• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Weerwolven van Wakkerdam #138 - Further into the past

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
Further into the past

Basis info

Aantal spelers: Zo veel mogelijk
Claimen: Ja
Netwerken: Ja
Hints: Nee
Afscheidsbrief: Nee
Klaagmuur: Nee
BM-opvolging: Oud kiest Nieuw
Manier van stemmen: BM Lynch
Eindtijd stemmen: 21:00

Mogelijke rollen:
Goedjes
-Burger
-Beschermengel V2
-Beul V1
-Dorpsoudste V2
-Bijziende dorpsgek
-Muizenval
-Ziener V1
-Heks V1a
-Jager V2
-Vos
-Toneelspeler
-Raadsheer

Neutraaltjes
-Cupido V1

Slechtjes
-Wolf
-Infectiewolf V1
-Welp V1
-Domme Wolf

Bijrollen
-Burgemeester
-Omroeper

Dagvolgorde:
Overdag: Beul/Toneelspeler/Omroeper/Cupido
‘s nachts:
-Lynch
-Lunch
-Heks
-Extra lunch
-Welp
-Rest

Uitleg nieuwe rollen:
Vos:
De vos kiest iemand uit om te zien. Hij ziet dan ook de persoon boven en onder de geziende persoon. Als minstens 1 van de 3 een wolf is, mag hij de nacht daarna nog een keer iemand zien. Zo niet, dan raakt hij zijn krachten kwijt. Hij krijgt verder niks te weten.

Toneelspeler:
In de eerste post komen 3 rollen te staan. De Toneelspeler mag elke dag 1 van de rollen kiezen om te zijn. Hij wordt dan ook gezien als die rol. Zodra 1 rol gekozen is verdwijnt deze uit de eerste post. (Met eventuele tijdmarche) Na de deadline vervalt de rol. Als de rollen op zijn, is de toneelspeler krachtloos.

Raadsheer:
De raadsheer kan 1 keer kiezen om een extra stem in te lassen. Dit gebeurt in pm aan de spelleider voor de volgende dag. Iedereen mag dan 2 verschillende stemmen plaatsen in het topic. De twee mensen met de meeste stemmen gaan dood. Deze stemronde kan je je stem echter niet wijzigen!

Domme wolf:
De domme wolf kent zijn medewolven niet. Hij MOET elke dag een extra speler lunchen. Als hij een wolf luncht, of niemand luncht raakt hij zijn krachten kwijt en wordt hij slecht hulpje.

Omroeper:
De omroeper wordt gekozen door de burgemeester. Een nieuwe burgemeester mag een nieuwe omroeper kiezen. De oude vervalt dan. De omroeper mag 1 keer 1 van de volgende gebeurtenissen in gang laten gaan: (Welke hij kiest wordt niet openbaar gemaakt, tenzij dat bij de gebeurtenis hoort.)
Begraven
-Slaapwandelaar
-De wetenschapper
-Geheim verbond
-Ontevredenheid
-Extase
-Een spookverschijning
-Nacht van Gekte
-Terugkeer van het slachtoffer
-Heilige Philippe
-Kruiden zoeken in het bos
-Kop of munt
-Geen ik geen wolf
-Nachtmerrie
-Zaterdagavondbal
-Het maal van de ouderen
-Pact met de duivel
De uitleg van deze gebeurtenissen zijn hier te vinden:
http://nl.scribd.com/doc/61740191/Weerwolven-in-Wakkerdam-Volle-Maan-in-Wakkerdam-Uitbreiding#scribd (bijna onderaan de pagina)

Verhaal

Verhaaltjes uit het spelleider- en inschrijftopic:
Roelof, maart 2015
Liefde is consumo tifo cunt. Ik kan nooit eens hand in hand lopen met Wim, zonder nagekeken te worden door alles en iedereen. Positief of negatief. Ik wil het gewoon niet. Mensen kijken ons altijd aan. Sommigen vragen zelfs of wij het niet eng vinden en of we niet bang zijn om in elkaar geslagen te worden. Anderen zeggen dat ze het dapper vinden. En weer anderen schelden ons uit. En ik vind het allemaal consumo tifo cunt. Ik wil gewoon van hem kunnen houden en doen wat ik wil zonder dat het bijzonder is. Ik wil gewoon gewoon kunnen zijn. En onze liefde tussen ons houden. Al dat gedoe er om heen is Consumo tifo cunt.

