• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag aanvallen, ondersteunen

DeletedUser28866

Gast
Wie kan mij uitleggen (ik vergis me nl. hier te vaak mee ) wanneer ik iets moet ondersteunen en wanneer ik moet aanvallen.
Bv.
een alliantiegenoot valt een stad aan, moet ik dan die stad ondersteunen of aanvallen ?
een stad van een alliantiegenoot wordt aangevallen, moet ik nu ondersteunen of aanvallen ?

Alvast mijn dank

DeletedUser27795

Gast
Ligt eraan welke overname systeem je speelt(ik gok belegering)

Bij opstand ; straight to the point, valt je ally aan val jij ook aan. Ect.

Bij belegering moet je kijken naar de kolotijd. Die zal hoop ik in het topic aangegeven zijn.
Aanvallend : voor de kolo tijd aanvallen en na de kolotijd verdedigen.
Verdedigend : voor de kolo deff na de kolo aanvallen.
Als je gewoon logisch nadenk moet je het eigenlijk met normale "basic" stads overname in de echte wereld. Een voorbeeld met amerika en noordkorea.
Noordkorea sloopt het leger van Amerika en neemt Los Angeles over. vanaf dit moment is noordkorea "eigenaar" van de stad. Zij wonen er nu immers. Maar Amerika zal natuurlijk niet snel LA opgeven en zal er alles aan doen om hem terug te veroveren. Totdat er zoveel moeite in is gestopt of het vansf het begin al onmogelijk was zal amerika erkennen dat noordkorea nu bezit heeft over LA.
Over mee.vragen zal ik gewoon je ally vragen. Die heb je niks voor niks!

DeletedUser28076

Gast
Als je aanvalt, vallen je troepen aan en slopen dan de troepen van de verdedigers.
Bij een ondersteuning, ondersteun je een stad en stuur je troepen en die verdedigen dan ook die stad als die word aangevallen.

Als je een ally genoot wilt helpen met een kolo leggen en daarvoor moet er eerst troepen worden geruimd, dan moet je aanvallen. Maar als de kolo ligt en je wilt je ally genoot helpen om de kolo te deffen moet je het sturen als Ondersteuning. (Dit laatste geld alleen bij belegering)

Als een stad van een ally genoot word aangevallen, dan moet je ondersteuning sturen, want een ally genoot aanvallen is niet de bedoeling :)

Ik hoop dat je het verschil nu iets beter begrijpt, zo niet vragen mogen altijd.
(Als iemand wilt die al je vragen kan beantwoorden over Grepolis, kan je je het beste even aanmelden bij het mentorensysteem :))

DeletedUser28866

Gast
Altijd interessant om antwooden te lezen ! Zeker als je er veel van kunt leren ;)

DeletedUser13371

Gast
het is niet zo eenvoudig

als jouw ally een stad aanvalt met vuurschepen waar 10.000 biremen liggen dan stuur je land def als os zodat ze niet alle gp krijgen.
als jouw ally een stad aanvalt met landclears via land waar 10.000 poppetjes verdediging staan dan stuur je biremen os zodat ze niet alle gp krijgen.

bij belegering speel je zonder muur zodat je een kolo makkelijk kunt weg tikken met vliegers.
bij opstand hoef je geen kolo te verdedigen tijdens overname en kan je zonder biremen spelen

met helena kan je snel een stad ruilen dat is echt super laf en dan verbreek je de opstand van een vijand als je sneller bent met stad ruilen intern..

je hoeft enkel een kolo te stoppen of te verslaan dat kan ook met strak voor of na een kolo te timen.
bij belegering moet je de kolo van de vijand verslaan door er os voor te timen of door er vuurvloot of vliegers strak achter te timen of door het leger van de stad te dodgen zodat ze na de kolo thuiskomen en hem eruit tikken.
bij opstand koop je een nieuwe muur en gooi je m vol met landtroepen daar heb je 12 uur de tijd voor of je timed het dus allemaal strak voor de kolo.

als je je vrienden wilt ondersteunen met aanvallen dan moet je aanvallen voordat de vijand begint met ondersteunen dan verlies je weinig troepen en kan je toch vertellen dat je geholpen hebt
als je je vrienden wilt ondersteunen met verdedigen dan moet je de vijand aanvallen zodat ze niet meer in staat zijn om de ondersteuning aan te vallen.

je kan ook je wachtrij vullen en vlak voor een aanval alles klaar klikken.
iemand die dat doet kan je daarin hinderen door hem om de 5 min. aan te vallen zodat hij geen goud meer kan gebruiken..

als niets meer werkt omdat ze alle truckjes kennen dan moet je het snachts doen tegen torenhoge verliezen zodat ze de stad niet ruilen etc.

laatste redmiddel militie op de muur en troepen bij je boeren opeisen

gebruik defversterkers ook voor je bir.

sloop de vijandelijke kolo stad.

koopt goud, warfare, evenement vliegers en vloten en neem het allemaal niet zo serieus het spelletje is stuk.

en we willen graag strijdolifantjes

smiley_emoticons_panik4.gif

zun tsu is een noob

DeletedUser29037

Gast
Ik heb een beetje rare vraag, ik speel dit spelletje nu 7 jaar maar heb dit nog nooit meegemaakt. Ik zit al meer dan een uur te kijken naar 2 OS bewegingen, rechtsonder weergegeven door 2 zwaardjes, maar ik kan dit niet terug zien bij mijn overzichten. Nu weet ik dat er een helm van onzichtbaarheid is, maar op een afstand van nog geen 3 uur vind ik meer dan een uur onzichtbaar wel heel gek

Happy hunting
Bizzy

Dorremans

Mentor
Ik heb een beetje rare vraag, ik speel dit spelletje nu 7 jaar maar heb dit nog nooit meegemaakt. Ik zit al meer dan een uur te kijken naar 2 OS bewegingen, rechtsonder weergegeven door 2 zwaardjes, maar ik kan dit niet terug zien bij mijn overzichten. Nu weet ik dat er een helm van onzichtbaarheid is, maar op een afstand van nog geen 3 uur vind ik meer dan een uur onzichtbaar wel heel gek

Happy hunting
Bizzy

Waarschijnlijk is de OS gestuurd en daarna weer terug getrokken, de zwaardjes rechts onderin gaan dan pas weg wanneer je ze zelf weg drukt. In je bevelenoverzicht zijn ze wel meteen weg.

DeletedUser23442

Gast

Happy hunting
Bizzy
Zoals Dorremans al aangeeft zit er een verschil in de precieze werking van zwaardjes voor inkomende ondersteuning en inkomende aanvallen.
Wanneer een aanval wordt teruggetrokken verdwijnt het bijbehorende zwaardje direct, maar als dit gebeurt bij een ondersteuning blijft het zwaardje gek genoeg staan.

Dit is jaren geleden al eens gemeld, destijds door Rutger101, maar het topic lijkt misterieus verdwenen en is niet meer terug te vinden.
Maar voor zover ik me herinner is het destijds doorgegeven aan Innogames, maar het scheen deze 'onlogische' situatie toch de bedoeling te zijn.

Maar blijf dus vooral niet naar je scherm kijken tot ze opeens weer verschijnen :p

Bovenaan