Don Vydee
Hopliet
Er werd gevraagd voor die gulden middenweg zodat de spelers die door willen, gewoon verder kunnen spelen. Hier waren er wel nog redelijk veel mensen voor, ook enkele spelers aan jouw kant leek mij.
Deze wereld zal nooit sluiten als deze wereld open blijft aangezien er steeds mensen een account aanmaken omdat ze denken dat er hier ook goud te verdienen is (tot ze merken dat het niet zo is). Daarnaast worden er ook veel dubbelaccounts aangemaakt (al 5 laten schorsen in de eerste 3 maanden van dit jaar...) en worden spelers op andere werelden gevraagd om hier tijdelijk een account aan te maken zodat het spelersaantal hoog blijft.
Er werd ook eens op het forum van onze allianties geplaatst dat er strengere straffen gingen komen voor dubbelaccounts (en dit werd natuurlijk doorgegeven) en in 4 weken tijd ging het aantal spelers (in september - oktober 2020) van 420 spelers naar 340 spelers. Daarna ging de wereld in 1 week tijd van 340 spelers terug naar 430 spelers, dat is bijna 13 spelers gemiddeld per dag die werden aangemaakt en van die 90 spelers is er niemand die verder speelt of zelfs boven de 1000 punten ging. Deze zijn allemaal al weg, maar worden nu steeds vervangen door andere spelers. Van de laatste 350 aangemaakte accounts op Achilles zijn er 8 spelers boven de 10 000 punten gegaan, dat is natuurlijk heel wat.
Ja dat eerste punt zou een optie geweest zijn, waar ook ik niets op tegen heb. Maar het zal gewoonweg nooit gebeuren wegens no return on investment aan de kant van Innogames.. Dus er zijn geen andere opties dan het huidige te behouden.
Wat het 2de punt betreft vraag ik me wel af van waar al die cijfers komen. Hou je dat dan werkelijk elke dag bij welke spelers erbij komen, welke spelers er weg gaan of tot hoeveel punten ze stijgen voor ze stoppen? Ik zeg niet dat die cijfers niet kloppen, want ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee in hoeverre die cijfers correct zijn. Maar ik plaats er toch wel enkele vraagtekens bij en heb liever dat deze statistieken ergens kunnen bevestigd en weergegeven worden voor ik deze zomaar als waar aanneem. Als ik het goed begrijp zijn dat dan altijd dezelfde personen ofzo? ALS dat effectief zo is, dan kunnen ze eventueel de mensen die daarachter zitten blokkeren zodat ze geen nieuwe accounts kunnen aanmaken? Andere spelers die gewoon willen toetreden kunnen dan dat gewoon doen. Maar dit fenomeen kan zich dus perfect voordoen (of doet zich zelfs voor?) op andere werelden? Ook dit is een probleem dat dan moet aangepakt worden in het algemeen maar daarom hoeft de volledige toestroom niet afgesloten te worden alleen voor Achilles.
Ook het item over dubbelaccounts en spelers die toetreden vanwege goud gebeurt op vele werelden, en staat dus ook los van dit Achillestopic. Daarnaast is het vrij idioot om toe te treden voor goud aangezien je op voorhand kan opzoeken of er goudhandel is. Dus dat aantal zal wel heel flink meevallen.