Tim, juli 2011
Het gras is groen, de zon schijnt, het is een mooie dag. Ik dans over het weiland richting het huis van mijn opa. Mijn opa is een wijze oude man, die heel veel weet over zaken die niet van deze wereld zijn. Hij probeert mij altijd dingen te leren over krachten, dimensies en andere werelden. Hij zegt dat ik zijn gave heb geërft om tussen werelden te kunnen reizen, maar ik heb er nog nooit wat van gemerkt. Hij probeert het me wel uit te leggen, maar ik snap er niks van. Ik ben ook nog maar 13. Mijn ouders zeggen dat opa in het verleden zaken heeft meegemaakt waardoor hij zijn verstand is verloren en niet meer het verschil weet tussen werkelijkheid en fantasie. Ik weet niet wie ik moet geloven. Mijn opa komt altijd heel wijs en overtuigd over. Maar mijn ouders zullen toch niet zomaar wat zeggen?

Johannes, december 1966
Mijn vrouw is nu 7.5 maand zwanger. Over anderhalve maand krijg ik een kind. We zijn al druk bezig met het inrichten van de babykamer. Terwijl wij alle voorbereidingen treffen heb ik het gevoel dat ik krankzinnig word. Ik weet niet meer wat fantasie is en wat werkelijkheid. Ik twijfel zelfs of mijn vrouw wel echt zwanger is. Tegen mijn kinderen en mijn vrouw doe ik alsof ik er niks aan de hand is. Ik weet niet of ik in deze wereld leef, of dat dit een droom is die mij de werkelijkheid niet laat beseffen. Mijn kinderen schreeuwen en huilen maar door en ik weet niet waar ik met mijn problemen naar toe kan. Als ik naar de psycholoog ga, verlies ik waarschijnlijk mijn baan, want geen enkele school wil een gestoorde leraar aannemen. Een ontslag kan ik me niet veroorloven met met ons nieuwe kind. Ik weet echt niet meer wat ik kan doen. Ik vraag het morgen wel in mijn fantasiewereld. Of is deze wereld de fantasiewereld? Ik bedoel in elk geval de andere wereld.

Laura, September 2016
Pfff, nieuw schooljaar. Aan het eind van vorig schooljaar hebben we van drie mensen afscheid genomen omdat ze niet genoeg progressie hadden geboekt. We zijn nog maar met z’n zevenen over. We gaan met z’n allen keihard knallen. We hebben het eerste jaar overleefd, dus we worden nu niet meer zo makkelijk van school gestuurd. Ik vond het allemaal wel heftig aan het eind van vorig schooljaar. Normaal vind ik afscheid van mensen al moeilijk, maar toen er ook nog een vechtpartij bij kwam werd ik al helemaal gestresst. Gelukkig hadden we daarna vakantie, maar ik zal nooit meer hier naar school kunnen gaan zoals vorig jaar. Gelukkig doe ik een acteeropleiding en kan ik doen alsof het me niks doet. Kevin was blij om mij weer te zien. We gaan echt knallen dit jaar!

Chantal, April 2008
Wauw! Het is echt warm vandaag. Tijd om buiten te gaan spelen! Eindelijk mag ik van mijn moeder weer een keer zonder jas naar buiten. Dat is nu al weer bijna een jaar geleden. Wat zal ik gaan doen vandaag? Van eitje wippen kwam de vorige keer ruzie, dus daar heb ik nu geen zin in. Eilandje veroveren is zo leuk… Alleen heb je voordeel als je groot bent en dat ben ik niet. De buurtkindjes zullen wel weer graag willen springtouwen, maar dat vind ik zo ouderwets. Misschien willen ze wel busketrap spelen. Ohnee, de grote kinderen zijn nog naar school want het is woensdagmiddag, dus we zijn met te weinig. Oh, papa komt thuis met de boodschappen! Misschien heeft hij nog wel Jetix knikkers. Oh jesss hij heeft er 5! Snel uitpakken. Oh, die had ik allemaal al. Ik ga ze vandaag wel ruilen bij mijn vriendjes.

Maria, Februari 1988
Ik ben kapot. Waarom maken feestjes je altijd zo moe? En hoofdpijn, heel veel hoofdpijn. Ik zou ook echt niet meer weten wat ik precies gedaan heb gister, maar leuk was het zeker! Even afleiding is altijd wel fijn. Ik had al zo veel stress, hoe durfde die klootzak het uit te maken? Ik verdien beter dan hem en dat heb ik gisteren ook wel even laten zien. AAAAH wie ben jij en wat doe jij in mijn bed? Als ik jou gister heb opgescharreld, dan was ik echt flink van het padje af. Ga weg alsjeblieft en laat je je hier nooit meer zien!
Oh kut. Als hij hier in bed ligt, hebben we vast niet alleen geknuffeld. Moet ik weer een zwangerschapstest kopen...

Troye, oktober 2012
Oh kak, mijn haar zit echt kut. Ik moet nog een video maken vandaag. Kan dat morgen niet? Nee, morgen ben ik echt veel te druk. Dan maar vandaag. Waar ga ik mijn inspiratie vandaan halen vandaag. Geen inspiratie? Dan maar een halloweenkostuumideevideo, zoals iedereen doet rond halloween. Let’s have a look.
De meeste van mijn ideeën zijn echt te flauw om in een filmpje te stoppen, maar ik hoop dat ik het leuk kan brengen, dat maakt echt veel goed. Een van mijn ideeën is echt geweldig, al zeg ik het zelf: Pak een toverstaf, plaats het in je onderbroekzone en dan ben je One Direction. (Je mag me een berichtje sturen voor extra uitleg, als je dat nodig hebt.) Nu ben ik echt te moe. Ik ga editten en daarna slapen.

Boris, november 2045
Ik mis haar. Ik mis haar nog steeds elke dag van mijn leven. Hoe lang is dat nu geleden? 30 jaar ofzo? Het maakt ook niet zo veel uit. Ik krijg haar toch niet terug. Ik heb volgens mij letterlijk alles geprobeerd om haar terug te krijgen. Diep van binnen wil ze mij ook terug. Dat voel ik gewoon. Misschien kan ik haar nog 1 keer bellen. Nee, dat is niet slim. Ze waarschuwde mij dat ze de politie zou bellen als ik haar nog 1 keer zou bellen. Bij haar langs gaan is dan ook niet zo’n goed idee denk ik. Ik schrijf haar wel een anonieme brief, dan kan ze niet bewijzen dat ik het ben, maar ze zal het wel weten, omdat ze stiekem ook nog van mij houdt. Of nee, ik typ de brief, dan kunnen ze de handschriften ook niet vergelijken. Oh en ik doe handschoenen aan om te voorkomen dat er vingerafdrukken op komen. Hopelijk gunt ze mij die laatste kans.

Nieuwe verhalen

Silas, september 2003
Papa, mama! Bah luier! Schoon! NEEEEEEEEEH! Isse mij! Geef!

Peter, Januari 2012
Ik mis hem, waar is hij? Ik had nog zo gezegd dat hij het niet moest doen! Maarja, ik snap het wel. Hij is natuurlijk nieuwsgierig naar alles wat niet van hier is. Maar het is daar niet veilig. Ik heb de kracht niet om hem op te zoeken. Ik hoop dat hij bij goede mensen terecht komt, anders is hij zijn leven niet zeker. Gelukkig is het geen domme jongen. Hij kan heel goed voor zichzelf zorgen. Als hij mijn lessen opvolgt, dan red hij het zeker. Ik ga kijken wat ik voor hem kan doen.

Wim, Januari 2012
Liefde is mooi. Ik wil liefde voelen. Ik wil een eerste vriendje, waar je je hele leven stiekem altijd een beetje verliefd op blijft, puur omdat je alles met hem de eerste keer hebt gedaan. Ik wil hem de eerste keer mee uit vragen. Een eerste keer uit eten. Een eerste keer voor je laten betalen. Een eerste keer voor hem betalen. Hem de eerste kus op zijn wang geven. Voor het eerst zijn tong in mijn mond voelen. Voor het eerst zijn lichaam strelen. Voor het eerst alles met hem ervaren. Liefde is echt geweldig!

Kevin, juni 2014
Klerezooi! Ik heb weer gezakt voor die kutexamens. Misschien kan ik toch maar beter MBO gaan doen. Maar mijn ouders vinden dat nooit goed. Ze willen dat ik psychologie ga studeren, maar dat wil ik helemaal niet. Ze pushen mij altijd zo erg. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik mijn examens niet haal. Ik ben veel te gestresst voor die examens omdat mijn ouder die druk zo enorm opvoeren. Ik vind psychologie ook echt wel leuk hoor, maar ik wil dat niet studeren. Dan gaan mijn ouders mij sowieso weer zo ontzettend onder druk zetten. Ik wil het liefst gewoon iets praktisch doen. Maar dat vinden ze nooit goed. Echt Klote.

Rollen voor Toneelspeler:
-Beschermengel
-Jager
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
2mp0cuv.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Stamboom van onderlinge relaties
2gv7xb5.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser24090

Gast
Mn eerste potje. Ben dus eigenlijk een groentje dus voor mij is het allemaal nieuw. Vandaar dat onze spelleider wel wat vraagjes gaat krijgen hihi, maar veel succes iedereen
 

DeletedUser

Gast
Eerste deadline: morgen BM+Lynch!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Allereerste excuses voor mijn inactiviteit vorig potje. Om eventuele misverstanden te voorkomen, dit had absoluut niets met mijn rol te maken, maar ik had het even druk op school.

Verder, succes iedereen!

Hè, bah. Ik wilde het nog voorkomen.

Nou, succes iedereen, in ieder geval

Helaas niet gelukt, waarom wilde je het voorkomen dan?
Zodat je zelf eerste kon zijn zeker? :O

Succes iedereen en HoC, aub stop met dat zeer irritante first gedoe.

Je kan het ook gewoon negeren. Volgens mij is het al meerdere malen gezegd, en het zal echt niet veranderen hoor. :p

Succes iedereen!

Er is me gelijk iets verdachts opgevallen :O.

Waarom doe je dit Heir? Zo ken ik je niet, anders speel je nooit zo.

#typische.Sammy.actie

Ben je gewoon jaloers of zit hier meer achter? Verklaar je nader.

Precies hoe ik er ook over denk!

Imrahil is wolf!

Dit is inmiddels achterhaald, vooral als Imrahil zelf niet eens mee doet.

Succes mensen :)

Rip wolven, geen succes voor hun.

Mn eerste potje. Ben dus eigenlijk een groentje dus voor mij is het allemaal nieuw. Vandaar dat onze spelleider wel wat vraagjes gaat krijgen hihi, maar veel succes iedereen

We hebben inmiddels geleerd dat nieuw zijn geen excuus is om achter te schuilen. :O

Succes iedereen!
Conceptation is wolf, WWG gaf me dat door!

Als wolf zijnde zou je dat toch zelf ook wel moeten weten hè?

:O. Ik ga dit maar gewoon negeren denk ik.

Goede poging, complimenten. Maar je faalde, helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan