• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

WvW #146 - Een old-school potje WvW met verhaaltjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser20542

Gast
Dit presenteert u Ydeger Studios
Een old-school potje WvW met verhaaltjes

Hopelijk met verhaaltjes dus, want PW's.

Verhaal
Burgemeester Degerius van Wakkerdam plofte neer in zijn confortabele bureaustoel. Vorige week was hij verkozen tot nieuwe Burgemeester, en dat had hem al veel werk opgeleverd. Vele journalisten waren komen toestromen. Want ondanks dat het vaak gebeurde, een nieuwe burgemeester in Wakkerdam, bleef het juist zo opmerkelijk vanwege de reden daartoe: de Weerwolven. De eeuwige kwelgeest van de arme inwoners van Wakkerdam. En dan wouden die journalisten maar al te graag weten hoezo je desondanks toch dit gevaarlijke beroep op je wou nemen.

Maar het antwoord, dat bij zijn meeste voorgangers niet veel meer was dan een gespeeld stoere mededeling, hadden ze niet verwacht: Degerius wou niet zomaar overleven. Nee, hij wou zichzelf desnoods opofferen om Wakkerdam voor altijd van de Wolven te bevrijden.

Maar daar had hij zich waarschijnlijk wel iets anders bij voorgesteld dan wat er nu gebeurde. Terwijl hij zijn laptop open klapte om voor het eerst sinds zijn aanstelling zijn Facebook te checken, kwamen uit allerlei kasten en laden op zijn grote werkkamer plots meutes Weerwolven gestormd. De arme Degerius was kansloos. Hij probeerde nog te ontsnappen via de geheime gang onder zijn bureau, juist als ontsnapping aan Weerwolven aangelegd door een voorganger, maar zijn linkervoet kwam klem te zitten. Niet zo slim van die linkervoet. Enkele seconden later was het met hem afgelopen.

Dezelfde avond nog vonden de inwoners van Wakkerdam het lijk van Degerius. De sporen van klauwen op zijn kleding en lichaam vertelden genoeg: de Weerwolven waren terug. Misschien zelfs nooit weggeweest. Maar dit keer zou het anders gaan. Ze zouden zelf het heft in handen nemen en de Wolven voor altijd verdrijven uit de straten van Wakkerdam. Het goed zou zegevieren. En niets zou hen daarbij in de weg staan.

Instellingen
Aantal spelers: Zoveel mogelijk
Claimen: Aan
Netwerken: Aan
Hints: Uit
Afscheidsbrief: Uit
Klaagmuur: Aan
BM-opvolging: Vorige BM kiest
BM-Keuze: BM heeft dubbele stem
Manier van stemmen: In topic, BM groen en lynch rood
Eindtijd stemmen: 20.30

Rollen
Noot: elke genoemde rol kan vaker, niet, door de helft of leerlingsgewijs voorkomen.
Noot 2: Voor de duidelijkheid, er zitten ook gewoon burgers in

Bengel V1
Dorpsoudste V2
Heks V1b (1 levens- en 1 doodsdrankje)
Jager V2
Lycantroop
Muizenval

Cupido V1/V2 (afhankelijk van aantal spelers)

Infectiewolf V1
Wolven
Rattenval (of -wolf)
Welp V2

Laatst ingestuurde lunch telt. Als de laatst ingestuurde lunch wordt ingestuurd door een wolf die voor de lunch (zie Nachtvolgorde) sterft, telt de een na laatst ingestuurde lunch. Als die er niet is, pech gehad. Geen lunch.

Volgorde
Dag: volgorde van insturen met de rollen die dat mogen
Nacht: BM > Lynch > Beschermen > Lunch > Zien > Doodsdrankje heks > Infectie
De Jager schiet direct na de actie waarin hij sterft

Ik gooi nu de rollen eruit. NIET POSTEN tot ik zeg van wel.
 

DeletedUser20542

Gast
Spelers
1. Sanhal was burger, bijrol cupido en stierf wegens liefdesverdriet op dag 4
2. GeS was wolf en stierf door lynch 3 maar hij wint mee
3. Jaspenia was Burgemeester en jager en stierf door lynch 5
4. Heir was burger en stierf door lynch 2
5. JAP was even muizenval en stierf door lunch 4
6. Kyraco was bengel en stierf door lunch 5
7. Wouter Mitchjol was burger en stierf door het jagerschot van Jaspenia
8. Rabbid was heks, gekoppeld aan Ilja en stierf door lynch 4
9. Alice was even rattenval en stierf door lunch 1 maar ze wint mee
10. Artifex was dorpsoudste, werd geïnfecteerd, overleeft en wint het potje!
11. Rutger Ilja was infectiewolf, gekoppeld aan Rabbid en stierf wegens liefdesverdriet op dag 4
12. Nico was oneven muizenval en stierf door lunch 2
13. Aeneas is wolf en overleeft en wint het potje!
14. The Big Red was burger en stierf door lynch 1

Gebeurtenissen
Dag 1
Dag 2
Dag 3
Dag 4
Dag 5
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser20542

Gast
POSTEN MAG

De eerste deadline is morgenavond om, wat is het, wat staat er in mn dinges, ehm.
20.30 (doh, dat is vroeg, nou ja)
En dan is het dus al dag 1. Ik moet een lynch een BM een lunch en acties. In willekeurige volgorde. Muizenvaldinges voor dag 1 moet ik vandaag voor middernacht binnenhebben.

Bij probs stuur je een PM


Veel succes allemaal!

(first, aha, Heir, gotcha!)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Allereerst complimenten aan Sander.

Nico discrimineert!

En succes iedereen.
 

DeletedUser

Gast
Zucht, Nico, gedraag je alsjeblieft.

Succes all. Ben beschikbaar voor BM.
 

DeletedUser25006

Gast
succes allen!

Als klein kind, en vroeger bij de legostad die ik had, had ik een passie voor het zijn van de burgemeester, ik stel me dus verkiesbaar!
 

DeletedUser

Gast
succes allen!

Als klein kind, en vroeger bij de legostad die ik had, had ik een passie voor het zijn van de burgemeester, ik stel me dus verkiesbaar!

Heb je ervaring met WvW? Niet hier, in ieder geval, maar via andere fora o.i.d.?
 

DeletedUser20586

Gast
succes allen!

Als klein kind, en vroeger bij de legostad die ik had, had ik een passie voor het zijn van de burgemeester, ik stel me dus verkiesbaar!

Vanwege ernstig jeugdsentiment stem ik op Artifex.
 

DeletedUser19689

Gast
Blijkbaar doe ik toch mee, ondanks eerdere berichtgeving. Veel succes iedereen. Het is lang geleden dat ik dit spel heb gespeeld, en vroeger was ik er ook niet zo bijster goed in, maar ik zal mijn best doen om dagelijks heel het topic door te lezen en hier en daar misschien wat interessante speculaties te posten moest het mogelijk zijn.
 

DeletedUser23053

Gast
Wifi is gisteravond gestorven, weet niet wanneer die het weer doet...
Kyraco
En hopelijk ben ik er morgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan