• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Wereldoorlog 3

DeletedUser18702

Gast
Een wereldoorlog hoeft niet altijd met 'kleine dingen die zich opstapelen' te beginnen'. Hebben we een glazen bol waarmee we kunnen zien hoe eventuele, toekomstige wereldoorlogen zullen ontstaan?

Zeker nu verschillende supermachten beschikken over een grote kernwapenarsenaal en de vooruitgang op het gebied van Ruimtevaart, is de kans groter dan ooit dat wereldoorlogen kunnen ontstaan zonder dat de fundering daarvoor is gelegd.
 

DeletedUser22289

Gast
Hebben we een glazen bol waarmee we kunnen zien hoe eventuele, toekomstige wereldoorlogen zullen ontstaan?

Hebben we dan een bol waardoor we ze kunnen uitsluiten? ik denk het niet, niemand weet de toekomst en iedereen denk wat hij wilt denken of juist niet wilt denken.
 

DeletedUser18702

Gast
Nee zeker niet, ik denk dat iedereen zijn eigen kijk op de wereld heeft en op basis daarvan, is het normaal dat over de vraag of er een WOIII is uitgebroken/gaat komen de meningen uiteenlopen
 

DeletedUser23782

Gast
Laten we het eerst goed gaan definiëren:
Een wereldoorlog is een oorlog die niet beperkt is tot een land, regio of werelddeel maar wereldwijd, over een groot deel van de Aarde, wordt uitgevochten. De naam wereldoorlog is tot nu toe enkel aan twee oorlogen toegekend en dat zijn de Eerste Wereldoorlog (voorheen: Grote Oorlog) en Tweede wereldoorlog.

Ik deel dus de mening die sommige voor mij geuit hebben dat er momenteel geen wereldoorlog gaande is. Maar ik denk wel dat als bijvoorbeeld het conflict in De Oekraïne uit de hand loopt dat dat weleens de casus belli kan wezen voor een Derde Wereldoorlog. Of een, door mijzelf verwachte, (ik ga hier hard reacties op krijgen) volgende staatsgreep in Turkije (en die komt er denk ik als Erdogan zo doorgaat) die ook kan uitbroeien op een regionaal conflict in Midden-Oosten waar vervolgens de landen uit Europa hun oud koloniën gaan steunen.
 

DeletedUser27102

Gast
Ik denk dat Erdogan zelf de staatsgreep heeft georganiseerd; zodat hij al zijn ongewenste mannetjes uit de weg kon ruimen.

Wereldoorlog 3 zal denk ik ontstaan door een tekort aan drinkbaar water of door een Godsdienstoorlog met de geradicaliseerde islam. Of deze wereldoorlog al bezig is? Ik geloof het niet, maar misschien blijkt later dat dit de aanleiding was.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Wordt dat nog 'Wereldoorlog' genoemd? Beide situaties gaan niet over 2 grote machten die elkaar treffen, dus het echt een wereldoorlog noemen is dubbel. Daarom niet minder gruwelijk, maar niet echt de term 'wereldoorlog' of vergelijkbaar met de vorige 2.
 

DeletedUser27102

Gast
Hoe zou jij een globale strijd om water noemen of een oorlog tussen de geradicaliseerde islam en de anders gelovigen?
 

DeletedUser23782

Gast
Als die gek aan de macht komt kunnen we beter onze legers in opperste staat van paraatheid brengen om Rusland tegen te houden. Maar als Europa valt kan de "nieuw wereld" het weer recht gaan krijgen dus ze snijden zichzelf in de vingers..
 

DeletedUser27102

Gast
Clinton is onze redding :p

Putin zal gewoon misbruik maken van Trump en zal lekker alles doen wat hij wilt met Europa. Vervolgens kan hij dan ook gewoon doedn wat hij wilt met Amerika, als Putin zo'n grootmacht is geworden.
 

DeletedUser18702

Gast
Clinton is onze redding :p

Putin zal gewoon misbruik maken van Trump en zal lekker alles doen wat hij wilt met Europa. Vervolgens kan hij dan ook gewoon doedn wat hij wilt met Amerika, als Putin zo'n grootmacht is geworden.

Hoe weet je dat dat gaat gebeuren? En wat zou Poetin kunnen doen met Europa? Het grootste deel van de Europese landen zijn lid van de NAVO, en wanneer Poetin één van deze landen aanvalt, kunnen de overige landen niet achterblijven, al is het maar om politiek gezichtsverlies te voorkomen
 

DeletedUser25853

Gast
de geschiedens zal zich blijven herhalen, de mens is te naiëf en niet instaat er van te leren
een ww3 zit er aan te komen wij zijn gewoon met te veel op deze aardbol

mensen raken in onvrede omdat veel regeringen incompetent omdat ze voor iedereen goed willen doen maar eigen belangen toch stiekem voor op willen zetten

een land is zo machtig als de steun van het volk is.. dit geld voor democratie en alle ander vormen van leiderschap

de huidige technologie maakt dat als er een uitbreekt en er een ongeduldig met zen vinger boven dat rode knopje houd de wereld volledig om zeep gaat zijn en de wereld zal veranderen tot een bol vol ellende(terug naar het stenen tijdperk en hebben we weer een jaar of 70 vrede daar na, mits we de hele wereld niet naar de vaantjes hebben geholpen)

maar meschien verdienen we ook niet beter de mens verpest onze leef omgeving en is niet in staat om wereld vrede te brengen want de grootste drijf veer van de mens is expansie/religie zie geschiedenis


b.v. hitler, stalin, sadam hoesein, poutin, kim il un, enz... laten/lieten zich leiden door emotie van oud zeer frustratie ten opzichten van hun natie/land wat uit mond in een machts vacuüm een hunkering naar meer grip op hun land om hun doel te kunnen bewerkstelligen wat vaak leid tot expansie drift

of te wel we zijn gesjaarrelt of het gaat gebeuren is niet de vraag maar wanneer

maar ondanks alles denk ik toch met alle middelen die we hebben we toch naar vrede kunnen werken er zijn namelijk nog nooit zoveel middelen geweest voor diplomatie te kunnen bedrijven die door onze technologie zoveel makkelijker is het is het volk dat optijd moet late weten waar het heen wil en de politiek moet daar iets mee moeten doen

het weren van populisten en op roer kraaiers dient men uit de politiek te weren het zijn juist deze die de wereld steeds omzeep helpen in de naam hun religie om even de welke
 

DeletedUser11507

Gast
Een wereldoorlog hoeft niet altijd met 'kleine dingen die zich opstapelen' te beginnen'. Hebben we een glazen bol waarmee we kunnen zien hoe eventuele, toekomstige wereldoorlogen zullen ontstaan?

Zeker nu verschillende supermachten beschikken over een grote kernwapenarsenaal en de vooruitgang op het gebied van Ruimtevaart, is de kans groter dan ooit dat wereldoorlogen kunnen ontstaan zonder dat de fundering daarvoor is gelegd.

Dan hebben we nog altijd onze cowboy trump aan de nucluaire knop. Een voordeel, het is dan wel snel over en sluiten :p
 

DeletedUser26399

Gast
Als Amerika en Rusland elkaar bestoken, doen ze maar. Zolang dat ze van Europa afblijven. Zouden ze gewoon allemaal moeten laten brainwashen tot vredelievende mensen.
 

DeletedUser

Gast
Als Amerika en Rusland elkaar bestoken, doen ze maar. Zolang dat ze van Europa afblijven. Zouden ze gewoon allemaal moeten laten brainwashen tot vredelievende mensen.

Gezien de Amerikanen kernwapens in zeer veel Europese landen hebben gestationeerd, kun je er wel van uit gaan, dat de Russen eerst hun achtertuin schoonvegen en daarmee dus zeker niet van Europa zullen afblijven...
Dit geconstateerd hebbende, rijst de vraag: Wie is nu eigenlijk de agressor?
Als ik VS en Kolosteden bouw op de eilanden rond jouw WW eiland, wat zou jij dan doen? ;)
 

DeletedUser27102

Gast
En wat zou volgens jullie de druppel zijn waardoor de oorlog definitief uitbreekt?

-> Ja ik weet het, het is nu al zo goed als oorlog als je kijkt naar die conflictgebieden. Maar ik bedoel echt een serieuze oorlog, waarbij Europa zo goed als volledig betrokken zal zijn.
 

DeletedUser11507

Gast
Als onze bondgenoot dictator Erodan nog een russisch vliegtuig neerhaald
 
Bovenaan