• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Academie: welke technologieën

DeletedUser

Gast
Hallo, zou graag willen weten wat jullie onderzoeken in jullie eerste dorpje.
Heb op het forum daarnaar gezocht maar vond maar weinig meningen.
Hier dus een overzichtje, die jullie maar hoeven te kopieren, zet er gewoon of je dit wel of niet onderzocht in je eerste dorp, en waarom wel/niet.

ALvast Bedankt!

- Slingeraar:
- Boogschutter:
- Hopliet:
- Stadswacht:
- Diplomatie:
- Spionage:
- Buit:
- Keramiek:
- Ruiter:
- Architectuur:
- Trainer:
- Bireem:
- Kraan:
- Meteorologie:
- Strijdwagen:
- Vuurschip:
- Dienstplicht:
- Scheepsbouwer:
- Brander:
- Katapult:
- Cryptografie:
- kolonisatieschip:
- Snelle transportboot:
- Ploeg:
- Kooien:
- Trireem:
- Falanx:
- Bres:
- Wiskunde:
- Stormram:
- Cartografie:
- Bibliotheek of niet?:
 

DeletedUser

Gast
Omdat niemand hierop heeft gereageert zal ik er wel op reageren en hopelijk lokt dat ook wat reacties uit van andere spelers.

je eerste stad wordt altijd een stad waarmee je de eerst volgende 3-4 steden zal gaan overnemen en misschien wel meer.

- Slingeraar: Ja, een van de eerste onderzoeken die ik zou nemen om meer boerendorpen in te kunnen nemen.
- Boogschutter: ja, maar mee wachten ( wel onderzoeken en deze troepen aanmaken voordat de beginnersbescherming is afgelopen, veel spelers starten met farmen met slingeraars+ hoplieten)
- Hopliet: Ja, direct wanneer je academie op lvl 4 staat omdat ze zowel verdedigend als aanvallend inzetbaar zijn.
- Stadswacht: ja, 5 extra inwoners voor de stadswacht kan in het begin van een wereld een redding zijn.
- Diplomatie: zelf? nee, onderzoek ik niet. je kan veilig plunderen om de 5 minuten tot 78-79%. ook van als je op 100% zit levert vaak 8 uur plunderen geen opstand op (kans is er wel maar weinig)
- Spionage: overslaan, totdat je op het punt komt dat je onderzoekspunten "overhoud", niet de belangrijkste. Kan altijd nog.
- Buit: Ja, zeer nuttig tenzij je maar 4 uur slaapt. 8 uur opeisen levert je een hoop extra grondstoffen opals je het op de voor jou juiste momenten gebruikt.
- Keramiek: ja, absoluut. Dit scheelt je zeker wat levels pakhuis bouwen. Met dit onderzoek kun je met een lvl 20 pakhuis al een kolo bouwen en overname onderzoeken.
- Ruiter: ja, zekere onderzoeken in je eerste stad.
- Architectuur: is een optie, niet verkeerd voor je eerste stad als je sneller een 2e stad wilt overnemen.
- Trainer: ja, onderzoeken.
- Bireem: ligt er aan welke overname systeem. oude systeem/ dan is het een must. Nieuwe systeem handig om je stad te verdedigen maar je zou ook zonder kunnen als je erg actief bent.
- Kraan: Weglaten, niet onderzoeken dus.
- Meteorologie: niet onderzoeken voor je eerste stad naar mijn mening.
- Strijdwagen: optioneel.
- Vuurschip: Ja onderzoeken, zul je nodig hebben om een 2e stad over te kunnen nemen.
- Dienstplicht: ja, onderzoeken. minder kosten voor troepen betekend meer troepen voor dezelfde prijs.
- Scheepsbouwer: niet onderzoeken.
- Brander: niet onderzoeken.
- Katapult: niet onderzoeken in je eerste stad.
- Cryptografie: niet onderzoeken, zonde van de onderzoekspunten. laat een spion in de nacht aankomen als de beoogde stad ver weg ligt. dan zijn hoogstwaarschijnlijk alle troepen die je tegenstander heeft gewoon in de stad aanwezig en niet onderweg.
- kolonisatieschip: ja, natuurlijk!
- Snelle transportboot: nee, niet onderzoeken. wanneer je een stad gaat overnemen zal je niks hebben aan deze schepen omdat je kolonisatieschip toch trager is.
- Ploeg: ja, altijd onderzoeken in elke stad. meer inwoners betekend meer troepen en/of meer gebouwen kunnen upgraden.
- Kooien: ja onderzoeken, je hoeft dan minder transportboten te bouwen om al je eenheden te vervoeren over zee dus kun je meer troepen bouwen.
- Trireem: oude overname systeem: nog niet maar later wel als je meer steden hebt. Nieuwe overname systeem: niet onderzoeken.
- Falanx: Ja, wel onderzoeken
- Bres: niet onderzoeken, met je eerste stad neem je steden over. je moet alle eenhden van de vijand verslaan dus ook de schepen. met bres maak je de kracht van je schepen zwakker.
- Wiskunde: niet onderzoeken.
- Stormram: Wel onderzoeken
- Cartografie: neutraal, eigen keuze wel of niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
Aangezien ik niet elke dag op het AF zit niet eerder gereageerd. Wel eens leuk om te zien hoe iedereen zijn eigen tacktiek heeft.

