• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Werken de versnellingsbonussen?

  • Topicstarter DeletedUser30002
  • Startdatum

DeletedUser30002

Gast
Ik heb eens zitten proberen met alle verschillende bonussen die je zee-eenheden doen versnellen maar ik snap niet hoe dit berekent wordt.

Bijvoorbeeld: Ik wil VS sturen naar de stad naast me, dat kost me 6 minuten en 9 seconden (369 seconden) zonder bonussen. Ik activeer Versnelde troepenbeweging voor een uur (30%) en mijn VS doen er nog 5 minuten 53 seconden (353 seconden) over. Maar als je 30% neemt van 369 seconden is dat 110,7 seconden (111 seconden afgerond) wat dus maakt dat mijn VS er maar 258 seconden of 4 minuten 18 seconden zou moeten over doen. Zoals ik het zie is mijn vloot geen 30% sneller, maar een kleine 4,35% sneller. Ik heb dit dan getest op een langere afstand van ongeveer 3 u en ik krijg hetzelfde resultaat?

Ik heb het dan ook nog eens bekeken bij "zoek steden" in tools en die zegt net hetzelfde, dus ik weet niet hoe dat dan wordt berekent. En als ik dit dan gebruik voor "cartografie" of "vuurtoren" gaat mijn vloot niet eens 1 seconde sneller. Wat is dan het nut om dat te onderzoeken/bouwen? (zowel op kleine afstand als op grote afstand niet).

Ik ga dit persoonlijk voor cartografie zo snel mogelijk testen, maar die 30% van troepenbeweging vind ik al gek dat dit geen 30% bonus geeft.

Ik heb het dan ook eens proberen uitrekenen met een wereldsnelheid van 1 maar dat geeft logischer wijs gewoon hetzelfde resultaat.

(wereld Dyme, wereldsnelheid 3)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser15574

Gast
Iemand die hier antwoord op kan geven?
Vind het namelijk best apart dat 30% ≠ 30%
 

DeletedUser28845

Gast
Als je de tijdsberekeningen maakt met de 30% (of andere percentages voor Catografie of Vuurtoren), blijkt het inderdaad niet te kloppen.

Volgens mij hebben dat soort onderzoeken, effecten,... invloed op de 'echte snelheid' van de troepen.
Stel een bepaalde eenheid heeft snelheid 30. Met versnelde troepenbeweging zijn de troepen 30% sneller, en zou hun snelheid dus opgedreven worden naar 39. Op basis van die 39 snelheid wordt dan de tijdsberekening gemaakt.

Dit is echter een stelling. Iemand van het Grepo-team zou hier een beter antwoord op kunnen geven, maar die laten weer niet van zich horen x
 

DeletedUser23368

Gast
Zeer goed opgemerkt. Ik vond het ook verschil qua tijd ook altijd maar weinig... Maar nooit de berekening gemaakt.

Erg benieuwd naar het antwoord
 

Ethereal

Slingeraar
Ik kan dit niet met zekerheid zeggen maar volgens mij is er een minimale looptijd van 5 minuten. Dit is voor mij in ieder geval altijd de looptijd bij eilandopdrachten (langzamere eenheden voegen enkele seconden toe maar nooit meer dan 10)

Als hier dan ook geen looptijdversnelling over berekent wordt word de som
69 : 1,3 + 300 = 353 oftewel 5 minuten en 53 seconden.
 

DeletedUser15574

Gast
Klopt, maar ook op lange afstanden klopt de 30% niet, dan zou wat Delete. zegt heel goed kunnen.
02:09 met 30% wordt namelijk verkort tot 1:40, waar dit 1:30 zou moeten zijn.
 

DeletedUser30002

Gast
maar het punt is dat ik ook met de werkelijke snelheden heb getest en die kloppen evengoed niet, dus ik begrijp echt niet welke berekeningen ze bij het grepoteam maken. En ik hoef niet per se te weten hoe ze het juist doen, maar gewoon het juiste percentage weten zou handig zijn, want zoals gezegd 30% zou 30% moeten zijn of ten minste aangegeven worden dat het een bepaald ander percentage is. Trouwens hoe langer de looptijd hoe dichter in de buurt ik kom met die 30% maar nooit de volledige 30%
 

DeletedUser29138

Gast
Sorry dat dit antwoord wat later komt.

Dankzij onze reken- en grepokenners achter de schermen, @Arsenal en @DonFrank kan ik dit voor jullie verduidelijken. Als ik het zelf goed begrepen heb tenminste.

Om te beginnen wordt de 30% berekend op de looptijd zonder andere bonussen. Ook wordt er van de berekening 5 minuten (300s) afgetrokken, dit is de minimale looptijd, je zal altijd minimaal 5 minuten onderweg zijn. Op de resterende tijd wordt dan 30% afgetrokken en vervolgens worden de 5 minuten er terug bij geteld. En dan kreeg ik volgende leuke berekening mee ter illustratie:

Standaardlooptijd: 6 minuten en 9 sec (369 secondes) Niet te verkorte tijd: 5 min (300 sec) > 369 -300 = 69 secondes
Bonus: 0.3 (30%) van 69 = 20.7 69-20.7 = 48,3 (+ 300 secondes van de niet verkorte tijd = 348,3 secondes (afgerond 348)

Effectieve looptijd: 5 minuten en 48 secondes zijn

Hopelijk zorgt dit voor een iets duidelijker beeld op hoe de bonussen werken.
 

DeletedUser27170

Gast
Dus in de toekomst: geen versnelde looptijden doen op korte looptijden
smiley_emoticons_biggrin.gif
heeft weinig zin :p
 

DeletedUser29138

Gast
Het is sowieso al minder efficiënt op korte afstanden aangezien het een percentage is maar onder de 10 minuten lijkt het hem niet echt waard, tenzij je echt een bepaalde tijd mist of iets dergelijks... Maar dat is persoonlijke voorkeur uiteraard.
 

DeletedUser27170

Gast
Ik zet mijn versnellers ook alleen in bij nood. Vaak als ik een aanval mis in mijn aanvalsplanner of timing viel tegen of wanneer ik kolo's moet snipen en van ver moet komen met vliegers helpt het nog wel eens, maar verder zet ik ze ook nooit in voor korte tijden. Zonde van mijn versnellertjes :p.
 

DeletedUser30002

Gast
Bedankt voor het antwoord, dit was duidelijk genoeg, kan ik er toch iets mee doen.
 
Bovenaan