• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Weerwolven van Wakkerdam #145 - The Final Battle

Status
Niet open voor verdere reacties.

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Hier stonden ze, met z'n zevenen tegenover elkaar. Het was de laatste strijd, de laatste poging tot vrede. De laatste kans op een positieve uitslag. Mocht het nu niet lukken en er geen overtuigende winnaar uit de strijd komen, zouden de volkeren niet langer wachten, ze zouden uit bloeddorst elkaar binnenvallen en naties zouden vallen. De kans op vrede lag in dit gevecht, in deze strijd, in deze wedstrijd. Je kon de personen in het schemerdonker nog maar net onderscheiden. Heel veel verschil lag er niet tussen de grimme gezichten. Weinig emotie was af te leiden, als hun kledij niet duidelijk hun natie zou vertegenwoordigen, zou het moeilijk zijn te raden welke persoon welke afgevaardigde was. De pacten waren op voorhand al gesmeed, uit de gezichtsuitdrukkingen viel niets op te maken, maar iedereen die de strijd tussen de naties wat beter had gevolgd, zou enkele verbanden kunnen leggen, enkele vriendschappen, strijdgenoten kunnen aanwijzen en de kleine aanwijzingen van vijandigheid kunnen aanduiden. Het was tijd voor de strijd. Tijd om deze discussie voor eens en altijd op te lossen, of daarin te falen en de wereld met zich daarin mee te trekken.

Spelers: 7, ik kan mensen gaan selecteren op activiteit indien er meer inschrijvingen zijn.
Claimen: Aan
Netwerken: Aan
Klaagmuur & Afscheidsbrief: Uit
Deadline: Standaard 21.30 uur, kan afwijken.
BM: Geen burgemeester. Bij gelijkstand geen lynch.
Inactiviteit: Indien er meer dan 7 spelers ingeschreven zijn, zijn er dus vervangers. En kan je vervangen worden door eenmalig niet te stemmen, dit hangt van speler tot speler af en van enkele andere factoren. Let hier dus wel goed voor op. Op voorhand melden kan altijd strafverminderend werken.


Gaya van Almark
Rol: Vlamengel, krachten werken in nachten 0, 1 en 2. Vervallen tijdens dag 3
Partij: Goed

Karst van Keyo
Rol: Wreker, geeft doelwit op tijdens nacht 0, wordt beul die in topic beult.
Partij: Goed

Laylo van Vars
Rol: Orakel/Vals orakel. Kan ervoor kiezen om de werkelijke rol te laten, kan ook kiezen om een bepaalde rol te laten zien.
Partij: Goed

Trank van Gey
Rol: Saraceen, raadt elke nacht, behalve 0, de rollen van alle overlevende personen. Indien deze lijst klopt, zal hij nog 24 uur moeten overleven. Lukt dit hem en is hij na de volgende nacht nog in leven, wint hij het spel.
Partij: Neutraal

Basser van Yu
Rol: Fluitspeler, betovert elke oneven dag iemand(incluis dag 1)
Partij: Neutraal

Gugu van Srai
Rol: Sjamaanse wolf, luncht op even dagen. Zienert op oneven dagen. Dag 1 zienert hij niet.
Partij: Slecht

JipJip van Quarisu
Rol: Sjamaanse Wolf, luncht op oneven dagen, zienert op even dagen. Dag 0 zienert hij niet.
Partij: Slecht II

Mogelijke bijrollen:
((on)even) Prins
((on)even) Ijzeren Hein
Lycantroop
((on)even) Dorpoudste(vervalt wanneer vlamengel sterft of wanneer deze zijn krachten verliest).
Onbetoverbaar, kan niet betoverd worden door Fluitspeler en moet dus eerste sterven vooraleer laatstgenoemde kan winnen.

1. Heir
2. Jaspenia
3. Ilja Lunch - Dag 0 - Fluitspeler
4. araluen
5. Sparklix Alice
6. Ydeger
7. Kyraco
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Ready, Set, Go!

Veel succes. Geen stem = dood.
Inactiviteitspuntjes zullen ook uitgedeeld worden, wees dus maar gewoon actief, zeker na dl 0.

De eerste deadline(voor lunch, wreker, vlamengel en BM(^^)) is morgen 21.30 uur.​
 

DeletedUser20542

Gast
Succes! Tof, ns met weinig mensen, kijken wat het geeft.
 

DeletedUser9104

Gast
Sowieso kort en weinig activiteit, maar aan de andere kant is het nu juist een uitdaging om wel actief te zijn.
 

DeletedUser23442

Gast
Succes allemaal!

7 mensen, geen BM...
tis weer eens wat anders :p

Mijn gok? Potje dag 2 gedaan.

Met de mogelijke bijrollen prins en do +vlamengel zou dat mee kunnen vallen.

En ja, de activiteit hebben wij zevenen in de hand.

Met dit aantal spelers moeten we wel goed opassen voor de fluitspeler en saraceen.
Zeker aangezien de saraceen precies weet welke 6 rollen zijn medespelers hebben.

Dus ga aub niet allemaal makkelijk claims gooien, want iedere rol die deze saraceen zeker weet bij iemand verhoogt zijn kansen weer aanzienlijk. Met het orakel krijgt hij/zij wellicht al meer info dan gewenst is

En ook de fluitspeler zou heel ver kunnen komen als die niet snel sterft
 

DeletedUser20542

Gast
Succes allemaal!

7 mensen, geen BM...
tis weer eens wat anders :p



Met de mogelijke bijrollen prins en do +vlamengel zou dat mee kunnen vallen.

En ja, de activiteit hebben wij zevenen in de hand.

Met dit aantal spelers moeten we wel goed opassen voor de fluitspeler en saraceen.
Zeker aangezien de saraceen precies weet welke 6 rollen zijn medespelers hebben.

Dus ga aub niet allemaal makkelijk claims gooien, want iedere rol die deze saraceen zeker weet bij iemand verhoogt zijn kansen weer aanzienlijk. Met het orakel krijgt hij/zij wellicht al meer info dan gewenst is

En ook de fluitspeler zou heel ver kunnen komen als die niet snel sterft
Ja, dat snappen we. Als ik voor iedereen mag spreken. Dus zullen we nu beginnen met fluitspelers en saracenen zoeken ipv er omheen te praten?
 

DeletedUser21204

Gast
Hij bedoelt dat jij wel heel snel zegt "Ja, laten we fluitspelers en saracenen zoeken!", daarmee indirect zeggend dat je dit wilt doen ipv wolven zoeken, wat op zich nog geen heel slecht idee is voor het moment, maar jij loopt er wel heel snel in mee, waardoor je de indruk wekt dat je wolf bent en denkt "Ja, laat ze maar lekker naar fluitspelers en saracenen zoeken, dan ben ik veilig!"
 

DeletedUser20542

Gast
Hij bedoelt dat jij wel heel snel zegt "Ja, laten we fluitspelers en saracenen zoeken!", daarmee indirect zeggend dat je dit wilt doen ipv wolven zoeken, wat op zich nog geen heel slecht idee is voor het moment, maar jij loopt er wel heel snel in mee, waardoor je de indruk wekt dat je wolf bent en denkt "Ja, laat ze maar lekker naar fluitspelers en saracenen zoeken, dan ben ik veilig!"
Ik probeer enkel duidelijk te maken dat het weinig zin heeft om de gevaren van fluitspelers en saracenen allemaal uit te wijden, om vervolgens niet met concrete dingen te komen. Het is Ara die de wolven erbij verzint, want ik probeer er uiteraard niet op aan te sturen dat we geen wolven moeten zoeken. En zou mijn aansporing überhaupt tegengaan dat er wolven gezocht worden? Nee! Duuh.
 

