• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Aanslagen Brussel 22/03

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
Ook in naam van het hele team heel veel sterkte aan alle Belgen en familie. Wij leven met jullie mee.

25iaw6t.png
 

latdekat

Harpij
Ik heb het nieuws ook net vernomen, en allereerst mijn medeleven met de geraakte families en kennissen van de dodelijke slachtoffers. De gewonde slachtoffers wens ik alvast veel sterkte toe, om te genezen, maar nog meer om de morele schade op te vangen, die minstens even belangrijk is.

Wel moet ik bekennen dat toen ik het zag, ik niet eens echt verbaasd was. Dit zat er in feite al een tijdje aan te komen. Ik wil niet pessimistisch doen, maar ik verwachtte het wel een beetje.

Na de gevangenneming van Salaah Abdeslam dacht men dat de rust ging wederkeren, helaas is dit niet het geval.

In ieder geval veel sterkte voor de geraakten.
 

DeletedUser

Gast
Ik neem geregeld het vliegtuig...het is zo onwezenlijk.
Mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers en de vele gewonden...
 

DeletedUser25516

Gast
Steun aan alle directe slachtoffers en hun nabestaanden.
Verschrikkelijk wat jullie moeten doorstaan.

Veel moed aan alle indirecte slachtoffers, wiens gedachtes aangevallen worden door angst voor een nieuwe aanslag en door onzekerheid.
Veel wijsheid aan de autoriteiten om zoveel mogelijk djihadisten en radicalisering tegen te gaan: de voedingsbodem voor IS.

Laten we niet ons terroriseren door de bloeddorstige en gewetenloze strijders van IS en terrorisme over de wereld. Onze sterkste wapenen zullen solidariteit, meedeleven, kalmte en beheersing om niet tot dwaze maatregelen, racisme, woede, wraak of meer bommen te vervallen, zijn
 

DeletedUser23782

Gast
Mijn gedachten gaan uit naar iedereen die zich momenteel in Brussel en eigenlijk heel België bevind.

Wij hebben samen met verschillende allianties afgesproken dat we op de laatste dag van de nationale rouw niet aan zullen vallen. De Belgische spelers in onze alliantie zijn (begrijpelijk) aangeslagen door deze aanslagen en dus hebben aangekondigd minder te spelen de aankomende tijd. Wij hebben dus een dag van vrede geïntroduceerd uit respect voor de slachtoffers en nabestaanden.

Als nog een alliantie mee wilt doen dan kun je mij een bericht sturen in de wereld Sparta (zelfde spelersnaam) om even te zeggen dat jouw alliantie meedoet. Als het initiatief wordt overgenomen op andere werelden zou dat uiteraard te gek zijn.
 

DeletedUser

Gast
Op het moment van de aanslagen was ik vlakbij waar alles gebeurde, heb de explosies ook duidelijk gehoord!
Ik heb de schrik van mijn leven gehad, er eerste grote paniek
smiley_emoticons_afraid.gif
 

DeletedUser23992

Gast
Mijn gedachten gaan uit naar alle slachtoffers en de families van de slachtoffers.
Ik als een Belg ben zeer aangedaan van deze aanslag en weet niet hoe erop te reageren, iemand die ik ken is ook beide benen verloren.
Ikzelf heb net beelden op het nieuws gezien en wil zelfs al niet meer verder kijken.
 

DeletedUser16774

Gast
Ik vind het heel erg wat er (in mijn eigen land zelfs) gebeurd is. Ik wens alle slachtoffers en hun familie dan ook veel sterkte toe.
 

latdekat

Harpij
Mijn gedachten gaan uit naar alle slachtoffers en de families van de slachtoffers.
Ik als een Belg ben zeer aangedaan van deze aanslag en weet niet hoe erop te reageren, iemand die ik ken is ook beide benen verloren.
Ikzelf heb net beelden op het nieuws gezien en wil zelfs al niet meer verder kijken.

Nogmaals mijn medeleven, ook aan jou en je kennis. Ik heb ook net het journaal gezien, ook ik vond het verschijnen. Maar ik hoop dat alle rechtstreekse en onrechtstreekse betrokkenen moreel en fysiek de klap te boven komen, al is dat voor sommigen al te laat. Aan die mensen zou ik graag willen extra steun betuigen.

Ik leef met de nabestaanden en al de anderen die iemand kennen, of zelf gewond geraakt zijn mee!
 

DeletedUser26399

Gast
Iemand van mijn klas haar mama zat daar, we kregen het nieuws tijdens het examen Frans te horen, ze zeiden dat we direct door moesten gaan, ik weet niet of ze veilig is.
 

DeletedUser18177

Gast
Mijn gedachten gaan uit naar de familie en vrienden van de slachtoffers..
 

DeletedUser26399

Gast
Iemand van mijn klas haar mama zat daar, we kregen het nieuws tijdens het examen Frans te horen, ze zeiden dat we direct door moesten gaan, ik weet niet of ze veilig is.

Klasgenote heeft gereageerd, haar moeder had gezegd voormiddag tegen haar, maar ze vertrok in de namiddag
 

latdekat

Harpij
Ook mijn gedachtes gaan uit naar de slachtoffers en hun nabestaanden in België.

Hier kan ik me even niet inhouden:

Uhm, jawel.

Ze gebruiken de Islam als excuus om te doden? De Islam brengt ook een boodschap van liefde en vriendschap over, geen haat. Dus IS heeft niets met religie te maken. Ze misbruiken de Islam. Als het er op neer komt zullen ze ook moslims tot doelwit maken.
 

DeletedUser25516

Gast
Ook mijn gedachtes gaan uit naar de slachtoffers en hun nabestaanden in België.

Hier kan ik me even niet inhouden:

Uhm, jawel.

Toch proberen. Dit soort reacties splitsen onschuldige moslims nog meer af van de samenleving. Het feit dat die er zijn bewijst dat islam niet kwaadaardig hoeft te zijn, interpretatie ligt bij de mens, niet het geloof.
Verdeeldheid is niet iets wat we kunnen gebruiken, en de slachtoffers al helemaal niet
 

AriChibi

Hydra
Omdat er ook onschuldige islamitische mensen zijn, betekent dat niet dat je niet mag zeggen dat IS islamitisch is. Ze heten niet voor niks Islamitische Staat.
 

DeletedUser25516

Gast
Zeg ik ook niet

Het excuus/de schuilnaam wordt dus effectief gebruikt bij jou. Helaas.
Radicalisering heeft veel sterkere verbanden met vroege criminaliteit en gettovorming dan met religie
 

RabbidRobin

Ex-Teamleider Forum
Het is een excuus en het is een schuilnaam, klopt.

Maar er worden wel effectief mensen geronseld en gemanipuleerd onder het excuus van religie. En daarom heeft de IS vrij veel met geloof te maken. Ik zeg niet dat de IS puur hetzelfde is als een geloof, maar het heeft er wel veel mee te maken en je moet beide niet los van elkaar zien. ;)
 
Bovenaan