• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Achilles sluiten of niet?

Sluiten voor nieuwe spelers is een prima idee. maar de wereld eindigen? liever niet. ja soms is het saai maar je moet jezelf ook blijven ontwikkelen. als je altijd achter het front blijft dan moet je niet klagen dat er te weinig actie is. ik ben in ieder geval nog flink bezig met vechten
Na zoveel tijd nog steeds eens met jouw oude maat

Dat respecteer ik @gladiator7 maar zoals je wel kunt zien ben je ook echt wel een heel klein deel van de gehele community die er zo over denkt. Ik vraag me af, hoeveel zijn er nog precies dat echt actief zijn sinds het begin? Waarmee jij al samenspeelt sinds het begin? Ik denk dat je ze op 2 handen kan tellen. Hoeveel zijn er in 2018 gestart, die na een paar maanden nog spelen? Dat zijn er volgens mij ook erg weinig. Zoals eerder al werd aangehaald staan er een pak meer mensen te wachten op een vernieuwde versie van deze wereld, wat je ook wel kan begrijpen denk ik.

Nu persoonlijk moeten ze achilles niet sluiten van me, zolang ze maar een 2de openen zonder eindspel, maar als je innogames een beetje kent dan weet je dat dit niet gaat gebeuren (brengt niet zoveel op als een gewone). Het is ofwel het 1 of het ander vrees ik, daarom ga ik ook akkoord met de suggestie om een einde te brengen aan achilles. Ik snap dat je geen einddatum wilt aan zo'n wereld maar laten we eerlijk zijn, 6 jaar is gewoon veel te lang voor zo goed als iedereen. En als deze sluiten de enige optie is voor een nieuwe, dan sluiten ze deze beter gewoon.

Die 5 tot 10 min per dag grepo met 700 steden toont ook echt wel aan dat zelfs jij niet echt meer voluit gaat, en ik vermoed dat dit bij 90% is van de overgebleven "actievelingen".

Laatst bewerkt:
Goede morgen,

Ik ben de 1ste dag van Achilles gestart (en hiervoor nog Aplha en Gamma). Een jaar of 6 geleden dus. En ik heb nog steeds plezier op deze wereld.

@bigflik - indien je wil resetten bestaat hier een knop voor. Laat de andere spelers spelen. Grepo verdient op deze wereld meer dan voldoende goud.
@GOD LION - ik denk dat ik me hier wel kan uitleggen want sommige spelers hebben blijkbaar in jouw ogen geen voldoende ervaring.
@Xenomorphing - ik heb bijna 700 steden en neem voor dit bericht meer tijd dan mijn dagelijkse gemiddelde duur op grepo (5-10 min/dag). Zonder rekening te houden met de 2-3 MA's die ik maandelijks organiseer om de druk op mijn vijanden hoog te houden. Ja, al mijn steden zijn uigebouwd en ik heb overal troepen.

Waarom heb ik steeds plezier?
1) Het is de enige wereld die niet om de 2 jaar wordt gerest door het einde van de WW's (of ander nieuw eindspel).
2) Spelers vinden het leuk een wereld te hebben waar ze kunnen blijven spelen samen met een paar (ingame) vrienden
3) Sommige spelers hebben op deze wereld zoveel tijd gezeten dat ze een nieuwe start niet inzien. Indien Achilles stopt, stop ik persoonlijk met Grepo.
4) Het organiseren van de steden kan sommige spelers al plezier opleveren.
5) Persoonlijk ben ik omringd door vijanden, mijn ally ligt 2 OC's verder gelegen, dus actie mis ik niet. (sommige dagen is wat rust ook goed)
6) Het organiseren van veroveringen van bepaalde steden is hatstike leuk, vooral als de vijand hem echt probeert bij te houden door hem te verdedigen en de verovering aanvalt met meet dan 10k VS die je in je eentje (want je bent alleen) moet verdedigen. @trier
7) Starten op andere werelden is vervelend en wordt misbruikt door spelers die 20k goud inzetten (in 3 dagen tijd, voorbeelden genoeg) om na 12u al een tweede stad te veroveren.

Een laatste punt dat iedere grote speler zou moeten doen (het is nog leuk ook en je kan het strategisch gebruiken dvm een lager moraal voor veroveringen)
8) kleine spelers helpen, steden aanbieden, steden voor hem leeg maken zodat hij zich snel kan integreren in het spel, bovendien vallen jouw vijanden tegen een laag moraal en op deze manier kan je strategische steden innemen, waar sommige spelers plezier inzien om een muur op 0 af te breken om dan met 50 mytische steden aan te vallen. Deze vijanden graven zich dan zelf een gaf. Plezier gegarandeerd. :p @skinnie

Opgepast, ik ben tegen dubbel accounts, enz. Maar als ex-grepolis-mod kan ik wel garanderen dat hier voldoende controle is, vooral op een oude wereld.
En vooral, spreek niet te snel voor andere spelers.

@bifflit en andere als jullie wat actie willen kunnen jullie ook in OC56 komen vechten, bende noobies. ;) Just joking, but you're welcome.

Fijne dag verder,

gladiator7
of Thomas voor bekenden
Waar hoor je mij zeggen dat nieuwe spelers niet genoeg ervaring hebben? Ik zeg dat er geen nieuwe spelers op Achilles meer moeten kunnen beginnen, met andere woorden: sluiting van nieuwe registraties op Achilles. Dus er voor wie dan ook niet meer kunnen beginnen, zodat de wereld kan gaan beginnen met sluiten.

Bigflik heeft deze topic aangemaakt, ik denk dat die niet kan winnen en hier misschien wel hahaha.

Ik vind dat Achilles moet blijven, vind het nog steeds leuk en ik zit iets meer dan 5 jaar op Achilles.

Als jet zelf saai vind, verpest het dan niet voor een ander die het wel leuk vinden om op Achilles te spelen.

Als Achilles sluit, dan stop ik helemaal mee met grepolis te spelen.

GOD LION, je speelt niet eens op Achilles, dus ik snap niet waar je eigen mee bemoeid om Achilles te sluiten.

Als je opnieuw wil beginnen stuur je mij een bericht en je krijgt een 10-tal steden en al mijn steun. Met spelers van jouw niveau wil ik best blijven spelen.
Haha bedankt voor het leuke aanbod, maar Achilles is voor mij toch echt verleden tijd.

Plus dat ik er niet tegen zou kunnen dat ik opnieuw onderaan moet beginnen met de krijgerslijsten

Bigflik heeft deze topic aangemaakt, ik denk dat die niet kan winnen en hier misschien wel hahaha.

Ik vind dat Achilles moet blijven, vind het nog steeds leuk en ik zit iets meer dan 5 jaar op Achilles.

Als jet zelf saai vind, verpest het dan niet voor een ander die het wel leuk vinden om op Achilles te spelen.

GOD LION, je speelt niet eens op Achilles, dus ik snap niet waar je eigen mee bemoeid om Achilles te sluiten.
Hele sterke opmerkingen, goed onderbouwd en ook erg genuanceerd en feitelijk correct, nice :)

Deze wereld is binnenkort 7 jaar oud, denk dat iedereen daar ooit wel al eens gespeeld heeft... Misschien zijn er nog enkele 10tallen die het echt leuk vinden (want door snel even te kijken naar de top 20 groeien die gewoon weinig tot niet, zo leuk zal het dus ook wel niet zijn). Er staan echt veel meer mensen te wachten op een vernieuwde achilles, dan dat er mensen zijn die de oude willen hoor. Dus misschien kunnen julie het "niet verpesten" voor die andere groep, en deze gewoon laten sluiten? ;)

Deze wereld is binnenkort 7 jaar oud, denk dat iedereen daar ooit wel al eens gespeeld heeft... Misschien zijn er nog enkele 10tallen die het echt leuk vinden (want door snel even te kijken naar de top 20 groeien die gewoon weinig tot niet, zo leuk zal het dus ook wel niet zijn). Er staan echt veel meer mensen te wachten op een vernieuwde achilles, dan dat er mensen zijn die de oude willen hoor. Dus misschien kunnen julie het "niet verpesten" voor die andere groep, en deze gewoon laten sluiten? ;)
Hahaha LOL Het is maar net van welke kant je dit bekijken kunt
Mij is vertelt dat je pessimistische inzicht hebt als je zegt de glas is half leeg
en ook vertelt men mij dat je over optimistisch inzicht beschikt als je zegt de glas is half vol

ik speel nog elke dag met plezier op achilles
mijn mening is de spelers die er geen zin meer in hebben trekken de stop er maar uit

Het is ook nog steeds voor nieuwe spelers leuk op Achilles! Zelf ben ik pas opnieuw gestart in mei 2018 na enkele maanden volledig gestopt te zijn. Dus ook voor nieuwe spelers zijn er best genoeg mogelijkheden om hier genoeg plezier te beleven!
@bigflik: Wat maakt het nu uit dat sommige spelers honderden steden hebben? Dan moet je sommige zaken maar anders indelen. Deze wereld werd geopend zonder eindspel en je hebt er uiteindelijk toch zelf voor gekozen om te starten op zo'n wereld? Dan moet je maar spelen op een wereld met een eindspel. Iedereen is vrij om te kiezen om te starten op een wereld met of zonder eindspel. Dan moet jij toch niet die ene wereld zonder eindspel laten sluiten gewoonweg omdat jij de verkeerde wereld kiest? Kies de volgende keer een wereld met eindspel en laat de spelers die bewust kiezen voor een wereld zonder eindspel gewoon verder plezier beleven!

Het is ook nog steeds voor nieuwe spelers leuk op Achilles! Zelf ben ik pas opnieuw gestart in mei 2018 na enkele maanden volledig gestopt te zijn. Dus ook voor nieuwe spelers zijn er best genoeg mogelijkheden om hier genoeg plezier te beleven!
@bigflik: Wat maakt het nu uit dat sommige spelers honderden steden hebben? Dan moet je sommige zaken maar anders indelen. Deze wereld werd geopend zonder eindspel en je hebt er uiteindelijk toch zelf voor gekozen om te starten op zo'n wereld? Dan moet je maar spelen op een wereld met een eindspel. Iedereen is vrij om te kiezen om te starten op een wereld met of zonder eindspel. Dan moet jij toch niet die ene wereld zonder eindspel laten sluiten gewoonweg omdat jij de verkeerde wereld kiest? Kies de volgende keer een wereld met eindspel en laat de spelers die bewust kiezen voor een wereld zonder eindspel gewoon verder plezier beleven!
hier ben ik t mee eens

Jij bent natuurlijk een pak later op deze spelwereld gestart. Je kan je onmogelijk inbeelden hoe iemand zijn spel momenteel is, die al 6 jaar in deze spelwereld zit.
Het is net om die trouwe spelers te bedanken voor de aangename tijden (en het geld dat innogames er mee verdiend heeft), dat men eindelijk eens een stop op deze wereld mag zetten. Die trouwe spelers zijn immers ooit gestart om deze wereld uit te spelen, niet om jarenlang steden te bouwen en dan af te haken...
De kleintjes groeien aan de rand bij. Maar veel spelers hebben zo'n groot gebied in beslag genomen, dat er rondom hen enkel nog nieuwe kleintjes bij komen en de echte vijanden opgekuist zijn of te ver weg liggen.
Wie wel nog een actief front gevolgd is, door te blijven doorgroeien, die ligt met een bepaald aantal steden aan dat front en kan een groot aantal van zijn steden niet inzetten door de afstand naar dat front.
Daarenboven zijn er dan andere actievere allianties, die verslagen werden, maar die dan ofwel zelf, ofwel een afsplitsing van hen, laten heropbouwen in ver afgelegen oceanen. (No hard feelings.) Maar met zo'n actie trek je het spel al helemaal kapot. Zo groeien die spelers wel, maar ze hebben geen vijanden om zich heen. Wil je er toch een stadje van gaan pakken, dan zit je met vaartijden van 40 tot wel 70 uur.
Als je bovendien al al die jaren voor hetzelfde vaandel hebt gestreden, dan ga je die alliantie, waarmee je alles hebt opgebouwd, toch niet de rug toekeren?
Zowel naar plaatsing van je steden als simpelweg het ethische, is dat iets wat niet zal gebeuren. Er hangt na al die jaren zo'n geschiedenis achter de spelers en allianties.

Ik begrijp wel dat er vraag is van nieuwe spelers, naar een open wereld als die van achilles, maar start dan terug een nieuwe.
Daar is ruimte voor en zo kan men met een faire kans aan zo'n wereld beginnen.
Klopt ik zit daar maar op 3 jaar en ik wil rustig doorgaan naar 6 jaar, 9 jaar en misschien nog wel langer. Ik zal ook niet ontkennen dat het soms inderdaad wel eens saai is. Maar dat hangt toch echt af van je houding en niet door het spel. Het is misschien wel een inschattingsfout geweest om te denken dat je er na een paar jaar van af bent en ja dan gaat het nog lang duren. Dat is dus het risico van een open wereld.

Je weet ook dat nieuwe spelers niet in de kern terecht komen maar in de randen. Dat is iets waar je je al bij voorbaat op kunt inspelen. Doe je dat niet, of kom je er te laat achter, dan is het inderdaad zo dat je op een gegeven moment er te ver vanaf zit en met de bulk van je steden in gebieden zit waar geen zak te beleven valt. Als het gebied steeds groter wordt, worden de vaartijden toch ook langer. Logisch toch. Wederom keuzes die iedere speler voor zichzelf kan maken.
De verslagen spelers die ergens aan de rand doorgaan is ook weer een keuze van zo'n speler. Het zal mijn keuze niet snel worden, maar dat moeten ze zelf weten. Laat ze dan maar lekker schreeuwen aan de zij-lijn, boeie. Ik ga daar toch geen 70 uur heenvaren zeg, ik zoek wel een nieuwe vijand er zijn er nog genoeg..
Heb je geen vijanden meer, dan moet je ze maken. In basis heel simpel, maar ik ben het dan wel met je eens dat als je al lange tijd met andere spelers samenwerkt dat dat op een gegeven moment moeilijk wordt. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker. Waarmee ik trouwens niet zeg dat je meteen je alliantie moet ontbinden (kan ook), maar een BG/NAP tegen het licht houden op z'n tijd kan geen kwaad. Dat je daarmee ook in de problemen zal gaan komen met steden ed. maakt het daarom alleen al een grotere uitdaging, tenminste als je voor het gevecht gaat (en over je ethische schaduw heen stapt)
Net als vroeger tijdens de gymles. Soms zit je in een team met je vriendjes en soms wordt je in het andere team gezet en speel je tegen ze. Dat maakt het spel zelf niet minder leuk en het blijven toch je vriendjes.

Over een beloning voor spelers die al geruime tijd op deze wereld zitten kan ik al kort zijn. De wereld sluiten is geen beloning.

Ik probeer hier ook om nog zoveel mogelijk met je mee te denken, want eerlijk is eerlijk. Vanuit mijn kant kan ik ook simpel citeren:
ik speel nog elke dag met plezier op achilles
mijn mening is de spelers die er geen zin meer in hebben trekken de stop er maar uit

Is het niet beter om dit topic te sluiten ipv de wereld Achilles?
99% van de spelers die overwegen om te stoppen, stoppen gewoon, maar vragen niet om de hele wereld ook ineens te laten sluiten. Dit is eigenlijk een absurde discussie. Ieder moet voor zichzelf maar uitmaken of hij al dan niet wil stoppen op deze wereld en zolang er genoeg spelers zijn die verder willen spelen, dan wordt er toch gewoon verder gespeeld?
Er zijn genoeg mogelijkheden om het interessant te maken, maar dat kan wat tijd kosten voor alles op orde is. Maar aangezien deze wereld niet sluit, heb je daar tijd voor. Ook lees ik dat er al maandenlang klachten zijn over het lange rekken van deze wereld? In 2016 ben ik hier begonnen en heb ik nog nooit iemand horen klagen dat het te "lang" duurt. Indien iemand het beu is, dan verdwijnt die persoon meestal vanzelf. En dat gebeurt op iedere wereld. Maar het is wel de allereerste keer dat ik zie dat er een speler is die vindt dat het te lang duurt, gewoonweg vraagt om de hele wereld te sluiten, ipv zelf te stoppen.

Pucco, voor iemand, die al 5 jaar speelt, is het bizar, dat jij volledig in OC75 ligt.
Je behoort dus tot diegenen, die helemaal weggetrokken zijn uit de buurt van de vijand en die gecentreerd op veilig afstand van alle gevechten ligt. :)
Ik heb zelf al OC's 54,53,43,44,63,52 en 42 mee gecleard en ben nu gegroeid richting nog omliggende oceanen om de fronten te volgen.
Ik lig nog steeds actief aan fronten en ben me, zoals altijd aan het nestelen om die te kunnen blijven volgen.
Echter is het wel zo dat de fronten steeds verder en verder weg trekken.
En dat is voor spelers met minder steden als ik dan niet evident om te volgen.
Wanneer de enige vijand in je buurt weg trekt tot zelfs oceanen in de 80 en 90, dan denk ik dat het de vijand is, die het spel aan het verbrodden is...

Voor mij mag er gerust een einde komen aan achilles. Ik hoef ook maar 5 a 10 minuten per dag online te zijn om bijna 800 steden te managen.
En die staan altijd vol en worden vlot uitgebouwd.
Als ik besluit in een gebied te gaan helpen, dan is dat gebied in geen tijd gecleard. Rapper zelfs, dan de tijd die ik nodig heb om me daar te gaan nestelen.
Want eens je een paar steden overneemt, trekt de rest verder weg of worden ze spook.
Elke keer opnieuw...
En dat brengt wel wat sleur in het spel. Niet dat ik daarvoor zou opgeven, maar ik hoor continu spelers hierover klagen, zowel bij vriend als vijand.

Dus het lijkt me meer dan redelijk, dat innogames de nieuwe toevoer op z'n minst zou afsluiten.
Er zijn nu echt oceanen vol spelers, die nog amper tot aan een front kunnen geraken, omdat ze in zo'n snelheid van hen weggevlucht zijn dankzij de massale stoppers en de spelers, die hun steden opgaven om 2 a 3 oceanen verder een nieuw rijk op te bouwen.
Maar spelen we dan nog grepolis of simscity?

Is het niet beter om dit topic te sluiten ipv de wereld Achilles?
99% van de spelers die overwegen om te stoppen, stoppen gewoon, maar vragen niet om de hele wereld ook ineens te laten sluiten. Dit is eigenlijk een absurde discussie. Ieder moet voor zichzelf maar uitmaken of hij al dan niet wil stoppen op deze wereld en zolang er genoeg spelers zijn die verder willen spelen, dan wordt er toch gewoon verder gespeeld?
Er zijn genoeg mogelijkheden om het interessant te maken, maar dat kan wat tijd kosten voor alles op orde is. Maar aangezien deze wereld niet sluit, heb je daar tijd voor. Ook lees ik dat er al maandenlang klachten zijn over het lange rekken van deze wereld? In 2016 ben ik hier begonnen en heb ik nog nooit iemand horen klagen dat het te "lang" duurt. Indien iemand het beu is, dan verdwijnt die persoon meestal vanzelf. En dat gebeurt op iedere wereld. Maar het is wel de allereerste keer dat ik zie dat er een speler is die vindt dat het te lang duurt, gewoonweg vraagt om de hele wereld te sluiten, ipv zelf te stoppen.
Kleine correctie: Ik overweeg niet te stoppen. Ik aanhoor continu de klachten dat het te lang duurt. :)
Er is nog een aanzienlijk verschil tussen jouw situatie en die van de spelers, die het spel al sinds het begin spelen.
Vanuit jouw locatie heb je toch ook weinig tot geen vijanden tegen? Je ligt met je 90 steden in OC75 en 74. Dat is de rand van het spelbord.
Welke actie is er in OC75? Die ene speler met z'n allen tegenhouden, die in die OC aan het binnendringen is vanuit OC64? Ook die speler komt al van een pak verder en is al helemaal tot in die richting moeten oprukken om nog wat gevechten te kunnen uitlokken. Gelukkig voor hem, krijgt hij wel tegenstand.

Als de wereld geen nieuwe spelers zou toelaten, dan sluit de wereld vrij kort daarna. Want dan zitten we zeeeeeer spoedig onder de 300 "actieve" spelers.
Ik denk dat we in werkelijkheid zelfs onder de 200 actieve spelers zitten momenteel.

@bigflik : Waar pucco en ikzelf gelegen zijn en waar we mee bezig zijn doet er hier helemaal niet toe. Er zijn honderden spelers met allen een eigen situatie en hun eigen keuzes. Het enige wat telt is of die spelers er plezier aan beleven of niet. Het is niet aan jou om zomaar voor iedereen te beslissen.
Iedereen moet zijn eigen rekening maken, en niet de rekening van anderen (in dit geval van honderden andere spelers)!

@bigflik : Waar pucco en ikzelf gelegen zijn en waar we mee bezig zijn doet er hier helemaal niet toe. Er zijn honderden spelers met allen een eigen situatie en hun eigen keuzes. Het enige wat telt is of die spelers er plezier aan beleven of niet. Het is niet aan jou om zomaar voor iedereen te beslissen.
Iedereen moet zijn eigen rekening maken, en niet de rekening van anderen (in dit geval van honderden andere spelers)!
Dat is ook niet mijn bedoeling. Maar als er kritiek komt op mijn aangehaalde punten, staat het me vrij om daar een repliek op te geven.
Ik ben me er van bewust dat er ook spelers zullen zijn, die nog niet willen, dat deze wereld sluit. Wellicht omdat ze nog ergens mee bezig zijn en wellicht ook veel recenter gestart zijn op deze spelwereld.
Maar de essentie van die spel, is dat het een oorlogsspel is. Aanvallen en verdedigen.
Helaas merk ik erg vaak, dat spelers steeds vaker de vlucht nemen naar verafgelegen oceanen. Bijvoorbeeld OC90, waar geen hol te beleven valt, maar van waaruit wel DEF gezonden wordt, zonder dat de steden geraakt kunnen worden met kolo's. Het staat iedereen vrij te stichten waar men maar wil, maar zulk spel verziekt de spelwereld. Hoe je dat ook draait of keert...
En nogmaals... Ik verwoord hier enkel wat een grote massa spelers (grote en kleine, spelers die al lang meedraaien en spelers die minder lang meedraaien) al maandenlang (of zelfs jarenlang) lopen te klagen. Er is niemand die dit probleem wil/kan aankaarten, dus heb ik het gedaan. Maar dat wil nog niet zeggen, dat ik voor een ander beslis. Er zijn blijkbaar toch ook nog spelers, die ik niet ken, die van dezelfde mening zijn.
Oneindig kan het niet blijven doorgaan natuurlijk. Dat snapt het kleinste kind. :)