DeletedUser21204

Gast
Verder vind ik dat we ook op de wolven moeten concentreren btw.
Er zijn namelijk 2 wolven op de 7 spelers, en dat is behoorlijk veel.
Dag 2 hebben ze dan gelijkstand lynch al, waardoor die niet doorgaat, en nacht 2 gewonnen.

Persoonlijk vind ik dit een grotere bedreiging dan een fluitspeler die maar om de dag kan betoveren (die moet maar net geluk hebben met de doden die er vallen) en een saraceen die nog 24 uur moet leven nádat hij het heeft ingestuurd (per nacht is de kans dat hij geluncht wordt namelijk al vrij groot, komende nacht al 1/5).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser9104

Gast
Op dit punt ben ik het eens met Araluen en Kyra. Mensen die zich nu gaan focussen op iets anders dan de wolven is dom, tenzij je wolf ben, maar goed. Dan val je nu ook behoorlijk door de mand.

Dus Jasper. Vertel. Waarom de gevaren uitweiden van de fluitspeler en de saraceen, maar de wolven niet noemen?

En inderdaad Yde, dat is misschien wel zo, maar misschien is dat wat Jasper wil? Dat onze focus weg is bij de wolven. Though dat nu wel behoorlijk mislukt is. Alleen jij tuint er met open ogen in.
 

DeletedUser23442

Gast
Verder vind ik dat we ook op de wolven moeten concentreren btw.
Er zijn namelijk 2 wolven op de 7 spelers, en dat is behoorlijk veel.
Dag 2 hebben ze dan gelijkstand lynch al, waardoor die niet doorgaat, en nacht 2 gewonnen.

Persoonlijk vind ik dit een grotere bedreiging dan een fluitspeler die maar om de dag kan betoveren (die moet maar net geluk hebben met de doden die er vallen) en een saraceen die nog 24 uur moet leven nádat hij het heeft ingestuurd (per nacht is de kans dat hij geluncht wordt namelijk al vrij groot, komende nacht al 1/5).

Als ik het goed begrijp zijn er 2 wolven die beide een aparte slechte partij zijn.
Dus in de lynch hebben ze niet zo snel al een gelijkstand hoor, aangezien ze elkaar dus ook niet zullen kennen.

Verder klopt het wat je zegt. Ik had even gemist dat de fluitspeler oneven was.
En die 24 uur bij de saraceen zal ook wel schelen ja.

Op dit punt ben ik het eens met Araluen en Kyra. Mensen die zich nu gaan focussen op iets anders dan de wolven is dom, tenzij je wolf ben, maar goed. Dan val je nu ook behoorlijk door de mand.

Dus Jasper. Vertel. Waarom de gevaren uitweiden van de fluitspeler en de saraceen, maar de wolven niet noemen?

En inderdaad Yde, dat is misschien wel zo, maar misschien is dat wat Jasper wil? Dat onze focus weg is bij de wolven. Though dat nu wel behoorlijk mislukt is. Alleen jij tuint er met open ogen in.

Dat doe ik, omdat het eerste wat mensen meestal doen in een potje, is vol focussen op wolven. En evt neutraaltjes die er inzitten wordt pas later over nagedacht. Omdat dat later hier snel té laat is, wilde ik even aangeven dat de 2 onafhankelijke wolven niet het enige, en mss niet eens het grootste gevaar zouden geven.

Dus alleen op wolven focussen, is ook niet perse het slimste nu, zoals jij nu zo sterk lijkt te willen. Jij probeert juist wel heel erg de aandacht af te leiden weer van de neutraaltjes. Want ik zeg nergens dat we ons om wolven maar niet druk hoeven te maken, jij lijkt wel meteen de neutraaltjes weer helemaal weg te willen schuiven:

Mensen die zich nu gaan focussen op iets anders dan de wolven is dom, tenzij je wolf ben, maar goed.

Maar als je zelf neutraaltje bent is dat natuurlijk precies wat je wilt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan