven (ver)beteren en zal fouten maken. Dat geef ik graag toe.

Jammer dat dit soort beweringen cq. valse beschuldigingen worden gedaan. Dit doet overigens vermoeden dat jij precies kan zien welke prioriteiten tickets hebben en welke eerder zijn ingediend dan anderen. Maar zover ik kan zien heb jij hier geen inzage in en wordt dit enkel gebaseerd op de enkele reacties die jij of je directe medespelers krijgen. Niet helemaal fair om dergelijke verwijten te doen wanneer je niet het hele plaatje in beeld hebt als je het mij vraagt.

Dit heeft niets te maken met een gebrek aan bewijs, maar met een manier van handelen.

Hiermee vragen en lichtelijk forceren we simpelweg op eerlijk zijn en medewerking. Wij zien in 80% van de terechte schorsingen dat de speler eerst ontkent of er om heen draait. Later, na wat meer aan de tand voelen of doorvragen, wordt pas toegegeven hoe het echt zit. En dan nog wordt vaak enkel het stukje van een verhaal vertelt in de hoop weg te komen met de rest.

Ik zeg niet dat dit alleen maar in deze situatie(s) is gebeurd. Ik wil geen vingers gaan wijzen. Maar je kan dan de pech hebben dat je inderdaad op eenzelfde manier behandeld wordt om direct tot de kern van de schorsing te komen. Scheelt veel tijd voor ons en voor 'de ander' en schept sneller duidelijkheid.

Uiteraard mogen jullie het niet eens zijn met deze manier van handelen, maar het heeft zich over de jaren simpelweg enorm bewezen.


Dit is uiteraard jouw/jullie woord tegen het onze en hier mogen we op het forum helaas niet inhoudelijk op in gaan.


Ook hier is helaas niet het hele plaatje in het vizier, waardoor dit eerder een vooroordeel dan een feit is. Jullie weten niet wat voor effort en onderzoeken lopen en gelopen hebben over hele werelden en over welke allianties en over welke spelers. Het valt jullie simpelweg enorm op omdat jullie als club flink onder de loep lagen. Maar dat is bij andere clubs totaal niet anders.


De schorsingen waar jij op doelt zijn niet (enkel) gebaseerd op de map enhancer die probeert door te werken wanneer een captcha scherm opduikt.

Het is jammer dat op basis van bovenstaande foutieve conclusie, de support compleet wordt afgeschilderd als ongeschikt en met foutief handelen wordt bestempeld.


Denk je werkelijk of heb je werkelijk bewijs dat voordat wij een schorsing gaan zetten of niet, gaan kijken naar het spendeergedrag van de speler? Naast het feit dat de meeste informatie hieromtrent is afgeschermd, is het voor de supportdienst totaal niet interessant hoeveel je wel of niet spendeert in het spel. Daar worden wij niet op gestuurd of afgerekend.

Hier trigger je me. Ik zal zeker eens inhoudelijk gaan sparren met onze Duitse collega's. Ik spreek de CM regelmatig, maar niet altijd per definitie over inhoudelijke manier van werken bij specifieke situaties. Ga ik zeker doen.

Het betreurt mij serieus dat je die gedachte hebt en tot die conclusie komt. Gelukkig weet ik zelf heel goed weet hoe de vork in de steel steekt en kan ik bij alle tools en informatie waar onze zienswijze en handelingen op zijn gebaseerd. Die zijn best oke moet ik zeggen.

In hoeverre zie je mij als partijdig wanneer ik geen enkele band heb met de tegenpartij of andere verborgen agenda's heb? Ik heb ook totaal geen vete tegen jou of iemand anders want ik ken je niet en zie ook niet direct in wat ik daarmee op zou schieten.

Gewaagde uitspraak. Weet je zeker dat je die overeind wilt houden? Laten we a.u.b. wel, als we zo graag verwijten naar elkaar toe willen smijten, ervoor zorgen dat we 100% zeker weten dat ze waar zijn en die kunnen bewijzen. Want jullie beschuldigen ons (en mij in het bijzonder) net zo goed van geen bewijs aanleveren, foutief handelen en foutieve uitspraken doen, toch?

Voor de jaren dat het spel draait en het spelstadium waar Grepolis (Nederland) zich in bevind, oordeelt InnoGames maandelijks dat het nog hartstikke "lucratief" is, hoor.

Natuurlijk, er spelen veel minder spelers dan 5/10 jaar geleden, maar dat is ook relatief normaal voor een browsergame van deze leeftijd.

Overigens is het niet onze taak om de community "uit te breiden", daar bestaan andere afdelingen voor.
Ik lees je pleidooi over behouden en dat wij daar een grote rol in spelen, maar dat is natuurlijk niet de enige of doorslaggevende factor.

Inderdaad voor zover bekend bij jou.

Ik kan niet van elke moderator verwachten een zeer sterke technische achtergrond te hebben. Dat is geen harde vereiste.

Uiteraard moet het verhaal wel kloppen, daar valt altijd aan te werken en te onderwijzen.

Pfoe als ik alle tickets van Byblos zou moeten beantwoorden zou ik veel minder tijd hebben voor de andere zaken die moeten gebeuren, dat is niet het geval hoor.

Wel hebben we natuurlijk focusgebieden en expertises die per teamlid kunnen verschillen. Daarom kan het LIJKEN alsof ik meer/de enige ben die bepaalde onderwerpen oppak, zeker als ze van soortgelijke aart zijn. Maar nogmaals; klopt niet helemaal.

Overigens kan je altijd een second opinion aanvragen hoor. Dan krijg je een andere collega aan het woord. Uiteraard wel iemand die eveneens affiniteit heeft met het betreffende onderwerp en tevens minstens net zo onpartijdig is (lees: niet op die wereld speelt).
Beste,

Ik zie hier al enkele dingen die kloppen maar ook enkele waar ik mijn twijfels bij trek.

1. Dat wij niet alles weten wat er achter de schermen gebeurt klopt zeker, dat u ons probeert te stempelen als wij zien maar een klein deel waardoor het gerechtvaardigd is dat we 48 uur of meer moeten wachten op antwoord. Zeker als je ziet dat het naar ons gevoel een onterechte ban is. Dat kan niet. Ik snap dat jullie ook dingen te doen hebben buiten hier scheidsrechter spelen, maar zorg dan als je ban doet dat je de komende uren ook genoeg tijd hebt om duidelijkheid te geven.

2. Dat het niet via map enhancer maar via iets anders is gebeurd blijf ik sterk vinden. Ik heb zelfs hoogstpersoonlijk een screenshot in een support ticket gezet waar je wel degelijk kunt zien dat map enhancer nog steeds bruikbaar is, met of zonder captcha. Jammergenoeg alweer 24 uur geen reactie op gehad.

3. Wat neutraliteit betreft. We weten beide dat enkel alpacaploeg deze captcha's krijgt (gisteren 5 en vandaag 1 voor mij alleen al, nog voor er op support tickets of dit topic werd gereageerd). Ja er zijn dingen gebeurd die niet door de beugel kunnen. Nee wij zijn geen uitzondering. Als er zo streng gehandeld wordt, doe het dan op iedereen. Het is voor ons heel toevallig net na het stoppen van een groep die nog vele malen erger was maar wel jullie zakken vulde met geld. Onderaan ook een screenshot. De persoon waar ik mee sprak komt uit de groep die gestopt is.


U vraagt aan ons om open en eerlijk te zijn maar wilt ons niet eens uitleggen waarvoor we ban hebben. Bans waar je zegt "ja ik bot" ookal doe je het niet duren minder lang dan de waarheid spreken. We weten zelf ook dat jullie niet alles kunnen blootgeven omdat er mensen dit zouden misbruiken. Maar iets van info zou wel welkom zijn. Moest het dan toch iets zijn wat 1 jaar terug legaal was en nu niet, dan kunnen we als alliantie ons tenminste aanpassen.
 

Bijlagen

  • corrupt.PNG
    corrupt.PNG
    72,8 KB · Weergaven: 149
Laatst bewerkt:
Bovenaan