• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Gast
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

Omgekeerde oorzaak & gevolg. Ik was juist tegen dat idee, OMDAT ik vind dat het geen toegevoegde waarde heeft...
 

Kroenuh


Community Manager
Grepolis Team
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

In het leven dienen ook zaken geaccepteerd te worden, dit is zo'n moment. Wij hebben deze norm effectief ingezet omdat wij weten wat wel bij Innogames binnenkomt en wat niet.

Het is niet de bedoeling dat het ideeënforum een zandbak met leuke ideetjes moet worden. Nee, daar moeten de beste ideeën gefilterd worden die kans op slagen hebben.

Ik heb in overleg met de ideeënforummods bewust voor deze handhaving gekozen omdat ik weet hoe het Grepolis team van Innogames denkt en selecteert op ideeën. Ik kan wel weet ik hoeveel ideetjes gaan doorsturen naar Innogames en hopen dat ze het gaan doorvoeren, maar daar koop je niks voor. Ik stuur liever ideeën door die het daadwerkelijk kunnen halen en waar goed over nagedacht en gediscussieerd is.

Daarnaast heb ik jouw idee als eens voorbij zien komen en tot op heden toe niet doorgevoerd gezien, dus helaas.
 

DeletedUser

Gast
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

Persoonlijk vind ik de grens van 80% ook te hoog:

1) alle peilingen in het echte leven wijzen uit dat tegenstemmers altijd gemotiveerder zijn dan voorstemmers;
2) de keuze mogelijkheid verkeerd is, omdat neutrale stemmers (het maakt mij niet uit) zullen kiezen "Nee, het hoeft van mij niet zo" omdat de alternatieve keuze is "Ja dit moet er zeker komen. Dus een deel van de Nee-stemmen zal een aantal neutrale stemmers in zich hebben.

Ad 2: om de peiling zuiver te maken, zou er een extra keuze toegevoegd moeten worden "Geen mening/neutraal", maar tenminste zullen de keuze mogelijkheden gelijkwaardig qua antwoord moeten zijn. Er is een groot verschil tussen "het hoeft" en "Het moet".

De keuze zou dan worden bij een Ja/Nee peiling:
Ja dit moet er zeker komen
Nee dit moet er zeker NIET komen

En bij een Ja/Nee/Neutraal zou daarbij de keuze komen:
Geen mening / neutraal

=========

Het gegeven dat Innogames ook weer filtert is geen argument om het % zo hoog te leggen, immers zij kunnen tegen het idee, in zowel positive als negatieve wijze, anders aankijken. Er worden immers ook wijzigen doorgevoerd die niet via de ideeenbus komen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

Persoonlijk vind ik de grens van 80% ook te hoog:

1) alle peilingen in het echte leven wijzen uit dat tegenstemmers altijd gemotiveerder zijn dan voorstemmers;
2) de keuze mogelijkheid verkeerd is, omdat neutrale stemmers (het maakt mij niet uit) zullen kiezen "Nee, het hoeft van mij niet zo" omdat de alternatieve keuze is "Ja dit moet er zeker komen. Dus een deel van de Nee-stemmen zal een aantal neutrale stemmers in zich hebben.

Ad 2: om de peiling zuiver te maken, zou er een extra keuze toegevoegd moeten worden "Geen mening/neutraal", maar tenminste zullen de keuze mogelijkheden gelijkwaardig qua antwoord moeten zijn. Er is een groot verschil tussen "het hoeft" en "Het moet".

De keuze zou dan worden bij een Ja/Nee peiling:
Ja dit moet er zeker komen
Nee dit moet er zeker NIET komen

En bij een Ja/Nee/Neutraal zou daarbij de keuze komen:
Geen mening / neutraal

=========

Het gegeven dat Innogames ook weer filtert is geen argument om het % zo hoog te leggen, immers zij kunnen tegen het idee, in zowel positive als negatieve wijze, anders aankijken. Er worden immers ook wijzigen doorgevoerd die niet via de ideeenbus komen.

ben het eens met het hele verhaal en idd die nee stemmers die zijn een stuk gemotiverder en halen ook anderen over nee te stemmen waardoor het er niet komt
 

DeletedUser

Gast
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

Als jij 20 niet goed uitgewerkte ideeën stuurt, waar niet veel het ermee eens zijn, of 3 volledig uitgewerkt en goedgekeurde ideeën, wat zou jij als Innogames medewerker doen? Als er 3x die 20 ideeën komen, ga je die echt niet meer allemaal aandachtig doornemen. Je kan er dan beter minder sturen die ze wel goed doornemen.

Het is niet de bedoeling dat we Innogames onderspammen met ideeën, want dan heb je weer de kans dat ze denken "Heb je hun weer" en dan lezen ze het niet eens ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

Mark heeft een punt.
En legerman, ga dan een ander spel spelen he...
 

DeletedUser

Gast
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

Persoonlijk vind ik de grens van 80% ook te hoog:

1) alle peilingen in het echte leven wijzen uit dat tegenstemmers altijd gemotiveerder zijn dan voorstemmers;
2) de keuze mogelijkheid verkeerd is, omdat neutrale stemmers (het maakt mij niet uit) zullen kiezen "Nee, het hoeft van mij niet zo" omdat de alternatieve keuze is "Ja dit moet er zeker komen. Dus een deel van de Nee-stemmen zal een aantal neutrale stemmers in zich hebben.

Ad 2: om de peiling zuiver te maken, zou er een extra keuze toegevoegd moeten worden "Geen mening/neutraal", maar tenminste zullen de keuze mogelijkheden gelijkwaardig qua antwoord moeten zijn. Er is een groot verschil tussen "het hoeft" en "Het moet".

De keuze zou dan worden bij een Ja/Nee peiling:
Ja dit moet er zeker komen
Nee dit moet er zeker NIET komen

En bij een Ja/Nee/Neutraal zou daarbij de keuze komen:
Geen mening / neutraal

=========

Het gegeven dat Innogames ook weer filtert is geen argument om het % zo hoog te leggen, immers zij kunnen tegen het idee, in zowel positive als negatieve wijze, anders aankijken. Er worden immers ook wijzigen doorgevoerd die niet via de ideeenbus komen.

Ben ik het niet mee eens:
1. Als een idee echt heel goed is, dan mag ik hopen dat ook de voorstanders gemotiveerd zijn. Als jij een idee bedenkt, dan moet je mensen daar enthousiast over maken, zodat ze voor stemmen.
2. Neutrale stemmers zien blijkbaar geen voordeel in een bepaalde wijziging, het is dus logisch dat die nee stemmen, en terecht. Als er geen voordeel is, hoeft het er namelijk niet te komen.

Er hoeft dus ook geen neutrale stem-optie te komen. En dus ook de nee-optie hoeft niet aangepast te worden. Mensen die niet voor zijn, zijn namelijk tegen... Je kan niet zeggen dat je niet voor bent, maar dan niet tegen zijn, maar neutraal. Zie daarover mijn 2e punt hierboven.

Marc200 en Kroenuh hebben verder prima uitgelegd waarom 80% een prima norm is.
 

zelway

Hopliet
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

buiten het feit dat ik het jammer vind dat dit is afgekeurd kan ik ze het niet kwalijk nemen dat ze het afkeuren
kijk even hoeveel mensen er crepolis spelen en als je dan ziet dat er toch wel 51 spelers de moeite nemen om hier op te stemmen . immers waarom voor een paar stemmende leden een hoop moeite doen
reken het percentage hier eens van uit



ps ik heb voor gestemd
 

DeletedUser

Gast
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

zelway, de mensen die tegen waren hoefde wss niet meer te stemmen. Tegenstemmen was al genoeg gedaan :rolleyes: Er zullen niet meer dan 100 mensen zijn die hier meerdere keren per dag kijken, dus dat valt ook wel mee :p
 

DeletedUser10567

Gast
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

Legerman, jamer van uw idee, maar dit zijn de regels en niemand heeft er problemen mee gehad. Gewoon opnieuw proberen met nieuwe ideeën is mijn advies!
 

DeletedUser12119

Gast
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

Mark heeft een punt.
En legerman, ga dan een ander spel spelen he...

Hoezo moet ik een ander spel gaan zoeken? Ik probeer met nieuwe ideeën het spel leuker en makkelijker te maken. En heb gezocht naar een idee van jouw maar heb er 0 gevonden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

Misschien is la choeffe tevreden met het spel zoals nu ;)
 

DeletedUser12119

Gast
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

Misschien is la choeffe tevreden met het spel zoals nu ;)

Een spel moet blijven veranderen anders vinden mensen het saai worden...
Maar dan zal ik dat idee maar is effe naar Duitse forum sturen en het idee daar weer opnieuw voor stellen. En als het daar wel lukt zullen jullie persoonlijk door mij hier een berichtje krijgen!
 

DeletedUser10567

Gast
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

Een spel moet blijven veranderen anders vinden mensen het saai worden...
Maar dan zal ik dat idee maar is effe naar Duitse forum sturen en het idee daar weer opnieuw voor stellen. En als het daar wel lukt zullen jullie persoonlijk door mij hier een berichtje krijgen!

Dan zouden wij het hier ook merken, legerman ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

Jep legerman. Je krijgt van ons alle steun, kuchkuch!
Succes met een Duitse vertaling maken!
 

DeletedUser12119

Gast
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

Jep legerman. Je krijgt van ons alle steun, kuchkuch!
Succes met een Duitse vertaling maken!

Zo moeilijk is dat niet. Gewoon eerst je duits goed geleerd hebben op school en dan in praktijk brengen!
 

DeletedUser10567

Gast
AW: Afgekeurd wegens 23% tegen -,-

Maar het blijft over het idee gaan ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan