• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

2 steden op 1 eiland

DeletedUser

Gast
Als je 2 steden op 1 eiland hebt, kunnen ze dan allebei van de zelfde boerendorpen grondstoffen ontvangen? Zo ja, moeten deze opnieuw veroverd worden met de nieuwe stad?
 

DeletedUser

Gast
AW: 2 steden op 1 eiland

Nee, je hoeft ze niet opnieuw te veroveren ;)
Maar let op!
Je kunt niet met 2 steden tegelijkertijd een boerendorp plunderen.
Als je met stad 1 een boerendorp hebt geplunderd, en je moet 10 minuten wachten, moet je in stad 2 ook 10 minuten wachten ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: 2 steden op 1 eiland

Dus het is slimmer om een nieuwe stad op een ander eiland te stichten?
 

DeletedUser

Gast
AW: 2 steden op 1 eiland

Daarvoor moet je niet bij mij zijn :O
Ik ben slecht in het gebied van bouwen en uitbreiden.

Maar zelf doe ik meestal wel meerdere steden op 1 eiland, zodat ik mijn eigen steden sneller kan ondersteunen ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: 2 steden op 1 eiland

Het heeft allebei voordelen... Zoals flippoo al zei, met meerdere steden op een eiland kan je sneller ondersteunen, maa langs de andere kant krijg je ook minder gs binnen van boerendorpen...

Als je in de rim zit raad ik je aan om op meerdere eilanden te bouwen aangezien er daar toch veeeeeeeeel minder gevochten wordt...
 

DeletedUser

Gast
AW: 2 steden op 1 eiland

maar als er dan gevochten wordt kan het zijn dat je niet goed ondersteund en je je steden verliest.
daarom vind ik het beter om eilanden zonder boerendorpen meerdere steden te plaatsen zo krijg je een sterke "kern" die moeilijk in te nemen is en zorg voor dat de boerdorpe lijn bij de kapitein niet te lang is:)
 
Bovenaan