• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.
  • Heb je een vraag over het spel? Kijk dan eerst op onze wiki (hulp) pagina's!
    Op onze wiki is veel informatie over Grepolis te vinden. Wellicht vind je het antwoord op je vraag daar wel! Zo niet, aarzel dan niet om het hier te vragen.

Vraag Alarm

DeletedUser25020

Gast
Beste,

Als ik een aanval krijg gaat mijn alarm op de computer dus niet af
wel op mobiele maar enkel maar als ik die terug gebruik DUS "uit ruststand" krijg ik de melding dus te laat!
is het mogelijk dit even na te kijken, op beide wereld waar ik spel zijn er meerdere spelers die het zelfde probleem hebben.

ingame naam :amagedon62
wereld: Myonia en Nicaea

mvg
 

DeletedUser23442

Gast
Wat betreft het probleem op je computer.

Grepolis zelf heeft geen ingebouwd alarm. Het alarm dat je gewend was zal waarschijnlijk die van een extern script geweest zijn.
Het klopt inderdaad dat die sinds de laatste veranderingen in grepolis niet meer werkt, maar om dat opgelost te krijgen zul je bij de maker van een script moeten zijn en moeten hopen/wachten (tot) dat hij zijn script update zodat dat alarm weer werkt.

Wat betreft je mobiel.
Het probleem dat je daar noemt wordt veroorzaakt door (batterij/internet) besparende acties van je telefoon zelf.
De Grepolis app stuurt de melding wel direct uit, maar je telefoon gaat niet constant zoeken naar nieuwe meldingen.
Dit doet hij pas als je je telefoon opent, zodat hij dan pas energie en internet hoeft te gebruiken.

Maar voor grepolis is dat inderdaad niet handig. Hoe je dat voorkomt verschilt per telefoon, maar waar je naar zou kunnen kijken is:

-(Telefoon) Instellingen per app. Kijk eens of je daar iets ziet staan om de app toestemming te geven om op de achtergrond actief te blijven (zoeken naar meldingen)

En als dat nog steeds niet werkt, kijk eens of je telefoon algemene batterijbesparingsfunctie aan heeft staan.
Dat is vaak te vinden onder instellingen en dan 'batterij' of 'energie'.

Als je die uit zet zal de batterij iets sneller leeg gaan dan je gewend bent, maar dat is omdat die ook dan altijd op de achtergrond actief blijft.
 
Bovenaan