• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Aanvallen en vakantiemodus

DeletedUser27281

Gast
Als ik een aanval (kolo) verstuur en ff later mijn VM aanzet, waardoor de kolo aankomt binnen de 48u dat ik geen aanvallen kan doen, doet de kolo dan zijn werk of komt hij terug? Maw: Moet ik wachten tot mijn kolo binnenvaart voor ik VM aanzet?
 

DeletedUser26927

Gast
Vgm zijn alle acties die je gedaan hebt geldig zegmaar, als de actie kon dan doet ie het volgensmij (niet met zekerheid te zeggen)
 

Gamergirl101

Hopliet
Alle aanvallen voor begin VM is mogelijk. De VM duurt daarom 48 uur voordat t na activeren ingaat. Anders zou je dus aanvallen en kolos kunnen versturen en dan VM induiken. VM gaat pas in als die aanval/kolo de stad geraakt heeft, je kunt een kolo namelijk (als ik t goed heb) niet verder sturen dan 48 uur varen. Veroveringen gaan door als je in VM hebt als ik t goed heb gegrepen, inclusief veroveringen op je eigen steden. Daarom moet je goed opletten dat vijanden niet net voor je VM ingaat een kolo leggen, want als jij in VM zit kan niemand die kolo meer ondersteunen en aanvallen! Dus kan je alli niets doen en je vijand kan met 1 schip, 1 mannetje en 1 kolo jouw stad bezetten en veroveren

Heb dat al eerder gezien bij conquests, ziet er leuk uit
 

DeletedUser27512

Gast
hey, Ik heb even een vraagje:
Ik heb de laatste 2 dagen 25 meldingen over mislukte spionage-berichten gekregen en ik zou willen voorkomen dat mijn stad wordt aangevallen. Wat moet/kan ik nu doen om dat te voorkomen?
 

DeletedUser22289

Gast
hey, Ik heb even een vraagje:
Ik heb de laatste 2 dagen 25 meldingen over mislukte spionage-berichten gekregen en ik zou willen voorkomen dat mijn stad wordt aangevallen. Wat moet/kan ik nu doen om dat te voorkomen?

Voldoende troepen maken.
 

DeletedUser

Gast
Niet naar dusdavid luisteren en in vm gaan. Als alternatief kun je ook de steden van de vent die je bespioneert overnemen, dan ben je er ook gelijk klaar mee.
 

DeletedUser22289

Gast
Je kan natuurlijk zoals @Salyger gaan doen en zoals een zwakkeling gaan verschuilen tot het gevaar is geweken.
 

DeletedUser

Gast
Het topic gaat toch over vm, of niet dan? Ik snap dat jij altijd reset voor je ooit vm nodig hebt, maar dat is hier naast de kwestie.
 

DeletedUser27183

Gast
Bij het oude systeem en nieuwe overname systeem is het zo als je voor het actieveren van je vm een kolo verstuurd zal die ook daadwerkelijk aankomen (alle aanvallen die je voor het aanzetten van je vm verstuurd komen aan) Wil je na aanzetten van je vm nog aanvallen versturen zal dat helaas niet meer gaan.
Er is 1 uitzondering en dat is dat je een kolo tijdens de cooldown periode in 1 van je steden krijgt die kun je wel aanvallen (was vroeger niet zo maar is onlangs aangepast)

Voor spooksteden gelden andere regels die kun je altijd aanvallen en overnemen ook al is je vm al aangezet. (geld voor zowel oud als nieuw)

Een kolo zal altijd voor het einde van de cooldown periode ergens landen want die kan max 48 uur varen, moet je langer varen dan zal die zinken.
 
Bovenaan