• Gegroet, sterveling! Nieuw op het forum?
    Als je wilt deelnemen aan het forum heb je een forumaccount nodig. Registeer er snel een! Heb je al een forumaccount? Dan kun je hier inloggen.

Alcohol onder de 16

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Regulatie, voorlichting en opvang is veruit het beste voor de maatschappij als geheel. Je kan wel roepen: Verbieden!!!!! Leeftijd omhoog etc etc. Als je kijkt wat het effect hiervan is in de praktijk is het duidelijk dat alleen idioten dergelijk beleid steunen.

Wij hebben wereldwijd gezien een heel liberaal drugsbeleid en toch behoren wij tot de landen met veruit de minste drugsgerelateerde problemen (ditzelfde zie je ook in andere landen die liberaal zijn qua drugs), hoe denk je dat dat komt ?

Wat Europa betreft, is heel vervelend voor ze. Maar als 10 jaar later onze problemen met drugs veruit de minste zijn (nadat we nagenoeg alle drugs gelegaliseerd hebben), dan kunnen ze niet anders dan tot dezelfde conclusie komen en dat is legalisatie.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Mijn mening over alcohol drinken is als volgt:

Onder de 16 mag gewoon niet.
Als je 16 bent drink dan met ''mate'', want je kan wel 40 zijn, maar als je met 40 jaar 10 biertjes drinkt is het volgens mij ook slecht eh:p
Maarja de kinderen willen natuurlijk proberen. Ze zien oudere mensen alcohol drinken en denken dat hoe zou het smaken enz enz..
Ik ben 14 maar ik ben niet zo iemand die zich dronken drinkt om stoer te doen (zielig*). Ik drink heel soms en dat is op feesten.

( maar wel met mate<< dus geen coma z**per<!)<<<<

^^
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Het is je eigen keuze, ik heb liever niet dat de overheid kiest wat ik drink of niet drink.

Als je dit zelf niet kan beheersen moet je er simpelweg niet aan beginnen, of een goede vriend mee nemen die je in de gaten houd.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Ik ben 15 en ik drink.
ik ben 1 keer dronken geweest (toen was ik 13) en sindsdien drink ik nooit meer teveel :p Wat voelt een echte kater kud man!

Ik drink trouwens omdat ik sommige alcolistische drankjes gewoon lekker vind. Ik drink meer thuis dan op feesten, dus ik doe er niet 'stoer' mee (begrijp mijn familie nou niet verkeerd! :p Van mijn ouders mag ik drinken ja, maar dat word ook nooit meer dan 2 glaasjes safari 7up(bv.) op een avond, en ook niet elke avond)
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Ik ben 15 en ik drink niet, dit omdat ik het gewoon goor vind :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Het is je eigen keuze, ik heb liever niet dat de overheid kiest wat ik drink of niet drink.

Het principe is goed, maar een van de voornaamste redenen dat de overheid niet wil dat je drinkt is omdat het zeer schadelijk is voor de volksgezondheid, zeker op die leeftijd.

Zowel voor jezelf (permanente schade aan groeienende hersenen, dwz iedereen onder de 21) en voor je omgeving (gezien gebrekkig vermogen tot verstandig handelen)

Uiteindelijk is het namelijk de rest van de bevolking die opdraait voor de schade die jij aanricht aan jezelf en anderen.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Het principe is goed, maar een van de voornaamste redenen dat de overheid niet wil dat je drinkt is omdat het zeer schadelijk is voor de volksgezondheid, zeker op die leeftijd.

Zowel voor jezelf (permanente schade aan groeienende hersenen, dwz iedereen onder de 21) en voor je omgeving (gezien gebrekkig vermogen tot verstandig handelen)

Uiteindelijk is het namelijk de rest van de bevolking die opdraait voor de schade die jij aanricht aan jezelf en anderen.
Klopt en daarom moet je de verantwoordelijkheid hebben om zelf te beslissen of je het aankan om alcohol te drinken zonder teveel te drinken. aangezien het meerendeel van de samenleving dit niet heeft is er de wet dat je geen alcohol mag kopen onder de 16, en geen sterke dranken onder de 18.

Alcohol word schadelijk als je er teveel van neemt, dit laat je lichaam merken dmv een kater, en/of andere 'ziekgevoelens' Nadat ik dit voor de eerste keer heb gevoeld heb ik ervan geleert en zal ik in de toekomst wel beter oppassen. Ik zeg niet dat ik nooit meer dronken zal worden, maar iig niet meer voor de 18 :p
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Op jonge leeftijd is alcohol ook slecht voor je ontwikkeling voor je een kater krijgt... het verstoort de opbouw van je hersenen, ook als je maar 1 glaasje drinkt. Daar merk je niks van gezien je nooit zult weten hoe slim je had kunnen zijn als je niet gedronken had, maar de schade is er wel.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Er is niks mis als je onder de 16 bent te drinken alleen zou ik het niet meer dan 1 keer per week doen en ook niet zoveel dat je de volgende dag niet meer weet wat je gedaan hebt.

Ik heb op dertiende ook wel wat gedronken af en toe maar nooit belachelijk veel. Ben nu bijna 17 en drink nooit meer. Dus ja, het kan wel onder de 16 maar wel met mate.
 

DeletedUser

Gast
AW: Alcohol onder de 16

Ik vind dat we de jongeren moeten beschermen en dus vind ik het verbod zeker goed. Wel is het ook goed dat we ze niet helemaal afschermen ervan want als je dingen te sterk verbied krijg je vaak het omgekeerde effect. Jongeren die drinken vind ik niet enorm erg zolang ze er niet over gaan. Natuurlijk ken je je grenzen pas als je er eens bent over gegaan en laten we zeggen dat dat eigelijk zeker niet de bedoeling is maar zo nu en dan eens wat drinken kan geen kwaad zolang je je eigen lichaam maar respecteerd.
Als je effect van alcohol ondervind dan is je lichaam als geintoxiceerd eigenlijk.
Jongeren of laten we gerust kinderen zeggen die gewoon drinken om zat te zijn dat vind ik echt zielig
 

DeletedUser19428

Gast
Wat echt cru is, is dat een een zestienjarige wel volgens de wet alcohol mag verkopen maar niet mag nuttigen.
 
Bovenaan