• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Discussie 2x zoveel gevechtspunten op 20-1!

DeletedUser

Gast
AW: 2x zoveel gevechtspunten op 20-1!

Ik weet niet precies hoe het bij Innogames allemaal in zijn werk gaat en ken al helemaal niks van programmeren enzo, dus weet ik niet hoe ze't zouden kunnen oplossen. Maar als ze gewoon alle gevechtspunten konden verdubbelen, hadden ze't volgens mij zeker wel gedaan.

Een beetje DBA-er moet daarmee in een half uurtje klaar zijn met het verzamelen van de gevechtspunten en dan misschien nog een werkdag om alles goed in de database te krijgen (een werkdag omdat het eerst goed getest moet worden). In Duitsland denken vast "ach het zijn maar Hollanders, gaan we geen tijd/energie/geld aan verspillen."

volgens mij is zowat iedereen het erover eens dat dit anders had moeten lopen...

Iedereen behalve INNOGAMES.

Helaas ga je niet in op mijn vragen wanneer jullie zijn geïnformeerd over:
1) het niet werken van de scherpzinnigheid
2) het uitstel van 1 dag

Graag wil ik daar nog een antwoord op van één van de Mods!
 

DeletedUser

Gast
AW: 2x zoveel gevechtspunten op 20-1!

Een beetje DBA-er moet daarmee in een half uurtje klaar zijn met het verzamelen van de gevechtspunten en dan misschien nog een werkdag om alles goed in de database te krijgen (een werkdag omdat het eerst goed getest moet worden). In Duitsland denken vast "ach het zijn maar Hollanders, gaan we geen tijd/energie/geld aan verspillen."



Iedereen behalve INNOGAMES.

Helaas ga je niet in op mijn vragen wanneer jullie zijn geïnformeerd over:
1) het niet werken van de scherpzinnigheid
2) het uitstel van 1 dag

Graag wil ik daar nog een antwoord op van één van de Mods!

Innogames heeft hier niet echt veel voordeel bij, aangezien heel wat klanten nu boos zijn. Als ze dit expres hadden gedaan, zouden ze't ook in de andere communities zo gedaan hebben. Het was gewoon een menselijke fout.

De communicatie tussen de community en innogames verloopt via het community management; ik wist dus ook pas dat er iets fout was gelopen en wat de oplossing van Innogames zou zijn, toen ik de aankondiging zag.
 

DeletedUser

Gast
AW: 2x zoveel gevechtspunten op 20-1!

Nah, dit blijft een zinloze discussie zonder einde.

Iedereen is boos en teleurgesteld.

Dit had Grepolis NL natuurlijk al aan kunnen zien komen, misschien was het slimmer van de community manager`s geweest om meteen naar Innogames te gaan om te zeggen dat dit lachertje niet zou helpen om de community tevreden te stellen.

ik blijf erbij dat momenteel al een hoop irritatie bij veel spelers hoog oploopt door o.a de 2.0 op de 1.26 werelden, de verlate en lage eisen voor de heldenwereld etc.etc.

Met nu als klap op de vuurpijl natuurlijk het mislukte verjaardags cadeau.

Het is nu natuurlijk heel makkelijk om als community manager / forum moderator / wiki moderator of spel moderator om het maar af te schuiven op Innogames en doen alsof er niks meer aangedaan kan worden.

Ik vrees alleen dat dit gewoon niet het geval is zoals meerdere mensen al aangeven. Het is meer een geval van niet willen.

Netzoals dat eeuwige censuur altijd maar van de mods, ik walg er een beetje van gewoon. Mensen in Noord-Korea hebben nog meer rechten dan de klanten van Innogames.

Treed cordaat op en communiceer duidelijk met je klanten blijft mijn advies.
 

DeletedUser

Gast
AW: 2x zoveel gevechtspunten op 20-1!

Innogames heeft hier niet echt veel voordeel bij, aangezien heel wat klanten nu boos zijn.

Als ze daadwerkelijk onze boosheid als een last ervaren, komen ze met een betere oplossing, want deze oplossing kosts ze helemaal niks en geduppeerde worden alleen maar meer geduppeerd.


De communicatie tussen de community en innogames verloopt via het community management;

Dan wil graag een reactie van één van de leden van community management op de gestelde vragen!!
 

DeletedUser

Gast
AW: 2x zoveel gevechtspunten op 20-1!

Wat mij vooral stoort is het volgende:
Met alle respect voor alle moderatoren, veel van hen zijn namelijk ook maar vrijwilligers.
Maar ik vind dat bijv. een 'Community manager' best wel wat meer contact mag hebben met de spelers, en ik denk dat het forum daar de beste plek is, omdat deze mensen ook niet 24/7 online kunnen zijn. Als zij het dan nalaten om te reageren op forum vind ik dit zwak.
Zij zijn de enige personen die gemakkelijk (en het lijkt mij ook regelmatig) contact kunnen/moeten hebben met het hoofdkantoor van Innogames.
Wij als individu kunnen wel leuk een mailtje naar ze sturen, maar denk dat als een Community Manager een mailtje stuurt namens de spelers, dit veel meer indruk achterlaat bij Innogames.

Nogmaals alle respect naar de moderatoren voor hun werk, zonder deze mensen zou het een grote puinhoop worden!
 

DeletedUser

Gast
AW: 2x zoveel gevechtspunten op 20-1!

Misschien moeten we Grepolis dit jaar maar nomineren voor "De loden Leeuw".
Slechtse verjaardagsstunt van 2012 :)
 

DeletedUser

Gast
AW: 2x zoveel gevechtspunten op 20-1!

Misschien moeten we Grepolis dit jaar maar nomineren voor "De loden Leeuw".
Slechtse verjaardagsstunt van 2012 :)

beter dat ze ons een vergoeding geven dan dat zei er nog een prijs voor krijgen ook.
 

DeletedUser

Gast
AW: 2x zoveel gevechtspunten op 20-1!

Nah, dit blijft een zinloze discussie zonder einde.

Iedereen is boos en teleurgesteld.

Dit had Grepolis NL natuurlijk al aan kunnen zien komen, misschien was het slimmer van de community manager`s geweest om meteen naar Innogames te gaan om te zeggen dat dit lachertje niet zou helpen om de community tevreden te stellen.

ik blijf erbij dat momenteel al een hoop irritatie bij veel spelers hoog oploopt door o.a de 2.0 op de 1.26 werelden, de verlate en lage eisen voor de heldenwereld etc.etc.

Met nu als klap op de vuurpijl natuurlijk het mislukte verjaardags cadeau.

Het is nu natuurlijk heel makkelijk om als community manager / forum moderator / wiki moderator of spel moderator om het maar af te schuiven op Innogames en doen alsof er niks meer aangedaan kan worden.

Ik vrees alleen dat dit gewoon niet het geval is zoals meerdere mensen al aangeven. Het is meer een geval van niet willen.

Netzoals dat eeuwige censuur altijd maar van de mods, ik walg er een beetje van gewoon. Mensen in Noord-Korea hebben nog meer rechten dan de klanten van Innogames.

Treed cordaat op en communiceer duidelijk met je klanten blijft mijn advies.


Te ver gaan kan ook;)
 

DeletedUser15406

Gast
AW: 2x zoveel gevechtspunten op 20-1!

Helaas is het vallen en weer opstaan....

De meeste spelers hebben er gisteren grote risico's genomen en er scherpzinnigheid als gunst voor terug gehad. Daar ben ik in ieder geval wel dankbaar voor, zo kan ik in ieder geval nog een beetje herstellen.

Omdat dit niet zo is gelopen zoals bedoeld was, is het dan misschien geen optie om dit volgend weekend als doekje voor het bloeden over te doen?

:gunst:
 

DeletedUser

Gast
AW: 2x zoveel gevechtspunten op 20-1!

Te ver gaan kan ook;)

Ik weet het, maar wist even geen andere woorden te vinden. Vindt dat Innogames slecht tot niet luistert naar hun klanten. En door de mods wordt normaal elk discussie topic gesloten waar ook maar een sprankje kritiek in voorkomt.

Discussie is niet mogelijk en we moeten het maar met een kort berichtje op het AF doen waar 65% van de spelers niet eens komt.

Dus ja ben het met je eens, maar soms moet je een beetje over de scheef gaan om je standpunt te verduidelijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: 2x zoveel gevechtspunten op 20-1!

Ik weet het, maar wist even geen andere woorden te vinden. Vindt dat Innogames slecht tot niet luistert naar hun klanten. En door de mods wordt normaal elk discussie topic gesloten waar ook maar een sprankje kritiek in voorkomt.

Discussie is niet mogelijk en we moeten het maar met een kort berichtje op het AF doen waar 65% van de spelers niet eens komt.

Dus ja ben het met je eens, maar soms moet je een beetje over de scheef gaan om je standpunt te verduidelijken.
En wat is dit dan voor topic? Lijkt me dat hier wel meer dan 'een sprankje' kritiek in staat. Mods sluiten enkel topics die dubbel voorkomen, wat goed is voor het overzicht. Dat staat er dan ook altijd bij, dus het is duidelijk dat het voor het overzicht is. Mensen kunnen hier gewoon discussieren, maar dat moet in 1 topic gebeuren. Meerdere topics over 1 onderwerp is onoverzichtelijk en onnodig.
 

DeletedUser

Gast
AW: 2x zoveel gevechtspunten op 20-1!

Ik weet het, maar wist even geen andere woorden te vinden. Vindt dat Innogames slecht tot niet luistert naar hun klanten. En door de mods wordt normaal elk discussie topic gesloten waar ook maar een sprankje kritiek in voorkomt.

Discussie is niet mogelijk en we moeten het maar met een kort berichtje op het AF doen waar 65% van de spelers niet eens komt.

Dus ja ben het met je eens, maar soms moet je een beetje over de scheef gaan om je standpunt te verduidelijken.

Kritiek mag je altijd naar voren schuiven; een oplossing ook. In sommige gevallen is het echter beter om een mailtje te sturen naar de betreffende personen. Verder moet je'r ook aan denken dat bans en dergelijken enkel via de support besproken worden. Maar onthoud ook: kritiek geven is vaak makkelijk, maar zelf actief meedenken aan een oplossing is veel moeilijker.

Nah, dit blijft een zinloze discussie zonder einde.

Iedereen is boos en teleurgesteld.

Dit had Grepolis NL natuurlijk al aan kunnen zien komen, misschien was het slimmer van de community manager`s geweest om meteen naar Innogames te gaan om te zeggen dat dit lachertje niet zou helpen om de community tevreden te stellen.

ik blijf erbij dat momenteel al een hoop irritatie bij veel spelers hoog oploopt door o.a de 2.0 op de 1.26 werelden, de verlate en lage eisen voor de heldenwereld etc.etc.

Met nu als klap op de vuurpijl natuurlijk het mislukte verjaardags cadeau.

Het is nu natuurlijk heel makkelijk om als community manager / forum moderator / wiki moderator of spel moderator om het maar af te schuiven op Innogames en doen alsof er niks meer aangedaan kan worden.

Ik vrees alleen dat dit gewoon niet het geval is zoals meerdere mensen al aangeven. Het is meer een geval van niet willen.

Netzoals dat eeuwige censuur altijd maar van de mods, ik walg er een beetje van gewoon. Mensen in Noord-Korea hebben nog meer rechten dan de klanten van Innogames.

Treed cordaat op en communiceer duidelijk met je klanten blijft mijn advies.

Het community management is wel degelijk met innogames in discussie gegaan over het probleem en ook zij hebben geijverd om dit over een weekje opnieuw te doen, in plaats van meteen vandaag. Ikzelf weet niet precies wat er allemaal is gezegd, maar de CM's kennende, zullen zij echt wel ver gegaan zijn voor wat zij (en de Nederlandse spelers) wilden. Zij laten niet zomaar hun spelers in de steek en proberen altijd de beste oplossing te verkrijgen voor de community.

Toch zijn zij niet in hun opzet geslaagd, en is de actie gewoon vandaag doorgegaan. Welke redenen Innogames daar precies voor had, weet ik niet. Maar dat de fout (dat de actie niet gisteren doorging), ligt wel degelijk bij Innogames en veel kan er nu niet meer aan gedaan worden. Misschien kan, op een later tijdstip, als alle schade te overzien is, het community management weer met Innogames rond tafel gaan zitten en misschien komt er nog een compensatie of een oplossing voor dit probleem; maar hierover is nog niet veel bekend. Dat de meeste spelers, moderators en het community management het niet echt eens zijn met de aanpak van dit probleem door Innogames, is wel duidelijk. Hierover ruziën haalt dan ook helemaal niets uit. Zullen we dit dan ook maar niet meer doen?

Onze community met Noord-Korea vergelijken is nogal wat cru. Maar om je mening over "de censuur" achter te laten, kan je hier posten.

Als ze daadwerkelijk onze boosheid als een last ervaren, komen ze met een betere oplossing, want deze oplossing kosts ze helemaal niks en geduppeerde worden alleen maar meer geduppeerd.




Dan wil graag een reactie van één van de leden van community management op de gestelde vragen!!

De community managers hebben enorm veel andere taken te doen; daarom kunnen ze niet op elk topic reageren. Indien ze wat tijd hebben in hun drukke agenda, of wanneer ze zin krijgen om hier te reageren, zullen ze dat zeker doen. Zo goed als alles, wat zij kunnen en mogen zeggen, is hier al aan bod gekomen volgens mij. Als ze niet echt iets nuttigs aan de discussie kunnen toevoegen, hebben ze helemaal geen reden om te reageren.

Wat mij vooral stoort is het volgende:
Met alle respect voor alle moderatoren, veel van hen zijn namelijk ook maar vrijwilligers.
Maar ik vind dat bijv. een 'Community manager' best wel wat meer contact mag hebben met de spelers, en ik denk dat het forum daar de beste plek is, omdat deze mensen ook niet 24/7 online kunnen zijn. Als zij het dan nalaten om te reageren op forum vind ik dit zwak.
Zij zijn de enige personen die gemakkelijk (en het lijkt mij ook regelmatig) contact kunnen/moeten hebben met het hoofdkantoor van Innogames.
Wij als individu kunnen wel leuk een mailtje naar ze sturen, maar denk dat als een Community Manager een mailtje stuurt namens de spelers, dit veel meer indruk achterlaat bij Innogames.

Nogmaals alle respect naar de moderatoren voor hun werk, zonder deze mensen zou het een grote puinhoop worden!

Het community management heeft allerlei andere taken; supports beantwoorden of game-moderators helpen met de moeilijkste supportaanvragen, de bingo-wedstrijd in goede banen leiden, allerlei dingen vertalen voor Innogames en nog enorm veel andere dingen. Ze hebben daarnaast ook nog hun werk, gezin en familie, een sociaal leven, vrienden, .... Ze kunnen dus niet op elk topic reageren. Ze hebben inderdaad veel contact met Innogames, maar ze wisten al op voorhand hoe de community ongeveer zou reageren. Ze hebben dit ook al duidelijk gemaakt aan Innogames. Je moet volgens mij niemand, zeker het community management niet, nog duidelijk maken dat niet veel mensen het leuk vinden dat deze fout is gebeurd.
 

DeletedUser

Gast
AW: 2x zoveel gevechtspunten op 20-1!

daarom kunnen ze niet op elk topic reageren.

Ik vraag ook niet dat het Community Management op elk topic moet gaan reageren, maar dit is toch wel het meest hete topic van het gehele forum of uit de geschiedenis van het forum (behoudens topics over 2.0 maar dat was voor mijn tijd)

We weten allemaal dat het probleem is veroorzaakt door Innogames en wij leggen de programeerfout ook niet op het bord van de Mods.

Wat ik wel op het bord van de Mods neer leg is het compleet falen van communicatie hierover naar ALLE spelers. Het is gemakkelijk om een leuk bericht Ingame te sturen dat er een cadeautje wordt gegeven, maar een echte leider staat op als er "stront aan de knikker is". Ik schat zo in dat tussen 11:00 en 12:00 uur het probleem bekend was bij in ieder geval ComMgt. Het eerste dat hij/zij had moeten doen is Ingame hierover een bericht te sturen. Dit is überhaupt niet gebeurd, dus dan zeg ik dat ComMgt hier ook stevig heeft gefaald.

Het uitblijven van een deugdelijke verklaring en het dus niet goed inschatten van de situatie en hoe hiermee omgegaan moet worden is voor mij ook weer een reden om te zeggen dat er voor de tweede keer gefaald wordt door ComMgt.

ComMgt doet een hoop zichtbare goede dingen en waarschijnlijk nog veel meer goede onzichtbare dingen. En van mij mogen/moeten ze vooral doorgaan met hun taken, maar ............ leer van deze situatie, zelfreflectie, etc

je bent de toffe peer als je cadeautjes uitdeelt, maar je bent pas een echt een rijk mens, als je durft op te staan als je een fout heb gemaakt en te zeggen "Sorry, mijn excuses ..............."
 

DeletedUser

Gast
rond de 3a 4k biremen gedumpt op ally genoten.
hellaas niet verdubbeld.
Hun wss wel blij XD
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
AW: 2x zoveel gevechtspunten op 20-1!

Ik vraag ook niet dat het Community Management op elk topic moet gaan reageren, maar dit is toch wel het meest hete topic van het gehele forum of uit de geschiedenis van het forum (behoudens topics over 2.0 maar dat was voor mijn tijd)

We weten allemaal dat het probleem is veroorzaakt door Innogames en wij leggen de programeerfout ook niet op het bord van de Mods.

Wat ik wel op het bord van de Mods neer leg is het compleet falen van communicatie hierover naar ALLE spelers. Het is gemakkelijk om een leuk bericht Ingame te sturen dat er een cadeautje wordt gegeven, maar een echte leider staat op als er "stront aan de knikker is". Ik schat zo in dat tussen 11:00 en 12:00 uur het probleem bekend was bij in ieder geval ComMgt. Het eerste dat hij/zij had moeten doen is Ingame hierover een bericht te sturen. Dit is überhaupt niet gebeurd, dus dan zeg ik dat ComMgt hier ook stevig heeft gefaald.

Het uitblijven van een deugdelijke verklaring en het dus niet goed inschatten van de situatie en hoe hiermee omgegaan moet worden is voor mij ook weer een reden om te zeggen dat er voor de tweede keer gefaald wordt door ComMgt.

ComMgt doet een hoop zichtbare goede dingen en waarschijnlijk nog veel meer goede onzichtbare dingen. En van mij mogen/moeten ze vooral doorgaan met hun taken, maar ............ leer van deze situatie, zelfreflectie, etc

je bent de toffe peer als je cadeautjes uitdeelt, maar je bent pas een echt een rijk mens, als je durft op te staan als je een fout heb gemaakt en te zeggen "Sorry, mijn excuses ..............."
Ik snap je frustratie heel goed, Othiana en ik zaten namelijk gisteren in precies hetzelfde.

Echter hebben wij beiden náást onze functie als community management een gewone baan. Er wordt niet van ons verwacht dat wij elke minuut beschikbaar zijn voor mogelijke fouten van anderen op te vangen.

Daarnaast was dit inderdaad volledig overmacht wat community management betreft. Dit lag inderdaad bij Innogames, welke ons om 7:30 uur liet weten dat er iets mis was gegaan met de activering. Ze lieten ons weten dat ze het manueel gestart hadden, echter ging daar weer iets mis met de server die ze ervoor nodig hadden. Dit laatste kregen wij pas veel later te horen, we gingen ervanuit dat het na de manuele activering zou werken, de verloren uren zouden we dan alle gevechtspunten ZELF gaan corrigeren.

Dus wat betreft de communicatie: wij streven naar zoveel mogelijk en zo snel mogelijk communiceren naar de spelers, echter wanneer wij geen info hebben, of ervan uitgaan dat het nu wel werkt, hebben wij natuurlijk niet veel te melden.

Graag vraag ik dan ook om wat meer respect. Wij hebben gevochten om de dag erna opnieuw de actie te krijgen, in plaats van alleen de spelers die bij de support waren de beloofde punten te geven (zo bereik je namelijk lang niet iedereen). Meer of verdere opties waren er gewoon niet.
 

DeletedUser

Gast
AW: 2x zoveel gevechtspunten op 20-1!

Er gaat het laatste half jaar wel veel fout.

De update naar 2.0 veel response errors en daar door veel aanvallen en verdedigingen die stuk liepen.

De helden wereld die een kwartaal opgeschoven moet worden.

Nu weer met het vieren van het 2 jarig bestaan met dubbele punten wat niet goed gaat.

Het is allemaal heel triest maar sommige dingen zijn ook wel weer te begrijpen omdat het om programmeren gaat en je daar snel een fout kan maken.

Maar neem dan je verantwoording en geef de spelers iets waar ze geen moeite voor hoeven doen (zoals bv 100 cp extra of 1000 goud) zo dat de pijn van verkeerd gelopen aanvallen en of verdedigingen word verzacht.

En dat je meer begrip van de spelers krijgt zeker van de premium spelers want daar moet innogames het toch van hebben om het spel verder te kunnen ontwikkelen en te zorgen dat het speelplezier blijft gehandhaafd.
 
Bovenaan