• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

WvW #126 De verrassing

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
WvW #126 De verrassing.

Aantal spelers: zo veel mogelijk
Claimen: ja
Netwerken: nee
Hints: nee
Afscheidsbrief: nee
Klaagmuur: ja
BM-opvolging: oude kiest nieuwe
Manier van stemmen: in het topic
BM stem dikgedrukt en groen
Lynch stem dikgedrukt en rood
Eindtijd stemmen: 21:30
dag/nacht volgorde:
Beschermengel
Lynch
Jagerschot
Beschermengel
Lunch
Jagerschot
Zienende acties

Mogelijke rollen:
Lees de rollen omschrijving goed door, ik heb er hier en daar een kleine aanpassing in gemaakt.

Goedjes
Beschermengel:
De beschermengel kan elke nacht één speler beschermen.
Wordt deze speler door de wolven ingestuurd als lunch, dan gaat de lunch niet door.
Wordt er op deze speler gestemd voor de lynch, dan gaat de lynch niet door.
De beschermengel krijgt niets te horen over de uitwerking van zijn bescherming.
Hij/zij kan zichzelf niet beschermen, en geen twee maal achter elkaar dezelfde speler.
Beul:
De beul schrijft zelf het verhaaltje waarin hij zijn slachtoffer vermoord.
De spelleiding vult zijn verhaaltje aan met de rol.
Het verschil met V1 is dat het slachtoffer meteen dood is, ook als de spelleiding nog niet online is.
Dorpsoudste:
Maar als de dorpsoudste dood is, verliezen alle beschermengelen, cherubijntjes en verwanten wel hun krachten.
Als er meerdere dorpsoudsten zijn, geldt dit pas als alle dorpsoudsten dood zijn.
Gelievelingde dorpsoudsten blijven dorpsoudsten, dus als de laatste dorpspoudste gelievelingd wordt, behouden de engelen hun krachten.
Geïnfecteerde dorpsoudsten zijn geen dorpsoudsten meer, dus als de laatste dorpspoudste geïnfecteerd wordt, verliezen de engelen hun krachten.
In netwerkpotjes kunnen de wolven er echter voor kiezen dit niet te laten tellen en, zodra ze een dorpsoudste geïnfecteerd hebben, de engelen eeuwig hun krachten te laten behouden.
Jager:
De jager schiet meteen tijdens zijn dood iemand neer.
Hij geeft van tevoren bij de spelleiding aan wie hij dood zou willen schieten wanneer hij zou sterven, en onder welke voorwaarden.
Bijvoorbeeld: ‘Word ik gelyncht, dan schiet ik Fireas, maar word ik geluncht, dan schiet ik RabbidRobin.
*Als er 1 jager en 1 slechtje overblijven en het slechtje is burgemeester, dan eindigt het in gelijkspel tussen de goedjes en de slechtjes.
Als er 1 jager en 2 niet-goede geliefden overblijven, dan winnen de geliefden.
Als er 1 jager, 1 grafdelver en 1 lijk overblijven, dan winnen de grafdelver en het lijk.
Met zijn tweeën kun je namelijk 'het schot van de jager verijdelen'.

Neutraaltjes
Cupido V1/V2 (afhankelijk van het aantal spelers):
Cupido V1 koppelt op dag 1 twee spelers naar keuze aan elkaar (mag ook zichzelf), door hun namen op te sturen aan de spelleiding.
Deze krijgen dan te horen dat ze geliefden zijn (zie Geliefden) en welke Cupido ze heeft gekoppeld.
Als Cupido zichzelf niet heeft gekoppeld, wint hij toch altijd mee met de geliefden die hij heeft gemaakt.
Een uitzondering hierop is als hij zelf onderdeel is van een ander koppel of als hij wordt geïnfecteerd of gelievelingd.
Cupido V2 is een bijrol (zie Extra).
Cupido koppelt zichzelf aan een andere speler.
Zij worden samen dan geliefden.
Geliefden:
Geliefde is een bijrol (zie Extra).
Twee geliefden zijn gekoppeld aan elkaar.
Als één van de spelers uit dat koppel sterft, sterft de ander ook.
De geliefden winnen met de goedjes mee als ze G-G (allebei goedje) of C-G (Cupido V1 + goedje) zijn en met de slechtjes mee als ze S-S (allebei slechtje) of C-S (Cupido V1 + slechtje) zijn.
Als ze G-S (allebei van een andere partij) zijn, zijn ze een onafhankelijke partij en kunnen ze alleen winnen als ze alleen of met Cupido overblijven.
Cupido wint altijd met de geliefden mee. Als een derde-partij-neutraaltje geliefde is, gelden er aparte regels die bij de rol zelf vermeld staan.
Als de geliefden een onafhankelijke partij waren en ze zijn dood, kan Cupido niet meer winnen en sterft dan als consequentie daarvan.
Soms is iemand dubbele geliefde.
Bijvoorbeeld: RabbidRobin is aan Fireas en Imrahil gekoppeld.
Dan vormen ze een trio.
Als één van hen sterft, dan sterven de beide anderen ook.
Als niet alle leden van het trio van dezelfde partij zijn, vormen ze een onafhankelijke partij.
Fluitspeler:
Een slecht persoon die verbannen is (hoort bij de categorie neutraaltje).
Hij zal terugkeren als fluitspeler om het spel alleen winnend af te sluiten.
Per nacht zal de fluitspeler 1 iemand betoveren.
Diegene die een betovering over zich heen krijgt mag dit niet vermelden, mocht dit wel gedaan worden zal diegene direct gedood worden.
De fluitspelers is een alleenstaander en werkt met niemand samen.
Als iedereen een betovering over zich heeft, is het spel afgelopen en heeft de fluitspeler gewonnen.
De fluitspelers is voor alles vatbaar, oftewel een heksendrankje, ziener en andere dingen zijn mogelijk om tegen de fluitspeler te gebruiken.

Slechtjes
Infectiewolf/lieveling: (afhankelijk van het aantal spelers)
Op de nacht dat er een infectie/lieveling is, is er ook een lunch, en de infectie/lieveling wordt niet vermeld.
Infectie/lieveling vindt plaats op elke 3e, 4e of 5e nacht
Verhullende wolf:
Heeft 1 keer in het spel de mogelijkheid om het lichaam van het lunch-slachtoffer te verbergen, ook heeft hij 1 keer de mogelijkheid om de rol van het lynch-slachtoffer te verbergen.
Deze rol wordt dan niet bekend gemaakt.
Als de verhullende wolf zijn actie wil doen, dient hij dit vóór de deadline in een PM aan de spelleiding aan te geven.
 

DeletedUser

Gast
1. Jaspenia - ???
2. Kyraco - Cupido V1
3. Tristiano - Infectiewolf
4. HerNameIsAlice = Genade - Beschermengel
5. Imrahil
6. Initia - Jager
7. Mineos452 - Burger
8. Aran-Galad - Beul
9. Archer - Burger
10. araluen - Burger
11. Ydeger - ???
12. PartOfTheGame - Fluitspeler
13. Aeneas - Burger
14. MoonMonkey - Burger
15. RabbidRobin
16. De Bezem- Burger
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20542

Gast
Succes, Imra is wolf, Kyra is premiejager, AB is spelleider. Tot zover de waarheden.
 

DeletedUser

Gast
Als het goed is heeft iedereen nu zijn rol ontvangen, mocht je nog geen rol hebben spreek me aan via Skype, PM, Whatsapp, Telegram, rooksignalen, postduiven of welke andere vorm van communicatie die je kan bedenken.
 

DeletedUser22575

Gast
Ok, ik stuur ff een duif langs. (Nee, slechte grap heb gewoon mijn burger rol)
 

DeletedUser

Gast
Eerste DL is morgen 02-01-2015 om 21:30 uur.
Dit is voor BM en Lynch
 

DeletedUser23442

Gast
Dat is ook nieuw, dat ik een nieuw WVW topic open en niet gelijk een heleboel berichten hoef terug te lezen
 

DeletedUser199

Gast
Ik heb uit bronnen vernomen dat ik een uistekende BM-kandidaat ben.
 

DeletedUser199

Gast
Ik geef je een tip, je bronnen liegen.

Vrij bijzondere actie om eerlijk te zijn, ik heb in het verleden mezelf vaak genoeg bewezen als goede WvW-speler, dus klaarblijkelijk moet jij een reden hebben om te denken dat ik dat niet ben; wat is die?
 

DeletedUser

Gast
Allereerst succes iedereen.

Rabbid, geen twijfel over mogelijk!

Tristiano, geen twijfel over mogelijk!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan