• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Alcohol onder de 16

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Er is een verschil tussen ergens het niet eens zijn met iets en gewoon een plaat voor je hoofd te hebben.
Als je dan daarbij de hele tijd doorgaat om te zoeken wat je af kunt kraken raken mensen nogal lichtgeraakt

dus als laatste reactie wil ik je doorverwijzen naar deze site:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/verslaving/41683-wiet-verslaving.html
(waar ik overigens helemaal geen problemen mee heb gehad deze snel te vinden
Dat zal wel aan jou onwil hebben gelegen je fout toe te durven geven
)


Succes met je research voor je tentamens
misschien moet je je lectuur toch ff wat uitbreiden, pannenkoek ;)

Daarbij komt dat als je echt zo geletterd bent je Voltaire wel had gekend en had geweten over welke citaat ik het had.
Toch maar een havootje? :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Het feit dat je die site presenteert als onderbouwing van jou stelling is al lachwekkend genoeg.

Hier hoppa een willekeurige internet site die weer wat anders beweert.
http://www.druglijn.be/info_drugs/veelgevraagd/is%20cannabis%20verslavend.html

Als dit de bronnen zijn waarop jij je uitspraken baseert dan heb ik medelijden met je. Hoe kun je dit überhaupt lectuur noemen haha.

Le christianisme est la plus ridicule, la religion la plus absurde et sanglante qui ait jamais infecté le monde.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Het feit dat je die site presenteert als onderbouwing van jou stelling is al lachwekkend genoeg.

Hier hoppa een willekeurige internet site die weer wat anders beweert.
http://www.druglijn.be/info_drugs/veelgevraagd/is%20cannabis%20verslavend.html

Als dit de bronnen zijn waarop jij je uitspraken baseert dan heb ik medelijden met je. Hoe kun je dit überhaupt lectuur noemen haha.


Age quod agis.
maar, je moet wel lezen voordat je een bron aangeeft.
Jouw pagina onderbouwd mijn stelling dat Cannabis verslavend kan zijn
Er staat duidelijk vermeld op jou site :

Gebruik van hasj en weed kan wel leiden tot geestelijke afhankelijkheid. Dat geldt voor zo’n 8% van de volwassen gebruikers en 15% van de adolescente gebruikers.
Vooral wanneer cannabis gebruikt wordt om problemen uit de weg te gaan, kan zo’n afhankelijkheid ontstaan.

Ascendo tuum! ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Age quod agis.
maar, je moet wel lezen voordat je een bron aangeeft.
Jouw pagina onderbouwd mijn stelling dat Cannabis verslavend kan zijn
Er staat duidelijk vermeld op jou site :



Ascendo tuum! ;)

Nogmaals waar heb ik ooit gezegd dat er geen mentale verslaving kan optreden bij Cannabis ??????????????
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Dat is dus het verschil jij suggereert dat de mogelijk bestaat dat het kan gebeuren, terwijl ik zeg dat die claim onzin is. Het gebeurd nooit naar mijn inzicht.



Zelfde als hierboven ik zeg dat dat niet waar is en dat dat voor niemand gebeurd.


dat heb je hier tweemaal beweerd.
je moet er niet omheen draaien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

dat heb je hier tweemaal beweerd.
je moet er niet omheen draaien.

Nee, dat heb ik nooit beweerd quote mij waar ik dat beweerd heb :p

Met die link die ik op het laatst stuurde doelde ik op lichamelijke verslaving niet op geestelijke.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Nee, dat heb ik nooit beweerd quote mij waar ik dat beweerd heb :p

Met die link die ik op het laatst stuurde doelde ik op lichamelijke verslaving niet op geestelijke.
In flagrante delicto

Ik heb het in mijn vorige reactie gequote.
Onze discussie ab ovo ging over het feit of Cannabis wel of niet verslavend is.
jij beweerde stellig dat dit niet zo was en beweerde dat wat ik zei gezwets was.

Een latijns gezegde speciaal voor jou:

Barba non facit philosophum. ;)
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

In flagrante delicto

Ik heb het in mijn vorige reactie gequote.
Onze discussie ab ovo ging over het feit of Cannabis wel of niet verslavend is.
jij beweerde stellig dat dit niet zo was en beweerde dat wat ik zei gezwets was.

Een latijns gezegde speciaal voor jou:

Barba non facit philosophum. ;)

Werkelijk ongelofelijk, jij blijft me verbazen, ik ben letterlijk met stomheid geslagen of het nu ligt aan een totaal gebrek aan leesvaardigheid van jou kant of dat ik ergens niet helder ben geweest.....

Nogmaals nee dit:

Dat is dus het verschil jij suggereert dat de mogelijk bestaat dat het kan gebeuren, terwijl ik zeg dat die claim onzin is. Het gebeurd nooit naar mijn inzicht.



Zelfde als hierboven ik zeg dat dat niet waar is en dat dat voor niemand gebeurd.

Gaat over jou claim dat Cannabis een sociaal isolement en dergelijke kan veroorzaken. Niet over geestelijke verslaving.

Nu snap ik ook waarom jou reacties zo "kuch" dom "kuch" waren je hebt totaal verkeerd geïnterpreteerd wat ik bedoelde. Laten we het maar wijten aan het feit dat we al zo lang bezig zijn.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Ik heb niet echt de tijd om het hele topic te doorgronden.
Maar ik kan wel door eigen ervaring aantonen dat wiet niet verslavend is voor mij.
Ik blow nu ongeveer 4 jaar en kan nog steeds van de ene dag op de andere stoppen !
Momenteel ben ik een dikke maand gestopt en heb hier geen enkel probleem mee gehad.
In die tijdspanne van 4 jaar ben ik dan ook regelmatig gestopt voor enkele weken/maanden.
Hierbij moet ik ook even toevoegen dat ik dagelijks minstens 3-4 jonko's opsteek.
Als je jaren aan een stuk dagelijks blowt kan ik wel goed geloven dat je verslaafd bent, maar dan denk ik hier ook bij dat dit ook een gewoonte is waar je mee worstelt.
Een groot aspect van die verslaving is meestal ook de tabak die je er in draait.

Over alcohol: uiteraard drink ik bier als ik uitga, je mag van mij zeggen wat je wil maar als ik drink amuseer ik me nóg harder !

Om op iets zinnigs in te gaan.
schaar ik me achter jou mening.
Omdat ik vanuit de praktijk weet dat wat je zegt goed overeen komt met de realiteit.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Werkelijk ongelofelijk, jij blijft me verbazen, ik ben letterlijk met stomheid geslagen of het nu ligt aan een totaal gebrek aan leesvaardigheid van jou kant of dat ik ergens niet helder ben geweest....
Ik lees precies waarom jij zegt wat je zegt.
Alleen kun je niet zomaar ineens een ander standpunt aannemen na een reactie van mij.
Ofwel geef toe dat ik gelijk had en plaats de reactie,
ofwel plaats zo'n reactie niet.

Daarbij komt dat je je latijn eens mag checken jochie; het is niet:
Le christianisme est la plus ridicule, la religion la plus absurde et sanglante qui ait jamais infecté le monde.

Maar: Le christianisme est le plus ridicule, la religion la plus absurde et sanglante qui ait jamais infecté le monde.

Typerend voor je hele manier van discussie voeren, je zit er wel dicht bij, maar komt er nooit in de buurt ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Ik lees precies waarom jij zegt wat je zegt.
Alleen kun je niet zomaar ineens een ander standpunt aannemen na een reactie van mij.
Ofwel geef toe dat ik gelijk had en plaats de reactie,
ofwel plaats zo'n reactie niet.

Daarbij komt dat je je latijn eens mag checken jochie; het is niet:
Le christianisme est la plus ridicule, la religion la plus absurde et sanglante qui ait jamais infecté le monde.

Maar: Le christianisme est le plus ridicule, la religion la plus absurde et sanglante qui ait jamais infecté le monde.

Typerend voor je hele manier van discussie voeren, je zit er wel dicht bij, maar komt er nooit in de buurt ;)

Zucht.... whatever helps you sleep at night.

Volgens mij ben ik vrij helder geweest, nu wil ik jou misinterpretatie van mijn woorden wel opdragen aan onduidelijkheid van mijn kant. Maar als jij er op staat mijn woorden te verdraaien en verkeerd te interpreteren zelfs als ik duidelijk aangeef dat je er naast zit heeft deze discussie geen zin meer.

"When I speak of reason or rationalism, all I mean is the conviction that we can learn through criticism of our mistakes and errors, especially through criticism by others, and eventually also through self-criticism." Karl Popper.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Vervelend he als iemand je gaat verbeteren op dingen die niets met de discussie te maken hebben?

Het frappante is dat de Bijbel (waar jij zo mee loopt te spotten) toch gelijk heeft.
Wat gij niet wilt dat u geschiet doet dat dan ook een ander niet!
Los daarvan slaap ik ook goed als ik eventueel niet gelijk heb :D
Dat komt door wat je nieuwe handtekening inhoud ;)


Het feit blijft dat jij elke stelling inneemt als die maar lijnrecht tegenover die van mij staat.
Prima, maar bij mij blijft er wel 1 lijn inzitten.
Voor iemand die claimt discussieskills te hebben (en dat heb je geclaimt) kom je teleurstellend uit de hoek wanneer je uitgepraat bent.
En geloof me ik ben net zo moe van deze discussie als jij maar ik weiger om toe te geven aan de absurde standpunten die jij inneemt.
Tevens ben ik bereid geweest kritisch te kijken naar de overdracht van mijn woorden, wat jij opvatte als zwakte, waardoor je nog absurder ging reageren.
Het leek er even op alsof je echt een discussie wilde voeren maar het enige wat je wilt is bijdehand zijn en je ego strelen.
In deze hele discussie heb je drie keer geprobeerd je in te zetten voor de discussie.
2x door je argumenten goed naar voren te schuiven en
1x om deze te verdedigen.
Dan heb ik het nog niet eens over hele reacties enkel fracties daarvan.

Om on topic te blijven.
-Alcohol is slecht voor alle leeftijden en ipv moeten ze Cannabis legaliseren.
Daarbij komt dat ook het gebruik van Cannabis schadelijk zou kunnen zijn.

Bij langdurig gebruik zou het fysieke konsekwenties kunnen hebben (zeker in combinatie met tabak) en langdurig gebruik van Cannabis heeft invloed op jou geestelijke ontwikkeling, ongeacht de leeftijdsklasse.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Nee Diablo, het is vervelend als mensen je woorden in de mond gaan leggen door een misinterpretatie van wat er geschreven is. Jij weigert jou interpretatie van mijn woorden te veranderen ondanks dat ik je nu duidelijk vertel dat je er naast zit, ik ben zelfs bereid om dit te wijten aan onduidelijkheid van mijn kant (ondanks dat ik denk dat een 3e partij die de afgelopen paar pagina's leest wel snapt wat ik bedoelde maar dat terzijde).

Ook neem ik zeer zeker niet een positie aan die per definitie lijnrecht tegenover die van jou staat, ik denk zelfs dat wij grote overeenkomsten hebben over dit onderwerp. Dat neemt niet weg dat ik het nog steeds niet eens ben met jou eerder gemaakte claim en het is die claim waartegen ik stelling neem.

Ik zal het nog eenmaal heel duidelijk opschrijven in de hoop dat je dan bereidt bent inhoudelijk te reageren in plaats van een reactie geven in de trant van: Bekrompen geest bla bla.

De claim:
Ik wil het wat verder trekken dan dat.
Cannabis onttrekt energie uit je lichaam.
Bij overmatig gebruik van Cannabis kun je jezelf terugtrekken uit het dagelijks leven.
Het kan zelfs zo erg worden dat iemand in een sociaal isolement terecht komt.
Dan moet diegene zijn uitkering en hulpverlening krijgen.
Bij wie denk je dat dat geld gehaald word.

Ten eerste vindt ik de uitlating: "Cannabis onttrekt energie uit je lichaam." Veel te vaag en kan te makkelijk verkeerd geïnterpreteerd worden. Hier hadden we het al over gehad en ik snap wat je hiermee bedoeld maar ik het is naar mijn mening heel slecht verwoord.

Ten tweede gaat mijn kritiek uit naar: "Bij overmatig gebruik van Cannabis kun je jezelf terugtrekken uit het dagelijks leven.
Het kan zelfs zo erg worden dat iemand in een sociaal isolement terecht komt."

Dit is naar mijn mening de plank volledig misslaan. Het suggereert dat overmatig gebruik van Cannabis kan leiden tot een terugtrekking uit het dagelijks leven en zelfs een sociaal isolement veroorzaken. Dit is naar mijn mening helemaal fout. De redenen waardoor iemand zich terugtrekt uit het dagelijks leven / sociaal isolement belandt zijn niet het gebruik van cannabis. Nog nooit ben ik ook maar ergens in de wetenschappelijk literatuur tegengekomen dat er een direct causaal verband is tussen Cannabis roken en de gevolgen die jij beschrijft en dat is dan ook hetgeen waar ik het meest stelling tegen neem.

Nooit heb ik gezegd dat Cannabis niet Mentaal verslavend kan zijn. Dit is het namelijk wel degelijk. Ook als ik je laatste on topic reactie lees weet ik dat wij hier redelijk op 1 lijn zitten.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Dat overmatig gebruik van Cannabis niet de enige factor is dat aan de grondslag van een sociaal isolement ligt, daar waren we het ook eerder over eens.
Dat overmatig gebruik van Cannabis de hoofdmoot kan worden dat aanstuurt op een dergelijk isolement is gewoon een feit.
Dat geldt voor alle verslavingen.
Dat hoeft niet alleen te maken te hebben met de werking van Cannabis (THC) zelf, als wel dat de directe omgeving van zo'n persoon daar ook een rol een meespeelt (mbt afwijzing)

Omdat de desbetreffende persoon word afgestoten door zijn directe omgeving, vanwege zijn overmatige gebruik, dan kun je stellen dat, ondanks het feit dat het een indirect gevolg is, wel te wijten is aan overmatig gebruik.
En dus is het veilig om te stellen dat aan overmatig gebruik van Cannabis wel degelijk een sociaal isolement te verwijten kan zijn
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Dat overmatig gebruik van Cannabis niet de enige factor is dat aan de grondslag van een sociaal isolement ligt, daar waren we het ook eerder over eens.
Dat overmatig gebruik van Cannabis de hoofdmoot kan worden dat aanstuurt op een dergelijk isolement is gewoon een feit.
Dat geldt voor alle verslavingen.
Dat hoeft niet alleen te maken te hebben met de werking van Cannabis (THC) zelf, als wel dat de directe omgeving van zo'n persoon daar ook een rol een meespeelt (mbt afwijzing)

Omdat de desbetreffende persoon word afgestoten door zijn directe omgeving, vanwege zijn overmatige gebruik, dan kun je stellen dat, ondanks het feit dat het een indirect gevolg is, wel te wijten is aan overmatig gebruik.
En dus is het veilig om te stellen dat aan overmatig gebruik van Cannabis wel degelijk een sociaal isolement te verwijten kan zijn

Naar mijn mening is dit het gevolg van hoe de persoon daarmee omgaat, niet de Cannabis. Het zijn onjuiste gedrag eigenschappen die een sociaal isolement veroorzaken. Natuurlijk kan bij sommige mensen Cannabis daar onderdeel van worden maar dat betekent nog niet dat Cannabis dat veroorzaakt of dat dat een eigenschap van Cannabis is.

Het roken van Cannabis alleen kan naar mijn mening nooit een sociaal isolement veroorzaken of in stand houden.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

zijn we hier nu over drinken, roken, of drugs bezig? ik weet het niet echt, dus zal ik mijn mening over ze alledrie even zeggen.

alcohol onder 16 jaar
zelf ben ik net zestien geworden, maar 'drink' toch al 2 à 3 jaar. hiermee bedoel ik dat ik bij een feestje (kerstmis en nieuwjaar etc.) één of twee glaasjes cava drink en bij een fuif een flesje jupiler.

ik ben van mening dat alcohol onder de 16 wel mag, maar met mate. je moet je niet 'ladderzat gaan zuipen'. mensen die dit wel doen, doen dat enkel om stoer te doen. zelfs al ben je veel ouder, dan moet je je nog niet 'dronken voeren'.

ik zou nooit zat (willen) zijn, omdat je dan geen controle over jezelf meer hebt. je doet dingen die je niet meer weet als je weer nuchter bent. wie weet doe je wel iets heel grof tegen je lief of je beste vriend(in). da zou ik nooit willen meemaken.

de tweede reden waarom ik maar enkele keren op een jaar drink, is omdat ik er niet verslaafd aan wil worden. ik heb al genoeg mensen geweten doe verslaafd waren aan drank en ik weet wat het is om dronken mensen in myn buurt te hebben, wat zo'n verslaving kost en wat het is om af te kicken.

roken
roken zou ik nooit van myn leven doen. het is ongezond, verslavend en zelfs dodelijk. nicotine en koolstofmonixide (CO) zijn de dooddoenders. de nicotine zorgt ervoor dat je meer zuurtsof nodig hebt, maar de CO zorgt ervoor dat je minder zuurstof krijgt. gevolg --> veel te weinig zuustof --> uiteindelijk zal je er aan sterven. hier een quote uit een site die deze stelling bevestigd:

u krijgt, als u rookt, nicotine binnen. Deze sterk giftige stof prikkelt het zenuwstelsel. Uw lichaam wordt er door opgejaagd. En uw hart neemt, omdat het meer werk moet verzetten, tijdelijk in omvang toe en vraagt meer zuurstof. Maar dat is nu juist het probleem. De koolmonoxide uit de tabaksrook - het gas dat we allemaal kennen van de kolendampvergiftiging - heeft in het bloed inmiddels de plaats ingenomen van een deel van de zuurstof.
deze informatie komt van de volgende site, onder de vraag 'wat gebeurt er bij roken van sigaretten?'
http://www.e-gezondheid.be/roken/vragen-950-423-10554.htm

ook de gevolgen wil ik niet echt meemaken:
- transport van zuustof kan geblokkerd geraken (dus als een slagader verstopt
geraakt, ben je der geweest)
Wat zijn de gevolgen van roken op langere termijn?
Op langere termijn draagt het roken bij aan de verdikking van de wanden van de bloedvaten. Daardoor wordt het transport van zuurstofhoudend bloed bemoeilijkt, of het kan zelfs geblokkeerd raken. Waar dat toe leidt hangt af van de plaats, waar in het lichaam de bloedtoevoer is afgesloten. Deze verdikking en vernauwing van slagaderen, vooral van de kransslagader van het hart, is een veel voorkomende aandoening. Zo'n verdikking ontstaat door een opeenhoping van vetachtige stoffen aan de binnenzijde van de vaatwanden (atherosclerose). De vernauwde bloedvaten laten steeds minder bloed door. En op een gegeven moment kan een bloedpropje een vernauwd bloedvat volledig afsluiten, waardoor de zuurstoftoevoer geheel stopt.
Ook bij dit proces, dat vele oorzaken heeft, spelen koolmonoxide, nicotine en mogelijk nog andere stoffen uit tabaksrook een belangrijke rol.


- je kan er levenslang long- en hartproblemen van krijgen
Welke gevolgen heeft roken voor de longen (longkanker)?
Roken is ook de belangrijkste oorzaak van chronische longziekten. Het is verantwoordelijk voor 75 procent van de gevallen van chronische bronchitis en longemfyseem. Deze chronische aandoeningen vormen een aanvullende belasting van het hart. Als er ook sprake is van een hartaandoening, dan kan dit leiden tot een hartinfarct.

al deze quotes komen van de boven vermelde site. ik denk wel dat ik mijn mening over roken goed gestaafd heb?

drugs
er zitten eigelijk vele gradaties in het woord drugs. je hebt softdruks, harddrugs, drugs doe je slikt, rookt, spuit, ..., drugs die mentaal verslavend en/of lichamelijk verslavend zyn. Het is moeilijk om daarover een algemene mening te hebben vind ik. het enige wat de drugs gemeen hebben is dat ik nooit een van die drugs zal slikken, roken, noem maar op.

in ieder geval zal ik mijn mening dan maar opsplitsen zeker?
mijn meningsverschil zit eigelijk in het softdrugs en harddrugs.

softdrugs zijn verslavend, maar hebben niet echt een negatieve invloed op je sociale leven, op je manier van omgaan met anderen etc. ze hebben dus geen mentale uitwerking. het enige waardoor ze 'slecht' zijn is dat ze verslavend en duur zijn. daarom is het niet slim ermee te beginnen. over gezondheidsproblemen heb ik nog niets gelezen, maar het kan zijn dat die er wel zijn.
kortom, ik ben er niet tegen, maar ik zou het nooit aanraken omwille van de kosten en het feit dat je er verslaagd aan geraakt.

harddrugs zoals cocaïne, heroïne, crack etc, zijn heel verslavend en van een overdosis kan je dood gaan. zelfs als je een paar gram te veel spuit, snuift, slikt, of weet ik veel wat nog allemaal, kan het dodelijk gaan. ook het feit dat je lichamelijk gaat afzwakken en uiteindelijk als associale, afgezwakt wrak op je kamertje ligt te spuiten, trekt me niet zo aan. het feit dat ook je familie en vrienden hieronder lijden, is egt erg. begin er gewoon niet aan, dan hebje al die problemen met familie, afkickcentra en verslavingen niet.


voilà dit was mijn "kuch" korte "kuch" mening over de drie verschillende onderwerpen.
 

DeletedUser5621

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Van alles kun je aan een overdosis dood gaan, dus dat zegt niet zoveel..
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Pinkypinky, ik zal alle onjuistheden uit je post maar even achterwege laten (het overgrote deel is pure onzin), maar je moet je goed beseffen dat alcohol in principe een harddrug is. Dat maakt jou al vanaf je 13e/14e een harddrug gebruiker die meerdere keren per jaar drugs gebruikt.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Pinkypinky, ik zal alle onjuistheden uit je post maar even achterwege laten (het overgrote deel is pure onzin), maar je moet je goed beseffen dat alcohol in principe een harddrug is. Dat maakt jou al vanaf je 13e/14e een harddrug gebruiker die meerdere keren per jaar drugs gebruikt.

ok, ik wist niet dat alcohol een harddrug is.
maar wat zijn die fouten dan??? zeg het me zodat ik me in het vervolg kan verbeteren ipv telkens dezelfde fout te maken.
 
Bovenaan