- Slingeraar: Altijd als eerste, snel farmen en boerendorpen overnemen.
- Boogschutter: Ook belangrijk omdat je ook aan de verdediging moet werken.
- Hopliet: Ook een zeer belangrijke unit in het begin.
- Stadswacht: Lijkt me duidelijk. Gewoon doen. Meer militie is altijd handig als je een keer wordt aangevallen.
- Diplomatie: Nee, vindt ik onnodig, ik plunder nooit lager dan 80% aangezien ik ook graag handel
- Spionage: Vindt ik ook onnodig. Een beetje geduld opbrengen kan geen kwaad ;)
- Buit: Ja ook zeer belangrijk. Zie post hierboven voor de reden.
- Keramiek: Meer opslag, dus zeker makkelijk.
- Ruiter: Doe ik ook altijd in mijn eerste stadje, later kijk ik wat ik met het stadje wil en laat deze achterwege als het een deffstad wordt.
- Architectuur: Nooit onderzocht.
- Trainer: Kan handig zijn, zelf onderzoek ik hem nooit.
- Bireem: In mijn eerste stadje altijd ongeacht overname systeem
- Kraan: Zie Architectuur.
- Meteorologie: Ook nooit, uiteindelijk ga je alles met bootjes doen.
- Strijdwagen: Optie, vergelijkbaar met hopjes.
- Vuurschip: Altijd
- Dienstplicht: nooit, als ik genoeg onderzoeks punten heb zou ik het wel doen.
- Scheepsbouwer: Bootjes fanaat dus deze doe ik wel. Snellere schepen is in mijn ogen de beslissende factoor.
- Brander: Waardeloze unit in mijn ogen dus doe ik nooit
- Katapult: Ligt aan het overname systeem, oud doe ik het niet. Nieuw doe ik hem wel
- Cryptografie: Nee, doe gewoon meer zilver in mijn grot ;)
- kolonisatieschip: Altijd, Duh.
- Snelle transportboot: Tja, ik doe deze dus wel. Aangezien je eerste dorp nooit de stad blijft waarmee je blijft veroveren. Dan kies ik toch voor snelheid bij landclears.
- Ploeg: Extra inwoners dus doen.
- Kooien: Zeker belangrijk. 100 STB is een volle landclear van 1600 man. Dat is best lekker.
- Trireem: In het begin bij oud overname systeem niet, later een optie. Bij het nieuwe doe ik hem nooit.
- Falanx: Altijd, sterkere units dus meer kracht.
- Bres: Ja deze doe ik ook altijd. Scheelt enorm veel in opbouw na een clear.
- Wiskunde: Goedkopere bootjes, dus zie het nut er wel van in.
- Stormram: Sterkere bootjes dus zeker handig
- Cartografie: Doe hem zelf wel altijd. Hou van snelheid en hiermee worden je bootjes sneller.
- Bibliotheek of niet?: Nee, badhuis en toren overal standaard aanwezig
 

DeletedUser

Gast
By the way branders zijn beter dan biremen tegen vuurschepen ik zou er wel wat maken
 

DeletedUser

Gast
Rub heeft gelijk, branders= suicide en ze houden geen hydra's tegen, Briremen wel
 

DeletedUser

Gast
- Slingeraar: Ja, doen. Het is een goedkope en makkelijke aanvals eenheid.
- Boogschutter: Sowieso! Ik ben behoorlijk verdedigend dus deze onderzoek ik tenminste altijd.
- Hopliet: JA!
- Stadswacht: Nee, doe ik eigenlijk zelden. Maar het kan wel handig zijn.
- Diplomatie: Dat vind ik een handige. Zeker als je vaak wordt aangevallen.
- Spionage: Bij één stad sowieso. Daar stuur je dan de spionnen vandaan.
- Buit: Ja, heel handig!
- Keramiek: Als je buit onderzoekt is deze wel handig. :>)
- Ruiter: nee. Ik ben nu niet écht een fan van ruiters.
- Architectuur: Absoluut! Vooral aan het begin.
- Trainer: Nee, tenzij je vaak wordt aangevallen.
- Bireem: Zou ik wel doen! Deze kan je ter ondersteuning sturen.
- Kraan: Ja, en dan ook zo snel mogelijk in het begin!
- Meteorologie: Soms wel, het is wel handig als je veel minotaurussen hebt, die zijn erg sloom.
- Strijdwagen: Het is een sterke eenheid, doen!
- Vuurschip: Twijfelgeval, denk het niet.
- Dienstplicht: Die heb ik nog niet onderzocht.
- Scheepsbouwer: Nee.
- Brander: Ik vind branders echt rot boten, nee dus.
- Katapult: Onhandige slome krengen. Maar als je veel aanvalt wel.
- Cryptografie: Wel zo handig als je veel vijanden hebt.
- kolonisatieschip: Wat is dat nu weer voor vraag? Natuurlijk.
- Snelle transportboot: Alleen als je kooien ook onderzoekt.
- Ploeg: Ja, wel zo handig.
- Kooien: Tuurlijk, die kan je altijd gebruiken. Zeker met mythische wezens.
- Trireem: Ja, zowel sterk in aanval als sterk in verdediging.
- Falanx: Doe ik meestal wel, aanvalskracht is altijd handig.
- Bres: Nee.
- Wiskunde: Meestal wel, maar dan alleen omdat als je zegt: "ik onderzocht wiskunde" zo cool klinkt.
- Stormram: Nee, tenzij je vaak kapitein gebruikt.
- Cartografie: Eventueel.
- Bibliotheek of niet?: Ja, dat zou ik wel doen.

Rubinho en Rein even de tussenstand:

Trireem (Rubinho) VS Brander (Rein)
99 tegen 0
 

DeletedUser16669

Gast
- Slingeraar: Altijd onderzoeken, goedkoop en als je nog ruiters hebt de beste eenheid om mee te farmen
- Boogschutter: niet, als je met je eerste dorp al in de verdediging bent kan je beter ophouden en een nieuwe stad beginnen.
- Hopliet: ook onderzoeken. kan zowel verdedigend als aanvallend nuttig zijn
- Stadswacht: niet, zonde van je onderzoek punten.
- Diplomatie: ook niet nodig, zeker in dit nieuwe systeem niet
- Spionage: zeker niet onderzoeken in het begin, als je punten overhoudt kan je dat alsnog doen.
- Buit: wel onderzoeken, je kan daardoor het op eisen van grondstoffen beter timen en kan je zo een hoop opleveren.
- Keramiek: altijd onderzoeken, scheelt je weer upgraden van je warenhuis en zo populatie.
- Ruiter: meest belangrijke eenheid in je eerste stad. beste eenheid om mee te farmen en goed in de aanval.
- Architectuur: onderzoek ik altijd, minder grondstoffen kwijt aan bouwen is meer grondstoffen voor troepen
- Trainer: alleen onderzoeken als je constant in gevecht bent en snel zo snel mogelijk troepen moet kunnen rekruteren. zou hem pas in een later stadium onderzoeken
- Bireem: zeker doen.
- Kraan: onderzoek ik altijd, beetje extra snelheid kan geen kwaad. je kan natuurlijk ook goud gebruiken om sneller te bouwen
- Meteorologie: nooit doen, alleen als je met een zeer zeer actieve speler op een eiland zit
- Strijdwagen: tja, je kan het doen, doe het persoonlijk nooit
- Vuurschip: Altijd
-Dienstplicht: altijd, wederom hoe minder grondstoffen troepen kosten hoe meer troepen je kan maken.
- Scheepsbouwer: kan je doen ligt eraan of je met je eerste stad wilt focussen op schepen of op land eenheden.
- Brander: waardeloos, overslaan
- Katapult: tegen de tijd dat je deze onderzoekt moet je al een doel voor verovering onder ogen hebben, ligt eraan of je het in 1x kan schoonvegen of dat je meerdere keren moet. als je hem meerdere keren zal moeten aanvallen is het zeer nuttig om katapulten te onderzoeken en te bouwen.
- Cryptografie: Onderzoek ik nooit, kan achteraf als je punten overhoudt altijd nog
- kolonisatieschip: meest belangrijke research van allemaal natuurlijk
- Snelle transportboot: persoonlijk doe ik deze nooit in m'n eerste stad.
- Ploeg: altijd doen.
- Kooien: scheelt transportschepen, zeker een aanrader.
- Trireem: deze kan je helemaal vergeten. nooit onderzoeken en nooit bouwen.
- Falanx: sowieso.
- Bres: Gebruik ik zelden
- Wiskunde: blijf natuurlijk een Nederlander; goedkoper = beter
- Stormram: ook altijd onderzoeken.
- Cartografie: ligt eraan of je je eerste stad vol met boten wilt gaan leggen of vol met land units
- Bibliotheek of niet?: Nooit een bibliotheek. altijd een badhuis. en altijd kiezen tussen een godenbeeld of een toren
 
Bovenaan