De enige die daarnaar oc90 is gevlucht die speelt al niet meer degene die er zitten zijn wellicht geen vluchters maar er werd toen gratis stadjes weggegeven door de stichter
En degene die er wel echt in geïnteresseerd in is sorry maar euh die zit toch zeker niet in onze alliantie he?
Je kunt hutje mutje op elkaar zitten en een mooie frontlinie bepalen Maar ook denken de wereld is nog lang niet vol he
http://en1.grepolismaps.org als de wereld vol is zou ik zeggen je hebt gelijk man

hmm tja maar volgens mij kan ik me nog herinneren @bigflik dat je schreef dat je liever de kleine actieve leden wilde wegspelen voor ze eenmaal groter beginnen te worden en hiermee een bedreiging zouden kunnen vormen.
moet ik dan ervan uitgaan dat jezelf liever ook niet al te grote weerstand wil hebben?

Laatst bewerkt:
De enige die daarnaar oc90 is gevlucht die speelt al niet meer degene die er zitten zijn wellicht geen vluchters maar er werd toen gratis stadjes weggegeven door de stichter
En degene die er wel echt in geïnteresseerd in is sorry maar euh die zit toch zeker niet in onze alliantie he?
Je kunt hutje mutje op elkaar zitten en een mooie frontlinie bepalen Maar ook denken de wereld is nog lang niet vol he
http://en1.grepolismaps.org als de wereld vol is zou ik zeggen je hebt gelijk man

hmm tja maar volgens mij kan ik me nog herinneren @bigflik dat je schreef dat je liever de kleine actieve leden wilde wegspelen voor ze eenmaal groter beginnen te worden en hiermee een bedreiging zouden kunnen vormen.
moet ik dan ervan uitgaan dat jezelf liever ook niet al te grote weerstand wil hebben?
Ik denk dat je de woorden dan lichtjes aan het verdraaien bent... OF... Misschien herinner je het niet meer al te goed. :)

In het gebied dat wij hebben vrijgespeeld, hebben wij simpelweg alle rode steden weggespeeld. Net zoals we overal doen.
Helaas worden veel van die steden al spooksteden voor het einde van ons offensief.
Spelers, die we in OC63 hebben overgenomen hebben hun toevlucht genomen in OC75. Dat is toch een aanzienlijke afstand van waar we zaten.
Ondertussen hebben jullie kleintjes gerecruteerd, die tussen ons in kwamen te liggen. Die hebben jullie volgepompt vanuit de oceanen op de rechterkant van het spelbord. Wanneer iemand er voor kiest om bij onze vijand te huizen, dan lijkt me dat logisch, dat we die ook aanvallen. Rood is rood.

Ik gebruikte overigens OC90 maar als voorbeeld. Er zijn zo nog tal van oceanen, waar jullie een kleine kolonie hebben gesticht, ver van alle andere allianties en spelers. Mag van me... Niks op tegen... Maar, het komt het actief spel op Achilles niet ten goede. Dit spel is immers voorzien op kortere afstanden. Je kan onmogelijk bij actieve spelers steden overnemen, waarvoor je 48 uur moet varen met je kolo. (Tenzij je op de seconde gaat timen met gigantische massa's.)
Gelukkig hebben we nog andere fronten. :)

Maar daarover gaat dit topic niet.
Het topic gaat er over, hoe de spelers de toekomst van Achilles zien.
En gezien de afstanden die gecreëerd worden, ziet die er niet al te somber uit, vrees ik.

Ik denk dat je de woorden dan lichtjes aan het verdraaien bent... OF... Misschien herinner je het niet meer al te goed. :)

In het gebied dat wij hebben vrijgespeeld, hebben wij simpelweg alle rode steden weggespeeld. Net zoals we overal doen.
Helaas worden veel van die steden al spooksteden voor het einde van ons offensief.
Spelers, die we in OC63 hebben overgenomen hebben hun toevlucht genomen in OC75. Dat is toch een aanzienlijke afstand van waar we zaten.
Ondertussen hebben jullie kleintjes gerecruteerd, die tussen ons in kwamen te liggen. Die hebben jullie volgepompt vanuit de oceanen op de rechterkant van het spelbord. Wanneer iemand er voor kiest om bij onze vijand te huizen, dan lijkt me dat logisch, dat we die ook aanvallen. Rood is rood.

Ik gebruikte overigens OC90 maar als voorbeeld. Er zijn zo nog tal van oceanen, waar jullie een kleine kolonie hebben gesticht, ver van alle andere allianties en spelers. Mag van me... Niks op tegen... Maar, het komt het actief spel op Achilles niet ten goede. Dit spel is immers voorzien op kortere afstanden. Je kan onmogelijk bij actieve spelers steden overnemen, waarvoor je 48 uur moet varen met je kolo. (Tenzij je op de seconde gaat timen met gigantische massa's.)
Gelukkig hebben we nog andere fronten. :)

Maar daarover gaat dit topic niet.
Het topic gaat er over, hoe de spelers de toekomst van Achilles zien.
En gezien de afstanden die gecreëerd worden, ziet die er niet al te somber uit, vrees ik.

Maar wat jij zegt klopt ook niet helemaal. De spoken waren van TNT, dat was al een zwakke club en behalve die ene (die trut) want door die heb je je laten misleiden is daar de meerderheid gestopt omdat ze kapotgespeeld werden gespeeld en daarmee weinig kans meer hadden. Van het beetje wat daarvan overbleef en toch graag door wilden spelen, die hebben we verdeeld. De onervaren kleintjes hebben wij opgenomen en de ervaren die zitten bij jouw in de club. Diegenen die wij hebben opgenomen hebben we ook naar ons toe getrokken en inderdaad door ze vol te proppen zodat ze nog een kans kregen om een kolo te bouwen en bij ons door konden spelen. Dan hebben we het wel over spelers die wel weten hoe ze een kolo kunnen bouwen maar aanvallen met deff, timen nooit van gehoord, dodgen geen idee waar je het over hebt. Dat soort spelers dus die wij met veel geduld het spelletje een beetje proberen bij te brengen. Er zijn er ook een paar gebleven en dat zijn dan de kolonies die je bedoeld.
Ook spelers in de ver weg gelegen OC's (bijvoorbeeld 90) hebben dat op eigen initiatief gedaan en zijn in een later stadium pas bij ons gekomen.

Maar dat terzijde, als je simpelweg praat over aanval en verdediging en streven naar 1 doel is dat dus precies waar deze wereld niet overgaat. Dat zijn de gesloten werelden. Ergens in 2006 ofzo toen kon je nog zo spelen (mooie tijd geef ik ook toe) je vijand pletten en winnen. Maar dat gaat hier niet. Je pakt een stad maar niet de CP. Iedere speler die actief is kan door blijven gaan tot het oneindige. Ik snap de frustratie van de grote spelers ook wel. Je vijand vlucht buiten bereik en jij zit met mega veel steden vast in een bepaald gebied, het is een trage wereld, kost veel tijd enz enz.. Dat is gevolg van ouderwets grepo-spelen. Succesvol tot op een bepaalde hoogte (heel hoog zelfs) en dan houdt het een beetje op, want de strategie is niet flexibel.

Afin, de vraag is hoe je de toekomst van de wereld ziet, ik ben flex, mn ally is flex, nieuwe spelers leer ik flex dus het komt wel goed met deze wereld. Niet lullen maar gewoon gezellig doorspelen (maar dan wel flex, hahahaha)