• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Open spel Diplomacy

DeletedUser20542

Gast
Goh, echt niet partijdig of zo. Als je het zo graag wilt.

Genade's toernooi
1. Genade
2. PartOfTheGame
3. Animal
4. batbeetje45
5. (Vinie)
6. RabbidRobin
7. Anthraxxis
8.
9.
10.

Gekko's pot
1. Gekko
2. Rabbit
3. Alice
4. Vinie
5. Ydeger
6. Animal
7.
8.
9.
10.
 

DeletedUser

Gast
Beste Genade, had Anthraxxis geen perma ban van dit forum? En aangezien dit spel op het forum gestart is, is het niet een beetje ongepast dat hij meedoet?
 

DeletedUser

Gast
Beste Genade, had Anthraxxis geen perma ban van dit forum? En aangezien dit spel op het forum gestart is, is het niet een beetje ongepast dat hij meedoet?
Nee vind ik eigenlijk niet.

@Ydeger: Kom, trek het je niet aan dat ik je naam even tussen haakjes had geplaatst. Waarschijnlijk kun je ook gewoon meedoen hoor.
 

DeletedUser20542

Gast
Jij bent de gene die niet tegen zijn verlies kan en mij tussen haakjes zet. Dan ga ik geen moeite meer voor jou doen. Het giechelen is voorbij.
 

DeletedUser

Gast
Jij bent de gene die niet tegen zijn verlies kan en mij tussen haakjes zet. Dan ga ik geen moeite meer voor jou doen. Het giechelen is voorbij.

Kan ik goed begrijpen homie. Ik pak hem wel voor je (hug)

Nee vind ik eigenlijk niet.

@Ydeger: Kom, trek het je niet aan dat ik je naam even tussen haakjes had geplaatst. Waarschijnlijk kun je ook gewoon meedoen hoor.

Het is wel degelijk ongepast. Ook je reactie op het buitensluiten van Ydeger gebaseerd op het feit dat hij mij vertrouwde en jij dat geen intelligente keuze vond. Ben nogal teleurgesteld in je.
 

DeletedUser

Gast
Jij bent de gene die niet tegen zijn verlies kan en mij tussen haakjes zet. Dan ga ik geen moeite meer voor jou doen. Het giechelen is voorbij.
Waar heb je het over? Ik heb Vinie en jou tussen haakjes gezet omdat jullie beide nog geen spel hadden gewonnen en waarschijnlijk niet mee zouden doen als zich meer betere spelers zouden inschrijven. Ik twijfelde er echter nog wel over of ik je niet boven Rabbid moest plaatsen.

EDIT:

Kan ik goed begrijpen homie. Ik pak hem wel voor je (hug)
:/

Het is wel degelijk ongepast.
Nope, dat vind jij. En ik vind van niet.

Ook je reactie op het buitensluiten van Ydeger gebaseerd op het feit dat hij mij vertrouwde en jij dat geen intelligente keuze vond. Ben nogal teleurgesteld in je.
:/
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Waar heb je het over? Ik heb Vinie en jou tussen haakjes gezet omdat jullie beide nog geen spel hadden gewonnen en waarschijnlijk niet mee zouden doen als zich meer betere spelers zouden inschrijven. Ik twijfelde er echter nog wel over of ik je niet boven Rabbid moest plaatsen.

Puur toeval dat je het pas hebt gedaan na het aflopen van het vorige live potje Genade?
 

DeletedUser

Gast
Puur toeval dat je het pas hebt gedaan na het aflopen van het vorige live potje Genade?
Ja, want ik wachtte eerst natuurlijk op wat meer inschrijvingen. Daarnaast kan het live potje wel een rol hebben gespeeld in het bijscherpen van mijn beeld over Ydegers spelerskwaliteiten in Diplomacy, wellicht.

En nu moeten jullie twee gewoon ophouden. Ik wil gewoon een toernooitje met 7 zo goed mogelijke spelers en heb al gezegd dat je niet moest zeuren als je uitgeselecteerd werd. Ik word hier behoorlijk ziek van. Toen ik bij Weerwolven van Wakkerdam spelers als De Bezem en Initia uitselecteerde werd dat ook gelijk persoonlijk opgevat en koppelde Bezem er allerlei andere dingen aan, ik wil hier niet ook gezeik.
 

DeletedUser20542

Gast
Je bent gewoon partijdig. Maar goed, ik blijf wel stil. Heb me dan ook uitgeschreven.
 

DeletedUser20542

Gast
Genade's toernooi
1. Genade
2. PartOfTheGame
3. Animal
4. batbeetje45
5. (Vinie)
6. RabbidRobin
7. Anthraxxis
8. Ydeger
9.
10.

Gekko's pot
1. Gekko
2. Rabbit
3. Alice
4. Vinie
5. Ydeger
6. Animal
7.
8.
9.
10.

yolo
 

DeletedUser

Gast
Genades toernooi (inschrijvingen gesloten)

Spelers
1. Genade
2. PartOfTheGame
3. Animal
4. batbeetje45
5. Ydeger
6. RabbidRobin
7. Anthraxxis

'Spelleider'
- Maximus le Petit

Instellingen per potje
Name: GrepoGunboatToernooi game X
Phase length: 1 days
Bet size: 5D
Variant map: TreatyOfVerdun
Country assignment: niet random, kies jouw land
Pot type: Winner-takes-all
Anonymous players: Yes
Disable in-game messaging: No in-game messaging
Wachtwoord stel je in bij de advanced settings.


Gekko's pot
1. Gekko
2. Rabbit
3. Alice
4. Vinie
5. Ydeger
6. Animal
7.
8.
9.
10.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser21356

Gast
Heeft nog iemand interesse voor dit? Want met 6 spelers komen we er niet. ;)

1. Gekko
2. Rabbit
3. Alice
4. Vinie
5. Ydeger
6. Animal
7.
8.
9.
10.
 

DeletedUser12379

Gast
1. Gekko
2. Rabbit
3. Alice
4. Vinie
5. Ydeger
6. Animal
7. Maximus
8.
9.
10.

Indien we niet aan 10 komen kunnen we toch altijd een andere map nemen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Misschien zijn er meer geïnteresseerden zodra het huidige potje afgelopen is.

Tevens doe ik misschien mee als jullie toch besluiten nu al te willen spelen.
 

DeletedUser

Gast
De 'spelleider' van het toernooitje is Maximus le Petit. Van hem zullen jullie horen in welke games jullie zitten. Waarschijnlijk is dat ergens op de avond.

Voordat we van start gaan, wil ik nog een algemene opmerking maken over hoe gunboats gespeeld horen te worden, die best belangrijk is.
In gunboats kun je niet met woorden overleggen. Toch blijft het Diplomacy en kun je ook in gunboats samenwerken met andere spelers. Als je ziet dat een speler bijna een solo krijgt, is het bijvoorbeeld vanzelfsprekend om de andere speler niet aan te vallen en samen proberen de solo te stoppen. Ook kun je signalen afgeven aan andere spelers. Als je iemand niet aanvalt, kan dat een signaal zijn dat je vrede wil. En hulp is ook mogelijk. Als je vermoedt dat iemand een bepaald gebied gaat aanvallen, dan kun je die speler ondersteunen om in dat gebied te komen.
Dit soort samenwerking is relevanter in gunboats met meer spelers, maar ook in deze potjes is het van belang. Knoop het in je achterhoofd!
 

DeletedUser12379

Gast
Thx

Nu zijn alle berichten verstuurd. Iedereen moet 1 potje openen met de juiste instellingen en het doorgegeven wachtwoord. Gelieve de link van dat potje vervolgens opnieuw naar mij door te sturen zodat ik het naar de andere medespelers kan verzenden.
Alvast bedankt.
 

DeletedUser21356

Gast
Aangezien er te weinig deelnemers waren voor Modern Diplomacy is er gekozen voor een ander potje. Hieronder zie je de stemmen:

Classic: 3 stemmen (Alice, Vinie en Maximus)
Fog of War: 4 stemmen (Rabbid, Ydeger, Animal en ik)
Touchy: 0 stemmen (de schande! :p)

We spelen dus Fog of War met deze instellingen:
Phase Length: 1 day
Bet Size: 5
Country assignment: Random
Pot type: Winner-Takes-All (WTA)
Anonymous players: Yes
Disable in-game messaging: Allow All
Target SCs: 18
Iedereen krijgt zometeen z'n PM.
 
Bovenaan