• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

4 en 5 mei: hypocriet?

DeletedUser

Gast
Als ik niet vol overtuigd zou zijn dat wij westerlingen gelijk hebben, dan hadden wij deze hele discussie nu niet hoeven voeren,

Jij geloofd zeker ook dat de Amerikaanse regering het aanslagen van 9/11 hebben gepleegd?

In een indirecte manier wel ja, hadden ze nooit de Taliban etc. opgeleid tot militairen was dit waarschijnlijk niet gebeurd. Maar dat is verder totaal niet relevant voor waar we het nu over hebben. Je hopt van her naar der ipv op argumenten in te gaan, dus ik denk niet dat deze gehele discussie zin heeft omdat op deze manier een discussie niet kan bestaan. En nu komt er waarschijnlijk weer een reactie, zonder counter-argumenten, maar met een persoonlijke aanval richting mij ipv wat mooie tegenargumenten.

cheers.






Het eerste deel, zeker waar. Gelukkig haal je je eigen argument onderuit door te zeggen dat de situatie toen heel anders was, daarom dat die keuze toen ook zeer begrijpelijk was.
En dan de tweede zin, had je je aluhoedje niet op ofzo?
[/URL]

Om 05:56 na nachtdienst heb ik sowieso geen hoedje meer op en sluiten mijn ogen. Dat de situatie toen 'anders' was lijkt me niet zoveel van toepassing, het Westen financieerde de Taliban om te strijden tegen communisme.

Give a man a fish and he eats for a day teach a man to fish and he can feed himself for life
 

DeletedUser24788

Gast
Jelgan, de taliban heeft die aanslagen niet gepleegd.. raadpleeg jouw bronnen nog maar eens goed.
 

DeletedUser

Gast
Jelgan, de taliban heeft die aanslagen niet gepleegd.. raadpleeg jouw bronnen nog maar eens goed.

Ik vermeld nergens dat de Taliban schuldig is voor 9/11, lees mijn zin nog maar eens goed.
Ik wacht nog steeds op tegenargumenten van je...

 

DeletedUser24788

Gast
Ik vermeld nergens dat de Taliban schuldig is voor 9/11, lees mijn zin nog maar eens goed.
Ik wacht nog steeds op tegenargumenten van je...


Lol had je reactie niet eens goed gelezen zie ik,

Ik sping niet van hot naar her, ik reageer, waarop ander zaken aangesproken worden. Maar aangezien jullie allemaal nogal weg zijn van heer Poetin, valt er geen zinnig einde aan deze discussie te breien.
 

DeletedUser2057

Gast
Je verwart de behoefte aan nuance bij een aantal mensen hier met het vereren van Putin.
 

DeletedUser

Gast
Grumpy, laat me raden je stemt rechts of extreem rechts en je hebt haat gevoelens t.o.v. buitenlanders?
 

DeletedUser

Gast
@ Flowervalley

Erkenning voor de Russen in de mainstream media: (vanaf 17:20)

Duitsland herdenkt einde ww2

Dank je, Sulsa. Verrassend dat RTL er überhaupt aandacht aan schenkt.
Duitsers hebben iets meer besef van wie werkelijk de grootste offers brachten in WO2. In Nederland kunnen de meesten van ons nog steeds slecht onderscheid maken tussen duizenden doden en miljoenen doden.

Neem nu de Canadezen. Elke 4 en 5 mei gaat in onze media de volle aandacht naar het heldhaftige optreden van de Canadezen. En kijk nu eens naar dit lijstje, http://nl.wikipedia.org/wiki/Slachtoffers_in_de_Tweede_Wereldoorlog Het staat er echt, 45.300 doden. 45 duizend! Niet 45 miljoen, maar 45 duizend! In de hele oorlog! Daar vullen wij elk jaar weer onze herdenkingsdag mee. En andere doden worden verzwegen.

Vanaf dit jaar herdenk ik op 9 mei de oorlog.
 

DeletedUser

Gast
Elke dode moet herdacht worden, jij vindt dat alleen de landen die de meeste hebben verloren hebben herdacht worden?
 

DeletedUser

Gast
Elke dode moet herdacht worden, jij vindt dat alleen de landen die de meeste hebben verloren hebben herdacht worden?

Nee, maar om nu jaarlijks alle aandacht aan 45 duizend doden te geven en jaarlijks 26 miljoen anderen zo goed als dood te zwijgen vind ik wel behoorlijk gênant.
Die manier hoe jaarlijks op 4 en 5 mei WO2 in Nederland gepresenteerd wordt zegt voldoende over hoe eerlijk wij met onze geschiedenis omgaan.
 

DeletedUser27762

Gast
De nazi's ondervonden geen maatschappelijke weerstand?
Dat de Amsterdammers direct met de klauw omhoog stonden dat klopt.
Maar hier in Rotterdam hebben we gestreden tegen de Duitsers vandaar dat we ook zijn gebombardeerd.
Weet jij wel wat er gebeurde als je weerstand bood gek?
Werd je direct tegen de muur gezet en een deel van je familie ook.
Er zijn natuurlijke grappemakers geweest die een Duitse officier pakten, als wraak pakten de Duisters dan 100 mannen uit dat dorp of stad en fussileerde ze, zou jij dan nog weerstand bieden???
Dat de bezetters werden geholpen door veel mensen klopt mischien, een kat maakt rare sprongen als ie niet te vreten heeft.
Mn opa en oma hebben de kat van de buren nog opgegeten en de hongerwinter meegemaakt, jij met JOUW hypocriete gezanik!
 

DeletedUser27757

Gast
Hoewel er een kern van waarheid is, kloppen enkele zaken echter niet helemaal.
Hoewel dit opmerkelijke hoge aantal niet zuiver veroorzaakt is door de voor mijn standpunt relevante redenen, is het een feit dat in Nederland er relatief weinig verzet was, veel medewerking en hulp met / aan de bezetters, etc. Nederland als land heeft nooit iets gedaan om de Jodenvervolging tegen te gaan, sterker nog, een groot deel van het officiële apparaat heeft hier actief aan meegewerkt, ons koningshuis had ook geen beste rol. Ironisch, Bernhard die NSDAP-er was (en trouwde met Juliana op een moment dat kamp Dachau al jaren gebouwd was), bij een onderafdeling van de SS zat, de nazigroet die op de bruiloft van hem en Juliana door alle aanwezigen gebracht werd, het vluchtgedrag van ons koningshuis, ...
Nederland bood redelijk veel verzet, de reden dat de Duitsers Rotterdam bombardeerde was ook omdat de oorlog in Nederland te lang voor ze duurde. Toen het dreigement kwam dat de andere grote steden ook met de grond gelijk werden gemaakt heeft de generaal der strijdkrachten in mijn opinie de moeilijke maar juiste keuze gemaakt. Een capitulatie van de Nederlandse strijdkrachten. Nederland heeft wel wat gedaan maar onder een civiele bezetting kun je weinig als bevolking, de bevolking zat overal, dus het officiële apparaat was onder de totale controle van de bezetter. Over de bruiloft van Juliana moet ik even research doen, hou je van mij tegoed. Maar de (GEDWONGEN!!) vlucht van het koningshuis was een logische keuze, wanneer ze in Nederland bleef zou ze door de Duitsers gevangen worden en dan kon ze niks meer voor het volk betekenen, in Londen kon ze tenminste nog wat voor het volk betekenen. De Deense (of Noorse) koning is inderdaad gebleven, en duizenden joden konden gered worden door ze naar het neutrale Zweden te brengen, maar dat zou in Nederland niet kunnen. Waar moesten de joden heen? Duitsland? Het bezette België? Londen met boten die kapotgeschoten zouden worden?

Volgende punt zijn onze vredesoperaties. Het is belachelijk om Nederlandse militairen te herdenken terwijl die vredesoperaties (over het algemeen) niet legitiem waren, voor een verslechterde situatie hebben gezorgd, en tot talloze onschuldige slachtoffers hebben geleid, slachtoffers die we niet (actief) herdenken.
De meeste vredesoperaties (op de politieke acties in Indonesië na) waren goedgekeurd door de VN...
 
Bovenaan