• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Berekeningen i.v.m. kortingen (effecten en spreuken)

DeletedUser29568

Gast
Ik zou graag weten hoe volgende berekening wordt gemaakt:

Kost van 1 vuurschip: 1300 Hout
Kost van 1 VS met Aristoteles (lvl 20 -60%): 520 Hout
Kost van 1 VS met Wiskunde (-10%) : 1170 Hout
Kost van 1 VS met Wiskunde & Aristoteles (lvl 20 -64%): 468 Hout
Kost van 1 VS met Wiskunde & Aristoteles (lvl20) & Ritueel; Oproep van de Nereïden (-64%): 468 Hout

DUS!
De kortingen van wiskunde en aristotels gecombineerd kloppen:
1300 * 0.9 = 1170
1170 * 0.4 = 468
(omgekeerd werk het ook want.. nja, wiskunde!)

Waar is die -30% dan naartoe die mij beloofd wordt van het Ritueel Item??
Iemand??
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser23258

Gast
Alle bonussen worden berekent op de basiswaarde. Ieder volgende bonus wordt dus ook weer berekend op de basiswaarde en niet op de waardes waar al een bonus bij zit.

Dit zou het moeten zijn.
 

DeletedUser29568

Gast
Alle bonussen worden berekent op de basiswaarde. Ieder volgende bonus wordt dus ook weer berekend op de basiswaarde en niet op de waardes waar al een bonus bij zit.

Dit zou het moeten zijn.

Dit is fout, elke procentuele bonus wordt op de vorige / volgende toegepast, en heb ik aangetoond in de berekening.
De waarde van het item "Ritueel, Oproep van de Nereïden" wordt hier gewoon niet aan mij gegeven.
Noch direct noch verrekend in de andere bonussen.

Wat het zou moeten doen is het volgende:
1300 * 0.9 = 1170
1170 * 0.4 = 468
468 * 0.7 = 327,6 (of op z'n minst 328 afgerond)

!! Maar, het blijft op 468 hout / VS staan....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10470

Gast
Ik heb even in je account gekeken, maar ik kan onder de naam waar je hier op het forum mee bestaat geen ingezet ritueel vinden.

Wat ik vermoed, is dat het volgende mis gaat:
Een ritueel is een spreuk die een extra spreuk activeert zodra je een specifiek spreuk inzet. Voorbeeld: Het ritueel "Oproep van de Nereïden" zorgt ervoor dat de spreuk "Hulp van de Nereïden" op een stad komt wanneer je de spreuk "Roep van de oceaan" inzet.

Of ook wel:
Oproep van de Nereïden = Spreuk die ervoor zorgt dat een andere spreuk wordt toegevoegd als je spreuk X inzet
Roep van de oceaan = Spreuk X, die zorgt er dus voor dat indien het ritueel actief is, een extra spreuk wordt toegevoegd aan de stad
Hulp van de Nereïden = De spreuk die zorgt voor 30% goedkopere schepen

Ik vermoed dat je het ritueel wel actief had, maar de Roep van de oceaan niet had ingezet en daardoor de 30% goedkopere schepen niet kreeg.

Mocht je het volledig uitgezocht willen hebben, maak dan even een supportaanvraag aan, dan kunnen we het voor je uitzoeken.
 

DeletedUser29568

Gast
Ik heb even in je account gekeken, maar ik kan onder de naam waar je hier op het forum mee bestaat geen ingezet ritueel vinden.

Wat ik vermoed, is dat het volgende mis gaat:
Een ritueel is een spreuk die een extra spreuk activeert zodra je een specifiek spreuk inzet. Voorbeeld: Het ritueel "Oproep van de Nereïden" zorgt ervoor dat de spreuk "Hulp van de Nereïden" op een stad komt wanneer je de spreuk "Roep van de oceaan" inzet.

Of ook wel:
Oproep van de Nereïden = Spreuk die ervoor zorgt dat een andere spreuk wordt toegevoegd als je spreuk X inzet
Roep van de oceaan = Spreuk X, die zorgt er dus voor dat indien het ritueel actief is, een extra spreuk wordt toegevoegd aan de stad
Hulp van de Nereïden = De spreuk die zorgt voor 30% goedkopere schepen

Ik vermoed dat je het ritueel wel actief had, maar de Roep van de oceaan niet had ingezet en daardoor de 30% goedkopere schepen niet kreeg.

Mocht je het volledig uitgezocht willen hebben, maak dan even een supportaanvraag aan, dan kunnen we het voor je uitzoeken.

Bedankt, deze uitleg houdt steek!
Het is inderdaad logisch dat het ritueel enkel een extra effect zou toevoegen aan een gunst / spreuk.
Ik ging ervan uit dat deze een uitzondering was omdat het de enige is die het niet letterlijk vermeldt.

Ik heb een screenshot toegevoegd van de omschrijving van het Item. Misschien is het wel een idee om ook hier, zoals bij andere rituelen, te vermelden over welke spreuk het gaat :)

Bedankt om dit voor mij op te klaren!
 

Bijlagen

  • Screen Shot 2018-09-12 at 21.05.13.png
    Screen Shot 2018-09-12 at 21.05.13.png
    180,4 KB · Weergaven: 105

DeletedUser10470

Gast
Geen dank, ik ga je suggestie doorzetten, die tekst kan wel wat duidelijker inderdaad! Jij bedankt voor je melding :)
 

DeletedUser16083

Gast
staat anders duidelijk dat het ritueel werkt als je een spreuk in zet, aangezien nereiden voor boten is, kun je toch zelf wel weten dat het voor roep vd oceaan werkt.
 

DeletedUser29568

Gast
staat anders duidelijk dat het ritueel werkt als je een spreuk in zet, aangezien nereiden voor boten is, kun je toch zelf wel weten dat het voor roep vd oceaan werkt.

Het is logisch, tuurlijk.
Achteraf bekeken is de gestructureerde uitleg altijd logisch en (bijna altijd) simpel, in moment van acties daarentegen..
 

DeletedUser10470

Gast
staat anders duidelijk dat het ritueel werkt als je een spreuk in zet, aangezien nereiden voor boten is, kun je toch zelf wel weten dat het voor roep vd oceaan werkt.
Gezien er ook zo nu en dan een vraag binnenkomt op de supportdienst en het altijd beter is om de beschrijving duidelijk te hebben (met o.a. de spreuknaam) heb ik de volgende tekst doorgegeven: "Elke keer als de goddelijke kracht 'Roep van de oceaan' door deze stad wordt ingezet, wordt de spreuk 'Hulp van de Nereïden' aan de doelstad toegevoegd. 'Hulp van de Nereïden' verlaagt de grondstofkosten voor zee-eenheden met X%. Dit ritueel duurt X uur."

Zou het voor de spelers die hier niet bekend mee zijn een stuk duidelijker moeten maken :)
 

Armand0

Manticore
De in-game beschrijving van de rituelen suggereert ook wel echt dat de rituelen zelf de grondstofkosten met 30% verlagen. Het kan best wat duidelijker, ik begrijp wel dat dit verwarrend is. Vermeld gewoon roep van de oceaan en bevolkingsgroei in die beschrijving...
 

Bijlagen

  • Screenshot 2018-09-15 at 09.59.24.png
    Screenshot 2018-09-15 at 09.59.24.png
    63 KB · Weergaven: 107
  • Screenshot 2018-09-15 at 09.59.15.png
    Screenshot 2018-09-15 at 09.59.15.png
    58,1 KB · Weergaven: 131
Bovenaan