• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

WvW #100: Relax' Coup d'État 2: Kroenuh Strikes Back

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser18003

Gast
DutchGirl329 presenteert:
Relax’ Coup d’État 2:
Kroenuh Strikes Back

Koppijn. Koppijn. Zo f*cking veel koppijn. Had hij afgelopen nacht weer te veel gezopen…? Dat Limburgse bier was natuurlijk veel te lekker geweest om te laten staan… Maar wat stonk het hier! Het leek niet op de gebruikelijke kots-lucht die hij gewend was als hij weer eens te ver was gegaan.
Vlug opende hij zijn ogen en keek om zich heen. Naast zijn hoofd lag een bananenschil en zijn handen waren bedekt met een grijzige, plakkerige substantie. Verder zag hij niks; er kwam alleen licht door een kiertje boven hem.
Verward draaide hij zich om, alleen maar om een nog grotere walm van geuren in zijn gezicht te krijgen. Wat was dit vies, zeg. Waar was hij in hemelsnaam.
Langzaam kwamen er beelden terug van de dag - of langer geleden? - daarvoor. Er was een mod-meeting geweest, bij hem thuis… Maar Relax en de andere moderators waren boos geworden omdat er geen jacuzzi aanwezig was… Om hem vervolgens knock-out te slaan!
Kroenuh, de Community Manager van Grepolis.nl, verstarde. Ze hadden hem hier gedumpt. Alsof hij dood was. Het drong tot hem door dat dat altijd al was wat Relax gewild had. Lang had Kroenuh hem ervan kunnen weerhouden de macht te grijpen, maar deze meeting was een fatale fout geweest. Hoe had hij zo stom kunnen zijn?
Gelukkig had hij een veiligheidsmechanisme op het forum geïnstalleerd. Relax moest eerst alle tegenstand uit de weg ruimen, voordat hij daadwerkelijk de macht over het forum kon grijpen. En hoe groot was de kans nou dat dat hem gelukt was?
Kreunend klom Kroenuh uit de vuilniscontainer. Toen hij weer wankelend op zijn voeten stond, klopte hij zijn kleren af en liep vastberaden terug naar zijn huis. Daar hoorde hij geluid, gelach en gejoel, samen met spetterend water. Vlug glipte hij de tuin en zijn schuurtje in, waar hij een schep pakte. Hij wist niet waar hij zichzelf tegen zou moeten verdedigen, alhoewel er maar één ding was dat hij écht nodig had.
Hij zette de deur van het schuurtje op een kiertje en spiekte zijn tuin in. Zijn adem stokte en hij knipperde twee keer. In zijn tuin lag een olifant. Hij knipperde nog een keer, en nog een keer, sloeg zichzelf een paar keer, maar het beest verdween niet. En om dingen nog absurder te maken, had het beest een jacuzzi op zijn rug. Met daarin Relax en de andere forummods. Grrr.
Ze leken het erg naar hun zin te hebben en geen acht te slaan op de rest van de tuin. Stilletjes glipte Kroenuh het schuurtje uit en snelde, half voorovergebogen - niet dat hij zo lang was, maar toch - zijn huis binnen. Daar, op de keukentafel, vond hij hem: zijn laptop.
Hij startte het ding op, en constateerde dat zijn grootste angst waar was geworden: Relax had het forum overgenomen, en bestuurde het nu met een ijzeren vuist. Gelukkig had hij ook hierop wat bedacht. Hij logde in, opende een geheim venster, tikte wat commando’s in en voilà. Hij klapte zijn laptop dicht, pakte hem op en vluchte zijn huis uit. Hij moest en zou zijn forum terugkrijgen.

De gemiddelde nachtwaker-poster klapte diezelfde middag de zijne weer open. Het forum was erop achteruitgegaan sinds Relax aan de macht was; hij verbood alle spelletjes waarmee hij niet kon winnen en postte overal reclame voor Tribal Wars 2. Kom op zeg, wie speelt er nou Tribal Wars?
Die middag was het forum echter weer gereset, met het volgende bericht bovenaan:

Kroenuh zei:
Beste forumgebruikers,

Ik ben terug! Ik heb het overleefd, en ben terug om jullie te bevrijden van de tirannie van Relax. Ik heb echter wel jullie hulp nodig. Het forum is weer gereset, niemand weet meer wie wie is, maar we moeten Relax en de andere forummods uit de weg zien te ruimen! Iedere avond wordt degene geband op wie de meeste stemmen zijn gevallen, dus kies verstandig!

Ik hoop dat jullie mij willen steunen,

Jullie geliefde Kroenuh

Het forum ging echter niet helpen. Niet weer. Ze zouden voortaan zelf wel bepalen wat goed voor hen was. Weg met Relax! Weg met Kroenuh! Het werd oorlog, een keiharde oorlog. Maar nu niet met twee, maar met drie partijen.


Basis info:
Aantal dorpen: 1
Aantal spelers: Vooralsnog zo veel mogelijk
Hints: Nee
Klaagmuur: Ja
Afscheidsbrief: Ja, gecensureerd
Claimen: Ja, op eigen risico
Netwerken: Ja, op eigen risico

Rollen:
Jager: Misschien
Heks: Misschien, doodsdrankje in PM naar spelleiding
Dorpsoudste: Misschien
Beschermengel: Misschien
Cherubijntje: Misschien
Bijziende Dorpsgek: Misschien
Propagandaziener: Misschien
Beul: Misschien, vanaf 20 spelers. Actie vetgedrukt in topic, desbetreffende speler vanaf dat moment dood.
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: Ja
Opvolging Burgemeester: Oude BM kiest nieuwe
Heks heeft: 1 levens- en 1 doodsdrankje

Forummods (Wolven): 1 op de 5, inclusief welp & Relax
RabbidRobin (Welp): 1
Relax (Infectie- & opperwolf): 1

Kroenuh (Propagandawolf): 1
Aantal gepropagandeerden nodig: 1 op de 8 spelers, Kroenuh niet meegerekend

Premiejager: Als V1: misschien 1, als V2: misschien 2 (zie beschrijving). V2 vanaf 25 spelers.
Zichzelf koppelende cupido: Misschien

Dag-/nacht-volgorde:
Overdag:
- Doodsdrankjes/Koppeling/Beulacties/Jagerschoten

‘s Nachts:
- Propaganda-actie
- Lynch
- Bengel/Cherubijntje-bescherming
- Lunch
- Welpactie
- Premiejageractie (als V2)
- Levensdrankje Heks
- Bijziende Dorpsgek & Propagandaziener krijgen antwoord
- Infectie
- Welp groeit op
- Cherubijntje groeit op

Stemmen:
Eindtijd stemmen: 21.00
Tijdstip verhalen: Zo snel mogelijk daarna

Speciale Rollen naar: DutchGirl329
Lunch naar: DutchGirl329
Lynch: In topic, in dikgedrukt en in Rood
Burgemeester: In topic, in dikgedrukt en in Groen

Slechtjes 1: Relaxanen

Relax (Infectie- & Opperwolf) - De nieuwe Community Manager. Hij is de baas van de wolven - zijn ingestuurde lunch gaat voor alle anderen. Daarbij kan hij op nacht 3, in plaats van de ban, een forumgebruiker die hem erg bevalt mod-krachten geven.

Imrahil/Fireas/Nikitirana/Kr33log/Iljavelissa (Wolven) - De gewone forummods. Ze hebben ieder een naam, maar worden gezien als gewone Forummod. Afhankelijk van het aantal spelers, zullen ze ook niet allemaal in het spel zitten.

RabbidRobin (Welp) - De jongste mod uit het team, die door stomme Duitse wetgevingen weer zijn modkrachten kwijt is. Hij kan iedere nacht de rol van een forumgebruiker opsturen - als hij het goed heeft, zal deze deze nacht geband worden. Dit kan niet bij burgers en door de spelleider bewezen spelers. Als hij fout welpt, mag hij de volgende dag niet welpen. Tijdens nacht 3 wordt hij echter oud genoeg, en krijgt hij zijn modkrachten terug. Hij behoudt echter zijn welpkrachten, en de mods kunnen ervoor kiezen om te welpen in plaats van te lunchen. Dit kan echter alleen als hij tijdens zijn hele welp-tijd goed heeft gewelpt (helemaal niet welpen wordt hierbij als fout welpen gerekend).

Slechtjes 2: Kroenuhrs

Kroenuh (Propagandawolf) - Kroenuh wil zijn krachten terugkrijgen, maar heeft daarvoor voldoende aanhang nodig. Door middel van slimme publiciteit en nachtelijke gesprekjes in vermomming overtuigt hij iedere nacht een speler ervan dat zijn regime toch nog niet zo slecht was. Zodra hij x spelers succesvol heeft overtuigd (ze zijn dus niet doodgegaan in de tussentijd), krijgt hij zijn krachten terug. Hij onthult dan zijn identiteit aan zijn handlangers, die nu de rol van slechtje hebben gekregen. Deze nieuwe tweede partij kan vanaf deze nacht lunchen. Er wordt vanaf dat moment random bepaald welke van de twee partijen luncht, de Kroenuhrs of de Relaxanen.
Kroenuh kan t/m nacht 3 niet geluncht worden, wel gelyncht. Wordt hij geïnfecteerd, dan leggen hij en Relax hun ruzie bij en sluit hij zich aan bij de Relaxanen en vervalt de bijrol “Kroenuhr”.

Kroenuhr (Gepropagandeerde) - Deze persoon is onbedoeld aanhanger geworden van Kroenuh als leider van ons geliefde forum. Hij heeft vanaf dat moment de bijrol “Kroenuhr”, zonder dat hij hier zelf van op de hoogte is gesteld. Op het moment dat Kroenuh genoeg aanhangers heeft, wordt hij diens handlanger. Zijn hoofd rol wordt dan “Kroenuhr”, en zijn originele rol vervalt.

Goedjes: Forumgebruikers

De Allemansvriend (Beschermengel) - Een indirecte beschermheer van de forumgebruiker, en dan vooral van de nieuwerd. Iedere nacht kan hij een speler beschermen voor de toorn van de mods, deze zal dan niet geband kunnen worden.

De Betoger (Cherubijntje) - Houdt ervan om een zinvolle discussie aan te gaan, en komt zodoende ook vaak tot goede conclusies en krijgt zicht op de rollen van spelers. Iedere nacht stuurt hij de naam van een speler + zijn rol op, en de namen van twee spelers die hij wil beschermen. De opgestuurde rol mag niet een burger, een speler die bewezen is door de spelleiding of zijn eigen rol zijn. Het cherubijntje mag niet 2 dagen achter elkaar precies dezelfde 2 spelers beschermen, en niet 3 dagen achter elkaar dezelfde speler.
Na nacht 3 groeit het cherubijntje op. Als hij op dat moment 2 of 3 keer de rol van een speler juist heeft geraden, wordt hij beschermengel. Als hij op dat moment slechts 0 of 1 keer de rol van een speler juist heeft geraden, wordt zij burger.

De Dorpsgek (Bijziende Dorpsgek) - Deze forumgebruiker is prettig gestoord, maar heeft af en toe een sprankje helderheid - voor zover je het helder kan noemen. Hij kan iedere dag de namen van 3 personen opsturen (niet de lynch van die dag of zijn eigen naam) en krijgt ‘s nachts te horen hoe veel van hen goed zijn.

De Wannabe-mod (Propagandaziener) - Deze forumgebruiker wil zo graag mod worden, dat hij bewust naar Kroenuh op zoek is (bij Relax maakt hij immers geen kans). Hij probeert zijn idool te ontmaskeren door iedere nacht de naam van 1 speler in te sturen, en te onderzoeken of deze speler in aanraking is gekomen met Kroenuh. Hij krijgt dus te weten of deze speler de bijrol “Kroenuhr” heeft of niet.

De Held (Dorpsoudste) - Deze forumgebruiker geniet veel aanzien bij de andere forumgebruikers. Hij zal dus ook pas bij de tweede poging geband kunnen worden.

De Vreemde (Heks) - Niemand weet eigenlijk iets van deze forumgebruiker, maar hij heeft zo zijn geheime krachten: 1 levens-, en 1 doods”drankje”. Met het doodsdrankje kan hij per direct een account verwijderen, terwijl hij met het levensdrankje een persoon kan beschermen tegen de ban. Daarnaast stuurt hij iedere dag de namen op van de personen die hij met zijn levens”drankje” zou willen redden, mocht deze geband worden.

De Klager (Beul) - Deze forumgebruiker loopt altijd over alles en iedereen te klagen, en is het nu zo zat, dat hij plotsklaps besluit iemand te bannen, om voor eens en voor altijd van zijn onuitstaanbare gedrag af te zijn.

De Idioot (Jager) - Deze forumgebruiker is gewoonweg een idioot. Maar, waar idioten zijn, zijn meelopers. Zodoende zal een Idioot na zijn dood één andere speler kunnen aanwijzen die met zijn voorbeeld mee de dood in gaat.

Nachtwaker-poster (Burger) - De allerdaagse forumspammer. Deze heeft verder geen bijzondere krachten.

Neutraaltjes

De Permagebande (Premiejager V2) - Deze speler hield het forum, ondanks zijn ban, nog in de gaten en heeft door een rare bug weer de kracht om te posten. Het hele gedoe kan hem echter niks meer schelen - het is ver na zijn tijd. Maar hij wil echter wel wraak op een aantal mensen die hij nooit de les heeft kunnen lezen. Zijn al deze personen dood, wint hij het spel.
Bij een groot aantal spelers zal Premiejager V2 gebruikt worden, en komen er dus 2.
V2: De premiejagers zijn twee spelers die als doel hebben om 9 bepaalde spelers te vermoorden. 5 Van deze spelers krijgen ze aangewezen door de spelleiding, en 4 mogen ze op dag 1 kiezen (de lynch van dag 1 mag niet gekozen worden). Als deze 9 spelers dood zijn, hebben de beide premiejagers direct gewonnen.
Premiejagers kunnen een jagersschot zetten, maar dat zal alleen afgaan als:
- zij sterven aan de lunch;
- hun mede-premiejager nog in leven is.
Twee premiejagers kunnen ’s nachts ook een speler eigenhandig omleggen, maar hier zal één van de premiejagers (willekeurig gekozen) zelf ook het leven bij inschieten.
Als een premiejager geliefde is, winnen zij nadat de 9 slachtoffers plus de andere premiejager uit de weg geruimd zijn. Als zijn geliefde één van de 9 spelers is die hij moet doden, moet hij deze juist in leven proberen te houden.

Bijrollen

Ultieme Meeloper (Zichzelf koppelende Cupido) - Eén forumgebruiker staat bekend als de Ultieme Meeloper. Hij kan niet in zijn eentje zijn op het forum, en heeft een voorbeeld nodig, dat hij op de eerste dag uitkiest. Dan komen ze er echter achter dat hun lot aan elkaar verbonden is - gaan ze samen dood, of blijven ze samen leven?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser18003

Gast
Spelers:
1. Gekko Idioot (Jager) Doodsdrankje Heks
2. Maarten Idioot (Jager)Inactiviteit
3. Rabbid
4. vinie15 Nachtwaker-poster (Burger) Lunch Dag 3
5. pen en papier Allemansvriend (Bengel) Beulactie Rabbid
6. EdAtGoirle Forummod Imrahil (Wolf) Lynch Dag 4
7. WWG
8. Animal Relax (Infectiewolf) Jagerschot Initia
9. Alice Wannabe-mod (Propagandaziener) Lunch Dag 4
10. Initia Idioot (Jager) Lynch Dag 1
11. GeS Forummod Nikitirana (Wolf) Inactiviteit
12. Mayco
13. Rutger
14. Sanhal
15. Archer RabbidRobin (Welp) Lynch Dag 2
16. Ydeger Nachtwaker-poster (Burger) Jagerschot Gekko
17. Elienolanaomi Dorpsgek (Bijziende Dorpsgek) Jagerschot Fireas
18. Mineos452
19. araluen
20. ijzervreter Forummod Iljavelissa (Wolf) Lynch Dag 3
21. Genius
22. Zacky Allemansvriend (Bengel) Beulactie Rabbid
23. Donny Nachtwaker-poster (Burger) & Kroenuhr Inactiviteit
24. Fireas Idioot (Jager) Lunch Dag 1
25. marcoknight Vreemde (Heks) Inactiviteit
26. The Big Red Nachtwaker-poster (Burger) Inactiviteit
27. Relax
28. The Holy Warrior
29. Tristan Held (Dorpsoudste) Inactiviteit
30. Noobje
31. PartOfTheGame BM
32. Jo 10 Dorpsgek (Bijziende Dorpsgek) Inactiviteit
33. Nikitirana
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser18003

Gast
Laatste mededelingen:
- 2 dagen niet stemmen = dood/vervangen
- Alle rollen staan hierboven uitgelegd, mochten er nog onduidelijkheden zijn, PM me dan even of spreek me aan op Skype
- Heb je nog geen rol gekregen? PM mij ook even, dan heb ik het weer eens verprutst
- Heel veel plezier!

Er mag gepost worden!
 

DeletedUser20542

Gast
Yaa. Succes. Ik heb een rol. En ik ben geen OHS. Maar dat wou ik. Lees maar.
[21:30:24] Ydeger: Ik voel dat ik wolf word
[21:30:30] Ydeger: Imrahil
[21:30:33] Ydeger: OHS'saah

Sorry. Ik denk weer even dat ik interessant ben. Maar allemaal succes enzo :D:D:D (oeps, zei ik al)
 

DeletedUser22163

Gast
Succes allemaal en bij deze wil ik nog een keer zeggen dat ik morgen mischien niet kan stemmen
 

DeletedUser

Gast
euh... degene die mij speelt heeft duidelijk geen last van hoogtevrees daar boven op die olifant D:

maar; veel succes iedereen, ik ben benieuwd :)
 

DeletedUser

Gast
Lol Nikitrana xD
Wow genade D:

Verder, succes iedereen :)
Moge dit een leuk 100ste potje worden :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan