• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Guides 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

DeletedUser

Gast
DEEL 1:

Zoals beloofd:

Grepolis tuto 2.0: “Hoe Stef de Killer het ziet”.

Voorwoord:

Beste spelers,

Ik speel grepolis nu al 1 jaar en ik vind het echt een super leuk spel.
In het begin is iedereen noob en ja dan wil je wel wat hulp natuurlijk dus deze ga ik jullie nu geven ;)
Denk er wel aan dat ik niet alles precies zal vrijgeven aangezien ik ook het grootste deel zelf heb moeten vinden/maken. Ook moet je jou niet verplicht voelen om deze tuto te volgen maar ja ik dacht misschien is ze wel handig ;)
Denk er ook aan dat bij iedereen een andere tacktiek hoort, bij de ene meer offensief en bij de andere meer defensief, dit ligt meestal aan hoe actief je bent. Daarbij is activiteit ook de grootste sleutel tot succes maarja laat ik nu maar stoppen met kletsen en mijn tuto voorstellen.


1.0 Dorpen opbouw per snelheid.
1.1 Tot hoever je gebouwen moet uitbouwen (ongeveer).
1.2 Troepen per dorp?
1.3 Welke god bij welke stad?
1.4 Dorpen kern.
2.0 Hoe een perfecte aanval plannen?
2.1 Wat doen tegen aanvallen en overnames op jou?
2.2 Hoe aanvallen vermijden?
3.0 Boerendorpen



1.0 Dorpen opbouw per snelheid.

Elke snelheid brengt een andere tacktiek met zich mee, daarom ga ik jullie kort uitleggen wat goed is bij welke snelheid.

Snelheid 1: Dit is een zeer lage snelheid waarbij je niet zoveel grondstoffen uit je mijnen gaat kunnen halen; Daarom is het stukken beter dat je jezelf op troepen gaat focussen. Met deze troepen ga je veel moeten farmen (dus ook spelers)

Snelheid 2: Hierbij moet je zo een beetje mixen. Troepen + gsmijnen.

Snelheid 3: Hierbij zijn grondstoffen mijnen heel belangrijk om veel grondstoffen te krijgen en zijn troepen dus minder belangrijk. Let er echter wel op dat je voldoende troepen hebt zodat je jezelf kan beschermen tegen andere spelers en je dorp dus niet kwijt speelt door Sim-City te gaan spelen.


1.1 Tot hoever je gebouwen moet uitbouwen (ongeveer).

Ik zou mijn gsmijnen, boerderij, pakhuis, grot en stadsmuur zeker tot het maximum doen aangezien deze wel belangrijk zijn.

Senaat moet je minstens tot 24 doen maar doe het voor de puntjes toch maar naar 25 ;)

Marktplaats is niet echt zo hard nodig dus met lvl 15 zou je normaal gezien wel toe moeten komen.

Je haven zou ik gewoon op 20 laten staan aangezien een hoger level niet nodig is.

Met kazerne 15 kom je ook toe.

Tempel mag je zelf kiezen, ik doe hem zelf tot 25 maar eigenlijk kom je met lvl 15-20 ook wel toe.

Dan heb je nog keuze uit 2x 4 speciale gebouwen.

Het ligt aan jou welke je kiest.

Echter vind ik de bibliotheek echt volkome nutteloos, idem voor het handelskantoor.
Ik zelf verkies het badhuis en de toren/standbeeld.

Nu zullen jullie jullie zelf wel afvragen waarom dat ik niet gewoon alles tot het maximum bouw. Nou daar is een hele logische en simpele verklaring voor. Elk gebouw neemt boerderijplaatsen in, hoe meer gebouwen je uitbouwt hoe minder troepen je dus kan bouwen in dat dorp. Aangezien troepen heel belangrijk zijn verkies ik om meer troepen te hebben, geloof me dat maakt echt wel veel verschil ;)


1.2 Troepen per dorp?

Allereerst wil ik zeggen dat mixed dorpen echt superslecht zijn en dus geen goed idee zijn om te hebben (natuurlijk in het begin mag je wel mixen).

Dus als je niet mixed heb je 4 verschillende soorten dorpen, nl. de volgende 4:

Land aanvalstroepen:

Omdat elke speler een andere verdedigingssoort heeft is het het beste om meerdere soorten land off te maken.

Ik heb meermaals gesimuleerd en met slingers kwam je altijd het slechtste uit dus 1st en vooral wil ik zeggen dat je geen slingers moet maken. Echter zijn ze wel goed tegen de meeste mytische wezens dus als je dat ziet zou ik er toch 100 ofzo maken.
Hoplieten maak ik ook nooit omdat ze veel te traag zijn daarom stel ik voor om strijdwagens te maken (ze zijn ook heel goed in de verdediging)
Katapulten zijn altijd handig als de speler een hoge muur heeft dus ik raad aan om een 25-tal katapulten te hebben in elk land aanvalstroepen dorp.

Zo nu heb je de basis en zal ik de beste aanvalstroepen in 3 voorbeelden weergeven. Let er echter wel op dat het kan zijn dat je iets minder of ietsje meer troepen kan bouwen aangezien jouw dorp misschien anders is uitgebouwd zoals in het puntje “1.1 Tot hoever je gebouwen moet uitbouwen (ongeveer).” Al is uitgelegd.

Aanvalstroepen tegen een speler met veel Zwaard / Pegassi / Cyclopen:

105 ruiters
144 strijdwagens
25 katapulten
30 vuurschepen
60 transportboten
1 kolonisatieschip

Aanvalstroepen tegen een speler met veel Boogschutters / Manticores / Centaurs:

350 ruiters
40 strijdwagens
25 katapulten
30 vuurschepen
60 transportsboten
1 kolonisatieschip

Aanvalstroepen tegen een speler met veel Medusa’s / Harpijen / Manticores:

100 slingeraars
320 ruiters
40 strijdwagens
25 katapulten
60 transportschepen
1 kolonisatieschip

Zo dat was het. Nu zullen sommige onder jullie wel denken waarom ook transportboten?
Wel ja Als je een speler wil overnemen op een ander eiland dan moet je zowel het zeegevecht alsook het landgevecht winnen. Daarom transportschepen en dus natuurlijk ook vuurschepen zodat je door de schepen geraakt.


Land verdedigingstroepen:

Ook hier weer moet je variaties hebben.

Het is handig om mytische wezens te hebben die kunnen vliegen en natuurlijk goed zijn in def want zo kan je als je te laat zou komen met schepen toch nog deze troepjes sturen.

Verdedigingstroepen tegen een speler met veel Ruiters / Minotaurussen / Slingeraars / Katapulten / Cyclopen:

Veel zwaardvechters en minder boogschutters. (aantallen heb ik niet echt omdat ik meer een schepen def dorp heb omdat ik dit makkelijker vind ;)


Verdedigingstroepen tegen een speler met veel Strijdwagens / Hoplieten / Manticore’s / Medusa’s:

Veel boogschutters en minder zwaardvechters. (ook weer hier weet ik geen aantallen)

Maar wees gerust als ik nog is tijd heb plak ik hier wel is cijfertjes op ;)


Schepen aanvalstroepen:

Ja hier valt niet veel over te vertellen gewoon jouw dorp volpompen met vuurschepen.
Je zal normaal gezien wel rond de 240 vuurschepen moeten kunnen hebben per schepen aanvalsdorp.


Schepen verdedigingstroepen:

Ook hier is het simpel gewoon vol pompen met biremen.
Je zal er rond de 300 hebben per schepen verdedigingsdorp.


1.3 Welke god bij welke stad?

Land aanvalsdorp:

Zeus of Hades.

Zeus is een offensieve god en je kan strijdwagens maken via gunst dus dat is al mooi meegenomen.

Hades: hij geeft pest aan een ander dorp dus groeit zijn dorp gedurende … uren met 50% minder dat doe je voor je hem aanvalt en als die speler dan nog is militie inzet groeien zijn gs’en maar voor 25% dus kan hij minder snel zijn troepen opbouwen en is het makkelijker om deze speler over te nemen. Daarbij kan hades ook 10% van jouw gestorven troepen terug tot leven wekken.


Land verdedigingsdorp:

Athene vanwege haar mythische eenheden.


Schepen aanvalsdorp:

Poseidon, lijkt me logisch want hij is de god van de zeeën.


Schepen verdedigingsdorp:

Ook hier weer Poseidon.


