• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie Bloedt Grepolis dood?

DeletedUser20227

Gast
Precies wat gezegd word. Als dat gebeurt op 1 wereld krijg je een effect op de wereld waardoor het fataal word.
 

DeletedUser26127

Gast
Eerlijk gezegd denk ik niet dat zelfs dat iets zal uithalen, 1 wereld op de nl server is mss maar een procent van de inkomsten die Innogames aan Grepolis heeft. Daarnaast zijn de spelers die zullen weigeren om te spelen, de spelers die niet voor de grootste aankopen zorgen, dus in principe blijven op die wereld de inkomsten toch stabiel.

Dus je actie zou in principe zinloos zijn. Veel kunnen we er toch niet aan doen, behalve er het beste van maken.
 

DeletedUser23992

Gast
Je weet zelf toch ook al wel dat er amper spelers zullen zijn die niet op een nieuwe wereld gaan starten, je kan het natuurlijk altijd eens proberen.
Ik doe mee dan.
 

DeletedUser

Gast
Nou als de volgende wereld ook dat ***** nieuwe systeem heeft doe ik wel mee met dat "boycotten":p
 

DeletedUser14801

Gast
Heeremetiet, ik boycot me een slag in het rond. ;)
Geen 1e generatie werelden zonder al die poepelegijn, geen Rocky op een wereld te vinden.
Met adviseurs geactiveerd, verdienen ze genoeg aan me en blijft het spel leuk voor goud en goudloos spelers.
 

DeletedUser26508

Gast
Ik hoop dat ze een keer stikken in hun goud, innogames mag ***** met hun goud bah
 

DeletedUser13371

Gast
het schaakspel was in gevaar en is overleden
de spelers schreeuwen het forum vol maar worden niet gehoord
4xgp wordt je zelfs door de strot geboord
10 steden voor einde bb
is dat wenselijk we roepen nee
maar we verkopen ons ziel
sprokkelen goud als een debiel
startbonus, een evenement, extra goud
inno weet waar jij van houd
het begint nu snel
we roepen jaaaa
wat een start echt dat gaat hard
de eerste kolo vertrekt
op de tweede dag
wie had dat nou ooit verwacht

8-)
 

DeletedUser27080

Gast
Ja zoals zack zei, je hoort of ziet de mods niet (behalve jaspenia, die is nog normaal) behalve als er terechte kritiek komt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser26242

Gast
Ja grepolis bloedt dood.

Mag ik alsjeblieft ook zo'n aanbieding waar in 3(!!!!!!!!!!!) hele hydra's krijg als ik een aankoop doe voor 80 euro.... Man man man, als je het dan doet, doe het dan goed.

En wat betreft deze spelers die het wel krijgen, zijn die superieur ofzo? Krijgen alleen de mensjes die wat hoger staan dit? Ik snap er geen pepernoot van. Is het een test hoe wij er op reageren vanuit Duitsland?

Slaap zacht iedereen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser12913

Gast
Als het hun te heet wordt onder hun voeten sluiten ze gewoon het topic. Tja, triest dit. Ik zou eerlijk gezegd wel een verklaring willen hebben van Kroenuh en een eventuele discussie. Lijkt me vrij nuttig. Of kan onze CM de druk niet aan?

https://nl.forum.grepolis.com/index.php?threads/troepen-bij-aankoop-goud.36583/

Op sommige zaken hebben wij helaas geen vat. Dit komt van Innogames uit en wij kunnen enkel maar de feedback van de NL-spelers en de kritiek doorgeven aan Innogames, maar voor de rest moeten wij ook de beslissingen van Innogames afwachten en respecteren. We hebben daarin geen vetorecht.
 

DeletedUser25847

Gast
Kennen we het niet gewoon hebben over het de situatie dat de top10 van het vorige event de eindbeloning dubbel heeft ontvangen?

Hoor daar hier helemaal nergens over.. maar de top-10 per wereld van het vorige event heeft de beloning 2x ontvangen.

'Hoezo voordeel/Grepolis die de fout niet corrigeert'
 

DeletedUser13380

Gast
D'r was een tijd, een goeie, oude tijd, waarin je na de bb tegen andere mensen vocht die ook nét aan de 2k waren gekomen door veel arbeid en inzet, bloed, zweet en tranen.

