• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Weerwolven van Wakkerdam #106 - De eindexamenboefjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
PartOfTheGame presenteert:

De eindexamenboefjes

Er was een groot probleem in een klein dorpje in Nederland. De al gemaakte eindexamens Latijn waren gestolen! Mensen die het examen hadden verpest hadden besloten het te stelen. Het grootste deel van het kleine groepje Latinisten werd hierdoor benadeeld. Ze hadden het examen zo goed gemaakt dat ze besloten het terug te zoeken. Een van de jongens kwam toen met een goed idee: 'laten we iedere dag de latijn boeken van iemand met zijn allen doorkijken, om te kijken of deze persoon alle opdrachten wel goed heeft gemaakt. Als iemand dat niet heeft gedaan is hij natuurlijk direct één van de examendieven.' De overige Latinisten waren hierdoor geschokt, het was natuurlijk heel beledigend om iemands boeken door te kijken. Alleen al het rare idee dat iemand niet al zijn huiswerk heeft gemaakt! Het was direct duidelijk dat, zodra iemands boeken doorzocht zijn, deze persoon niet meer verder zou gaan met de zoektocht. Dit idee werd wel geaccepteerd door de meerderheid van de mensen, onder andere de examendieven zelf, en zo werd besloten om iedere dag te stemmen om te bepalen wiens huis ze zouden doorzoeken. Ook werd besloten om direct een klassenhoofd te kiezen, die deze zoektocht zou leiden. Vervolgens gingen de meeste mensen weer weg, enkele ervan direct op onderzoek uit.

De instellingen:
Code:
...........Aantal dorpen : 1.
..........Aantal spelers : Hangt van de inschrijvingen af, mensen die bij het potje voor mijn potje inactiefdood zijn gegaan doen niet mee bij mijn potje. Edit: mensen die dus bij potje #105 inactief zijn, zullen niet meedoen bij mijn potje. Er zullen geen uitzonderingen zijn.

...................Hints : Nee

...............Klaagmuur : Nee
..........Afscheidsbrief : Nee

...................Jager : Ja
....................Heks : Ja
.............Dorpsoudste : Ja
...........Beschermengel : Ja
..................Ziener : Nee

..................Cupido : Als bijrol, koppelt zichzelf.
.Geliefden kennen elkaar : Ja
..Geliefden samen winnen : G\G met de goedjes, S\S met de slechtjes en G\S als derde partij.

..................Wolven : Ja
....................Welp : Ja
...........Infectie wolf : Ja

........Eindtijd stemmen : 21:00:59, deadline=deadline
.......Tijdstip verhalen : Vanaf 21:00:59

....Speciale Rollen naar : PartOfTheGame
...Weerwolven Moord naar: PartOfTheGame


............Burgemeester : Ja, kiest zijn vervanger. Heeft als slechtje de keuze om óf zelf zijn vervanger te kiezen óf een nieuwe stemming te laten beginnen.

............Extra rollen :
Mythomaan
Orakel
Rattenvalwolf
Wapensmid
Muizenval
Lycantroop

.......Netwerken : Nee
Claimen: Ja

-Ja betekent dat deze rol er [B]mogelijk[/B] inzit.
-De spelleiding heeft zijn eigen interpretatie op 'activiteit', mocht je niet het risico willen lopen om dood te gaan, dan raad de spelleiding je aan iedere dag te stemmen. 
-Netwerken staat uit, gelieve het dus ook te melden als iemand deze regel overtreedt.
-Rollen als de muizen- en de rattenval worden gehalveerd.
-Wolvenmeerderheid bepaalt de lunch.
-Als er nog twee mensen overgebleven zijn, waarvan 1 wolf, winnen de wolven.

Nachtvolgorde:
- Lynch
- Beschermingen
- Mytho
- Lunch / infectie
- Doodsdrankje Heks
- Welp
- Alle zieneringen
- Smid

Rolbeschrijvingen:
Goedjes:
Jager
Kan iemand meenemen bij zijn dood, hij moet van tevoren aangeven wie hij wilt meenemen.

Wapensmid
Maakt geweren. Kan elke 3e nacht iemand een jagersgeweer geven. Deze persoon wordt dus jager bovenop zijn huidige rol, als het als een jager is dan krijgt hij een tweede schot. De wapensmid mag dezelfde persoon niet twee wapens geven. Het zou dus ook kunnen dat een wolf een geweer krijgt. Hij blijft dan slechtje. De wapensmid mag zichzelf geen geweer geven.

Beschermengel
Kan elke dag iemand beschermen tegen de lunch. Mag niet 2x achter elkaar dezelfde persoon beschermen. Zijn krachten blijven niet als de dorpsoudsten sterven.

Orakel
Deze persoon kan iemand iemand anders laten zien. Bijvoorbeeld: 'ik wil dat PartOfTheGame Genade ziet'. PartOfTheGame krijgt dan de rol van Genade te zien. Het orakel mag niet twee dagen achter elkaar dezelfde persoon iemand laten zien en ook niet dezelfde persoon laten zien.

Heks
De heks is in het bezit van een doodsdrankje en/of een levensdrankje. De hoeveelheid en de soort drankjes wordt random verdeeld. Deze drankjes kunnen gebruikt worden om een speler te vermoorden of om een lunch te redden van de dood. Het levensdrankje moet van tevoren worden aangegeven, de heks krijgt niet te horen wie hij heeft gered/kan redden. Het doodsdrankje geldt als een nachtactie. De heks kan zichzelf niet redden. De heks wordt niet bekend gemaakt.

Muizenval
Mag elke dag een tijdstip noemen en aangeven of hij de eerste persoon wil zien die na dat tijdstip stemt of de laatste persoon die voor dat tijdstip heeft gestemd, geeft hij niks aan dan gaat de spelleiding automatisch van het tweede uit. Het is verboden voor de muizenval om spelers hints te geven over de tijdstippen waarop ze moeten stemmen, andersom mag dit ook niet. Alleen de eerste lynchstem telt voor de zienering.

Dorpsoudste
Hij overleeft de lunch de eerste keer. Als alle dorpsoudsten dood zijn verliezen de beschermende goedjes hun krachten, dit wordt echter niet vermeld.

Lycantroop
Dit is een goedje, maar deze wordt wel door alle zienende rollen als wolf gezien.

Neutraaltjes:
Mythomaan
Moet dag twee een speler kiezen. Is deze een wolf, wordt hij wolf. Is deze speler muizenval, wordt hij een muizenval Is deze speler een orakel, dan wordt hij een orakel. Is deze speler een wapensmid, dan wordt hij een wapensmid. Heeft de speler een andere rol, wordt hij burger. Het lynchtarget mag niet gekozen worden, zoals ook al is te zien bij de nachtvolgorde.


Slechtjes
Wolf
De wolven mogen elke avond iemand lunchen.

Infectiewolf
Kan dag drie iemand infecteren in plaats van de lunch.

Rattenvalwolf
Slechte variant van de muizenval. Hij is geen slecht hulpje, hij kent de andere wolven bij het begin van het spel.

Welp
De welp kent de wolven niet aan het begin van het spel. De welp kan er iedere dag een rol proberen uit te welpen, door een persoon met de bijbehorende rol op te sturen. De wolven mogen zelf bepalen wanneer de welp opgroeit, beginnend vanaf dag 3. De welp mag geen burgers welpen.

Bijrollen:
Cupido
Cupido is een bijrol, een rol die dus op je huidige rol komt. Cupido koppelt zichzelf aan een andere speler. g/g moet met de goedjes winnen, s/s met de slechtjes en g/s moeten alleen overwinnen. De rol cupido is niet te zien als de rol van deze persoon wordt opgevraagd.

Met dank aan Genade.

Nog niet posten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
1. Kyraco - Wolf, lynch dag 2
2. Bezem - Burger, overleefd
3. Ijzer - Beschermengel, lunch dag 1
4. EdAtGoirle - Burger, lynch dag 6
5. Ydeger - Burger, lunch dag 4
6. Fireas - Orakel, lunch dag 6
7. MoonMonkey - Burger, lynch dag 3
8. Initia - Wapensmid, netwerken dag 3
9. Harry Hipster--> Araluen - Dorpsoudste, overleefd
10. Donny - Burger, lunch dag 4
11. Weerwolfgek - Heks, overleefd
12. Alice - Dorpsoudste, overleefd

13. THW - Burger, inactiefdood dag 3
14. Imrahil - Burger en cupido, inactiefdood dag 4
15. Rabbid - Infectiewolf, lynch dag 5
16. Eli - Burger met schot, lynch dag 7
17. Mayco - Beschermengel, netwerken dag 1
18. Genade - Wolf, schot dag 7
19. Archer - Jager, lynch dag 1
20. AB - Wapensmid, overleefd
21. Gekko - Oneven muizenval, overleefd

22. Animal - Doodsdrankje dag 3, oneven rattenvalwolf
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Succes allemaal!
Dit keer claim ik niet openlijk in het topic :)
 

DeletedUser

Gast
Succes iedereen.

Snap niet wat er mis is dat moon op zich zelf stemt als BM.
Dat doet gerben toch ook altijd.
 

DeletedUser20542

Gast
Succes iedereen.

Snap niet wat er mis is dat moon op zich zelf stemt als BM.
Dat doet gerben toch ook altijd.
Wat Don zegt inderdaad. Moon begon het vorige potje ook met een BM-stem zonder argumentatie, maar dat was niet op zichzelf. Nu solliciteert hij gewoon voor lynch.

Verder, wie in een vreemde bui is mag zijn BM-stem best aan mij geven :D
 

DeletedUser

Gast
Wat Don zegt inderdaad. Moon begon het vorige potje ook met een BM-stem zonder argumentatie, maar dat was niet op zichzelf. Nu solliciteert hij gewoon voor lynch.

Verder, wie in een vreemde bui is mag zijn BM-stem best aan mij geven :D

Yde .
 

DeletedUser

Gast
Ik wens iedereen veel succes. Vooral de wolfjes, ze zullen het nodig hebben :)
 

DeletedUser21911

Gast
Omdat ik vorige potje heb gewonnen, stel ik mijzelf verkiesbaar als BM. Gewoon omdat het kan en ik in een feestelijke bui ben.

Succes (goedjes)!
 

DeletedUser10470

Gast
Omdat de wolven mij lunchte vorig potje stel ik mij verkiesbaar...
Waar gaat het niveau naartoe hier...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan