• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Grepolis Applicatie IT-Project

DeletedUser29138

Gast
Beste leden van het algemeen forum,

Sommigen onder jullie weten dat ik Informatica studeer. Nu heb ik goedkeuring gekregen om voor dit jaar als project een Grepolis applicatie te maken. Er zijn uiteraard al véél scripts/websites beschikbaar met elk hun innovatieve features in de hoop zich te differentiëren van de massa, zo ook ik.

Voor mijn project wil ik de nadruk leggen op het community gevoel, hoewel er soms gebekvecht wordt delen we toch allemaal het spelplezier (en eventuele frustratie) die Grepolis met zich meebrengt. Vandaar vraag ik aan jullie, wat verwachten jullie van een Grepolis gerelateerde website? Buiten de basis features als het zien van ranglijsten per wereld of dagelijkse ranglijsten, zijn er dingen waarvan je ooit dacht: "Dat zou handig zijn als dit script/functie nu eens bestond!"? Door het implementeren van features op vraag van de community (Indien de gelimiteerde API van Grepolis en de regelgeving i.v.m. scripts dit toelaat) hoop ik een nuttig en bruikbaar project af te leveren waar men nog gebruik van kan maken nadat ik mijn (hopelijk goede) uitslag heb gekregen van dit project.

Ik hoor graag wat jullie in gedachten hebben!

Met vriendelijke groet,
Maxime - The Exalted One
 

DeletedUser28080

Gast
Recente veroveringen (waar variaties op kunnen zijn, zoals veroveringen per server in het algemeen, per alliantie, per speler)
Misschien optimale calculaties mbt tot troepenopbouw bij een X aantal vrije inwoners?
Wellicht een soort premiumfunctie (omdat het anders misschien tè wordt) waarin je ziet welke spelers een X aantal uur inactief staan, gesorteerd van hoog naar laag - met punten-/stedenaantal ernaast

Ik noem nu maar wat dingen he.. weet niet wat mogelijk is. Ben maar simpele logisticus. Verder dan access kom ik niet
 

DeletedUser29138

Gast
Recente veroveringen (waar variaties op kunnen zijn, zoals veroveringen per server in het algemeen, per alliantie, per speler)
Misschien optimale calculaties mbt tot troepenopbouw bij een X aantal vrije inwoners?
Wellicht een soort premiumfunctie (omdat het anders misschien tè wordt) waarin je ziet welke spelers een X aantal uur inactief staan, gesorteerd van hoog naar laag - met punten-/stedenaantal ernaast

Ik noem nu maar wat dingen he.. weet niet wat mogelijk is. Ben maar simpele logisticus. Verder dan access kom ik niet

Ik ben niet van plan om 'premium functies' te implementeren. Ik doe dit gewoon als schoolproject/uit interesse en buiten misschien minimale advertisements op de site ben ik niet van plan om hier geld uit te slaan.

Bedankt voor de toevoegingen! :)
 

DeletedUser28080

Gast
Het idee erachter is dat het niet te veel van het goede moet zijn
 

DeletedUser27170

Gast
Ik ben zo digibeet als het maar kan, dus ik heb geen idee of mijn wensen reëel zijn, maar ik zal ze toch even opsommen:
-Opbouwtool (voor troepen). Hoeveel troepen heb ik nodig voor optimale bezetting (inclusief snelle TS).
-Evt een extra indexer, zoals GrepoData deze heeft maar dan wellicht ook met daarin informatie over de gebouwen in een stad e.d.?
-Een grepolis strategische kaarten tool?
 

DeletedUser29138

Gast
Ik ben zo digibeet als het maar kan, dus ik heb geen idee of mijn wensen reëel zijn, maar ik zal ze toch even opsommen:
-Opbouwtool (voor troepen). Hoeveel troepen heb ik nodig voor optimale bezetting (inclusief snelle TS).
-Evt een extra indexer, zoals GrepoData deze heeft maar dan wellicht ook met daarin informatie over de gebouwen in een stad e.d.?
-Een grepolis strategische kaarten tool?

Deze wensen zijn zeker reëel en had ook al aan deze functies zitten denken, kans is vrij groot dat ze er dus komen waarschijnlijk!
 

DeletedUser27170

Gast
een strategische kaarten maker of hoe je dat moet omschrijven zou ik wel top vinden. Zou ook erg fijn zijn als je bijv. eilanden kunt markeren zonder zelf te hoeven kleuren, of van die vlaggen zoals bij dominatie.

Verder zou het ook heel handig zijn als ie automatisch kan plaatsen hoeveel stichtplekken en hoeveel vijandelijke steden er op het eiland zitten.

Hahaha ik zet je wel aan het werk hoor :p
 

DeletedUser29205

Gast
een goede site waar ik aanvalsrapporten kan invoeren voor een databank voor de ally van wat er in de steden ligt van de tegenstander.
Maar dan wel zo mochten er dubbele rapporten van dezelfde stad inkomen te staan hij de laatste rapport dan aan gaat nemen als de data
Maar wel zo dat alleen de leden van de alliantie erbij kunnen en verder niemand.
te beveiligen met een wachtwoord of zo
 

DeletedUser29620

Gast
een goede site waar ik aanvalsrapporten kan invoeren voor een databank voor de ally van wat er in de steden ligt van de tegenstander.
Maar dan wel zo mochten er dubbele rapporten van dezelfde stad inkomen te staan hij de laatste rapport dan aan gaat nemen als de data
Maar wel zo dat alleen de leden van de alliantie erbij kunnen en verder niemand.
te beveiligen met een wachtwoord of zo
Dit bestaat al.
 

DeletedUser29138

Gast
Grepoindexer werkt inderdaad automatisch bij indien je het script hebt geïnstalleerd.
 

DeletedUser10470

Gast

DeletedUser27170

Gast
Wat??? Daar was ik niet van op de hoogte... Hoe krijgt zo een script toestemming (wat zijn de criteria, waarom dit script niet) @DonFrank?
 

DeletedUser10470

Gast
Wat??? Daar was ik niet van op de hoogte... Hoe krijgt zo een script toestemming (wat zijn de criteria, waarom dit script niet) @DonFrank?
Ze moeten dit op elke taalversie aanvragen waarop ze goedkeuring willen hebben. Zo heeft Modscripts goedkeuring op NL, FR, DE, EN en BR. De maker van het script moet de functionaliteiten vertellen (inclusief de details) bij de Support en voor de lijst met functionaliteiten wordt vervolgens wel of geen goedkeuring gegeven. De voorwaarden staan in "De Beeldentuin":
  • Je dient een aanvraag in te dienen bij de Support. Geef hierbij de nodige informatie zoals wat je wilt gaan doen, welke gegevens je tool gaat geven etc.
  • De tool dient eerst goedgekeurd te worden door Innogames voordat je je tool mag presenteren op het forum.
  • Geen enkele tool mag premiumvoordelen verschaffen.
  • Je mag de afbeeldingen gebruiken indien je een copyrightteken plaatst naar Innogames, maar je mag niet de volledige lay-out van de site kopiëren.
  • Hou er rekening mee dat je GEEN geld mag verdienen aan een website die over Grepolis gaat!
Blijken er andere functionaliteiten in te zitten dan aangevraagd, dan heeft de maker een probleem en wordt de goedkeuring ingetrokken. Daarbij komt dan het probleem dat de spelers het script ook niet meer mogen gebruiken.

Over het algemeen is het aanvragen van goedkeuring voor een script een kleine moeite en het komt voor dat bepaalde functionaliteiten worden afgekeurd en een deel goedgekeurd (dan mogen enkel de goedgekeurde functionaliteiten in het script zitten). Een voorwaarde voor een maker is dat je goedkeuring hebt vòòrdat je een tool/script publiceert, en dat heeft deze maker niet.

Om terug te komen op de tekst op hun eigen website:
Is it allowed?
Our script has exactly 0 interactions with the game itself. By parsing the current HTML we are able to extract enemy intel from your alliance forum as you scroll by reports.

This means that our script is 100% in compliance with the Grepolis rules, by offering no interaction or automation of the game itself. Upon further inquiry, this has been confirmed by a Grepolis support moderator.
Er is al interactie met het spel zodra het script wordt ingeladen. Vanaf dat moment kan een speler al de sigaar zijn voor het gebruik van een niet-goedgekeurd script. Er is dus wel een interactie met het spel.

Over "This means that our script is 100% in compliance with the Grepolis rules": De regels zeggen toch echt: "Scripts mogen alleen gebruikt worden wanneer deze goedgekeurd zijn door het team.". Het script voldoet dus niet aan de regels.

Zolang de maker dus geen toestemming heeft, mag het script niet gebruikt worden. Deze scripts mogen wel gebruikt worden: https://wiki.nl.grepolis.com/wiki/Scripts (en dat zijn dan ook de enige).
 

DeletedUser

Gast
Er is nergens een topic over de Grepodata City Indexer, dus plaats ik het hier maar:

Heb de indruk dat de indexer een beetje kapot is. Als er vuurschepen aanwezig zijn bij een aanval (met landtroepen en transportboten) dan worden die vuurschepen niet geïndexeerd.

Ook heten vuurschepen op de site Fireships terwijl dat eigenlijk de benaming is voor branders. Heb met hen al contact opgenomen, maar ik plaats het hier ook maar even. :D
 

DeletedUser10470

Gast
Helaas is de toestemming voor het GrepoData script ingetrokken. Het script mag dus niet meer gebruikt worden.
 
Bovenaan