• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Alliantienaam

DeletedUser

Gast
Is er een verschil tussen de alliantienamen "The Empire" en "Das Reich"?
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ja, de ene is Engels, en de andere is Duits :p
Maar ik snap waar je heen wilt.
Maar ik zie geen bezwaren tegen 'The Empire', aangezien dat helemaal anders is. Dat is nooit in dezelfde context gebruikt als 'Das Reich'.
Mss dat anderen daar anders tegenaan kijken, maar zo denk ik ;)
 

DeletedUser

Gast
Das Reich betekent het rijk. The Empire betekent het emperium. Het zijn synoniemen van elkaar, maar het zijn wel 2 verschillende woorden. ;)

Maar ik snap wat je bedoelt.
 

DeletedUser

Gast
Voor "Das Reich" kreeg ik een ban van 5 dagen, maar ik blijf het oneerlijk vinden. Ik vind het racistisch jegens Duitsland.

Ik vind het eigenlijk meer dan terecht dat je een ban krijgt voor een nazistische ally-naam.
 

DeletedUser

Gast
(...) een nazistische ally-naam.

Dit is volledig subjectief, en dat is precies hoe de moderators, die mij een ban gaven, denken.

Het is eigenlijk hetzelfde als de stadsnamen "Salvation City", "Heilstadt" en "Heilstad". Omdat de tweede naam nazistisch "gevonden" wordt loop ik het risico gebanned te worden. Erg jammer. Als ik de uitdrukking "ergens zijn heil zoeken" gebruik, waar de namen "Heilstadt" en "Heilstad" naar dezelfde betekenis van het woord "heil" verwijzen, begint toch ook niet iedereen te janken dat het nazistisch "zou zijn"? Kan iemand mij dit uitleggen?
 

DeletedUser19577

Gast
Het gaat om het idee. Je gebruik het woord "Das Dritte Reich" ook niet als alliantienaam en daar is dit een afgeleide naam van. Ik snap goed dat ze je schorsen omdat ze ergens een grens moeten stellen, en dan vind ik deze alliantienaam ook slecht gekozen. Je hebt zoveel keuzes voor een alliantienaam dus doe niet moeilijk en verander de naam.
 

DeletedUser

Gast
Wie van de spelers hier heeft de 2e wereldoorlog daadwerkelijk meegemaakt?!
Ah, juist... (nagenoeg) niemand dus! Net zomin als we de Romeinse, de Spaanse of de Franse bezetting hebben meegemaakt!
Daarbij zet je het nazisme en haar tereur alleen maar verder, als je gaat discrimineren in taalkeuze en termen... de swastika b.v. is al duizenden jaren oud en altijd een teken van geluk en voorspoed geweest. De betekenis die een kleine zieke groep eraan gaf, mag niets af doen aan de waarde en bruikbaarheid die het voor velen heeft en kan hebben!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Wie van de spelers hier heeft de 2e wereldoorlog daadwerkelijk meegemaakt?!
Ah, juist... (nagenoeg) niemand dus! Net zomin als we de Romeinse, de Spaanse of de Franse bezetting hebben meegemaakt!
Daarbij zet je het nazisme en haar tereur alleen maar verder, als je gaat discrimineren in taalkeuze en termen... de swastika b.v. is al duizenden jaren oud en altijd een teken van geluk en voorspoed geweest. De betekenis die een kleine zieke groep eraan gaf, mag niets af doen aan de waarde en bruikbaarheid die het voor velen heeft en kan hebben!

Mooi gezegd. Ik ben het helemaal met je eens.
 

DeletedUser

Gast
Wie van de spelers hier heeft de 2e wereldoorlog daadwerkelijk meegemaakt?!
Ah, juist... (nagenoeg) niemand dus! Net zomin als we de Romeinse, de Spaanse of de Franse bezetting hebben meegemaakt!
Daarbij zet je het nazisme en haar tereur alleen maar verder, als je gaat discrimineren in taalkeuze en termen... de swastika b.v. is al duizenden jaren oud en altijd een teken van geluk en voorspoed geweest. De betekenis die een kleine zieke groep eraan gaf, mag niets af doen aan de waarde en bruikbaarheid die het voor velen heeft en kan hebben!

Wat heeft het ermee te maken of je de tweede Wereldoorlog hebt meegemaakt? Ik vind het gewoon totaal ongepast om namen te nemen of symbolen die onlosmakelijk verbonden zijn met het nazisme (Das Reich, de swastika etc.). Als je dit soort dingen gaat toelaten, waar leg je dan de grens? Bij SS of NSDAP dat dan toevallig ook voor iets anders kan staan?
 

DeletedUser

Gast
Wat heeft het ermee te maken of je de tweede Wereldoorlog hebt meegemaakt? Ik vind het gewoon totaal ongepast om namen te nemen of symbolen die onlosmakelijk verbonden zijn met het nazisme (Das Reich, de swastika etc.). Als je dit soort dingen gaat toelaten, waar leg je dan de grens? Bij SS of NSDAP dat dan toevallig ook voor iets anders kan staan?

Het is eigenlijk jammer dat mensen zich ergeren aan de termen SS en NSDAP, het kan ook gewoon een satirische verwijzing zijn naar iets/iemand of gewoon een grapje. Als je je eraan gaat ergeren heb ik eerder het idee dat je graag in die grafstemming wil blijven hangen dat het zo verschrikkelijk is. Men kan ook eens iets gewoon loslaten en laten gaan.
 

DeletedUser

Gast
Wiki:
De 2. SS-Panzer-Division Das Reich was een divisie van de Waffen-SS. De eenheid werd op 19 oktober 1939 opgericht en werd met de overgave van Duitsland op 8 mei 1945 opgeheven.

Kom op zeg, het verwijst naar een groep die massale aantallen van joden wilden/deden omleggen. Onze voorvaderen (waarbij sommige nog leven) hebben voor ons land geprobeerd ze buiten nl te houden en dan gaan we op het web deze term gebruiken...

Lekker is dat, geef je je leven als het waren aan een land die dan een eeuw later het leuk vindt om de vijandelijke name te gebruiken als namen.

Sulsa, de 2de wereld oorlog is iets heel anders dan de Romeinse aangezien er nog mensen leven die het hebben meegemaakt en het bij de Joden onder ons nog steeds gevoelig kan liggen, dat is anders dan bij de Romeinse, de Spaanse of de Franse bezetting.
 

DeletedUser

Gast
Het is eigenlijk jammer dat mensen zich ergeren aan de termen SS en NSDAP, het kan ook gewoon een satirische verwijzing zijn naar iets/iemand of gewoon een grapje. Als je je eraan gaat ergeren heb ik eerder het idee dat je graag in die grafstemming wil blijven hangen dat het zo verschrikkelijk is. Men kan ook eens iets gewoon loslaten en laten gaan.

Er zit, naar mijn mening, een groot verschil tussen een grapje maken en het aannemen van een nazistische naam bij een oorlogsspel.
 

DeletedUser

Gast
De ironie komt als jij dood bent vergast en er moppen over je worden verteld ;)
 
Bovenaan