• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

WvW #125 - Sphere

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
66vtxz.png


01/01/2025
Een onderzoeksschip ontdekt een vreemde storing in haar radarsysteem. Bij nader onderzoek wordt ontdekt dat de storing een onbekend ruimtetuig omvat, begroeid door koraal en andere onderzeese systemen wat indiceert dat het ongeveer een 200-tal jaar geleden op de planeet gestrand is. Het ruimtetuig lijkt van buitenaardse origine te zijn, en is gemaakt uit een type metaal dat onbekend is voor de mens. Nader onderzoek blijkt nodig.

01/03/2015
Een groep wetenschappers speciaal samengesteld voor contact met buitenaards leven is verzameld om de diepte in te gaan en het tuig nader te onderzoeken. Het team is als volgt samengesteld:
Norman Johnson, Harry Adams, Theodore Fielding, Elisabeth Halpern, Harnold Barnes, Tina Chan en Alice Fletcher.
Voor meer informatie omtrent deze samenstelling zie File 102, buitenaards contact.

10/03/2015
Onderzoek toont aan dat het tuig een gave, zilverkleurige bol bewaarde, code name: Sphere. De wetenschappers proberen in de "Sphere" te raken.

12/03/2015
Er is nog geen vooruitgang geboekt.

21/03/2015
Een storm teistert de gebieden boven het tuig. Wetenschappers kunnen niet meer terugtrekken naar de oppervlakte. Ze zullen terug naar boven kunnen wanneer de storm gaat liggen.

23/03/2013
Alle contact met de onderzoekers is verloren.



Dit is Norman Johnson, psycholoog. Een paar dagen geleden vonden we de "Sphere"... met alle gevolgen van dien. We zitten hier vast, en allerlei vreselijke dingen zijn ons sindsdien overkomen. De kleine lichtgevende kwalletjes, de sideraal, de reuzen octopus... Tot nu toe zijn er nog geen slachtoffers gevallen, maar het is slechts een kwestie van tijd. Als we in de "Sphere" kunnen raken vinden we misschien een oplossing, maar volgens mij is dat juist de oorzaak van al onze problemen.
Als ik dit overleef wil ik nooit meer iets met deze zaak te maken hebben. Zoniet, laat dan aan mijn familie weten dat ik van ze houd.



Instellingen

Aantal spelers: Zo veel mogelijk
Claimen: Ja
Netwerken: Ja
Hints: Nee
Afscheidsbrief: Nee
Klaagmuur: Nee
BM-opvolging: Oude kiest nieuwe
Stemmen: BM en Lynch
Eindtijd stemmen: 21:00 uur

Rollen

Alle rollen in de onderstaande lijst zijn mogelijke rollen. Ze hoeven er niet persé in te zitten. Ook kan elke rol meermaals voorkomen.

Goedjes:
Burger: Kan niks
Heks: Heeft 2 drankjes. Het doodsdrankje wordt in PM naar de spelleider gestuurd en gebeurt onmiddellijk. Voor het levensdrakje kies je een aantal namen uit van mensen die je wil redden indien ze die nacht gedood worden. Elke nacht wordt het zelfde lijstje gebruikt tenzij de Heks een verandering aanvraagt. Hij weet niet wie hij gered heeft van de mensen die op het lijstje staan, wel dat zijn heksdrankje die nacht gebruikt is.
Beul: Zet zijn actie op het topic en stuurt evenals een PM naar de spelleider.
Priester: Zet zijn actie op het topic en stuurt evenals een PM naar de spelleider. Wanneer hij een drankje over iemand gooit zal deze sterven indien het een wolf is. Als hij zijn drankje op een goedje, neutraaltje of slechtje die de wolven niet kent (welp kan dus niet gepriesterd worden tot dag 3) gooit blijft deze echter leven.
Muizenval: Ziet niet op dag 1, ziet de eerste persoon die na zijn tijdstip post.
Beschermengel: Beschermt 1 persoon per nacht, niet 2x na elkaar de zelfde persoon en niet zichzelf.
Cherubijntje: In de eerste 3 nachten stuurt deze elke nacht de rol van 1 persoon op, en 2 mensen die hij wil beschermen. Indien hij de rol juist heeft geraden worden deze 2 mensen beschermd. Wanneer hij in de eerste 3 dagen 2x juist heeft geraden groeit hij op tot Bengel. Indien hij in die nachten minder dan 2x juist heeft geraden wordt hij burger.
Dorpsoudste: Kan 2x geluncht worden. Als hij sterft verliezen alle beschermende goedjes buiten de Heks hun krachten.

Neutraaltjes:
Cupido: Koppelt 2 mensen. Deze koppeling is instant.
Premiejager V1: Deze krijgt een lijst van 8 mensen die hij dood moet krijgen. 4 door de spelleiding gekozen, 4 door de speler zelf. Indien hij op dag 1 geluncht wordt zal hij dit overleven. Hij wint vanaf het moment dat al zijn targets dood zijn. Dwz dat als hij de lunch is, maar zijn laatste target was die zelfde nacht lynch dat hij alsnog wint. In omgekeerde richting is dit echter niet zo.
Engel: Het enige doel van deze speler is om op dag 1 gelyncht te worden. Als hij hierin slaagt wint hij op zijn eentje het spel. Als hij hier niet in slaagt wordt hij burger. Het is voor de Engel verboden om zichzelf te lynchen. Doet hij dit wel valt hij op het einde van dag 1 dood.

Slechtjes:
Wolf: Deze kan lunchen.
Infectiewolf: Op dag 3 kan deze iemand van de goedjes in een wolf veranderen.
Lievelingwolf: Idem als infectiewolf, maar dan verandert die iemand in een lieveling.
Welp: Groeit dag 3 op tot normale wolf, daarvoor kent hij zijn medewolven niet. Hij kan doorheen het hele spel blijven welpen (dus niet enkel t.e.m. dag 3).
Ketter: Zie priester.
Rattenval: Zie muizenval.
Wolf in schaapsvacht: Wordt gezien als burger.


Speciale twist: Als een opgegroeide welp of geïnfecteerde sterft of gezien wordt zullen hun rollen bekend gemaakt worden als "wolf", en niet als welp of geinfecteerde.

Nachtvolgorde

Lynch
Bengel & Cherubijn
Welpactie
Lunch
Muizenval & Rattenval
 

DeletedUser

Gast
Spelerslijst

1. Mineos254
2. Aeneas
3. Kyraco
4. wouterjs
5. Aran-Galad
6. marcoknight
7. MoonMonkey
8. Jaspenia
9.virus spreader
10. De Bezem
11. PartOfTheGame
12. RabbidRobin.
13. Imrahil
14. araluen
15. Rutger
16. Initia

Vervangers
1. Ydeger
 

DeletedUser

Gast
Overigens is de eerste deadline pas morgen, niet vanavond. Just so you know :p
Het is wel meteen lynch en BM.
 

DeletedUser22651

Gast
Back in business!

Succes iedereen, ik claim lekker helemaal nada. Netwerken kan altijd. Skype: ivarkn99, dan zal ik zien of ik een gaatje heb ;)

Bm-stemmen zijn welkom. Met oplettendheid, sluw zijn en goed nadenken, zal ik bm zijn goed laten komen.
Niet dat er iemand wolf gaat claimen, maar daar gaat het niet om. :)

Zeker niet met die engel erin
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser22651

Gast
Beetje de trooster uithangen? Ik denk dat meer mensen dan alleen Mineos bm kunnen worden.
Ach, tis dat je niet weer op kyra stemt
 

DeletedUser22651

Gast
Nee, wel tegen dat soort stemmen. Never mind.

Wel makkelijk aas uitgooien en dan counteren zo. Wil je soms aandacht?
 

DeletedUser23053

Gast
Nee, wel tegen dat soort stemmen. Never mind.

Wel makkelijk aas uitgooien en dan counteren zo. Wil je soms aandacht?

Leg me eens uit wat er mis is met "dat soort stemmen" en wat "dat soort stemmen" nu precies uit.
En ik vind het vreemd dat je eerst naar Kyra verwijst en daarna Kyra helemaal achterwege laat.
 

DeletedUser

Gast
Goedemiddag! De Bezem vanuit treintopia reporting for duty! Ik heb mij voorgenomen dit potje echt, écht actief te gaan spelen. Vandaar dat ik mijzelf dan ook kandidaat wil stellen voor BM. Waarom zou je voor mij moeten kiezen? Logische redenatie, kort maar krachtige argumenten, veel tijd op handen en betrouwbaar. Dus, ik hoop een paar BM-stemmen te kunnen opsnoepen!
 

DeletedUser23053

Gast
Goedemiddag! De Bezem vanuit treintopia reporting for duty! Ik heb mij voorgenomen dit potje echt, écht actief te gaan spelen. Vandaar dat ik mijzelf dan ook kandidaat wil stellen voor BM. Waarom zou je voor mij moeten kiezen? Logische redenatie, kort maar krachtige argumenten, veel tijd op handen en betrouwbaar. Dus, ik hoop een paar BM-stemmen te kunnen opsnoepen!

Volgens mij heb jij jezelf al vaker voorgenomen actiever te worden, maar is het er nog nooit echt van gekomen.
Waarom zou dat dit potje anders zijn? En waarom verdien jij mijn BM-stem eerder dan Minoes?
 

DeletedUser22651

Gast
Als je vorige stemmen op weet ik veel wie waren geweest, dan had ik hetzelfde gezegd. Heeft dus niets met kyra te maken. Had je kunnen weten, ze heeft nog niks gezegd. Het gaat dus om die prutstem. Niet gek dat je dan een weerwoord krijgt.

Bezem, dit keer echt, echt? :p
 

DeletedUser

Gast
Aangezien ik de laatste potjes heb laten zien dat ik actief kan spelen, echter ga ik nu zo actief spelen dat ik daadwerkelijk ook nog eens een heel netwerk op wil bouwen. Geloof me, dat gaat me lukken. Een stem op Mineos = een stem op Bezem. Wij zijn broeders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan