• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Autisme

DeletedUser

Gast
Mag je schelden met Autisme,, ik vindt van niet want mijn broer heeft het en het zijn 'aparte' personen waar ze niks aan kunnen doen. Ze kunnen geen goed contact maken met andere mensen dus dan is het hard om er mee te schelden

Wat vinden jullie ?
 

DeletedUser

Gast
Ik heb nog iemand horen schelden met autisme. Dit is ongeveer het zelfde als bij kanker.
 

DeletedUser

Gast
Ik vind dat je er wel mee mag schelden, zolang je (als persoon die scheld) de link maar niet legt naar een familie lid van hem/haar of een vriend(in), et cetera.

Daarbij, mensen gebruiken het vaak zo:
  • Hé, kut autist.
  • Autistisch ding.

Het wordt eigenlijk beetje als het woordje homo gebruikt en homo gebruikt iedereen toch ook als scheldwoord?:rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
Ik heb het nog nooit iemand het als scheldwoord horen gebruiken en zal het zelf nooit doen:)
 

DeletedUser

Gast
Gaan we nou over elke ziekte / handicap / stoornis een topic maken met of je er wel of niet over mag schelden.......................:rolleyes:
 

DeletedUser

Gast
Ik genoeg maar mijn beste vriend heeft het namelijk ( niet zo erg ) en dan kan het hard aankomen

Ik hoop dan van harte voor je vriend en voor jou misschien óók, dat hij begrijpt dat en ook waarom de gemiddelde persoon zeer weinig juiste kennis betreffende autisme heeft. Ik heb het zelf ook, in een dusdanig lichte mate dat ik het uit mezelf doorheb - wat werkelijk een kwelling kan zijn. Ik kan ermee leven, zolang men er geen blijk van geeft te weten maar tóch te misbruiken. Mijn Asperger is in zekere zin iets waar ik niet onterecht trots op kan zijn, men dient er enkel het juiste van te maken.
 

DeletedUser

Gast
Ik hoop dan van harte voor je vriend en voor jou misschien óók, dat hij begrijpt dat en ook waarom de gemiddelde persoon zeer weinig juiste kennis betreffende autisme heeft. Ik heb het zelf ook, in een dusdanig lichte mate dat ik het uit mezelf doorheb - wat werkelijk een kwelling kan zijn. Ik kan ermee leven, zolang men er geen blijk van geeft te weten maar tóch te misbruiken. Mijn Asperger is in zekere zin iets waar ik niet onterecht trots op kan zijn, men dient er enkel het juiste van te maken.

Aangezien je zelf autisme hebt, zou ik mogen vragen of het normaal is dat autisme met en hoog IQ gepaard gaat? Daar stond me namelijk iets van bij. Kan best zijn dat het van een film was hoor.:O
 

DeletedUser

Gast
schelden hoort gewoon niet!

Ofwel slaagdem gewoon op zen gezicht ofwel kunt ge beter uwen praat bijhouden..:)
Slagen hoort ook niet maar schelden vindek zielig,en zeker alst over een ziekte gaat.(kanker,aids,...)
en dat woord kanker hoor ik telkens maar ook telkens zeggen door een Nederlander,zielige mensen gewoon..(dit bedoel ik niet algemeen maar als ik op mijn ps3 speel hoor ik langs de headset die nederlanders altijd maar vloeken/schelden met het woord kanker..
 

DeletedUser

Gast
Aangezien je zelf autisme hebt, zou ik mogen vragen of het normaal is dat autisme met en hoog IQ gepaard gaat? Daar stond me namelijk iets van bij. Kan best zijn dat het van een film was hoor.:O

Voor zover ík weet, is een bovengemiddeld IQ een kenmerk van alleen Asperger. Dat wil zeggen dat men met Asperger dus een hoger IQ kan hebben en men dat ook vaker dan gemiddeld heeft, maar níet dat iedereen of velen met een hoog IQ Asperger (kunnen) hebben.
Asperger dus. Asperger is de meest bekende variant. Asperger is vrij licht (lees: men kan net zo zwaar Asperer als PDD-NOS hebben, maar men zal er minder van merken), komt relatief veel voor en heeft enkele leuke eigenschappen. Daarnaast is er ook heel veel over bekend. Al die geniën waarvan je eens hebt gehoord dat ze autisme hebben / hadden, zullen Asperger hebben (gehad).