Nu begint de wereld op 17 augustus, begin ik 25 augustus en heeft er iemand 4 steden. En Baris is nog een trage wereld, op Actium was het nog erger.

Ik wil die goede oude tijd terug, waar 2,5k halen voor de beginnersbescherming een prestatie op zich was en je dan een pluim verdiende. Please.

Dat er nog maar 3k spelers zijn op Baris zegt genoeg. :p
 

DeletedUser6887

Gast
Het is jammer als ik de evolutie zie van dit spel. Ik speelde dit spel nog op de oude werelden ( delta ) en eerlijk gezegd, toen waren het gouden tijden. Sinds al deze veranderingen, nooit meer een leuke wereld gevonden. Vroeger had je 20.000 spelers per wereld , nu amper 3000. sommigen kunnen beweren dat zoveel spelers niet nodig zijn, maar dat was net het interessantste aan die wereld, Je had niet 5 of 6 top allianties, maar 20/25 top allianties. Dat maakte het spel op strategisch vlak veel interessanter en had je ook veel meer aan diplomatie. Je had toen eens MA moeten beleven, met + 200 spelers in oorlog of met 6 allianties in oorlog, en dat was geen uitzondering maar normaal op die wereld. Dan waren er ook nog echte strategisten, nu zie ik al spelers moeite hebben om een IO goed af te handelen.

Na 1 jaar spelen op een oude wereld had je bijlange nog zoveel internes niet dan dat je nu hebt na 6 maand spelen. Spelers speelden dit spel ook langer en bleven meestal trouw aan hun wereld. Nu hoppen spelers van de ene wereld naar de andere. Nu ja, niet de schuld van de spelers maar hoe inno dit spel laten evolueren heeft. Wij hadden toen ook niet al die evenementen nodig om ons bezig te houden tijdens het spel.

De focus op goud heeft ook veel negatieve invloed gehad op het spel. Vroeger konden spelers zonder goud zich meten met spelers met goud, dit omdat het verschil klein was. Je had enkel kapitein , handelaar enzo.. Nu bestaan er spelers die hoge punten hebben door goudgebruik maar slechter zijn in het spel dan iemand die bv op honderd plaatsen lager staat op de ranglijst. Hoe objectief is de ranglijst nu nog ? Dat had je vroeger niet of veel minder.

Er kunnen enkele zeggen dat ik overdrijf maar feit is wel dat duizenden spelers daardoor gestopt zijn en niet meer terugkomen. En veel nieuwe spelers komen er zich niet aanmelden. Tja, wat wil je, mond op mond reclame is weggevallen van spelers die dit spel met hun hart speelden ipv met hun geld.
 

DeletedUser27183

Gast
ja ik ben het volledig met je eens dety
en dan heb ik het nog niet eens over de flaters die inno slaat met de updates en de events die maar half werken en de vele events, allemaal van het zelfde creatief zijn ze niet meer. Het zijn alleen nog maar de eurotekens die ze voor de ogen hebben de kwaliteit holt hard achteruit en inno kiest helaas niet meer voor de kwaliteit, maar voor de kwantiteit en dit heeft natuurlijk gevolgen op de spelersaantallen.
Ik vind het echt niet vreemd dat die hard achteruit hollen. Als dit nog een paar jaar aanhoud is ons geliefde spel naar een andere wereld geholpen door inno zelf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser25969

Gast
Het is jammer maar helaas, maar Inno weigert helaas te luisteren naar de vele, terechte, opmerkingen van spelers. Zoals met vele initiatieven zal commercie uiteindelijk de doodsteek zijn voor het spel.
Zoals velen ben ik niet noodzakelijk tegen goud, de schoorsteen moet ergens van roken. Maar bedrijven willen winst en helaas is het zo dat die ieder jaar minimaal hetzelfde moet zijn als het vorige en het liefst beduidend hoger. Dus komen ze met steeds meer "verbeteringen" die het goud gebruik stimuleren.

Wat mij betreft vergeten ze daarbij wat het de kern van het spel is en waarom dat, vroeger dan, goed in elkaar stak. Het spel was in balans en daardoor speelden spelers langer en had iedereen ongeveer evenveel kans. Het onderscheid werd gemaakt door ervaring en kunde. De adviseurs boden voordelen die niet onevenredig groot waren en voor een prijs die acceptabel was. Enkele events per jaar zorgden voor wat nieuwe impulsen, zodat er weer wat duren eenheden verdiend konden worden.

Nu is het spel verworden tot het bij elkaar kopen van je eenheden en steden. Het heeft niets meer met kunde en strategie te maken, wat toch de kern en aantrekkingskracht van het spel was. Op een nieuwe wereld starten de goudspelers die, na 4 dagen, al op 10 steden staan. WTF? Als je dan begint denk je toch ook, waarom zou ik? Je kan alleen mee als je zelf aan die gekte mee gaat doen. En ik weiger 100-en euros per maand in een spel te pompen alleen om mee te kunnen met de top. En diegenen die zeggen mee te draaien in de top zonder geld, jullie gaan dan niet achter de goud spelers aan. Simpel zat. En uiteindelijk moet dat wel om de WW's te winnen. Events vliegen je om de oren, met idiote zaken als gouden scherpies, warfare pakketten, de wereld wordt weer overspoeld met mythische eenheden. Instant buy heeft de boel serieus verkloot. Wat dat betreft eens met vele spelers hier, doe gewoon het oude systeem met halveren van de bouwtijd. Minder krachtig en kost meer goud voor hetzelfde effect.

Het is niet anders. Op Pella hebben we recent besloten tot een massale reset. Klaar ermee. Het was mijn laatste wereld.
Ik heb niet de illusie dat Inno zal veranderen. Geld moet rollen en meer geld moet er verdiend worden. Als dat ten koste gaat van spelers die toch al niet bereid waren veel geld in het spel te stoppen, dan vinden ze dat prima. Good riddens...

Sorry Inno, ik hoop dat de spelers die wel veel goud en geld in het systeem pompen de schoorstenen nog lang genoeg kunnen laten roken. Maar ben toch echt bang dat jullie business model naar de klote is.
Tijd voor iets anders.
 

DeletedUser17956

Gast
Ik kan t niet anders ,als eens zijn met bovengenoemde spelers.de laatste twee jaar is er door Inno niet meer geïnvesteerd in de verbetering van t spel.Een andere opzet m.b.t. t winnen van een wereld dan met WW zou wel spelers geïnteresseerd kunnen houden ,lijkt me.Nu is t spelen in een groep (team-play/sociaal aspect) hetgeen ,wat een steeds groter groeiende groep spelers nog motiveert.

Onbegrijpelijk ,dat er zelfs geen proef mee gedaan wordt,op 1 wereld .maar dat zou een investering betekenen voor Inno(spel herschrijven),en dat lijkt niet aan de orde.Zakelijk gezien getuigt dit ook niet van lange termijnvisie,maar goed.
t is ,wat t is.
 

DeletedUser22729

Gast
Hallo ik ben Hendrikus59 en heb een tijdje in 2014 gespeeld maar door hernia een tijd gestopt, nu ben ik in Endesa begonnen.
Wat ik jammer vind aan dit spel is dat je geen kans krijg om iets aan je stad op te bouwen, wordt constant aangevallen, dit is niet leuk meer.
Kijk het nog even aan, maar zo vind ik het zonde van de tijd, andere spelers denken lolllig te zijn van zo is dit spel, ik vind het leuk om te bouwen en te handelen.
Nou dan speel ik liever Anno Online of The Setters Online.
Kan me voorstellen dat veel spelers afhaken jammer is dit.
Hendrikus59
 

DeletedUser26399

Gast
Kijk er is idd aardig wat veranderd, start je niet de eerste dag en met een kleine goudvoorraad, moet je er niet aan denken te winnen van een goudspeler
 

salerno1

Medusa
Hallo ik ben Hendrikus59 en heb een tijdje in 2014 gespeeld maar door hernia een tijd gestopt, nu ben ik in Endesa begonnen.
Wat ik jammer vind aan dit spel is dat je geen kans krijg om iets aan je stad op te bouwen, wordt constant aangevallen, dit is niet leuk meer.
Kijk het nog even aan, maar zo vind ik het zonde van de tijd, andere spelers denken lolllig te zijn van zo is dit spel, ik vind het leuk om te bouwen en te handelen.
Nou dan speel ik liever Anno Online of The Setters Online.
Kan me voorstellen dat veel spelers afhaken jammer is dit.
Hendrikus59

http://www.simcity.com/
 
Bovenaan