1.4 Dorpen kern.

Om te kunnen overleven is een sterke kern vrijwel noodzakelijk.

Hoe vorm je een sterke kern?

Dit doe je door meerdere steden op hetzelfde eiland over te nemen (maximaal 3 steden per eiland)(1 landtroependorp om te kunnen farmen en 2 schependorpen bij voorkeur 1 def en 1 att) Zodra je 3 steden op één eiland hebt ga je een eilandje verder. Zo blijven je dorpen dicht bij elkaar en als je dan word aangevallen kan je direct reageren en is de os er direct omdat je dan niet zo’n lange reistijden hebt.
Je hoeft niet percé 3 steden per eiland te hebben hoor aangezien er soms maar 1-2 goede dorpen op zijn kun je dan beter nog wat wachten totdat een speler zijn dorpje op dat eiland goed heeft uitgebouwd en dan pas een heel deel later jij dat dorp neemt.

Het is ook handig om je kern bolvormig te houden want dan liggen de reistijden niet te ver uiteen.


Copyright © Stef de Killer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

DEEL 2:

2.0 Hoe een perfecte aanval plannen?

Stap 1: (Als je in een alliantie zit, zo niet ga dan verder naar stap 2):

Check voordat je iemand gaat aanvallen/veroveren eerst op het forum of deze speler niet al door één van onze andere leden word veroverd. Op die manier voorkom je dat je elkaar in de weg loopt.


Stap 2:

Eerst en vooral ga je hem spioneren op de meest moeilijke tijden. Bijvoorbeeld 1x ’s avonds en 1x ’s morgens als de troepen dan 2x hetzelfde zijn weet je dat dat alle troepen zijn van dat dorp. Ook is het handig om de dorpen van hem die dichtbij het dorp dat je wilt hebben ook is spioneert om te zien of je er nog steeds doorkomt.


Stap 3:

Het uitstippelen van de aanvalstijden.

Oud kolosysteem:

Elke wereld heeft een nachtbonus dus het slimste is om bij jouw verovering hiervan gebruik van te maken.

Hoe doe je dit:


Je stuurt een aanval met jou kolonisatieschip zodat deze een paar minuten voor de nachtbonus aankomt.

Hierbij stuur je ook nog een aanval met een vuurschepen dorp zodat je zeker bent dat jouw aanval met jouw kolo het overleeft. Daarbij is het ook slim om ook nog is een aanval te doen met landtroepen zodat deze ook al zijn verzwakt en dus jouw landtroepen met kolo gewoon door kunnen komen.
Het slimste is om deze 2 clears net voor jouw aanval met kolo te laten aan te komen, bij voorkeur 5 seconden ofzo ervoor.
Dus is het het beste om eerst alle aanvalstijden per dorp op te schrijven zodat je weet wanneer je nu net die aanval moet versturen.
Hierbij is het ook verstandig om os te sturen naar dat dorp zowel schepen als landtroepen maar zie wel dat dit NA jouw kolo aanval komt zodat jij jouw eigen def troepen niet aanvalt. Zodra de os is aangekomen is het slim om de aanvalstroepen en schepen terug te trekken zodat deze ongedeerd terug komen. Let er echter wel op dat je jouw KOLONISATIESCHIP NIET TERUG TREKT anders kan je weer helemaal opnieuw beginnen met aanvallen!

Nieuw kolosysteem:

Eigenlijk net hetzelfde doen maar dan eerst een opstand doen (meerdere aanvallen)
En 12 uur na de opstand je kolo laten aankomen en direct daarna jouw defence.
Het is slim om jouw kolo weer net voor de nachtbonus te laten aankomen.


2.1 Wat doen tegen aanvallen en overnames op jou?

We hebben het allemaal wel al eens mee gemaakt, alles draait net zo lekker en dan krijg je een aanval binnen. Nu ga ik jouw vertellen wat je moet doen.

Stap 1:

bereken de reisduur.
Dit doe je gewoon door op dat dorp van hem te klikken en troepen in te vullen dan zie je hoelang elke troep erover doet. Zo kan je zien of er een kolonisatieschip bij zit of niet. (deze stap is zeer belangrijk bij het oude kolonisatiesysteem!)
Als het het oude kolosysteem is en je ziet dat de reisduur van een kolonisatieschip is, twijfel dan niet en vraag direct om ondersteuning aan jouw alliantie.


Stap 2:

Zorg dat jouw grondstoffen weg zijn zodat hij geen grondstoffen kan krijgen.
Spendeer ze bijvoorbeeld aan het bouwen van een muur, troepen of handel met een persoon.


Stap 3:

Als de aanval nog minder als 3 uur duurt voordat hij aankomt is het het slimste om militie in te zetten.


Stap 4:

Dodge met jouw troepen.
Dodgen = Jouw troepen wegsturen net voordat de aanval komt en terug trekken als de aanval is aangekomen.


Stap 5:

Bekijk het rapport: Als er een opstand ontketend is vraag je best om hulp aan jouw alliantie.
Doe dit op de juiste manier.

Als het gewoon een aanval is heb je geluk en bereken je gewoon hoeveel defence troepen je nodig hebt om zijn aanval te mollen. Zodra je genoeg defence hebt en hij nog is aanvalt dodge je niet meer met alle troepen maar alleen nog maar met jouw aanvalstroepen zodat zijn aanvalstroepen dood lopen op jouw defence en dat je hem daarna dus kan gaan farmen.


2.2 Hoe aanvallen vermijden?

De meeste spelers vallen niet zomaar blindelings aan. Ze zullen meestal wel spioneren.

Dus het handigste is om jouw grot goed vol met zilver te pompen zo kom je te weten wie jou heeft gespioneerd en zal je jou dus kunnen voorbereiden op een eventuele aanval.
Als je nog maar 1 dorp hebt is het handig om toch voldoende defence troepen te hebben want anders overleef je het niet.


3.0 Boerendorpen.

In het begin krijg je 1 boerendorp.
Hieruit haal je grondstoffen door te “demanden” of te “looten”.
Bij demanden krijg je de helft gs als dan je zou looten echter gaat er bij het looten wel stemming af.
Het slimste is om altijd de 1ste keuze te pakken dus de gs op de korste tijd.
De echte snelheid weet ik nog niet en de echte aantallen qua looting ook niet aangezien de wereld speed is dit pas ik dus later nog aan ;)

Het is slim om zsm een aantal boerendorpen bij te veroveren zodat je meerdere gs kan hebben en dus ook met meerdere boerendorpen kan handelen (je kan enkel met de boerendorpen die in jou bezit zijn handelen).


Hemelse handel:

Iedereen kent het wel, je komt online en je hebt net niet genoeg grondstoffen om iets leuks te bouwen, balen zeg! En wat nu? Wachten? Nee.. Plunderen? Is een mogelijkheid.. Handel? Ja!

Door handel te drijven met boerendorpen kun je veel grondstoffen verdienen. Wat heb je nodig? Een marktplaats (level 4 is een vereiste i.v.m. de handelscapaciteit van boerendorpen) en een boerendorp met 80% stemming. Boeren ruilen 1:25. Wanneer jij dus 2000 grondstoffen ruilt met een boerendorp naar keuze zul jij daar 2500 grondstoffen voor terug krijgen. LET OP!! De handelsverhouding zal veranderen in 1:0.65 wanneer je 2000 grondstoffen verhandeld, dit betekent dus dat je de volgende keer verlies zou maken dus let op de handelsverhoudingen.




Zo dit is de voorlopige tutorial. Als ik nog is tijd heb zal ik nog wel wat items bijvullen zoals academy,…

Zodra de 2.0 feature op 1 van de gewone servers is kan ik ook een paar delen aanpassen.

Ik hoop dat jullie wijzer zijn geworden door deze tutorial, als jullie nog enige vragen of toevoegingen hebt tot deze tutorial dan hoor ik ze graag.

Hou je vooral niet in om te reageren op deze tut, of het nu negatieve of positieve commentaar is maakt mij niet uit, maar zo weet ik tenminste wat goed en slecht is en kan ik misschien nog wat aanpassinkjes doen.

Nog veel speel plezier,

Mvg,
Stef

Copyright © Stef de Killer
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

Mooie huide, alleen niet echt gefocust op 2.0 :p
 

DeletedUser

Gast
AW: 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

Paar puntjes, een strijdwagen is in aanvallende kwaliteit slecht, de hopliet is hier beter geschikt voor.

hoe een stad er uit gaat zien hangt ook volledig van de speelstijl van de speler af en waarvoor deze gebruikt gaat worden.

en indd zoals skully al zei, dit is geen 2.0 tut.
 

DeletedUser

Gast
AW: 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

Er zijn wel dingen in verwerkt die ook in 2.0 zijn hoor;)


Meeste ben ik met je eens, alleen het punt van aanvalsdorpen totaal niet.

Wat ik meestal in een aanvalsdorp heb:

Slingeraars zijn handig, tegen een andere speler zijn ze de beste aanvallende unit bij: Hoplieten. Slingeraars.
2 eenheden die veel gebruikt worden bij aanvallende dorpen, dus als je die zelf hebt. En je valt een tegenstander ana, is het handig.
Sllingeraars zijn ook krachtig, en zeer goedkoop voor hun kracht. (per inwoner bijna 1.5x zoveel als een ruiter, al heeft de slingeraars afstand natuurlijk.)

Ik zelf gebruik wel meestal strijdwagens. Ipv hoplieten: Makkelijker opbouwen, kracht scheelt nauwelijks wat. Ze dragen meer gs, ze zijn sneller.

En dan nog ruiters erbij.

Een gewone mix zou er bij mij zo uitzien:

-400 slingeraars
-175 ruiters
-100 strijdwagens
-10 katapulten (niet 25, wat ik overdreven veel vind;))


Zo zit je op bijna 1500 aanvallende inwoners.

Dat past in 60 transportschepen, met nog zo'n 30 tot 40 vs erbij. En je hebt een prima aanval
 

DeletedUser

Gast
AW: 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

Amen. :)

alleen laat ik het aantal per soort aanvalstroepen vaak afhangen van meerdere factoren als eilandbonus/aantal eilanden in de buurt/vaak voorkomende units in de buurt/etc... ;)
en kata's gebruik ik zelden... vaak breken ze pas de muur af als het grootste aantal landtroepen (van de tegenstander!) al dood is. wel handig om farms te "bewerken" natuurlijk. :)
 

DeletedUser

Gast
AW: 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

ik gebruik meestal dit voor aanval

178 sling
178 ruiter
178 strijdwagen
94 snelle boten
25 vuurschepen 1 kolo
 

DeletedUser3865

Gast
AW: 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

Paar puntjes, een strijdwagen is in aanvallende kwaliteit slecht, de hopliet is hier beter geschikt voor.

hoe een stad er uit gaat zien hangt ook volledig van de speelstijl van de speler af en waarvoor deze gebruikt gaat worden.

en indd zoals skully al zei, dit is geen 2.0 tut.

hoplieten vinden de meeste mensen niet fijn als (aanvals)troepen.
1: Ze zijn heel erg langzaam.
2: Ze zijn niet goed in zowel aanval als verdediging.
 

DeletedUser9429

Gast
AW: 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

hoplieten vinden de meeste mensen niet fijn als (aanvals)troepen.
1: Ze zijn heel erg langzaam.
2: Ze zijn niet goed in zowel aanval als verdediging.

Ik denk dat je slingers bedoelt =p
 

DeletedUser

Gast
AW: 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

Er zijn wel dingen in verwerkt die ook in 2.0 zijn hoor;)


Meeste ben ik met je eens, alleen het punt van aanvalsdorpen totaal niet.

Wat ik meestal in een aanvalsdorp heb:

Slingeraars zijn handig, tegen een andere speler zijn ze de beste aanvallende unit bij: Hoplieten. Slingeraars.
2 eenheden die veel gebruikt worden bij aanvallende dorpen, dus als je die zelf hebt. En je valt een tegenstander ana, is het handig.
Sllingeraars zijn ook krachtig, en zeer goedkoop voor hun kracht. (per inwoner bijna 1.5x zoveel als een ruiter, al heeft de slingeraars afstand natuurlijk.)

Ik zelf gebruik wel meestal strijdwagens. Ipv hoplieten: Makkelijker opbouwen, kracht scheelt nauwelijks wat. Ze dragen meer gs, ze zijn sneller.

En dan nog ruiters erbij.

Een gewone mix zou er bij mij zo uitzien:

-400 slingeraars
-175 ruiters
-100 strijdwagens
-10 katapulten (niet 25, wat ik overdreven veel vind;))


Zo zit je op bijna 1500 aanvallende inwoners.

Dat past in 60 transportschepen, met nog zo'n 30 tot 40 vs erbij. En je hebt een prima aanval

ik heb 20 minuten aan de simulator zitten prutsen en aanvallen met slingers waren steeds het slechtste ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

vette tutorial mag ik je nog wat dingen vragen d.m.v. pm
 

DeletedUser9608

Gast
Bij grote aanvallen heb je niet veel aan slingers. Bij aanvallen op kleine spelers zijn ze toch wel handig ;) Vooral omdat ze makelijk en goedkoop te maken zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

Bij grote aanvallen heb je niet veel aan slingers. Bij aanvallen op kleine spelers zijn ze toch wel handig ;) Vooral omdat ze makelijk en goedkoop te maken zijn.

Ik werk altijd met een mengsel van ruit, sling, hopliet en katas
Sling-> Goedkoop en snel
Ruit-> Kunnen iig wat uit halen
Hopliet-> Goedkoop en snel
Katas-> Muurtje slopen
 

DeletedUser9429

Gast
AW: Re: 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

Ik werk altijd met een mengsel van ruit, sling, hopliet en katas
Sling-> Goedkoop en snel
Ruit-> Kunnen iig wat uit halen
Hopliet-> Goedkoop en snel
Katas-> Muurtje slopen

Hoplieten zijn de traagste landeenheden, dus ik weet niet wat jij daar snel aan vindt ;)

Zelfs slingers vind ik al traag...

Zelf werk ik alleen met ruiters en Katas
 

DeletedUser

Gast
AW: Re: 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

Hoplieten zijn de traagste landeenheden, dus ik weet niet wat jij daar snel aan vindt ;)

Zelfs slingers vind ik al traag...

Zelf werk ik alleen met ruiters en Katas

Kata's alleen via transport schepen anders schiet je er niks mee op^^
 

DeletedUser6887

Gast
AW: 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

Wat maakt het nu uit of hoplieten trager zijn ?
Je vervoert hun met transportschepen.

Het is beter aan te vallen met 400 hoplieten dan met 100 strijdwagens.
Overigens moet je ook veel slingeraars meehebben.
Dit omdat een verdediger altijd een mix aan verdedigingstroepen heeft.
Dan is het ook logisch dat je een mix van aanvalstroepen neemt.
Anders heb je meer verliezen.

Ook is het bij het nieuwe kolonisatiesysteem het domste wat je kan doen => dodgen.

Stel er zijn 20 katapulten bij de aanval en jij dodged, weg is het muurtje.
Weg is de verdediging.
 

DeletedUser

Gast
AW: 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

Wat maakt het nu uit of hoplieten trager zijn ?
Je vervoert hun met transportschepen.

Het is beter aan te vallen met 400 hoplieten dan met 100 strijdwagens.
Overigens moet je ook veel slingeraars meehebben.
Dit omdat een verdediger altijd een mix aan verdedigingstroepen heeft.
Dan is het ook logisch dat je een mix van aanvalstroepen neemt.
Anders heb je meer verliezen.


Ook is het bij het nieuwe kolonisatiesysteem het domste wat je kan doen => dodgen.

Stel er zijn 20 katapulten bij de aanval en jij dodged, weg is het muurtje.
Weg is de verdediging.
nee, uitreken waar de vijand het minste defense van heeft en dan aanvallen met een pure nuke tegen die type. DAN heb je het minst verliezen en ben je het effectiefst bezig.
 

DeletedUser6887

Gast
AW: 2.0 TUTORIAL: made by Stef de Killer

nee, uitreken waar de vijand het minste defense van heeft en dan aanvallen met een pure nuke tegen die type. DAN heb je het minst verliezen en ben je het effectiefst bezig.

Is maar deels waar. Deze logica is voor het beginstadium. Eens je zover zit als ik en tientallen steden hebt ( vijand ook ) dan voer je oorlog tegen honderden steden. Ga je deze al bespioneren ? Nadat hun OS gekregen hebben mag je opnieuw berekenen... Ga je dan eerst 50 van je steden hervormen om de juiste troepen te hebben ?

Ik dacht het niet....

Je neemt een gemiddelde van alle troepen in al je aanvalssteden.
 
Bovenaan