• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

3e Wereldoorlog

DeletedUser

Gast
Wat denken jullie ervan..? Ben namelijk geïnteresseerd in wat jullie denken wat er gaat gebeuren en welke partijen een rol gaan spelen.
 

DeletedUser

Gast
Ja inderdaad. Waarom hebben we al meer dan zestig jaar geen wereldoorlog meer gehad? Het wordt eens tijd dat er weer eens eentje uitbreekt, anders wordt het zo saai! Maar wel fijn dat we alvast kunnen speculeren, spannund!
 

DeletedUser

Gast
Ja inderdaad. Waarom hebben we al meer dan zestig jaar geen wereldoorlog meer gehad? Het wordt eens tijd dat er weer eens eentje uitbreekt, anders wordt het zo saai! Maar wel fijn dat we alvast kunnen speculeren, spannund!

Hoezo Sarcasme? :p

OT: Met de wapens die we nu hebben duurt een 3e WO erg kort. Daarna is de wereld gewoon verwoest XD
 

DeletedUser

Gast
'k Heb al een paar kolonisatieschepen in de haven liggen voor als hij uitbreekt.
 

DeletedUser

Gast
Ik denk dat Einstein zoals gebruikelijk weer gelijk had toen hij het volgende zei:
'I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.'
(vert: ik weet niet met welke wapens WO III gevochten gaat worden maar WO IV wordt gevochten met stokken en stenen)
 

DeletedUser

Gast
dat zou best kunnen...
maar misschien hebben wij dan alvast een nieuwe verfblijfplaats gevonden in het universum? of miss zijn er een paar leiders zo slim, en vechten ze het uit met computers. HEt zou me trouwens ook niks verbazen als het een 'ruimte oorlog' wordt.

DE oorlog zit er aan te komen. als je naar de statistieken kijkt in ieder geval. EN mensen zijn ook mensen he... die willen graag een potje vechten. bijvoorbeeld: De NDASP (NAZI's) werden groot in tijden van crisis (Waar herken ik dat van?). Goed, we hebben nu geen verdrag van versailles dat een supermacht boos maakt, maar wie weet komt dat nog? Straks Bonjouren CHina en Rusland AMerika van het koreaanse schiereiland? Ook is er de laatste 2000 jaar en meer, zeker om de 60 jaar een grote oorlog geweest (laten we zeggen, meer dan 4 a 5 landen). En door de mondialisatie, zouden dit soort oorlogjes snel kunnen uitgroeien tot WW III. We hebben de smerige leidertjes ervoor (in 33-39 waren het Franco, Hitler en Mussolini, nu misschien iets voor KJU, Xi Jinping of Poetin?) of voor de amerikahaters : (Obama, Hollande en Cameron?
 

DeletedUser

Gast
dat zou best kunnen...
maar misschien hebben wij dan alvast een nieuwe verfblijfplaats gevonden in het universum? of miss zijn er een paar leiders zo slim, en vechten ze het uit met computers. HEt zou me trouwens ook niks verbazen als het een 'ruimte oorlog' wordt.

DE oorlog zit er aan te komen. als je naar de statistieken kijkt in ieder geval. EN mensen zijn ook mensen he... die willen graag een potje vechten. bijvoorbeeld: De NDASP (NAZI's) werden groot in tijden van crisis (Waar herken ik dat van?). Goed, we hebben nu geen verdrag van versailles dat een supermacht boos maakt, maar wie weet komt dat nog? Straks Bonjouren CHina en Rusland AMerika van het koreaanse schiereiland? Ook is er de laatste 2000 jaar en meer, zeker om de 60 jaar een grote oorlog geweest (laten we zeggen, meer dan 4 a 5 landen). En door de mondialisatie, zouden dit soort oorlogjes snel kunnen uitgroeien tot WW III. We hebben de smerige leidertjes ervoor (in 33-39 waren het Franco, Hitler en Mussolini, nu misschien iets voor KJU, Xi Jinping of Poetin?) of voor de amerikahaters : (Obama, Hollande en Cameron?

Jep, DE oorlog gaat een keer komen. Amerika maakt vijanden met de rest van de wereld door het afluisteren, Noord-Korea en Amerika hadden voor de zomer ook nog eens een ruzie met elkaar die uitgedempt is en Amerika en Rusland hadden nog een kleine ruzie over Syrië. Daarnaast heeft Nederland ruzie met Rusland.
 

DeletedUser

Gast
Jep, DE oorlog gaat een keer komen. Amerika maakt vijanden met de rest van de wereld door het afluisteren, Noord-Korea en Amerika hadden voor de zomer ook nog eens een ruzie met elkaar die uitgedempt is en Amerika en Rusland hadden nog een kleine ruzie over Syrië. Daarnaast heeft Nederland ruzie met Rusland.

Als je dat laatste al ruzie noemt :D
Nee, ik denk dat de jongste generatie net met pensioen zal gaan als de oorlog begint. Misschien moet ik zelfs meevechten :D
 

DeletedUser

Gast
Meestal herhaalt de geschiedenis zich weer, tegen de tijd dat alle generaties die iets dergelijks hebben meegemaakt gestorven zijn.
Dat duurt dus niet meer zolang idd...
Japans gezegde: Rijke grootouders, arme kleinkinderen.
Onze grootouders (de bejaarden van nu) zijn grootgebracht in de ellende en hebben met hun handen alles opgebouwd, wat we nu hebben.
Zij zijn in armoede grootgebracht en hebben hun leven in rijkdom afgesloten(of gaan dit doen)
Wij (de kleinkinderen) werden grootgebracht in rijkdom en zijn daarmee decadent en verwend en zullen in onze rooskleurige kijk op de wereld eerder onbezonnen en egoïstische beslissingen nemen.

In zekere zin bestaat woIII al in de vorm van de Internationale strijd tegen het terrorisme!
Nagenoeg de hele wereld mengt zich hierin en beide partijen konden het politiek niet oplossen en hebben bewust gekozen voor oorlog.
Dit is echter wel een guerrilla oorlog en zal dus niet snel ontaarden in een all out war (mede door de angst die ook onze generatie nog heeft meegekregen van de totale vernietiging in woII en de grande finale in Japan?!)
 

DeletedUser

Gast
WO III zal sowieso de ondergang van Europa zijn, geen nukes niks, vind 't een beetje onzinnig dat Europa niks aan nucleaire wapens heeft, dan is 't gewoon afhankelijk zijn van de VS of die ons willen ondersteunen.
 

DeletedUser

Gast
WO III zal sowieso de ondergang van Europa zijn, geen nukes niks, vind 't een beetje onzinnig dat Europa niks aan nucleaire wapens heeft, dan is 't gewoon afhankelijk zijn van de VS of die ons willen ondersteunen.

1. Wat een naïviteit.
2. Jij wilt dus dat we meer kernwapens krijgen?
 

DeletedUser

Gast
1. Klopt :)
2. Ja, wat ben je in een wereld waar links van je nukes zijn (VS) rechts van je (Rusland en Azië)
 

DeletedUser

Gast
wat ben je in een wereld waar links van je nukes zijn (VS) rechts van je (Rusland en Azië)

Je klinkt wel een Amerikaan: Wapens met wapens verdedigen.
Een ding, Elyas: met nucleaire wapens breng je alleen verwoesting mee. Je kan er niks mee verdedigen. Het enige waarbij het kan helpen, is dat je gevaarlijker lijkt en de buitenwereld dus minder snel aanvalt.

Btw, hoi Elyas. Al een tijd niet meer gezien :p

E: Wat Spartaan zegt :p
 

DeletedUser20586

Gast
Nee goh? Dat wist ik nog niet?
Mw2 spelen jij ;p

Wacht even. Jij bent toch NewBornMe? Jij kan geen mw2 xD

OT: Wo III kan echt niet heel lang meer duren, daar is teveel spanning in de wereld voor. Ik schat zo'n 10 jaar voordat iets echt goed misgaat.
 

DeletedUser

Gast
Je klinkt wel een Amerikaan: Wapens met wapens verdedigen.
Een ding, Elyas: met nucleaire wapens breng je alleen verwoesting mee. Je kan er niks mee verdedigen. Het enige waarbij het kan helpen, is dat je gevaarlijker lijkt en de buitenwereld dus minder snel aanvalt.

Btw, hoi Elyas. Al een tijd niet meer gezien :p

E: Wat Spartaan zegt :p
Je bereikt er inderdaad niet veel mee, maar 't schrikt andere landen af ;).
Hey! Geen flauw idee wie je bent lol. Ben niet meer zo actief op Grepo, zowel IG als op 't AF, heb een leven gevonden.
Mw2 spelen jij ;p

Wacht even. Jij bent toch NewBornMe? Jij kan geen mw2 xD

OT: Wo III kan echt niet heel lang meer duren, daar is teveel spanning in de wereld voor. Ik schat zo'n 10 jaar voordat iets echt goed misgaat.
Over 24 dagen en 6 uur CoD Ghosts op de PS4 ja! :D

OT: Ik schat WOIII in over 15 jaar.
 

DeletedUser20586

Gast
Je bereikt er inderdaad niet veel mee, maar 't schrikt andere landen af ;).
Hey! Geen flauw idee wie je bent lol. Ben niet meer zo actief op Grepo, zowel IG als op 't AF, heb een leven gevonden.

Over 24 dagen en 6 uur CoD Ghosts op de PS4 ja! :D

OT: Ik schat WOIII in over 15 jaar.
Respect . :)
 
Bovenaan