• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

WvW #104: Lopen in Graven

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser20542

Gast
Lopen in graven
100 jaar WO I
Door Mayco en Ydeger

Verhaal
Nog voordat de 1e Wereldoorlog begon, was er al veel ruzie in Europa. Er waren 2 bondgenootschappen: de Triple Entente, die bestond uit Frankrijk, Het verenigd Koninkrijk en Rusland, en ook de Triple Alliance, bestaande uit Het Duitse Rijk, Oostenrijk-Hongarije en Italië.

28 Juni 1914
Het was een mooie dag in Sarajevo, de hoofdstad van Bosnië. Kroonprins Frans Ferdinand van Oostenrijk bracht een bezoek aan de stad, samen met zijn vrouw. Maar wat begon als een vrolijke uitstap, zou eindigen in een nachtmerrie… Terwijl de twee door de stad rondliepen, werd er opeens een granaat naar hen toegegooid! Zo snel als ze konden renden de twee weg. Jammer genoeg kon de Officier dit niet, en raakte hij gewond. Later op de dag gingen Ferdinand en zijn vrouw een bezoek brengen aan de Officier in het ziekenhuis… Dat werd hun fataal…
Nog voor de in daar waren, werden ze doodgeschoten door een Bosniër…

Wekenlang bleef het stil rond de moord. Pas op 23 Juli stelde Wenen (Oostenrijk) een ultimatum aan het land Servië. Servië ging akkoord, algezien van één eis: het toelaten van Oostenrijkse agenten op Servisch grondgebied. Op 25 juli werd het bondgenootschap tussen de twee landen beëindigd. Diezelfde dag nog besloot Rusland Servië militair te ondersteunen. Op 27 juli werd het Russische leger gemobiliseerd.

Toen kwam het moment waar heel Europa voor had gevreesd: Oostenrijk-Hongarije verklaarde Servië de oorlog. De dag daarop beschoot de Oostenrijkse Artillerie de Servische hoofdstad..
Vanaf dat moment mobiliseerden de Russen en de Oostenrijkers hun leger volledig.

Op 1 Augustus stelde Duitsland een ultimatum aan Rusland: Rusland moest zijn mobilisatie terugtrekken. Er kwam echter geen antwoord. Dus vanaf 1 Augustus waren Duitsland en Rusland in oorlog.

Op 4 augustus, na ook aan Frankrijk nog de oorlog te hebben verklaard, trokken de Duitse troepen België binnen. Dit allemaal was voor Het Verenigd Koninkrijk genoeg om Duitsland de oorlog te verklaren.

De Eerste Wereldoorlog is begonnen. Aan jullie te bepalen wie er als winnaar uitkomt.


Instellingen
Aantal spelers: Zoveel mogelijk
Claimen: Aan
Netwerken: Aan
Hints: Nee
Afscheidsbrief: Censuur
Klaagmuur: Ja
BM-opvolging: Oude kiest
Manier van stemmen: Topic: BM blauw, lynch rood
Eindtijd stemmen: 20:30u
Heks heeft: 1 keer dood, 1 keer leven
Acties naar beide spelleiders

Volgorde
Dag: Doodsdrankje, beulactie, liefdesdrank op volgorde van insturen
Nacht: BM - Lynch - Beschermen - Lunch - Zien - Welpactie - Infectie - Welp groeit op - Jagerschot

Inactiviteit
2 dagen achter elkaar niet stemmen, 3 dagen los van elkaar niet stemmen of 2 dagen los van elkaar niet posten is doodvallen


Rollen
Goed:
Italiaan, Lycantroop: hij hoort bij de geallieerden, maar wordt gezien als een van de centralen.
Frans, Heks: de heks kan haar doodsdrankje op elk moment inzetten. Om haar levensdrankje in te zetten, stuurt ze voor de deadline de namen van de spelers die ze wil beschermen (niet zichzelf) op. Als de lunch om een andere reden dan haar drankje niet doorgaat, krijgt ze het terug.
Rus, Jager V2: de jager kan zijn schot voor elke deadline veranderen. Als hij dood gaat, schiet hij degene die hij aangewezen had neer.
Brit, Beschermengel: zij kan elke dag iemand opsturen die niet door de centralen kan worden vermoord.
Amerikaan, Muizenval: kan op dag 1 niet zien. Elke volgende dag kan hij er als spion opuit gaan om iemand identiteit te achterhalen.
Serviër, Dorpsoudste V2: hij heeft veel aanzien en kan pas in 2 keer door de centralen vermoord worden. Maar eens hij dood is, zullen de Britten zo treuren dat ze niemand meer kunnen beschermen.
Japanner, Beul V1: hij kan op een willekeurig moment iemand opsturen die hij wil vermoorden.
Andere geallieerden, Burger

Neutraal:
Zwitser, Cupido V1: hij houdt niet van oorlog, en wil vrede. Vooral liefde. Op de eerste dag kan hij twee spelers, ook zichzelf, aan elkaar koppelen. Als een van hen sterft, zal de ander dat uit verdriet ook doen.
Bosniër, Premiejager V1: hij wil mensen vermoorden. Zo veel mogelijk. Op dag 1 krijgt hij 3 namen, en mag hij er ook nog 3 andere kiezen. Niet de lynch van dag 1. Eens die dood zijn, heeft hij gewonnen.

Slecht:
Duitser, Infectiewolf V1: hij is de leider van de centralen, en kan elke derde dag iemand aanduiden die zich bij hem aansluit. Die verliest dan zijn initiele krachten, en wordt full-time centraal.
Bulgaar, Welp V2: hij besloot pas later zich bij de centralen aan te sluiten. Maar om de verloren tijd goed te maken, mag hij de eerste drie dagen iemand opsturen, met de rol van die persoon (geen burgers of door de spelleiding bewezen goedjes). Klopt de voorspelling, dan zal deze persoon sterven.
Andere centralen, Wolf 1/5 inc. Infectie, exc. Welp

Nog niet posten
 

DeletedUser20542

Gast
Spelerslijst
1. Rabbid - Inactiviteit dag 2 - Centrale
2. Donny - Lynch dag 6 - Rus
3. THW - Vals spel dag 1 - Geallieerde
4. MoonMonkey - Lynch dag 4 - Centrale
5. Initia - Heksendrank dag 3 - Geallieerde
6. Eli - Overmacht BM dag 6 - Centrale
7. Harry Hipster - Inactiviteit dag 4 - Lycantroop
8. Altijd Bezig - BM - Serviër
9. Bezem - Lynch dag 3 - Rus
10. Kyraco - BM - Lunch dag 5 - Japanner
11. POTG - Lunch dag 4 - Geallieerde
12. Genade - BM - Lunch dag 3 - Amerikaan
13. Alice - Jagersschot Bezem dag 3 - Centrale - Geliefde met Imrahil
14. Fireas - Lunch dag 1 - Bosniër
15. Gerben - Jagersschot Donny dag 6 - even Brit
16. Archer - Lynch dag 1 - Bulgaar
17. EdAtGoirle - Gewelpt dag 1 - Zwitser
18. Imrahil - Liefdesverdriet dag 3 - Frans - Geliefde met Alice
19. Tristan - Inactiviteit dag 5 - Geallieerde
20. IJzervreter - Inactiviteit dag 5 - oneven Brit
21. Gekko - Gebeuld door Kyraco dag 2 - Duitser
22. Vinie - Lynch dag 1 - Geallieerde
23. Iamtheknees - Lnch dag 5 - Geallieerde
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20542

Gast
Deadlines
Dag 1: Maandag 2-6 om 20.30
Dag 2: Woensdag 4-6 om 20.30
Dag 3: Donderdag 5-6 om 20.30
Dag 4: Vrijdag 6-6 om 20.30
Dag 5: Zaterdag 7-6 om 20.30
Dag 6: Zondag 8-6 om 12.00
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Er kan gepost worden!

Als het goed is , heeft iedereen nu een PM gekregen met zijn of haar rol.
Zo niet, stuur ons dan even een PM.
Alle acties moeten naar Ydeger én Mij gestuurd worden.

Succes allemaal!
 

DeletedUser22575

Gast
Succes aan de goedjes!!
Wij gaan dit keer weer winnen eh :)
 

DeletedUser22163

Gast
succes allemaal. Ik stel me dit keer wel aan als bm. hieronder een korte speech;

Bm zijn is een grote taak en je hebt veel verplichtingen. Zoals bijvoorbeeld veel online zijn, goed zijn in wolven zoeken en het aller belangrijkste is dat je een goedje bent. Ik schrijf me bij deze ook in als bm voor dit potje. Waarom? Omdat ik die domme wolven dood wil hebben en wil dat de goedjes winnen. Dit is de eerste keer dat ik bm wil worden en ik ben vastberaden om bm te worden speciaal voor jullie burgers. Ik hoop dat jullie slim kiezen en dus voor mij. Maar dit is jullie keuze. want samen zijn we sterker.

Vinie4BM
We-Want-You-273x300.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13353

Gast
Ijzer voor BM
-Ervaren
-Val snel door de mand
-Dit potje erg actief
-Altijd aan het zoeken naar wolven
 

DeletedUser21204

Gast
Vinie

Laten we het hem eens gunnen.
Blijf wel actief he ;)
Dat is namelijk waardoor ik wat twijfel aan deze BM-stem.

E: Verder wil ik ook wel BM worden. Ik zie het op het moment liever dat bijvoorbeeld vinie eens een kans als BM krijgt, maar mochten er mensen toch op mij willen stemmen, zeg ik hier zeker geen nee tegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22163

Gast
Vinie

Laten we het hem eens gunnen.
Blijf wel actief he ;)
Dat is namelijk waardoor ik wat twijfel aan deze BM-stem.

E: Verder wil ik ook wel BM worden. Ik zie het op het moment liever dat bijvoorbeeld vinie eens een kans als BM krijgt, maar mochten er mensen toch op mij willen stemmen, zeg ik hier zeker geen nee tegen.

Ik ben vaak online maar ik zeg meestal niet veel. Want als ik elke keer iets moet zeggen als ik online kom dan is het onderhand spammen.
 

DeletedUser13353

Gast
Waarom zou je het aan iemand 'gunnen'
Je gaat toch voor iemand die zichzelf bewezen heeft in het opsporen naar wolven,
dit kan ook als normale speler zijn.

Dan ga je toch liever voor iemand die bewezen heeft dat hij dit soort dingen kan?

Ik zeg nu niet dat jij niks kan vinie,
alleen het 'gunnen' klonk niet erg goed.
 

DeletedUser22163

Gast
Waarom zou je het aan iemand 'gunnen'
Je gaat toch voor iemand die zichzelf bewezen heeft in het opsporen naar wolven,
dit kan ook als normale speler zijn.

Dan ga je toch liever voor iemand die bewezen heeft dat hij dit soort dingen kan?

Ik zeg nu niet dat jij niks kan vinie,
alleen het 'gunnen' klonk niet erg goed.

Dus je zegt dat je goed wolven kan zoeken? Dat klopt wel maar dan zouden de wolven ook wel in het voordeel zijn als je wolf bent en hoe kan ik me bewezen als ik nooit bm ben geweest? Dan kan ik me toch nog niet bewezen hebben als bm?
 

DeletedUser13353

Gast
Nee, ik heb het niet over mezelf,

Je kan je ook bewijzen zonder dat je BM bent.
 

DeletedUser21204

Gast
Waarom zou je het aan iemand 'gunnen'
Je gaat toch voor iemand die zichzelf bewezen heeft in het opsporen naar wolven,
dit kan ook als normale speler zijn.

Dan ga je toch liever voor iemand die bewezen heeft dat hij dit soort dingen kan?

Ik zeg nu niet dat jij niks kan vinie,
alleen het 'gunnen' klonk niet erg goed.

Wel, als je het zo verwoord hoef jij je hele BM-campagne ook niet te beginnen :p
Want jij hebt je ook niet bewezen in het opsporen naar wolven :p
Dus waarom dan nog proberen BM te worden? Bewijs jezelf dan ook even.

Vinie is gewoon nog nooit BM geweest (voor zover ik weet), en is geen slechte speler, dus ja, dan "gun" ik hem dat keertje BM zijn wel.
Anders blijven het ook steeds dezelfden, die zich dan al hebben bewezen.
 

DeletedUser21911

Gast
Succes goedjes! Ik stel mijzelf ook verkiesbaar.

Vinie, jij krijgt mijn stem ;)
 

DeletedUser

Gast
Ik zal mij deze ronde niet verkiesbaar stellen voor BM.
Aangezien er weer genoeg zijn die vaste meeloop stemmen gaan krijgen.

Dat is ook gelijk de reden dat ik mijn bedenkingen heb bij Kyraco en Vinie15, de ene wolf die de ander naar het BM schap helpt?
 

DeletedUser21204

Gast
Ik zal mij deze ronde niet verkiesbaar stellen voor BM.
Aangezien er weer genoeg zijn die vaste meeloop stemmen gaan krijgen.

Dat is ook gelijk de reden dat ik mijn bedenkingen heb bij Kyraco en Vinie15, de ene wolf die de ander naar het BM schap helpt?

Als vinie en ik wolven waren, was ik wel degene geweest die zo'n campagne zou beginnen :p
Ik heb denk ik over het algemeen iets meer kans op het worden van BM.
Niet dat ik ooit ben gekozen tot BM, maar krijg wel soms een paar stemmen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan