• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

5 mei ieder jaar vrij?

Het is toch raar dat we om de 5 jaar vrij krijgen op 5 mei, ik vind persoonlijk dit een klap in het gezicht van onze bevrijders.
Ieder jaar gewoon vrij op 5 mei, standaard, ze schaffen ook niet independence day af in amerika of vieren het om de 5 jaar, echt te belachelijk voor woorden.
Iemand van buitenlandse afkomst op mijn werk waarom we 5 mei vrij hadden, dan moet ik diep zuchten, of deze persoon weet het echt niet of interesseert het niet en maar klagen dat suikerfeest ook een nationale feestdag moet worden.
Kan wel maar dan mogen ze van mij een dag inleveren die ze toch niet interesseert, maar om niet van het onderwerp af te wijken, iedere 5 mei gewoon vrij!
Ben zeer benieuwd naar jullie reacties.
 

DeletedUser23053

Gast
Waarom in godsnaam in het praattopic en niet in het serieuze forum? :p
 

DeletedUser2057

Gast
Waarom is het een klap in het gezicht van de bevrijders als 5 mei geen vrije dag is? Er wordt toch gewoon elk jaar uitgebreid bij stilgestaan? Wat maakt het uit of je dan werkt of de hele dag op de bank hangt?
 

DeletedUser

Gast
Je veralgemeniseert best wel, omdat één iemand het niet weet claim je dat buitenlanders in het algemeen het niet weten. Dat breng je als iets negatiefs. Daarnaast heeft het ook geen betrekking op je onderwerp.

Verder interesseert het je collega denk ik wel, hij toont interesse door ernaar te vragen.

Maar om maar op je stelling in te gaan: het lijkt mij persoonlijk ook raar om een feestdag slechts om de vijf jaren te "vieren".
 
Je veralgemeniseert best wel, omdat één iemand het niet weet claim je dat buitenlanders in het algemeen het niet weten. Dat breng je als iets negatiefs. Daarnaast heeft het ook geen betrekking op je onderwerp.

Verder interesseert het je collega denk ik wel, hij toont interesse door ernaar te vragen.

Maar om maar op je stelling in te gaan: het lijkt mij persoonlijk ook raar om een feestdag slechts om de vijf jaren te "vieren".

ok je hebt een punt, waarschijnlijk de ergenis die hier het woord deed waarvoor mijn excuses, de stelling blijft staan.
 

DeletedUser

Gast
Het is nu ongeveer 70 jaar geleden, denk dat we wel klaar zijn met die ongein nu, toch?
Herdenken, gedenken, dat is prima, maar op een gegeven moment zijn dingen zoals vrije dagen toch wel een beetje te veel van het goede.

Om nog maar te zwijgen over de walgelijke hypocrisie waarmee 4 en 5 mei omgeven zijn.
 
Bovenaan