• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Het allochtonenprobleem

DeletedUser

Gast
tja, der bestaat zoiets als dyslexie (ik weet niet of jij dat hebt hoor, Zhbb, just saying)

Maar misschien moeten we teruggaan naar het onderwerp van dit topic? elkaar afkraken kunnen jullie vast wel privé.
 

DeletedUser

Gast
Zhbb heeft toch meermalen aangegeven dat z'n spelling niet op en top is? Waarom moet Semmie hier op in blijven hakken? In Semmie's eigen berichten zitten ook regelmatig spellingsfouten. Who cares?
 

DeletedUser

Gast
Over het algemeen worden mensen die serieus proberen over te komen, niet serieus genomen als ze de meest simpele woorden fout spellen. Het is dan net een beetje alsof je met een kind van 5 aan het schrijven bent, en dat effect wordt nog versterkt doordat, zhbb in dit geval, over illumnati en de NWO begint.
 

DeletedUser23985

Gast
Volgens mij zijn de helft van de reageerders hier helemaal geen fijne mensen,

Feit: Mensen met een typsyndroom zijn vaak in de waan dat ze in hun gelijk staan omdat ze lappen met tekst typen. Echter in realiteit is het een elle lange herhaling van populistische ongefundeerde dwaasheid.

Feit: Het aanduiden van een (vaak te verklaren) onjuiste spelling van je mede debater is een teken van persoonlijk onvolkomenheid, het gebrek aan taalkundige vaardigheid staat niet gelijk aan de intelligentie van een individu.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Volgens mij zijn de helft van de reageerders hier helemaal geen fijne mensen,

Feit: Mensen met een typsyndroom zijn vaak in de waan dat ze in hun gelijk staan omdat ze lappen met tekst typen. Echter in realiteit is het een elle lange herhaling van populistische ongefundeerde dwaasheid.

Feit: Het aanduiden van een (vaak te verklaren) onjuiste spelling van je mede debater is een teken van persoonlijk onvolkomenheid, het gebrek aan taalkundige vaardigheid staat niet gelijk aan de intelligentie van een individu.
komt dat nou is goed uit, dat heb ik nou beide niet :D
 

DeletedUser

Gast

Ik kan tenminste spellen en heb werk waarmee ik genoeg verdien om mijn opleiding te betalen en daar mag ik inderdaad best trots op zijn. Goed dat je het zegt, kan jij daar trots op zijn? :)

Ik ben op de vloer in een echte irish pub begonnen. Momenteel draai ik keukendiensten als 2e kok boven de pub. ( Ze hadden mensen nodig) Soms draai ik zelfs diensten als chefkok. Misschien binnenkort als bartender :) Dan kan ik pas lachen mbt fooi en comissie.
En dan in mijn vrije dagen doe ik nog wat kluswerk zwart erbij a 150 per dag. Waar ik gewoon kan roken, blowen en drinken waaneer ik wil. Voordeel als je geen baas heb en voor een vrienden prijs werkt. En dat semmietje allemaal zonder diploma en ervaring. Dusjaa jij betaald je school af van je werk en ik... Ik koop alles wat ik wil en feest als een animal 8-) whahahahahaha.
Dusjaa daaaaaag nederland. En daarom geef ik ook geen shit om de nederlandse spelling. Zolang ik engels kan lezen en schijven kan ik over enkele jaren overal ter wereld terecht met mijn opgebouwde ervaring.
En semmie dat allemaal terwijl ik de brugklas niet eens heb afgemaakt ;)
Maar suc6 met je school semmie. Misschien doe ik later ook nog wel zo deeltijd hbo of hoe het ook heet :) Betaal 1 x duizend euro en ben er gelijk van af :)

Zhbb heeft toch meermalen aangegeven dat z'n spelling niet op en top is? Waarom moet Semmie hier op in blijven hakken? In Semmie's eigen berichten zitten ook regelmatig spellingsfouten. Who cares?
Huppelkoetjes als semmie en babeetje

Volgens mij zijn de helft van de reageerders hier helemaal geen fijne mensen,

Feit: Mensen met een typsyndroom zijn vaak in de waan dat ze in hun gelijk staan omdat ze lappen met tekst typen. Echter in realiteit is het een elle lange herhaling van populistische ongefundeerde dwaasheid.

Feit: Het aanduiden van een (vaak te verklaren) onjuiste spelling van je mede debater is een teken van persoonlijk onvolkomenheid, het gebrek aan taalkundige vaardigheid staat niet gelijk aan de intelligentie van een individu.

(Y)
Ik ben heel fijn eigenlijk. Ik ben continu bezig mijn mede mens te waarschuwen over hoe hard de overheid ons banged....

tja, der bestaat zoiets als dyslexie (ik weet niet of jij dat hebt hoor, Zhbb, just saying)

Maar misschien moeten we teruggaan naar het onderwerp van dit topic? elkaar afkraken kunnen jullie vast wel privé.

Zoals ik al aan semmie heb aangegen. Ik geef er geen reed om. Ik praat alleen engels hier. Ik zie het rode lijntje eronder en denk oohja het hoort zo en zo maarja ik geef er geen reet om.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11295

Gast
Even off topic, ik kies een leven waarbij ik een vast inkomen heb waardoor ik mijn vriendin/vrouw/mogelijke kinderen kan onderhouden boven een leven waarbij ik de brugklas niet heb afgemaakt, je kan dan wel 150 verdienen met ff bijklussen maar stel nou je word ontslagen als kok? Stel nou je werkgever gaat failliet? Wat ga je dan doen? Ga je dan naar het volgende restaurant toe en zeggen, kijk ik heb heb hier zoveel jaar gewerkt en ik heb zoveel ervaring. Ik heb geen koks diploma en heb de brugklas niet afgemaakt? Wil je me aannemen? Wat denk je wat die ondernemer zegt? Flikker jij eens een eind op. Als je een diploma hebt dan heb je meer financiële veiligheid ;)
 

DeletedUser12440

Gast
Met een uitkering en bijklussen ook er zijn altijd wel manieren voor snel geld niet altijd manieren om snel een baan te vinden want volgens mij laat de maatschappij wel zien dat een goede diploma niet alles meer is en dat je net als iemand die de brugklas niet heeft afgemaakt jaren kan thuis zitten.
 

DeletedUser

Gast
Als ik gewoon 10 jaar ervaring in iets heb weet ik zeker dat ik aangenomen zal worden.
Maar waar jullie het over hebben is nederland. Inderdaad nederland is helemaal verneukt...
Ok je heb een diploma. Maar omdat je net van school kom en geen ervaring heb zullen ze je ook niet zo snel aanemen.
En zoals ik al zei waarschijnlijk doe ik nog wel een x zo deeltijd studie.
Dan heb ik jaren ervaring en een diploma. Dat betekend zeker garantie op werk.
 

DeletedUser

Gast
Ten eerste, zucht.... Ik had het kunnen weten.

Dit is geen NL vs de rest van de wereld topic zoals sommige (niet iedereen) hier denkt. Dit is een topic waarin ik een constatering doe, voornamelijk vanuit mijzelf gezien, wat ik meemaak en zie in het dagelijks leven om mij heen en heb geobserveerd voor de laatste paar jaren.

Oke Ilja, je slaat enkele goede punten aan.

Ik ben er allang van overtuigd dat er een vicieuze cirkel is die allochtonen, voor de allochtonen met een andere huidskleur dan die van ons Nederlanders en met een buitenlands klinkende naam naar beneden drukt. Toch zijn er vele allochtonen (niet in perspectief gesteld) die uit deze neerwaartse cirkel ontsnappen. Waarom? Omdat deze allochtonen nadenken over het leven, nu wil ik niet zeggen dat alle Nederlanders dat doen maar ik zie het zeker in (allochtone) probleemwijken voorkomen dat er niet aan de toekomst word gedacht en dat is de enige manier om ervoor te zorgen dat jij, en als jij die kans niet hebt dan misschien wel je kinderen een ander leven te geven.

Nu wil ik niet zeggen dat meer geld verdienen, een betere baan hebben enzovoort ervoor zorgt dat je meer statuur hebt in onze samenleving. Ik waardeer de vakkenvuller die 40 jaar is enorm, sterker nog het is mijn collega geweest voor 9 maanden toen ik stopte met school en hij is een enorm aardige man waarmee ik goed kan opschieten, hij functioneert. Denkt na wat hij wilt en dat zie ik in hem. Vroeger heeft hij dat niet gedaan en daardoor doet hij nu dit werk en dat vind hij niet fijn maar hij maakt er het beste van en kijkt naar de toekomst.

Als ik dit terug redeneer naar mijzelf dan zie ik dat ik zelf ook naar de toekomst probeer te kijken, wat wil ik bereiken en daar ga je dan naartoe werken.

Wat ik hiermee wil proberen te zeggen is dat het niet makkelijk is voor allochtonen om het ver te schoppen in onze samenleving, noch is dat zo voor autochtonen maar allochtonen vanuit elke bevolkingsgroep zullen er nog een extra schepje bovenop moeten doen en vaak gebeurt dit niet waardoor allochtonen zichzelf laag houden.

Daarnaast, ik zal wat statistiekjes gaan opzoeken voor je Ilja, heb vandaag veel moeten werken. Moet morgen en maandag ook weer werken dus ik denk dat het maandagmorgen en anders dinsdag word.

Ohja, ZHB. Ik weet niet in welke gevangenis jij hebt gezeten maar hier aan de Duitse grens is echt niet 70% autochtoon in de gevangenis, hoe ik dit weet? Mijn moeder heeft hier in 2 gevangenissen in de regio gewerkt en de politiecommissaris 'Hans' werkt ook ergens (opnieuw om privacy redenen zeg ik niet waar) aan de Duitse grens en van die 70% autochtoon klopt geen fuck.

En die 8 TBS'ers die je kent daar kom je ook ver mee. In TBS kliniek de Rooyse Wissel te Venray zitten enkele honderden TBS'ers en ook daar is het overgrote deel een allochtoon hoewel dit wel minder is dan in de een penitentiaire inrichting (wat de TBS dus niet is).

En willen oetlullen zoals Spartacus niet meer reageren, dit is serieuze praat. Een topic waar je nadenkt over je meningen en niet zomaar iets neerknalt wat niks met het topic te maken heeft. We hebben het hier niet over de war on drugs/terror, het probleem wat hier word omgeschreven is iets actueels in de samenleving en iets waarover we zouden moeten kunnen praten en kunnen discussiëren en je voegt niks toe en niemand waardeert dat je dit hier neerzet :).

P.S. wellicht verschilt het meer per regio en niet per opleiding. Mijn HBO bied namelijk een zeer breed scala aan opleidingen aan (bijna alle) en ik zie hier weinig allochtonen. Ik zal ook eens gaan kijken of het misschien meer aan de regio ligt in plaats van aan het HBO/uni in het algemeen.
Ik woon in Venray:).
Anyways ik bevestig 't deel van je beginpost over allochtonen en school. In mijn 1e jaar deed ik havo/vwo, zat bij 3 andere allochtonen in de klas, 2 ervan beide afgezakt van T en daarna naar K. De andere heeft mijn pad gevolgd en is gymnasium gaan doen. 2VWO hebben we 't nu over, iets meer dan 100 VWO leerlingen, waarvan 2 allochtonen in totaal. VWO3 en nu inmidels VWO4 hetzelfde, nog steeds een 2 op 100 verhouding. Ik ben zelf niet in Nederland geboren overigens. De meeste allochtonen die nu op de middelbare zitten wel. Het heeft heel erg met je opvoeding te maken waar je later terechtkomt denk ik. Als jouw ouders niet openstaan voor de Nederlandse gewoontes, kom je nergens. De Nederlanders staan open voor buitenlanders. Maar naar mijn gevoel is dit meestal andersom niet zo.
 

DeletedUser

Gast
Je kan hier vrij gemakkelijk statistieken over vinden op het cbs Elyas en dan zul je ook zien dat het relatief gezien heel erg meevalt.

Als er 10 'allochtonen' wonen in jouw buurt, en 4 doen vwo, en er zijn 100 'autochtonen', waarvan 50 vwo doen, is dat dan een enorm verschil? Want als je zegt '2 op de 100', dan lijkt het me namelijk wel een enorm groot verschil.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/publ...=l&HD=081216-1451&HDR=T,G6,G2,G5,G3&STB=G1,G4
20% van de niet westerse allochtonen heeft minimaal een hbo diploma, 28% van de autochtonen heeft minimaal een hbo diploma

En de situatie nu in het onderwijs:
http://statline.cbs.nl/Statweb/publ...2&D2=0&D3=0&D4=2-4,9&D5=a&D6=0-1&D7=7-10&VW=T
Reken ik straks wel uit:O
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23985

Gast
Even off topic, ik kies een leven waarbij ik een vast inkomen heb waardoor ik mijn vriendin/vrouw/mogelijke kinderen kan onderhouden boven een leven waarbij ik de brugklas niet heb afgemaakt, je kan dan wel 150 verdienen met ff bijklussen maar stel nou je word ontslagen als kok? Stel nou je werkgever gaat failliet? Wat ga je dan doen? Ga je dan naar het volgende restaurant toe en zeggen, kijk ik heb heb hier zoveel jaar gewerkt en ik heb zoveel ervaring. Ik heb geen koks diploma en heb de brugklas niet afgemaakt? Wil je me aannemen? Wat denk je wat die ondernemer zegt? Flikker jij eens een eind op. Als je een diploma hebt dan heb je meer financiële veiligheid ;)

Wat een dwaasheid, duidelijk vanuit iemand die alleen nog maar van het theoretische leven heeft geproefd..

Beste,

In het werkelijke leven zal een ondernemer altijd ervaring voor "opleiding" stellen, vooral binnen een ambacht waar vakmanschap wordt beoefend zoals een kok.

Vergeet ook niet dat jou "opleiding" een voorbereiding is, en niets anders. Uit jou teksten kan ik opmaken dat je het idee hebt gekweekt bij jezelf dat je al iets bereikt hebt terwijl het in de werkelijkheid anders gesteld is.

advies: Probeer jezelf wat opener op te stellen voor de mening van anderen, laat je niet misleiden door de spelfouten. Blijf kalm en ontcijfer de rest van de tekst en probeer vervolgens ook inhoudelijk te reageren.
Neerkijken op anderen is een zeer slechte eigenschap en zal je niet helpen in het leven, in geen enkele sociale kring.
 

DeletedUser9104

Gast
Wat een dwaasheid, duidelijk vanuit iemand die alleen nog maar van het theoretische leven heeft geproefd..

Beste,

In het werkelijke leven zal een ondernemer altijd ervaring voor "opleiding" stellen, vooral binnen een ambacht waar vakmanschap wordt beoefend zoals een kok.

Vergeet ook niet dat jou "opleiding" een voorbereiding is, en niets anders. Uit jou teksten kan ik opmaken dat je het idee hebt gekweekt bij jezelf dat je al iets bereikt hebt terwijl het in de werkelijkheid anders gesteld is.

advies: Probeer jezelf wat opener op te stellen voor de mening van anderen, laat je niet misleiden door de spelfouten. Blijf kalm en ontcijfer de rest van de tekst en probeer vervolgens ook inhoudelijk te reageren.
Neerkijken op anderen is een zeer slechte eigenschap en zal je niet helpen in het leven, in geen enkele sociale kring.

Willen jullie voor deze discussie een apart topic maken? Dan kan hier iedereen verder over de vraag of er een allochtonen probleem is
 

DeletedUser

Gast
Ik vind dat er wel degelijk een allochtonen probleem in Nederland heerst.
Misschien vind ik dit ook omdat ik een pest hekel heb aan 99 % van de Islamieten die zich in de wereld bevinden.
Zoals meerdere al hebben aan gegeven, bijvoorbeeld Sem... over dat 75 % van de misdaden worden gepleegd door allochtonen.
Dus daar ga ik verder niet op in.
Waar ik het over wil hebben is wat er momenteel in Nederland gaande is... De aanhangers van Islamitische terreur groeperingen.
Er is een onderzoek gedaan in Nederland en er is aan 'random' Islamitische jongeren op straat gevraagd of zij het gedrag van bijvoorbeeld de IS,Of de taliban goed vinden. 73 % vond dat dit "helden" of goeie mensen zijn. Ook vind ik dat de inburgering examens vele malen strenger mogen worden, als ik mijn deur uit loop in Amsterdam. En vraag aan een allochtoon of hij mij de weg kan wijzen bijvoorbeeld, en hij begint in een taal te spreken waar ik geen hol van begrijp dan helpt mij dit niet zo. (toeristen buitengesloten natuurlijk)
En dan vragen ze zich af waarom ze geen werk kunnen vinden en van een uitkering moeten leven. Zou jij iemand aannemen wiens CV in het Arabisch is geschreven? Denk het niet nee.
En nu het volgende, even een erger puntje van mij richting de Nederlandse regering... Waarom zou je alle mensen die nu voor de IS willen vechten, in Nederland willen houden??? Zodat ze hier een aanslag kunnen plegen?
Ze willen zo graag weg hier, laat ze dan weg gaan en laat ze hun hele familie mee nemen.
Maar laat het duidelijk zijn dat als ze weg gaan, ze niet meer terug kunnen komen.
Dan het volgende... Als er aan mij word gevraagd op welke partij ik stem, ben ik heel duidelijk en ik stem op de PVV van fractie voorzitter Geert Wilders. Meestal krijg ik dan een paar geschrokken blikken of boze blikken naar mij toe geworpen. Ik vraag ze dan waarom ze dit zo uitermate erg vinden. Het volgende antwoord krijg ik dan: Hij is een racist. Of hij is dom. Of hij is niet goed bij zijn hoofd.
Zo had ik ook een keer een "ruzie" met een Marokkaan, Ik vertelde hem dat ik op de PVV stemde.
Waarop hij boos reageerde, WAAROM??!!! Dus ik uitleggen dat de standpunten van de PVV goed vind etc.
Waarop hij weer zei dat Wilders een 'kanker leier' was en dat hij dood moest...
Daar heb ik hem op beet genomen, Ik zei hem: jij beweerd dat hij een racist is etc. Maar wat doe jij nu? Jij wenst hem de dood in...
Wat is er nou erger? Iemand de dood in wensen of een tikkeltje racistisch zijn....

Sinds dien heb ik hem nooit meer gesproken.

Dit was mijn mening, ik hoop dat iemand een leuk tegen woord heeft of het er mee eens is.


MVG Royce een trotse PVV stemmer.
 

DeletedUser

Gast
Snap je het dan nog steeds niet.
Het maakt niet uit op wie we stemmen.
Ze dienen allemaal de zelfde honden.
Als je mij vraagt op wie ik stem zeg ik met trots ik stem niet.
 

DeletedUser

Gast
Ik ook niet, want met op niemand stemmen bereik je meer!!!111! :aanval::aanval::aanval:
 
Bovenaan