• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Achilles sluiten of niet?

Don Vydee

Hopliet
Er werd gevraagd voor die gulden middenweg zodat de spelers die door willen, gewoon verder kunnen spelen. Hier waren er wel nog redelijk veel mensen voor, ook enkele spelers aan jouw kant leek mij.

Deze wereld zal nooit sluiten als deze wereld open blijft aangezien er steeds mensen een account aanmaken omdat ze denken dat er hier ook goud te verdienen is (tot ze merken dat het niet zo is). Daarnaast worden er ook veel dubbelaccounts aangemaakt (al 5 laten schorsen in de eerste 3 maanden van dit jaar...) en worden spelers op andere werelden gevraagd om hier tijdelijk een account aan te maken zodat het spelersaantal hoog blijft.
Er werd ook eens op het forum van onze allianties geplaatst dat er strengere straffen gingen komen voor dubbelaccounts (en dit werd natuurlijk doorgegeven) en in 4 weken tijd ging het aantal spelers (in september - oktober 2020) van 420 spelers naar 340 spelers. Daarna ging de wereld in 1 week tijd van 340 spelers terug naar 430 spelers, dat is bijna 13 spelers gemiddeld per dag die werden aangemaakt en van die 90 spelers is er niemand die verder speelt of zelfs boven de 1000 punten ging. Deze zijn allemaal al weg, maar worden nu steeds vervangen door andere spelers. Van de laatste 350 aangemaakte accounts op Achilles zijn er 8 spelers boven de 10 000 punten gegaan, dat is natuurlijk heel wat.

Ja dat eerste punt zou een optie geweest zijn, waar ook ik niets op tegen heb. Maar het zal gewoonweg nooit gebeuren wegens no return on investment aan de kant van Innogames.. Dus er zijn geen andere opties dan het huidige te behouden.

Wat het 2de punt betreft vraag ik me wel af van waar al die cijfers komen. Hou je dat dan werkelijk elke dag bij welke spelers erbij komen, welke spelers er weg gaan of tot hoeveel punten ze stijgen voor ze stoppen? Ik zeg niet dat die cijfers niet kloppen, want ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee in hoeverre die cijfers correct zijn. Maar ik plaats er toch wel enkele vraagtekens bij en heb liever dat deze statistieken ergens kunnen bevestigd en weergegeven worden voor ik deze zomaar als waar aanneem. Als ik het goed begrijp zijn dat dan altijd dezelfde personen ofzo? ALS dat effectief zo is, dan kunnen ze eventueel de mensen die daarachter zitten blokkeren zodat ze geen nieuwe accounts kunnen aanmaken? Andere spelers die gewoon willen toetreden kunnen dan dat gewoon doen. Maar dit fenomeen kan zich dus perfect voordoen (of doet zich zelfs voor?) op andere werelden? Ook dit is een probleem dat dan moet aangepakt worden in het algemeen maar daarom hoeft de volledige toestroom niet afgesloten te worden alleen voor Achilles.
Ook het item over dubbelaccounts en spelers die toetreden vanwege goud gebeurt op vele werelden, en staat dus ook los van dit Achillestopic. Daarnaast is het vrij idioot om toe te treden voor goud aangezien je op voorhand kan opzoeken of er goudhandel is. Dus dat aantal zal wel heel flink meevallen.

JackTheGek

Boogschutter
Kunnen we dan niet het beste eisen van Innogames dat ze een zero tolerance beleid uitvoeren voor schorsingen met dubbelaccounts? In plaats van dat een speler mag kiezen welk account die behoudt, kiest of de Supportdienst een account die de speler mag behouden of beide accounts worden permanent geschorst. Dit is raakt iedere wereld dus is niet wereldspecifiek.

binky630

Boogschutter
Zolang ze er geen geld aan verdienen, zullen ze er inderdaad niets voor willen doen. Het is nog altijd een bedrijf dat meer aan zichzelf denkt dan aan hun spelers/gebruikers.

Ik hou al zo'n 8 à 9 maanden bij welke spelers er per dag op de wereld toekomen en ook terug weggaan. Je mag rekenen dat dit er zo'n 5 per dag gemiddeld zijn. Dus per 70 dagen zijn de 1/3 laatste van de ranglijst op deze wereld bijna totaal aangepast. Er zijn zelfs spelers die hier een account hebben, niets bouwen en dan na 5 dagen gewoon terug verdwijnen. Daarnaast zijn er spelers die in deze 8/9 maanden al 4/5/6 keer een account hier hebben aangemaakt, zonder iets te bouwen om dan na 1 maand terug spook te worden. Twee weken (of iets langer) later zijn ze er dan terug. Er is zelf een speler die al 4 keer geschorst is voor een dubbelaccount, maar toch steeds kan terug komen op de wereld Achilles, dat zijn allemaal zaken die niet mogelijk zouden mogen zijn.

Als we de ranglijst bekijken van vorig jaar in maart, dan zijn er al zo'n 9 top 50 spelers gestopt en de komende maanden zal dat aantal nog hoger komen te liggen. Twee jaar geleden had de wereld Achilles nog in totaal zo'n 90 000 steden. Nu nog zo'n 85 000, al ligt het aantal spelers iets hoger dan twee jaar geleden en hebben de grote spelers (top 100 - 120?) gemiddeld 200 steden meer dan 2 jaar geleden. Het aantal grote accounts mindert dus sterk.
In begin oktober vorig jaar had de nr. 300 van de wereld zelfs nog geen 2000 punten. De laatste 6 maanden is er wel wat veranderd en heeft de nr. 300 nu rond de 15 - 17 000 punten, maar het aantal spelers onder de 1000 punten blijft per maand stijgen.

Don Vydee

Hopliet
Spelers die 5 accounts of meer aanmaken kan uiteraard niet. Dat moet je dan doorgeven en vragen om aan te pakken. Meer kan je niet doen. Maar dit gebeurt waarschijnlijk op alle werelden. Het is wel een beetje gek om dit elke dag op te volgen, maar goed,ieder zijn plezier. Als je daar zaken ontdekt die niet correct dan is dat alleen maar goed en moet je deze doorgeven.

Daarnaast is het alvast positief dat nummer 300 nu 17000 ptn heeft en geen 2000 ptn zoals eerder. Dat geeft wel aan dat er meer startende spelers zijn die langer spelen en de nieuwe toppers van morgen kunnen worden. Deze spelers vallen dan niet onder de regel van spelers die enkel een account opstarten van max 1000 ptn en onmiddellijk stoppen. Dus dat is positief voor een verder vervolg op deze wereld.

Voor die spelers is het dan ook weer positief dat het aantal grote accounts iets lager is, voor meer uitdaging.

Er zijn algemeen wel meer en meer kleinere accounts die groeien nu en blijven spelen. De vorige jaren was dat helaas iets minder. Nu zien we daar toch een positieve evolutie.

binky630

Boogschutter
Er zijn er inderdaad een stuk of 8 per 2 maanden die effectief blijven doorspelen en blijven groeien, dat zijn er dan zo'n 48 per jaar als je dat zo zou door trekken, maar dat gaan we wel zien :)

Maar als de wereld eenmaal nog 15-20 jaar zal blijven bestaan, kan het zijn dat een nieuwe speler die bv. binnen 5 jaar op deze wereld start, dan de nr. 1 van de wereld kan worden na 10-15 jaar hier te spelen aangezien iedereen tegen dan wellicht zal gestopt zijn omdat er andere zaken zijn zoals werk, gezondheid, overlijden, RL die de speler ertoe te dwingen om te stoppen.

Maar inderdaad tegen iemand die de dubbelaccounts aanmaakt, moet er opgetreden worden, maar aangezien dit enkel wordt gedaan als dit gemeld wordt en er anders niet zoveel van terecht komt, blijven sommige spelers ermee weg komen. Als je het aantal spelers telt die in de laatste 10 dagen hebben ingelogd op deze wereld zit je aan ongeveer 360 spelers. Als je de spelers erbij rekent die een account aanmaken en niet meer bouwen en nu ook geel en rood staan (onder de 1000 punten), dan kom je wellicht aan zo'n 305 - 310 spelers op deze wereld die nog actief spelen en toch staat de teller op 423 spelers op dit moment.

BeejaRZee

Slingeraar
@bigflik
Ik heb ook geen inspraak gehad in het wijzigen van heldenwereld naar open voor iedereen... ik weet inderdaad nog goed ik in 2011 of 12 speciaal nog eens stad moest stichten om hier te komen spelen en dat je dan op een echt actieve wereld met allemaal goede spelers van de Nederlandstalige grepo. Jij doet alsof enkel de spelers die je voorstel steunen hier ooit een groot imperium hebben gehad en dan vonden ik kan het niet meer bijhouden de wereld moet dicht.
Ik heb hier reeds 2 maal al de stekker eruit getrokken maar nooit het idee gehad dat omdat ik het spel te tijds innemend of gewoonweg niet meer plezant vond dat er daardoor ook een 300tal andere spelers hun vooruitgang op deze wereld moesten kwijt spelen of gewoon verplicht volledig moeten stoppen met grepolis aangezien achilles voor velen de enige wereld is waar ze spelen.
Heb me een eerste keer eens naar 100 steden gegooid en dan gewoon niet meer ingelogd voor een maand omdat ik het spel gewoon niet meer interessant vond. Nier veel in vergelijking met jouw 1000 zeker maar heb het wel gedaan na een start in 2011/2012... plottwist jij bent niet de enige die toen hier gestart is. Ben dan ergens in 2015 ofzo terug gestart en heb me dan naar iets van een 250 steden gewerkt, vervolgens beslist om te stoppen omdat ik het te druk had met andere zaken en heb mijn account doorgegeven aan iemand die wel nog veel zin had om op achilles te spelen.
Dus na 2 keer te stoppen heb ik de eerst dagen erna mij nooit miserabel gevoelt omdat ik gestopt was en de rest niet en ben ik ook uiteindelijk weer teruggekeerd... iets wat nogal moeilijk gaat als je een wereld in de vuilbak steekt.

En ik heb toch niet gezegd dat de gulden middenweg niet jouw idee was ik heb gewoon nogmaals gezegd dat het voor beide partijen een oplossing biedt. Als je echt wilt kan ik ook gewoon terug gaan naar het standpunt: je kan altijd de resetknop gebruiken. Lijkt steeds meer en meer op een goede oplossing om van dit forumtopic af te raken

@binky630
Leuke nummers en getallen maar hoe kom je daar aan? En als bijkomende vraag die je jouw misschien eens moet stellen: wie zijn die accounts die hier bijkomen? Heb je daar namen van?
Als je wat meer aan de rand van de wereld ligt zie je er redelijk vaak wat starten en onthoud je dus ook wat beter de namen. Zat onderandere een Jeffier bij en tenzij er iets van account doorgeven is gebeurd was dat gewoon een oud speler die eens kwam kijken hoe achilles er nu uitzag, een oude speler die terugkwam naar het spel, geen dubbel account om de wereld draaiende te houden.
Daarnaast zijn er ook veel die gewoon terug stoppen, waarschijnlijk omdat ze met hun 1 of 2 steden zich moeten verdedigen tegen van die reuzen met 300+ steden die hun aanvallen.
Je kan redelijk makkelijk een groot stoppers aantal behalen als je alle nieuwe spelers hier wegjaagt. Lijkt me nogal straf dat het alleen maar dubbel accounts zijn.
Daarbij zijn we ook al vaker tot de conclusie gekomen dat de 300 spelers grens echt geen zak uitmaakt dus ik zou ook niet inzien waarom je een nieuw account maakt om boven die grens te blijven. De Deense server is met 60 tal en er was ook een wereld waar letterlijk iedereen vriendjes was met elkaar... ik betwijfel of innogames daar veel geld uit trekt.

Dat het huidige spelersaantal ten opzichte van vorig jaar gestegen is maar het stedenaantal gedaald ligt er ook deels aan dat wij (KL) afgelopen jaar veel meer hebben ingezet op kleinere spelers. In plaats van naar elke net gespawnde stad een hoop aanvallen en een kolo te sturen kan je ze ook grondstoffen en alliantie-uitnodigingen sturen.

binky630

Boogschutter
@BeejaRZee : Ik kom aan die getallen omdat ik de spelerslijst al maandenlang bij houd, zo weet ik welke spelers er per dag bij komen (dus ik weet hun naam) en welke weg zijn gegaan. Vaak komen spelersnamen terug die al in de lijst stonden en zo kan ik dus zeggen als ze hier 2 - 3 - 4 - 5 of zelfs 6 keer een account hebben gemaakt.

Nu spreek je over Jeffier, maar dat is een speler die eens kwam kijken, maar als je kijkt per meerdere maanden zijn het honderden spelers die erbij komen of weg gaan. Dat is nu 1 vb. En dat is een voorbeeld van enkele maanden geleden
Maanden/ jarenlang hebben spelers met tientallen/honderden steden die spelers met 1 of 2 steden niet aangevallen, maar toch stopten die ook steeds, maar de laatste tijd nemen meer en meer spelers niet de moeite om een paar gebouwen uit te bouwen. Een van de enigste spelers die dan ook doorspelen zijn vaak spelers bij jullie, Kings Legion ofwel bij Finitude. In andere gebieden (waar het ook veilig ligt), zie ik amper een speler doorspelen of zelfs boven de 2000 punten gaan.

Met het feit dat ik aanhaalde met de mindere steden op de wereld is omdat er steeds meer grote spelers stoppen en daardoor het aantal steden minderen, niet doordat die kleine spelers stoppen want die hebben niet veel steden. We mogen hier straks met 1000 spelers zitten, we gaan nooit meer aan het aantal steden geraken dat we ervoor hadden. Daarvoor stoppen er teveel grote spelers.

Vorig jaar is er een speler of 7 geschorst geweest wegens dubbelaccount, dit jaar al 5. Dit zijn dubbelaccounts die gevonden worden omdat ze redelijk vaak obvious zijn, maar ze worden niet allemaal gevonden.

En nee, Innogames haalt weinig geld uit de Achilleswerelden (werd ook reeds toegegeven).

De reden waarom er bij sommige allianties geen nieuwe spelers worden aangenomen, is om het mollen te beperken. Er werd vroeger al eens een speler aangenomen, die dan gewoon een mol bleek te zijn die informatie zat te lekken naar de vijand. Daaroor nemen verschillende allianties geen nieuwe (of toch onbekende) spelers aan.

DeletedUser12793

Gast
Donnetje, eerlijk zijn vriend... Spelers aan jullie kant, die hier 9 jaar spelen? Op hetzelfde account? Er zijn er inderdaad een paar die al langer spelen. Maar zeker geen 9 jaar, toch? Of bedoel je spelers die helemaal in een afgelegen oceaan zijn gaan liggen om het spel te leren doorheen die 9 jaar? Daar zou InnoGames eigenlijk een sandboxwereld voor moeten kunnen opzetten. En er zijn er wel een aantal die weggeweest zijn en terug begonnen zijn, maar die zijn hier dan ook enkele jaren niet geweest. En zeker ook die met een gekregen account aan de haal zijn gegaan.
Maar daarover gaat deze discussie niet.

En neen, beste vriend. Zoals je aan de resets kan zien, gaat het niet om 1 persoon. Nee hoor. Ik ben namelijk degene die hard zijn best heeft gedaan om voor die mensen een mooi einde te zoeken. Maar het komt er niet van. En het besluit is nu genomen door diegenen die het echt meutebeu zijn van o.a. steeds maar afgewimpeld te worden bij support met allerhande tegenstrijdige verhalen. Er zijn er nog veel meer, die het nog steeds willen dat Achilles eindigt, maar die het nog niet over hun hart kunnen krijgen om zomaar een reset te doen na al die jaren van moeite.
Als ik zie hoe fel sommigen hier in de aanval gaan wanneer er nog maar iemand durft te stellen dat Achilles toch wel een klein beetje te lang open is, dan vrees ik dat die mensen ooit een zwaar mentaal probleem gaan hebben, wanneer zij zelf en reset gaan moeten doen.

Ik kreeg vandaag nog een bericht van iemand die ging stoppen en nu (op de drempel) laat weten dat hij het niet kan. Want hij heeft angst om in een zwart gat te vallen. DAT zijn de gevolgen van een spelwereld die zo lang open is. Verslaving, afhankelijkheid,... En om zulke redenen zou een browsergame nooit zo lang als dit mogen open blijven en zou er op elk spel sowieso een einddatum moeten gekleefd worden, die niet mag wijzigen.

Maar het is natuurlijk makkelijker om als losgelaten wild te schieten op de pianist...

Mijn keuze is gemaakt. Ik hoop dat iedereen eens in de spiegel kijkt.

Don Vydee

Hopliet
Biggetje, ik tel 8 spelers bij ons die gestart zijn in 2012 en 2013, waarvan er slechts eentje is die ooit een account heeft overgedragen.
Er zijn daarvan 2 spelers die van in het begin gestart zijn en de anderen in de loop van het jaar.
Je kan dit perfect nagaan door gewoon even alle profielen na te gaan en te kijken wanneer ze een eerste verovering hebben uitgevoerd.
Elk van deze spelers ligt gewoon in de kernoceanen. En dit zijn wel degelijk spelers die onafgebroken hier spelen, zonder enkele jaren te stoppen.
Indien je iemand beschuldigt van oneerlijkheid, doe het dan goed en niet door iets te vertellen dat gewoonweg met statistieken valt te weerleggen die voor iedereen beschikbaar zijn via allerlei sites.

DeletedUser12793

Gast
Biggetje, ik tel 8 spelers bij ons die gestart zijn in 2012 en 2013, waarvan er slechts eentje is die ooit een account heeft overgedragen.
Er zijn daarvan 2 spelers die van in het begin gestart zijn en de anderen in de loop van het jaar.
Je kan dit perfect nagaan door gewoon even alle profielen na te gaan en te kijken wanneer ze een eerste verovering hebben uitgevoerd.
Elk van deze spelers ligt gewoon in de kernoceanen. En dit zijn wel degelijk spelers die onafgebroken hier spelen, zonder enkele jaren te stoppen.
Indien je iemand beschuldigt van oneerlijkheid, doe het dan goed en niet door iets te vertellen dat gewoonweg met statistieken valt te weerleggen die voor iedereen beschikbaar zijn via allerlei sites.
Kan best zijn Don.
Ik heb het me deze keer onthouden om dat na te kijken. Ik bekeek het stedental. Iemand die hier 9 jaar onafgebroken speelt, daarvan zou je een aanzienlijk hoger stedental verwachten.
Een aantal van de spelers die jij wellicht bedoelt, ben ik nog nooit tegengekomen in het spel. Je zou toch verwachten dat dat wel zou gebeuren indien ze zich actief in het spel mengen in de kernoceanen. Misschien is dat, omdat ze net als velen van mijn strijdmakkers helemaal niet meer betrokken zijn en maar blijven aanmodderen?
Bij mij in de alliantie... Oh wacht... Ik heb helemaal geen alliantie... :)

DeletedUser12793

Gast
Godver godver godver...
Ik heb ondertussen al 7 keer de HERSTART procedure doorlopen.
Die link in de mail werk niet...
Dit moet echt een 1 april grap zijn van InnoGames...
Ongelooflijk. Wat een bende prutsers zijn dat, zeg.
De (helaas) enige manier om er een eind aan te maken... En die werkt dan zelfs niet...
@Kroenuh dit kan toch echt niet? Ik weet het wel... Je gaat me weer sussen en gelijk geven. Maar feit is dat ZELFS dit niet werkt.
Triest... Echt triest...
Zorg dat het rap in orde is, of ik begin je vol te spammen. Ik weet dat je dat graag hebt. :)

DeletedUser12793

Gast
Hoe is het mogelijk... 14 uur later nog altijd geen reactie van support...
En dan te weten dat ik lang niet de enige ben, waarbij de reset niet lukt. Toevallig zijn het de grootste accounts waar het mis loopt.
Schandelijk!
Hopelijk valt de euro, dat dit spel echt absoluut niet geschikt is voor zulke lange termijn.

DeletedUser12793

Gast
Oef... Eindelijk gelukt. Veel succes nog iedereen.
Ik heb vandaag al goed genoten van mijn vrije tijd. :)
Ook veel succes in het vinden van een oplossing voor iedereen. Ik kon er echt niet meer op blijven wachten.
Kijk, niemand kan zeggen dat ik me niet heb ingezet voor al diegenen die al jaren klagen dat ze willen stoppen, maar dat er maar geen eind aan komt. Nu is het aan hen zelf om die moeite te doen. Doen ze het nog steeds niet zelf... Tja... Mijn zorg niet meer.
Toedels en voor velen... Tot nooit meer. :)

Armand0

Manticore
Oef... Eindelijk gelukt. Veel succes nog iedereen.
Ik heb vandaag al goed genoten van mijn vrije tijd. :)
Ook veel succes in het vinden van een oplossing voor iedereen. Ik kon er echt niet meer op blijven wachten.
Kijk, niemand kan zeggen dat ik me niet heb ingezet voor al diegenen die al jaren klagen dat ze willen stoppen, maar dat er maar geen eind aan komt. Nu is het aan hen zelf om die moeite te doen. Doen ze het nog steeds niet zelf... Tja... Mijn zorg niet meer.
Toedels en voor velen... Tot nooit meer. :)

Geniet ervan Big, is je gegund!

Bovenaan