• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Achilles sluiten of niet?

DeletedUser12793

Gast
Beste innogames en medespelers,

Al maandenlang hoor ik geklaag en gezaag over het lange rekken van Achilles.
Wanneer je de spelerstallen bekijkt, zitten we nog een stuk boven de 300 spelers.
Maar... Wanneer je die spelers bekijkt, dan merk je al gauw, dat het merendeel van die spelers amper steden heeft en amper actief op Achilles speelt.
Ze liggen ook niet aan de fronten waar spelers uitbreiden en zullen op Achilles, naar mijn mening, ook nooit een faire kans krijgen.
Val je ze aan? Dan wordt je afgeschilderd als de reus die Klein Duimpje aanvalt. Doe je niks, dan neemt het aantal kleine (inactieve) spelertjes toe.
Ook merk ik dat geregeld mensen een dubbelaccountje aanmaken voor de puntjes...
En zo blijven we maar in een nutteloze spiraal ronddraaien.
Door de nieuwe instroom, die mogelijk is, blijven we met z'n allen dweilen met de kraan open.
Graag zien we dus (we, zijnde het overgrote deel van de spelers, die al sinds het begin op Achilles spelen) eindelijk een einde komen aan deze spelwereld.
Dat hoeft zelfs niet met een eindspel.
Gewoon de kraan dicht en laten uitdoven...
Zo zullen een heleboel mensen wat meer tijd vrij krijgen en opgelucht adem kunnen halen.
Ik hoor van zowat alle grotere spelers steeds hetzelfde. Men is het beu! De wereld wordt te lang gerokken.
Ik zie persoonlijk ook geen nut in het feit dat iemand nieuw kan beginnen op een spelwereld waarin de actieve spelers honderden steden hebben. Welk nut heeft dat?

Graag een reactie van innogames zelf.
Indien er nog actieve spelers zouden zijn op Achilles, die dit forum zouden volgen. Gelieve ook uw mening te laten.
Dit forum wordt nog amper gebruikt, wat een duidelijk beeld geeft, van hoe weinig animo er nog is op Achilles.

Men snakt naar het einde...

DeletedUser28974

Gast
Er zijn er genoeg die er wel willen blijven spelen Ik wil wel mee pleiten voor een herstart met helden en nieuwe spelonderdelen
maar wel zonder eindspel dat is nou juist waarom ik er spelen wil alle adere werelden gaan te vlug voorbij

Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser27170

Gast
Als ze nu een nieuwe wereld als achilles starten maar dan wel met alle shit die op reguliere werelden worden gehanteerd kan ik je alvast vertellen dat die niet lang kan duren.

Op de meeste werelden worden de WW's nog maar net aan gehaald tegenwoordig. Op Sestos ben ik eigenlijk zelfs bang dat deze het niet gaat redden om überhaupt te starten met de WW's.

DeletedUser27170

Gast
Hoe lang is Achilles al open? Het is inmiddels niet meer aantrekkelijk voor mensen om hier te beginnen, je kunt het nooit meer inhalen. Het sluiten van Achilles is onvermijdelijk, het is alleen aan inno wanneer ze de stekker eruit halen. Als het aan mij liggen doen ze dit liever vandaag als morgen, want het is voor niemand meer leuk om hier nog te starten (uiteraard snap ik dat mensen die hier al een heleboel opgebouwd hebben niet weer ergens van scratch willen beginnen).

Ik weet ook niet of er vraag is naar een nieuw soort Achilles met de huidige gang van zaken. Tegenwoordig bestaat een wereld misschien nog uit 5/6 oceanen max waar er wordt gevochten en vaak bloed de wereld na een maandje of 2/3 toch al flink dood (mede dankzij spelers die niet serieus spelen vanwege goudhandel). Ook met het alternatieve eindspel Dominatie denk ik dat een ander soort Achilles ook overbodig is. Het zal maar een kleine groep zijn die actief zal willen spelen en ik kan me niet voorstellen dat zo een club de wereld omhoog houdt.

Samenvattend, er is denk ik weinig vraag naar een nieuw Achilles, maar ook het huidige Achilles draaiende houden lijkt mij ook niet nodig. Het hangt voornamelijk af van de spelers die daar zitten. Als je wilt dat de wereld stopt, dan zou ik lekker op de reset drukken :p.

zelway

Hopliet
achilles is een wereld zonder eind spel helaas en zal nog erg lang doorgaan denk ik zolang er spelers kunnen blijven toestromen
"" we "" is erg algemeen in mijn ogen ,ik kan spelers genoeg die door willen gaan
de gene die klagen dat het te lang duurt kunnen altijd de eer aan hun zelf houden en de stekker er uit trekken ,maar ik denk dat die dat nooit zullen doen

Tijd dat deze eens sluit inderdaad, zo'n type werelden kunnen best wel leuk zijn voor een dikke 2 jaar, maar nu zitten we al wat, 6 jaar verder? Spelers zitten al tot op het punt waar je minstens een uur bezig bent om gewoon gebouwtjes aan te klikken, stad per stad. En dan zwijg ik nog over het bouwen van troepen etc... Doet echt zo goed als niemand meer natuurlijk... Geen idee of het ook zo is, maar ik vermoed dat de 4 meest centrale oc's op dit moment gewoon helemaal dood/leeg/spook zijn, waardoor er nog minder te beleven valt. Dan liggen de laatste actieve nog eens erg verspreid, snap niet wat hier zo leuk aan zou zijn...

Ik persoonlijk zou graag ook eens starten op een achilles achtige wereld, maar zoals al eerder gezegd geweest is is nu nog starten op achilles niet meer doenbaar.

Laatst bewerkt:

Mohamed14

Boogschutter
Sluiten voor nieuwe spelers is een prima idee. maar de wereld eindigen? liever niet. ja soms is het saai maar je moet jezelf ook blijven ontwikkelen. als je altijd achter het front blijft dan moet je niet klagen dat er te weinig actie is. ik ben in ieder geval nog flink bezig met vechten

Laatst bewerkt:

DeletedUser27170

Gast
Hm sluiten voor nieuwe spelers lijkt mij een goede eerste stap. Wellicht is het ook goed om dan eens wat inactieven te gaan opruimen en dan te gaan kijken hoeveel man er nog serieus inlogt op achilles.

Armand0

Manticore
Ik vond Achilles een leuke wereld, voor een jaar of 2. Ben nu zelf al 3 of 4 jaar gereset daar. Wereld had al lang gesloten moeten worden natuurlijk. Concept is compleet uitgemolken nu
smiley_emoticons_drunk.gif

DeletedUser29588

Gast
Zou mij interessant lijken als ze een wat snellere wereld maken zonder eindspel (2-3) Het concept van Achilles spreekt mij aan maar nu starten lijkt me niks.

DeletedUser29639

Gast
Waarom sluiten? Er zijn nog genoeg spelers die wel plezier hebben. Ook nieuwe spelers kunnen hier nog rustig aan meedoen. Als niet iedereen meteen een nieuwe speler zou aanvallen, maar een beetje steunen. Laat ze een tijdje groeien en er zitten er altijd wel een paar bij die potentie hebben. Net als een plant, af en toe water geven en er komt vanzelf wel een bloem.

Als je het als grote speler saai vind, stap uit je veilige alliantie en begin een nieuwe met een handjevol kleine en/of nieuwe spelers. Steun ze, help ze. Behalve wat nieuw bloed in de wereld houd je er ook altijd leuke "virtuele" vriendschappen aan over.
Of je kunt een BG/NAP opheffen. Dat is echt geen heiligschennis. Vecht dan lekker tegen mekaar op. Als de top 10 ally's dit al zouden doen heb je ook weer je actie terug en de kleinere allianties hebben ook weer een kans.
Dit zijn er maar 2 die ik zo uit mn mouw schud, maar er zijn ongetwijfeld nog wel meer manieren om de wereld door te laten draaien.

ja soms is het saai maar je moet jezelf ook blijven ontwikkelen. als je altijd achter het front blijft dan moet je niet klagen dat er te weinig actie is. ik ben in ieder geval nog flink bezig met vechten

Dit is ook zo'n punt. Helemaal mee eens.

Als je al twijfelt of je doorspeelt, ga in VM. Eventjes weer back to RL. Denk er eens over na en als je toch besluit om te stoppen omdat je vind dat het saai is. Dan trek je er toch gewoon zelf de stekker uit. Dat is echt geen schande ofzo. Spelers komen en spelers gaan zo werkt dat in een open wereld (de een z'n dood is de ander z'n brood). Is altijd beter dan klagen.

DeletedUser27170

Gast
uhm ja ik zie dat je nieuw bent dus ik zal je even wat vertellen, dit is het AF, klagen is hier zegmaar bezigheid nummer 1

DeletedUser12793

Gast
Waarom sluiten? Er zijn nog genoeg spelers die wel plezier hebben. Ook nieuwe spelers kunnen hier nog rustig aan meedoen. Als niet iedereen meteen een nieuwe speler zou aanvallen, maar een beetje steunen. Laat ze een tijdje groeien en er zitten er altijd wel een paar bij die potentie hebben. Net als een plant, af en toe water geven en er komt vanzelf wel een bloem.

Als je het als grote speler saai vind, stap uit je veilige alliantie en begin een nieuwe met een handjevol kleine en/of nieuwe spelers. Steun ze, help ze. Behalve wat nieuw bloed in de wereld houd je er ook altijd leuke "virtuele" vriendschappen aan over.
Of je kunt een BG/NAP opheffen. Dat is echt geen heiligschennis. Vecht dan lekker tegen mekaar op. Als de top 10 ally's dit al zouden doen heb je ook weer je actie terug en de kleinere allianties hebben ook weer een kans.
Dit zijn er maar 2 die ik zo uit mn mouw schud, maar er zijn ongetwijfeld nog wel meer manieren om de wereld door te laten draaien.

Dit is ook zo'n punt. Helemaal mee eens.

Als je al twijfelt of je doorspeelt, ga in VM. Eventjes weer back to RL. Denk er eens over na en als je toch besluit om te stoppen omdat je vind dat het saai is. Dan trek je er toch gewoon zelf de stekker uit. Dat is echt geen schande ofzo. Spelers komen en spelers gaan zo werkt dat in een open wereld (de een z'n dood is de ander z'n brood). Is altijd beter dan klagen.
Jij bent natuurlijk een pak later op deze spelwereld gestart. Je kan je onmogelijk inbeelden hoe iemand zijn spel momenteel is, die al 6 jaar in deze spelwereld zit.
Het is net om die trouwe spelers te bedanken voor de aangename tijden (en het geld dat innogames er mee verdiend heeft), dat men eindelijk eens een stop op deze wereld mag zetten. Die trouwe spelers zijn immers ooit gestart om deze wereld uit te spelen, niet om jarenlang steden te bouwen en dan af te haken...
De kleintjes groeien aan de rand bij. Maar veel spelers hebben zo'n groot gebied in beslag genomen, dat er rondom hen enkel nog nieuwe kleintjes bij komen en de echte vijanden opgekuist zijn of te ver weg liggen.
Wie wel nog een actief front gevolgd is, door te blijven doorgroeien, die ligt met een bepaald aantal steden aan dat front en kan een groot aantal van zijn steden niet inzetten door de afstand naar dat front.
Daarenboven zijn er dan andere actievere allianties, die verslagen werden, maar die dan ofwel zelf, ofwel een afsplitsing van hen, laten heropbouwen in ver afgelegen oceanen. (No hard feelings.) Maar met zo'n actie trek je het spel al helemaal kapot. Zo groeien die spelers wel, maar ze hebben geen vijanden om zich heen. Wil je er toch een stadje van gaan pakken, dan zit je met vaartijden van 40 tot wel 70 uur.
Als je bovendien al al die jaren voor hetzelfde vaandel hebt gestreden, dan ga je die alliantie, waarmee je alles hebt opgebouwd, toch niet de rug toekeren?
Zowel naar plaatsing van je steden als simpelweg het ethische, is dat iets wat niet zal gebeuren. Er hangt na al die jaren zo'n geschiedenis achter de spelers en allianties.

Ik begrijp wel dat er vraag is van nieuwe spelers, naar een open wereld als die van achilles, maar start dan terug een nieuwe.
Daar is ruimte voor en zo kan men met een faire kans aan zo'n wereld beginnen.

DeletedUser28974

Gast
Jij bent natuurlijk een pak later op deze spelwereld gestart. Je kan je onmogelijk inbeelden hoe iemand zijn spel momenteel is, die al 6 jaar in deze spelwereld zit.
Het is net om die trouwe spelers te bedanken voor de aangename tijden (en het geld dat innogames er mee verdiend heeft), dat men eindelijk eens een stop op deze wereld mag zetten. Die trouwe spelers zijn immers ooit gestart om deze wereld uit te spelen, niet om jarenlang steden te bouwen en dan af te haken...
De kleintjes groeien aan de rand bij. Maar veel spelers hebben zo'n groot gebied in beslag genomen, dat er rondom hen enkel nog nieuwe kleintjes bij komen en de echte vijanden opgekuist zijn of te ver weg liggen.
Wie wel nog een actief front gevolgd is, door te blijven doorgroeien, die ligt met een bepaald aantal steden aan dat front en kan een groot aantal van zijn steden niet inzetten door de afstand naar dat front.
Daarenboven zijn er dan andere actievere allianties, die verslagen werden, maar die dan ofwel zelf, ofwel een afsplitsing van hen, laten heropbouwen in ver afgelegen oceanen. (No hard feelings.) Maar met zo'n actie trek je het spel al helemaal kapot. Zo groeien die spelers wel, maar ze hebben geen vijanden om zich heen. Wil je er toch een stadje van gaan pakken, dan zit je met vaartijden van 40 tot wel 70 uur.
Als je bovendien al al die jaren voor hetzelfde vaandel hebt gestreden, dan ga je die alliantie, waarmee je alles hebt opgebouwd, toch niet de rug toekeren?
Zowel naar plaatsing van je steden als simpelweg het ethische, is dat iets wat niet zal gebeuren. Er hangt na al die jaren zo'n geschiedenis achter de spelers en allianties.

Ik begrijp wel dat er vraag is van nieuwe spelers, naar een open wereld als die van achilles, maar start dan terug een nieuwe.
Daar is ruimte voor en zo kan men met een faire kans aan zo'n wereld beginnen.

een wereld hoeft toch niet perse te stoppen omdat jij en een aantal meer dan 6 jaar spelen en wel is wat anders wil gaan doen. (laat je dan door de gamebeperking of wereld instelling niet tegen houden he)
Kom laten we de echte wereld ook maar opblazen omdat de grote spelers het zat zijn LOL
Maar ik snap wel wat je bedoelt ja, heb je anders niet bij stil gestaan om het eens zelf op een nieuwere wereld te beginnen? Omdat je dus zo lang op achilles hebt gespeeld ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe je speelstijl daar gaat worden op een nieuwere wereld

DeletedUser24247

Gast
Goede morgen,

Ik ben de 1ste dag van Achilles gestart (en hiervoor nog Aplha en Gamma). Een jaar of 6 geleden dus. En ik heb nog steeds plezier op deze wereld.

@bigflik - indien je wil resetten bestaat hier een knop voor. Laat de andere spelers spelen. Grepo verdient op deze wereld meer dan voldoende goud.
@GOD LION - ik denk dat ik me hier wel kan uitleggen want sommige spelers hebben blijkbaar in jouw ogen geen voldoende ervaring.
@Xenomorphing - ik heb bijna 700 steden en neem voor dit bericht meer tijd dan mijn dagelijkse gemiddelde duur op grepo (5-10 min/dag). Zonder rekening te houden met de 2-3 MA's die ik maandelijks organiseer om de druk op mijn vijanden hoog te houden. Ja, al mijn steden zijn uigebouwd en ik heb overal troepen.

Waarom heb ik steeds plezier?
1) Het is de enige wereld die niet om de 2 jaar wordt gerest door het einde van de WW's (of ander nieuw eindspel).
2) Spelers vinden het leuk een wereld te hebben waar ze kunnen blijven spelen samen met een paar (ingame) vrienden
3) Sommige spelers hebben op deze wereld zoveel tijd gezeten dat ze een nieuwe start niet inzien. Indien Achilles stopt, stop ik persoonlijk met Grepo.
4) Het organiseren van de steden kan sommige spelers al plezier opleveren.
5) Persoonlijk ben ik omringd door vijanden, mijn ally ligt 2 OC's verder gelegen, dus actie mis ik niet. (sommige dagen is wat rust ook goed)
6) Het organiseren van veroveringen van bepaalde steden is hatstike leuk, vooral als de vijand hem echt probeert bij te houden door hem te verdedigen en de verovering aanvalt met meet dan 10k VS die je in je eentje (want je bent alleen) moet verdedigen. @trier
7) Starten op andere werelden is vervelend en wordt misbruikt door spelers die 20k goud inzetten (in 3 dagen tijd, voorbeelden genoeg) om na 12u al een tweede stad te veroveren.

Een laatste punt dat iedere grote speler zou moeten doen (het is nog leuk ook en je kan het strategisch gebruiken dvm een lager moraal voor veroveringen)
8) kleine spelers helpen, steden aanbieden, steden voor hem leeg maken zodat hij zich snel kan integreren in het spel, bovendien vallen jouw vijanden tegen een laag moraal en op deze manier kan je strategische steden innemen, waar sommige spelers plezier inzien om een muur op 0 af te breken om dan met 50 mytische steden aan te vallen. Deze vijanden graven zich dan zelf een gaf. Plezier gegarandeerd. :p @skinnie

Opgepast, ik ben tegen dubbel accounts, enz. Maar als ex-grepolis-mod kan ik wel garanderen dat hier voldoende controle is, vooral op een oude wereld.
En vooral, spreek niet te snel voor andere spelers.

@bifflit en andere als jullie wat actie willen kunnen jullie ook in OC56 komen vechten, bende noobies. ;) Just joking, but you're welcome.

Fijne dag verder,

gladiator7
of Thomas voor bekenden
smiley_emoticons_eazy_cool01.gif

DeletedUser24247

Gast
Ik vond Achilles een leuke wereld, voor een jaar of 2. Ben nu zelf al 3 of 4 jaar gereset daar.
Als je opnieuw wil beginnen stuur je mij een bericht en je krijgt een 10-tal steden en al mijn steun. Met spelers van jouw niveau wil ik best blijven spelen.

DeletedUser24247

Gast
Heb je anders niet bij stil gestaan om het eens zelf op een nieuwere wereld te beginnen? Omdat je dus zo lang op achilles hebt gespeeld ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe je speelstijl daar gaat worden op een nieuwere wereld
Valt te proberen idd. Ben benieuwd. Heb het geprobeerd maar niet evenveel plezier gevonden als op wereld Achilles.

Bovenaan