Iedereen doet er overigens goed aan geen van de vele films met autistische personen te verwerpen, wat informatie betreft, als men nog niet zelf heel goed geïnformeerd is. Slechts kleine snippertjes ervan zouden kunnen kloppen, maar daar blijft het dan ook bij ;)

Autisme :)
Asperger :D
 

DeletedUser

Gast
Voor zover ik weet ontwikkelen mensen met asperger zich vaak aan de EQ kant wat minder sterk en ligt de focus meer op de IQ kant, welke dan vaak ook wat beter dan gemiddeld ontwikkeld is. Maar ik zie de punt van dit topic niet, autisme is niet iets waar vaak mee gescheld of gevloekt wordt dus waarom zouden we het hier überhaupt over hebben ? :confused:
 

DeletedUser

Gast
Voor zover ik weet ontwikkelen mensen met asperger zich vaak aan de EQ kant wat minder sterk en ligt de focus meer op de IQ kant, welke dan vaak ook wat beter dan gemiddeld ontwikkeld is. Maar ik zie de punt van dit topic niet, autisme is niet iets waar vaak mee gescheld of gevloekt wordt dus waarom zouden we het hier überhaupt over hebben ? :confused:

inderdaad,en als er hier personen zijn die hier willen over klappen doe het dan langs PM.;)
 

DeletedUser

Gast
Voor zover ik weet ontwikkelen mensen met asperger zich vaak aan de EQ kant wat minder sterk en ligt de focus meer op de IQ kant, welke dan vaak ook wat beter dan gemiddeld ontwikkeld is. Maar ik zie de punt van dit topic niet, autisme is niet iets waar vaak mee gescheld of gevloekt wordt dus waarom zouden we het hier überhaupt over hebben ? :confused:

Vuile kutmongool!, Om maar een voorbeeld te noemen.
Btw heb ik Asperger. :p
 

DeletedUser

Gast
Voor zover ik weet ontwikkelen mensen met asperger zich vaak aan de EQ kant wat minder sterk en ligt de focus meer op de IQ kant, welke dan vaak ook wat beter dan gemiddeld ontwikkeld is. Maar ik zie de punt van dit topic niet, autisme is niet iets waar vaak mee gescheld of gevloekt wordt dus waarom zouden we het hier überhaupt over hebben ? :confused:

Hier waar ik leef wordt in ieder geval door iedere lomperik aan de lopende band "Autist!" geschreeuwd. Niet specifiek tegen mij (ik ben de enige die in staat is mijn "probleem" onder woorden te brengen, en de andere autisten mengen zich sowieso niet in de sociale netwerken), maar tegen iedereen die ook maar een klein beetje fascinatie of zelfs gewoon interesse toont. Ook iedereen die een keer een vreemde beweging maakt, krijgt "Autist!" naar zijn hoofd. Immers, autisten zitten allemaal stuiptrekkend in een rolstoel... :rolleyes:

Ik kan je vertellen, ik zit niet in een rolstoel, ben niet gefascineerd door dooie dino's of astronautjes of wat dan ook en naar mijn weten ook niet contactgestoord. Bovendien ben ik vrij geïnteresseerd in anderen, vooral in wat men denkt of hoe men wat beleeft - velen menen dat autisten gewoonweg sociaal zeer zwak of gestoord zijn.

Waar ik leef, ergens in Brabant:
  • Algemeen voorvoegsel) "Kanker-" (wordt gelukkig niet overmatig gebruikt)
  • Algemeen scheldwoord) "KUT!" (wordt aan de lopende band geproduceerd)
  • Algemeen verwijt) "Autist!" (heeft het monopolie wat zijn vakgebied betreft. De enige persoon die afwijkt en door mij gekend wordt, is mijn wiskundedocent en noemt leerlingen "Kneus" - zeer lachwekkend vaak)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Vind die mensen best zielig eigenlijk..
Wij zitten nu op een bouw voor een zorgboerderij, en daarnaast zit al een oudere boerderij met daarin geestelijk gehandicapte mensen..
Daar zitten ook autisten tussen, en als wij schaft hebben eten wij tussen die mensen.
Als je ziet hoeveel zorg die nodig hebben.
Best zielig
 

DeletedUser

Gast
Vind die mensen best zielig eigenlijk..
Wij zitten nu op een bouw voor een zorgboerderij, en daarnaast zit al een oudere boerderij met daarin geestelijk gehandicapte mensen..
Daar zitten ook autisten tussen, en als wij schaft hebben eten wij tussen die mensen.
Als je ziet hoeveel zorg die nodig hebben.
Best zielig

Troost je met de gedachte dat die personen zelf niets door hebben - da's't voordeel van zwaarder autisme ;)
Ik heb meer medelijden met mensen die geestelijk helemaal in orde zijn, maar in een rolstoel zitten omdat bij de geboorte de hersenen te weinig zuurstof hebben gehad. Kun je je niet goed bewegen, uitdrukken en zo meer, maar weten wat er met je is, dat kun je wél. Erg pijnlijk :(
 

DeletedUser

Gast
Troost je met de gedachte dat die personen zelf niets door hebben - da's't voordeel van zwaarder autisme ;)
Ik heb meer medelijden met mensen die geestelijk helemaal in orde zijn, maar in een rolstoel zitten omdat bij de geboorte de hersenen te weinig zuurstof hebben gehad. Kun je je niet goed bewegen, uitdrukken en zo meer, maar weten wat er met je is, dat kun je wél. Erg pijnlijk :(
Tjaa,, misschien kan je beter een keer waarschuwen ofsow en als ze door gaan maat regelen nemen dat heb ik ook bij mijn vriend gedaan , Ik heb ze eigenlijk een soort van bedreigt maar nu zijn ze er mee gestopt ;) maarjah Autisten hebben meestal wel een hoger IQ want ze ontwikkelen zich daar dan verder
inderdaad,en als er hier personen zijn die hier willen over klappen doe het dan langs PM.;)

Je kan niet alles oplossen met geweld , meestal zijn de mensen die dat zeggen groter en/of sterker dan jij dus kun je eigenlijk verder niks doen of als ze wat kleiner zijn hebben ze meestal wel van die agresive vrienden ( zo zielig zijn ze wel )
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Ik heb eigenlijk nog nooit iemand ermee horen schelden, maar wat ik zo erg vind is dat als je in een serie op tv (CSI en zo) een autist ziet. Dan zie je altijd zo iemand die het echt uiterste vorm hebben. Terwijl niet iedereen met autisme zo is... :mad:
 

DeletedUser

Gast
Ik heb eigenlijk nog nooit iemand ermee horen schelden, maar wat ik zo erg vind is dat als je in een serie op tv (CSI en zo) een autist ziet. Dan zie je altijd zo iemand die het echt uiterste vorm hebben. Terwijl niet iedereen met autisme zo is... :mad:
Die "vorm" komt inderdaad maar héél weinig voor. Volgens de heer Asperger ("ontdekker" van zijn naar hem vernoemde syndroom) zal niemand zelfs het een beetje ver schoppen in de wereld, zonder een vleugje autisme. Het is een deel van ieder mens.

@Spartacus ||;

Fijne buurt heb jij.

Mwoa. Alles normaal hier, je zult het wel kunnen plaatsen als je eenmaal weet waar ik woon :O
 
Bovenaan