Ik volg de discussie telkens op de achtergrond en probeer me er bewust zo min mogelijk mee te bemoeien om ideeën, zienswijzen en gedachtes van de verschillende spelers niet te kleuren/beïnvloeden.
Hoewel ik het idee van de "tijdperken" bijzonder goed uitgewerkt vindt, vraag ik me af of dit er gaat komen. Hier zal namelijk, als ik het goed begrijp, het een en ander voor ontwikkeld moeten worden, wat nog niet bestaat en wederom totaal anders is dan andere spelwerelden en implementaties (iets waar InnoGames vanaf wilt). Dat was namelijk een van de redenen waarom de heldenwerelden in de oorspronkelijke, bestaande vorm, werd opgeheven. We willen niet opnieuw naar een wereld vol uitzonderingen en alternatieven toe, dat maakt het onderhoud van het spel alleen maar moeilijker.
Daarnaast mis ik wat er gebeurd met de steden van de spelers die gebruik maken van het "jaarlijkse tijdperk" moment. Jullie gaven aan dat deze steden laten spoken het probleem niet oplost want dan neemt iemand anders de hoeveelheid steden over, toch? Mocht de conclusie zijn dat die steden dan gewoon verdwijnen, dan spreek je weer over een technische aanpassing die compleet haaks staat ten op de rest van de Grepolis werelden.
Tot slot blijf ik hier ook geluiden en reacties van spelers zien die aangeven dat er helemaal niets veranderd hoeft te worden en de huidige mogelijkheid om te resetten wanneer je "er klaar mee bent" de juiste manier van handelen is, omdat dit al jaren zo gaat en werkt. Ook die geluiden moeten gehoord en niet vergeten worden. Het maakt in die zin niet uit hoe groot of klein die speler is, dat zijn net zo'n terechte meningen als die van ieder ander. Er wordt van InnoGames en de supportdienst verwacht dat we geen onderscheid maken tussen spelers (premiumgebruik of niet... groot of klein.. etc) dus dan mag een besluit in deze situatie ook niet afhangen van meer/minder naar bepaalde groepen spelers luisteren.
Geen zorgen, mijn taak om kenbaar te maken bij InnoGames waar de community mee zit is voor mij een dag/weektaak, dus daar hoef je me niet voor wakker te schudden.